2021-03-29, 17:23
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Bra skrivet. Ser dock inte ut som att sekten klarar av att skramla ihop så mycket hopp om framgångar den här gången. De flesta har förhoppningsvis nyktrat till och insett att en röst på AfS eller MED är en röst på Löfven.

Ett mandat kan vara nog för att svänga alltihopa till Löfvens fördel. Rösta för fan inte på dessa sekter innan borgerlig seger med SD som stödparti är säkrad. Detta handlar om att lägga sten på sten, inte att rusa iväg med olika sektprojekt innan tiden är mogen.

Den där "höga energin" verkar ha kommit av sig.
Citera
2021-03-29, 17:41
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Bra skrivet. Ser dock inte ut som att sekten klarar av att skramla ihop så mycket hopp om framgångar den här gången. De flesta har förhoppningsvis nyktrat till och insett att en röst på AfS eller MED är en röst på Löfven.

Ett mandat kan vara nog för att svänga alltihopa till Löfvens fördel. Rösta för fan inte på dessa sekter innan borgerlig seger med SD som stödparti är säkrad. Detta handlar om att lägga sten på sten, inte att rusa iväg med olika sektprojekt innan tiden är mogen.
"Sekten" och alla andra invektiv du, JustZlatan och några andra slänger er med i hundratals inlägg här kommer inte locka några väljare till SD utan ni framstår bara som sjukligt besatta. Det finns partier jag ogillar men inte fan sitter jag och shitpostar månad ut och månad in i deras trådar för det. Något står inte rätt till med er, det är väldigt tydligt för envar.
Citera
2021-03-29, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
"Sekten" och alla andra invektiv du, JustZlatan och några andra slänger er med i hundratals inlägg här kommer inte locka några väljare till SD utan ni framstår bara som sjukligt besatta. Det finns partier jag ogillar men inte fan sitter jag och shitpostar månad ut och månad in i deras trådar för det. Något står inte rätt till med er, det är väldigt tydligt för envar.

Sekt är egentligen ett för snällt ord för dårar som driver ett sektparti på 0,2% som inte har en chans att komma in i riksdagen på trettio år och som bara syftar till att förstöra för SD eftersom Kasselstrand en gång gjorde bort sig i SD, blev utkastad och nu vill ha hämnd. Ett bättre namn på er är landsförrädare!
Citera
2021-03-29, 18:09
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Sekt är egentligen ett för snällt ord för dårar som driver ett sektparti på 0,2% som inte har en chans att komma in i riksdagen på trettio år och som bara syftar till att förstöra för SD eftersom Kasselstrand en gång gjorde bort sig i SD, blev utkastad och nu vill ha hämnd. Ett bättre namn på er är landsförrädare!
Ja, som sagt, du verkar ju inte riktigt klok du. Något som fattas där. Synd, för mitt bland allt verbalt träck kommer någon enstaka gång ett frö till en idé, som när du nämnde frågan om parti kontra tankesmedja. Men ditt syfte här är häcklets, inte diskussionens, för du har fixerat all din inbillningskraft på att det är AfS som är fienden. Bisarrt.
Citera
2021-03-29, 18:55
Avslutad
Citat:
Ja, som sagt, du verkar ju inte riktigt klok du. Något som fattas där. Synd, för mitt bland allt verbalt träck kommer någon enstaka gång ett frö till en idé, som när du nämnde frågan om parti kontra tankesmedja. Men ditt syfte här är häcklets, inte diskussionens, för du har fixerat all din inbillningskraft på att det är AfS som är fienden. Bisarrt.

Varsågod att starta en tankesmedja, det är väl inte det jag kritiserar? Sverige behöver fler tankesmedjor. Både MED och AfS hade haft en sundare funktion som produktiva tankesmedjor som tillför Sverige något. Som partier är ni dock ytterst kontraproduktiva och detta måste lyftas fram tills ni har förstått det.

Är du också inne på samma spår så behöver du ju inte känna dig träffad av mina giftpilar mot partiet AfS.
Citera
2021-03-29, 19:31
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Den där "höga energin" verkar ha kommit av sig.

Dom har ju kvar Erik Berglund som sitter nere i Österrike och är jättejättejättearg på twitter.

Nån som vet vad Berglund har för jobb i Österrike?
Citera
2021-03-29, 22:50
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:

”Bisarrt” är precis den rätta beskrivningen. Ett satans ältande som endast kan förklaras av antingen valarbete åt SD eller ren idioti. Jag lutar mot det senare.
Citera
2021-03-30, 11:49
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Varsågod att starta en tankesmedja, det är väl inte det jag kritiserar? Sverige behöver fler tankesmedjor. Både MED och AfS hade haft en sundare funktion som produktiva tankesmedjor som tillför Sverige något. Som partier är ni dock ytterst kontraproduktiva och detta måste lyftas fram tills ni har förstått det.

