2021-03-30, 17:15
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Fick EA pengar efter hon skiljde sig?

Om det var som jag tror, att äktenskapet bara varade några månader, så fick hon nog inte mycket. Om dom inte hade ett äktenskapsförord som angav något annat.

Jag har inte klart för mig hur det rättsliga efterspelet utvecklade sig i detalj. Det borde väl gå att plocka fram domslut, om det inte gått för lång tid? Både EA och LS finns i Lexbase.

Citera
2021-03-30, 17:16
Medlem
FedupFlorences avatar
Trodde Lambertz skrivklåda skulle hålla i sig. Lite trist att det avtog. Vill gärna att han kommenterar förtalsmålet och sin egen medverkan.
Citera
2021-03-30, 17:16
Bannlyst
De som blundar för att även kvinnor kan vara förövare gör inte bara skada för män, utan även för de verkliga offren bland kvinnor. Dessa riskerar att bli sammanblandade med sina lögnaktiga och manipulerande medsystrar som inte backar för att begå tex falsk tillvitelse. Såtillvida är deras "feministiska" kamp en dolk i egen rygg.

Att hänge sig åt sadistiskt svartvitt tänkande funkar således inte för "feministens" sak, men det räcker fullt ut att vara egoistisk för att inse vikten en nyanserad rättsskipning.
Citera
2021-03-30, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är ett sjukligt beteende av Amatroll. Trots att hon blir uppläxad sakligt i varenda post och påstående hon yttrar, så fortsätter hon sprida samma desinformation konstant.

Som en trasig skiva på repeat som spottar ur sig felaktigheter, trots att man hela tiden stänger av, så startar den hela tiden med samma skit. Om och om igen.

Hoppet lever kanske att Amatroll ska lyckas lura någon naiv stackare. Tyvärr, det går inget vidare

Snart blir det tvångströja och tvångsmedicinering för EA inne på hispan. Då skålar vi för heder och ära!
Haha du har inte haft rätt i ett enda inlägg av ungefär 300 st i tråden. Loser.
Givet EAs psykiska sjukdom så talar mycket för att det är anledningen till hennes påfallande ensamhet. Ordet utfrysen kommer för en. Vad som visats genom anmälningarna är nog bara toppen på isberget. Det är säkert så att hon bränt alla broar och dom (som har försökt) stöttat henne har vänt henne ryggen.

.Dom som finns kvar är hennes diagnos"vänner" vilket stollarna i tråden och tjejmaffian som "hjälper" henne i sin sjukdom (att våldta sig själv) vittnar om.,
Citera
2021-03-30, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Det har jag aldrig sagt

Jo, du har vid flertalet tillfällen hävdat att EA har gjort något ädelt när hon lämnar in sin fabriksåterställda mobil till polisen.
Citera
2021-03-30, 17:44
Medlem
Någon som kan fylla på?

1 Lambertz Ellinor/EP = verklighetens EA.
2 Lambertz Mats (Ellinors nuvarande sambo) = verklighetens ??
3 Lambertz Lotta (Ellinors vännina) = verklighetens ??

Ursäkta om detta redan vädrats i tråden femtiosju ggr.
Citera
2021-03-30, 17:46
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Det har jag aldrig sagt

Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Jo, du har vid flertalet tillfällen hävdat att EA har gjort något ädelt när hon lämnar in sin fabriksåterställda mobil till polisen.

Amatroll tycker även att det är starkt och ärligt när EA har fabriksåterställt sin telefon i DU-caset en dag innan EA var ombedd att lämna in telefonen till polisen. EA ombads lämna in sin telefon specifikt för att hela ljudfilen skulle hittas.

Det framgår i DU-caset att EA har utelämnat stora delar av ljudfilen, vilket polisen såg när de sökte i den fabriksåterställda telefonen. Hela ljudfilen återfanns då på EA's iCloud.

Denna "detalj" frikände DU i Hovrätten, efter att ha suttit frihetsberövad i 8 månader.

