2021-04-04, 13:43
Medlem
Tack till Vaxad som fann detta gamla inlägg!
Fetningen i inlägget är min:
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Lägg till att brottsoffret studerar juridik (doktorand?), vilket betyder att hon mycket väl vet vilka bevis som behövs och hur hon ska formulera sin anmälan. Kanske har de haft kontakt efteråt och pratat om det som hände på julafton? Lambertz kan ha gjort vissa medgivanden och bett om ursäkt.

Ja, det ser illa ut för Lambertz.
Vänder mig nu till Sandkaka:
När du den 11 mars skrev ovanstående, visste du inte då att det INTE var BO/MÄ/EA som hade gjort polisanmälan, utan att det var en väninna till EA som gjorde den?

Din avslutande mening:
I ljuset vad som skett sedan den 11 mars, tycks det mig som att det i nuläget ser betydligt mer illa ut för EA än för Lambertz.
Nån kommentar, Sandkaka?
Citera
2021-04-04, 13:44
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Aa eller så ser dom till att ge henne starka mediciner så hon inte orkar gå ur sängen ens

Psyket vill nog ha lungn och ro. Och inte någon som vet är kapabel till olika anmälningar och smutskastning.
Citera
2021-04-04, 13:47
Medlem
GL var en makthavare inom det i samhället för medborgarna inte ringa området juridik och han var också en sosse och visste vilka kort han skulle spela i karriären som feminist, värdegrundare och vänsterliberal.

Liten chans att GL kunnat göra sin karriär med enbart jurister som sakkunniga och utvärderare med bestämmande avgörande i klubban.

Så trillade han utanför karriären dit, för dit trillade han oavsett han är oskyldig eller ej.
Och GL kommer i chock, förståeligt, det skulle vem som helst utanför det växande antalet kriminella i Sverige göra(n) och i synnerhet en gestalt som GL däruppe bland eliten.

Som utsläppt ur häktet skiftar de starka känslorna från chock till vrede. Han föranstaltar och genomför en mysig presskonferens i sin trädgård.
Den trevliga trädgårdsstunden föder fler floskler utan att GL i sin tankeoreda kan hejda sig själv.

Därför ber G L om intervju dagen efter i en tabloid för att ta tillbaka, klargöra och precisera vad han dagen innan till pilska fågelhannars kvitter sagt.
Resultatet blir än mer förödande för f d Justitiekanslern och Lagrådet i Högsta domstolen.
Därefter har G L varit tyst.

Välkommen i gänget i Göran! Vi är många som du - ehuru inte på samma exklusiva nivå i stat/samhälle - som gjort bort oss både en och naturligtvis flera gånger i våra liv.
Du har blivit mänsklig! De flesta är som du.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-04-04 kl. 14:15.
Citera
2021-04-04, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det står inte så mycket. Bara kortfattat, inga journaluppgifter. Så grundorsaken framgår inte.
Förvaltningsrätten bifaller chefsöverläkarens ansökan och medger att den slutna tvångsvården av EA får pågå under högst fyra månader, räknat från dagen för beslutet om om intagning den 18 januari 2012
Förvaltningsrätten bifaller chefsöverläkarens ansökan och medger att den slutna psykiatriska tvångsvården av EA får pågå under högst sex månader, räknat från dagen för denna dom
Samt:
Psykiatrisk tvångsvård; fråga om målets avskrivningFörvaltningsrätten skriver av målet från vidare handläggning.
I ett fall där överläkaren vill förlänga inläggningen, men där hon redan hunnit bli utsläppt innan domstolen hunnit behandla fallet.

Ingen aning om det finns fler domar, dessa är från 2012-2013
Så här skriver domstol.se om tvångsvård
När tvångsvården behöver förlängas

Om chefsöverläkaren på den psykiatriska avdelningen bedömer att vården bör pågå längre än fyra veckor måste hon eller han ansöka till förvaltningsrätten om fortsatt tvångsvård. I ansökan ska chefsöverläkaren skriva om vården ska vara sluten eller öppen.

Tvångsvården får därefter pågå under högst fyra månader räknat från dagen för beslutet om intagning.

Chefsöverläkaren kan efter de första fyra månaderna ansöka om förlängning av tvångsvården för högst sex månader åt gången hos förvaltningsrätten.
https://www.domstol.se/en/amnen/tvangsvard/psykiatrisk-tvangsvard/psykiatrisk-tvangsvard/

Notera skrivningen om fyra månader först sedan förlängningen gäller 6 månader

Så det är en vårdperiod.

Jag skall se om jag kan få ut dokumenten från Länsrätten.
Citera
2021-04-04, 16:31
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
EA har blivit tvångsvårdad vid flera tillfällen. Så det har funkat tidigare att bli inlagd.

Ja, men som nämnt tidigare så fungerar inte vård på en sån här människa.

Resultatet har vi idag. Betänk då hur mycket det är som inte kommit fram.

Människor som EA behöver förvaring. Ingenting annat.

Danmark och Norge t.ex. har förstått detta;

Citat:
Forvaring eller förvaring är ett straff i de norska och danska rättsystemen för brottslingar som bedöms vara särskilt farliga.[1][2]

Bestämmelsen om förvaring infördes i Norge som en egen straffart år 2002 och ersatte den tidigare påföljden sikring (säkring). Vid förvaring ska rätten fastställa en tidsram som inte får understiga 10 år, och inte får överstiga 21 år. Den fastställda tidsramen kan vid behov förlängas med upp till 5 år i taget. Det finns ingen fastställd gräns för hur många gånger tidsramen kan förlängas.[1]
Citera
2021-04-04, 16:55
Medlem
Den kåta gubbfan får skylla sig själv när han umgås med psykotiska småflickor.
Lång historia av våldtäktsbedrägerier, men det kan inte han som rutinerad inom rättsväsendet genomskåda?
En klassisk "fan nu tänkte jag med kuken"
Rätt åt snuskhummern.
Citera
2021-04-04, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack till Vaxad som fann detta gamla inlägg!
Fetningen i inlägget är min:

Vänder mig nu till Sandkaka:
När du den 11 mars skrev ovanstående, visste du inte då att det INTE var BO/MÄ/EA som hade gjort polisanmälan, utan att det var en väninna till EA som gjorde den?

