2021-03-30, 20:26
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ullipersson
På EXAKT samma sätt som alla vi andra, polisanmäla. Nu gjorde han det och det las mer - END OF STORY.

Glöm det. Detta är bara förrätten förhoppningsvis. GL är nog inte klar med EA på långa vägar, rent juridiskt
Citera
2021-03-30, 20:26
Medlem
Tänk efter lite nu ni som försvarar E och hatar på GL: Hade vi talat om en man som falskeligen och gång på gång fått kvinnor inlåsta genom ”terjade” ljudfiler och andra ”bevis”, då skulle ni så klart lägga allt ansvar på mannen.

Men vara för att denna brottsling saknar snopp och istället har en snippa så saknar hon helst plötsligt skuld?

- ni hittar på att hon hade skäl att anmäla
- ni menar att hon stod i beroendeställning
- hi menar hon inte kunde freda sig för HAN bjudit henne på alkohol
- ni menar att hon behöver hjälp
- ni menar att hon behöver vård

Den vård hon behöver är kriminalvård. Om hon är sjuk psykiskt, så är detta en sekundär fråga just nu. Hon är inte så sjuk att hon inte är tillräknelig. Det kan låta tufft, men välj valfri kriminell kille - nästan alla har psykiska utmaningar - ofta stora sådana. Där tänker ni inte alls på något vårdbehov eller varför han gör vad han gör - då ska han bara in i fängelse - eller hur?

Tänk på att om kvinnor ska vara jämställda män så måste de också anses myndiga vid 30 års ålder och får svara för sina egna val och ageranden.

Hon ska vara lycklig att anmälan om falsk tillvitelse inte hörsammades - för hade den gjort det hade hon torskat och fått ett straff - garanterat. Jag skulle INTE bli förvånad om överåklagaren går in och tar upp den anmälan igen om G klagar. Det vore det rätta.

En som går sådant här med systematik kommer till en punkt till slut så inte ens en offerkofta eller en snippa hjälper - lagen SKA ju gälla även kvinnor!
Citera
2021-03-30, 20:28
Bannlyst
Citat:
Han som en man som hela sitt yrkesliv arbetat som jurist BORDE ha bättre omdöme än att krossa en kvinna han uppenbarligen tyckt väldigt mycket om.
Tyckt väldigt mycket om?
Han var kåt och ville knulla.
Fullt rimligt och lagligt.
Citera
Medlem
Mer.info.007s avatar
EA måste varit helt desperat som kontaktat honom. Likaså han var någ också desperat som tog en psykistsjuk tjej hem till sig
Citera
Medlem
Citat:
På EXAKT samma sätt som alla vi andra, polisanmäla. Nu gjorde han det och det las mer - END OF STORY.

Det du skriver blir inte mer sant för att du använder VERSALER.
Hon har gillrat en fälla, igen, och utnyttjat Gurras förtroende och nu förklarar och försvarar han sig.
Att hans anmälan mot henne lades ner kanske också kan bero på att det är samma åklagare som häktade honom?
EA förstör för alla kvinnor som faktiskt blivit utsatta för riktiga våldtäkter. Hon är en fara för samhället och borde spärras in!
Citera
2021-03-30, 20:31
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Han är en offentlig person. Det innebär att han får ta skit för det här över hela landet trots att han är oskyldig. Det måste kunna kompenseras med att han får uttala sig om saken. Det är bara idioter som anser annat. Visst, presskonferensen kan man ju anse var olämplig (jag tycker den var suverän), men att han bör ge sin version offentligt är självklart. Det är även i ett större perspektiv bra, inte bara för honom personligen.

Mvh Cissi W.
Citera
2021-03-30, 20:32
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Det är möjligt att jag missuppfattat tråden...

Men kvinnan (som förövrigt ser sjukt bra ut) har alltså:
* Anmält tidigare män för våldtäkt?
* Varit gift med pervo-fotografen (som lär vara minst 30 år äldre än henne)?
* Låtit pervo-fotografen ta 1000-tals nakna bilder på henne?
* Legat med Lambertz?
* Anmält Lambertz för våldtäkt?

Vad är det för kvinna egentligen och hur kom hon i kontakt med dessa männen?

Var hittar man kvinnor som henne?