Men det var tydligen starkt och ärligt av EA att utelämna hela ljudfilen och försöka dölja sina spår genom att fabriksåterställa telefonen 1 dag innan den skulle lämnas in till polisen. Det är alltså Amatrolls uppfattning.

Nu visar det sig att något liknande har skett i Lambertz-caset också. Klippt ljudfil och fabriksåterställd telefon. Tycker Amatroll möjligtvis detta också är starkt och ärligt av EA?

Citat:
Hon lämnade inte in hela ljudklippet då det var väldigt långt
Hon lämnade in den delen som var väsentlig för henne

MEN hon lämnade ju sedan in telefonen när hon kunde ha kastat den i Riddarfjärden
Hade hon kastat bort telefonen hade ju inte hela inspelningen uppenbarats för försvaret
Starkt och ärligt gjort av henne att lämna in den

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Citat:
Ja det var ärligt och bra gjort att hon lämnade in telefonen istället för att slänga bort den och säga att den blivit stulen

Citat:
Syftet med fabriksåterställningen går det ju bara att spekulera om eller hur?
Det kan ju ha funnits massor av information på den som inte hade med fallet att göra men som hon inte ville dela med sig av.
Inte heller detta förstår du

Som sagt, telefonen lämnade hon in, men hon kunde ha slängt den
Ärligt gjort

Här förklarar även advokaten hur EA fabriksåterställt sin telefon en dag innan polisen skulle söka igenom, samt klippt och klistrat ljudfilen och således falskeligen anklagat DU för våldtäkt: https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-30 kl. 18:02.
Citera
2021-03-30, 17:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Du saknar läsförståelse, liksom många andra här, jag beklagar det, men det är inte mitt fel.

Att en person begår en ädel handling, vid något tillfälle, betyder inte att den personen ÄR ädel.

Det finns gott om sådana människor exempelvis inom politiken.

Du förstår inte det, vilket är synd.
Festligt med det där medvetna missförståndet & de lingvistiska krumbukterna. Du verkar ha tränat på detta. Eller är det möjligtvis så att du har en medfödd näsa för sånt här?
Citera
2021-03-30, 17:48
Medlem
Citat:
Du saknar läsförståelse, liksom många andra här, jag beklagar det, men det är inte mitt fel.

Att en person begår en ädel handling, vid något tillfälle, betyder inte att den personen ÄR ädel.

Haha du är så härligt korkad. Ädel handling att lämna in en mobil som man valt att radera saker som borde räknas som bevis? Trolla på inte ens en idiot tror på ditt skitsnack
Citera
2021-03-30, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Trodde Lambertz skrivklåda skulle hålla i sig. Lite trist att det avtog. Vill gärna att han kommenterar förtalsmålet och sin egen medverkan.
Kommer ju en bok, det har han ju lovat...
Citera
2021-03-30, 17:56
Medlem
Citat:

Jag skrev ju ”att hon gjort något ädelt” eftersom jag har märkt att ditt enda försvar och förklaringsmodell är att märka ord och besvara frågor med frågor.
Citera
2021-03-30, 18:04
Medlem
FedupFlorences avatar
Nu kom en ny betraktelse. Manipulations och försummelsebetraktelse...

Citat:
... Varför kom hon på först långt efteråt att hon hade gjort det? Varför spelade hon in just det som hon spelade in? Eller spelade hon i själva verket in mer? Var är i så fall resten? Varför fabriksåterställde hon telefonen just efter att ha plockat ut ljudfilerna och innan polisen kunde tänkas vilja granska den? Är de meddelanden som finns kvar i telefonen efter återställningen fullständiga?...

”Emma tillfrågas hur hon spelade in de ljudinspelningarna hon skickat in.
Emma svarar att hon spelade in dem med mobilen. Hon får ibland ångest att hon inte minns saker från dagen innan. Det har hänt att hon fått minnesluckor tidigare, speciellt i samband med medicinen och det kan ge mycket ångest efteråt för att hon inte vet vad som hänt. Hon spelar in för att hon vill ha en uppfattning om vad som hände, det var lika på julafton...

http://goranlambertz.se/manipulations-och-forsummelsebetraktelse/
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-03-30 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in