Citat:
Ursprungligen postat av
HenryBendix
Varsågod att starta en tankesmedja, det är väl inte det jag kritiserar? Sverige behöver fler tankesmedjor. Både MED och AfS hade haft en sundare funktion som produktiva tankesmedjor som tillför Sverige något. Som partier är ni dock ytterst kontraproduktiva och detta måste lyftas fram tills ni har förstått det.
Är du också inne på samma spår så behöver du ju inte känna dig träffad av mina giftpilar mot partiet AfS.
Se där, ett resonabelt inlägg igen, det var ett tag sedan sist. Sedan följer 10-15 inlägg med svammel igen. Det är som att skriva alternerande med två olika personer.
Jag säger inte att jag gillar idén med en tankesmedja utan jag tog det som ett exempel på när du helt plötsligt producerar en idé, något som kan vara värt att fundera på, i motsats till hysteriska tillmälen som "sektmedlemmar" och "landsförrädare", som inte tillför ett skit och som dessutom bara försvagar din egen position. Så du får gärna utveckla din idé, presentera några förebilder från andra länder eller någonting.
Intressant att se skapandet av ett politiskt parti, en politisk rörelse som kontraproduktiv, speciellt när det fyller ett alldeles uppenbart tomrum i svenskt politiskt liv. Den där teorin är till för svartpillrade som är maniskt upptagna med att SD måste få en maktposition NU för annars är Sverige helt kört. Att inte rikta all sin kraft mot denna uppgift innebär då ett landsförräderi. Men jag har sagt det förut: vårt allra största problem ligger i vår mentalitet, inte i vår omgivning. Med rätt attityd kan man klara av vad som helst, men med fel attityd klarar man ingenting. Om man inte ser att SD erbjuder en verklig attitydförändring som kan smitta av sig på folket, då ser man ingen vits att rösta på dem, för då anser man att grundproblemen kommer att bestå även med dem. Det handlar om två olika perspektiv, du har ditt och det har du rätt till, men det blir väldigt märkligt när du kommer in här med närmast religiös iver och tror att du ska omvända folk för att du har sett sanningen.