Är inte Lambertz gift?

Om jag nu förstått detta rätt så tycker jag synd om kvinnan, hon måste må väldigt dåligt. Pervo-fotografen ser trevlig ut men måste ju lida av någon form av hypersexualitet? Han lär vara väldigt manipulativ också? Lambertz fattar jag inte riktigt hur han kommer in i bilden.

EDIT: Extremt obehaglig "trofé"-sida på Fotografens hemsida haha..

Apropå exmannen ("fotografen"): han har taggat ned betydligt nu. Han är för närvarande tillsammans med en bisexuell thailändska som i yngre dagar var en mycket uppskattad "sällskapsdam".

Nu tar de det lugnt och tar hand om varandra. De har för övrigt samma smak när det gäller tjejer, så emellanåt äter de från samma tallrik, så att säga, för att på så vis piffa upp tillvaron en smula.
Citera
2021-03-30, 20:33
Medlem
Robert-Arslebergs avatar
Citat:

Och hur ska GL hantera det pågående drevet i media där han utmålas som att nog ändå är skyldig, trots att åtalet lades ner?

Under Metoo så piskade även EA själv upp ett mediadrev mot "nöjesprofilen" PA där hon offentligt anklagade PA för våldtäkt. Anser du att EA istället skulle ha nöjt sig med att enbart polisanmäla?
Citera
2021-03-30, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
EA måste varit helt desperat som kontaktat honom. Likaså han var någ också desperat som tog en psykistsjuk tjej hem till sig

Japp han tog hem henne och knullade henne precis som han önskade. Planerat!
Citera
2021-03-30, 20:34
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Han är en offentlig person. Det innebär att han får ta skit för det här över hela landet trots att han är oskyldig. Det måste kunna kompenseras med att han får uttala sig om saken. Det är bara idioter som anser annat. Visst, presskonferensen kan man ju anse var olämplig (jag tycker den var suverän), men att han bör ge sin version offentligt är självklart. Det är även i ett större perspektiv bra, inte bara för honom personligen.

Mvh Cissi W.

Du verkar ha seriösa kontrollbehov och anse att alla ska agera som du tycker, väx upp!

Edit: okej det var cocko-Cissi
Citera
2021-03-30, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Du kanske borde citera hela inlägget istället så folk får se vad du svarar på.
Hur kommer det sig att du väljer att försvara en sådan som GL? Ingår ni i samma våldtäktsring? Eller har ni en pedofilring? Kanske du är en av deras knulltroféer.
Jag kan inte förstå att någon annars frivilligt väljer att försvara en sådan person. En person som har ett förhållande men bjuder hem "någon som är som en dotter" vid jul. Han försöker närma sig henne men blir avvisad. Då sätts plan B igång vilken går ut på att förse kvinnan med mängde med alkohol och därefter försöka igen.
Naturligtvis har GL inte våldtagit någon för "han blir ju bara lite kladdig då han dricker alkohol".

Jag hoppas att du och de andra som försvarar honom och liknande fall inte lever ihop med någon annan, har era mödrar vid liv, har systrar eller döttrar för det är sådana som er som gör att en sådan som GL kan löpa fri. Det är ju bara att skylla på "jag blir lite kladdig när jag dricker alkohol" när man valt att supa ned en kvinna och satt på henne.

Ingår du i en grupp av kvinnor som falskanmäler och lurar män. Lider du av psykisk sjukdom, samt är en manipulativ lögnare.
Fast nu ljuger du hon var inte nedsupen hon ljög om det och pratade i mobilen när hon hävdat att hon var däckad.
I princip ingen gillar Lambertz men den här människan EA ska inte valsa runt och falskanmäla.

I övrigt så kan du och resten av dårarna som stöder falskanmälningar hoppa från en klippa.
Citera
2021-03-30, 20:36
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Arsleberg
Och hur ska GL hantera det pågående drevet i media där han utmålas som att nog ändå är skyldig, trots att åtalet lades ner?

Under Metoo så piskade även EA själv upp ett mediadrev mot "nöjesprofilen" PA där hon offentligt anklagade PA för våldtäkt. Anser du att EA istället skulle ha nöjt sig med att enbart polisanmäla?
"Alla har rätt till sin sanning", hette det då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in