Din avslutande mening:
I ljuset vad som skett sedan den 11 mars, tycks det mig som att det i nuläget ser betydligt mer illa ut för EA än för Lambertz.
Nån kommentar, Sandkaka?

Carinah78
När du den 30 mars skrev "...där detr framgår att EA var mycket positiv till det som där och då pågick"

Tänkte du då inte på att hon kan ha varit positiv till att suga hans kuk (därav: "Alltså, tror du inte jag vet hur skönt det här är"), kvinnor brukar vanligtvis älska att suga kuk, vilket du säkert vet?
Därefter kan DU ha övergått till att knulla henne, trots att hon inte ville det.
Förstår du inte att det kan ha gått till på det viset?
Eller vill du inte förstå, för att du är kvinna och inte gillar konkurrens från andra kvinnor?

Nån kommentar, Carinah78?
Citera
2021-04-04, 17:13
Bannlyst
Både EA själv och hennes brottsoffer behöver hjälp att skyddas från henne. Man ska också ha klart för sig att det tillkommer ytterligare offer till dessa brottsoffer - familjemedlemmar, partners och andra närstående som lider pga förövarens handlingar. Deras ilska får EA också på sig när hon drar fram.

Såtillvida är detta inte en genusfråga utan en fråga om rättsäkerhet för alla människor och de som arbetar emot den är i grunden destruktiva för ett samhälle. Det är djupt beklagligt och omoraliskt att somliga under feminismens namn lånar sig till dessa destruerande aktiviteter som skadar män som kvinnor, vuxna som barn.

Feminismens irrationella hatsvans har annekterat rörelsen i så pass hög grad att sunda och rättrådiga människor inte längre vill kalla sig feminister, så det är ingen tvekan om att gruppen även fungerar självdestruktivt.
Senast redigerad av Krmkr 2021-04-04 kl. 17:33.
Citera
2021-04-04, 17:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Carinah78
När du den 30 mars skrev "...där detr framgår att EA var mycket positiv till det som där och då pågick"

Tänkte du då inte på att hon kan ha varit positiv till att suga hans kuk (därav: "Alltså, tror du inte jag vet hur skönt det här är"), kvinnor brukar vanligtvis älska att suga kuk, vilket du säkert vet?
Därefter kan DU ha övergått till att knulla henne, trots att hon inte ville det.
Förstår du inte att det kan ha gått till på det viset?
Eller vill du inte förstå, för att du är kvinna och inte gillar konkurrens från andra kvinnor?

Nån kommentar, Carinah78?
Inget av det du skriver har något att göra med det inlägg du citerar.
Citera
2021-04-04, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Eftersom du står för en syn på Lambertz agerande som jag tycker är konstigt och fel men som verkar vara utbrett bland många och det här är ett diskussionsforum är jag intresserad av om du kan utveckla det här med varför Lambertz agerar så fel när han på en presskonferens hävdar sin oskuld och att kvinnan ljuger.

Om vi ponerar att det är så att Lambertz talar sanning, varför vill du då ta ifrån honom den moraliska rätten att upplysa människor om sanningen och berätta hur det verkligen ligger till? Att han är friad från misstankarna i juridisk mening är gott och väl, men varför skall man inte utöver detta också få förklara sig och hävda sanningen så att folk inte skall tro att han bara friats i brist på bevis utan att det faktiskt är så att det inte skett något övergrepp alls?

Om du varit falsk anklagad för ett mord, menar du att du inte efteråt skulle få berätta om det för folk så att de inte skulle fortsätta tro att du kanske var skyldig?

För mig är den rätten självklar och måste trumfa allt. Om Lambertz behandlat kvinnan illa berättigar det fortfarande inte att hon ljuger eller påstår saker hon tror stämmer men inte gör det.

Många verkar se det som ett ojämnt maktförhållanden mellan Lambertz som varit hög jurist och kvinnan och tycker att det därför är fel att han uppger att hon ljuger. Är det detta du tänker på? Men då glömmer man att oavsett tidigare eller nuvarande position samhället är man alltid i kraftigt underläge mot statens anklagelser om att man begått ett brott och det handlar därför inte bara om målsäganden mot Lambertz.
Han var ju redan friad. Jag tycker att han visat dåligt omdöme genom att i det läget ange namnet på kvinnan som han hade sex med, genom att snyfta om att han ångrar sin otrohet samt att då även passa på att berätta om sin 36 -åriga särbo. Särbon, om hon ens finns, är säkert inte glad. Men vad vet jag. Kanske finns det så stort intresse för Lamberts sexliv att den här presskonferensen var ett måste.
Citera
2021-04-04, 17:26
Medlem
Citat:
Inget av det du skriver har något att göra med det inlägg du citerar.

Jo det har det
Förstår du verkligen inte?
Citera
2021-04-04, 17:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Jo det har det
Förstår du verkligen inte?
Nej. Du börjar prata om ett tidigare fall där EA gjort en annan falskanmälan. Men det nämns det inget om i det inlägg du citerar.

Att bara citera ett valfritt inlägg & sedan börja fråga om helt andra grejor än i det citerade inlägger ger ett mycket märkligt intryck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in