Är du också inne på samma spår så behöver du ju inte känna dig träffad av mina giftpilar mot partiet AfS.
Se där, ett resonabelt inlägg igen, det var ett tag sedan sist. Sedan följer 10-15 inlägg med svammel igen. Det är som att skriva alternerande med två olika personer.

Jag säger inte att jag gillar idén med en tankesmedja utan jag tog det som ett exempel på när du helt plötsligt producerar en idé, något som kan vara värt att fundera på, i motsats till hysteriska tillmälen som "sektmedlemmar" och "landsförrädare", som inte tillför ett skit och som dessutom bara försvagar din egen position. Så du får gärna utveckla din idé, presentera några förebilder från andra länder eller någonting.

Intressant att se skapandet av ett politiskt parti, en politisk rörelse som kontraproduktiv, speciellt när det fyller ett alldeles uppenbart tomrum i svenskt politiskt liv. Den där teorin är till för svartpillrade som är maniskt upptagna med att SD måste få en maktposition NU för annars är Sverige helt kört. Att inte rikta all sin kraft mot denna uppgift innebär då ett landsförräderi. Men jag har sagt det förut: vårt allra största problem ligger i vår mentalitet, inte i vår omgivning. Med rätt attityd kan man klara av vad som helst, men med fel attityd klarar man ingenting. Om man inte ser att SD erbjuder en verklig attitydförändring som kan smitta av sig på folket, då ser man ingen vits att rösta på dem, för då anser man att grundproblemen kommer att bestå även med dem. Det handlar om två olika perspektiv, du har ditt och det har du rätt till, men det blir väldigt märkligt när du kommer in här med närmast religiös iver och tror att du ska omvända folk för att du har sett sanningen.
Citera
2021-03-30, 11:58
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
”Bisarrt” är precis den rätta beskrivningen. Ett satans ältande som endast kan förklaras av antingen valarbete åt SD eller ren idioti. Jag lutar mot det senare.
Jag växlar själv mellan vad jag tror, men jag försöker i alla fall skapa något slags dialog. Man kan ju få intrycket att all kritik mot AfS skulle vara helt ogiltig här, fast problemet är ju att kritikerna är smått hysteriska och nästan aldrig kommer med något kreativt. Det ger ett intryck av desperation från dessa självutnämnda SD:are. Vilka de egentligen är kan man ju undra för de skapar knappast någon gravitation mot SD med sina inlägg utan uppnår endast en större splittring mellan väljarbaserna. Det kan ju förstås vara ett syfte.
Citera
2021-03-30, 12:08
Medlem
Citat:

Vill du SD väl, så välkomnar du en utmaning från mer radikala partier som hindrar liberal entrism från att fortsätta flytta partiet från folkopinionen.

Vem i helvete efterfrågade en dubblad kvotflyktingmottagning 2015? Vilka kvinnliga röster lockades genom att det talades tyst om hat mot etniska svenskar? Vilka moderater och sossar lockades till SD av närmandet till M?
Citera
2021-03-30, 12:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Alltför många SD:are påminner inte så lite om sossar. Så är det ju. "Alla ska med", och nåde den som försöker nyansera bilden av SD som det stora hoppet. Då blir de defensiva och anklagande. Det kan ha något att göra med att vissa av dem inser att AfS gör rätt i ett längre perspektiv som accentuerar den etnonationalistiska profilen snarare än tonar ned eller tom. döljer den. I detta ligger AfS steget före. Väljarna lär tids nog bli varse att det inte räcker med stram migrationspolitik, utan att det också behövs ett parti som tar ställning specifikt för svenskar i Sverige.
Citera
2021-03-30, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Vill du SD väl, så välkomnar du en utmaning från mer radikala partier som hindrar liberal entrism från att fortsätta flytta partiet från folkopinionen.

Vem i helvete efterfrågade en dubblad kvotflyktingmottagning 2015? Vilka kvinnliga röster lockades genom att det talades tyst om hat mot etniska svenskar? Vilka moderater och sossar lockades till SD av närmandet till M?

Ni förstår uppenbarligen inte vad jag säger, så jag säger det igen. Man ska inte avstå från att rösta på sektpartier som AfS pga att de inte behövs (avseende MED som man inte heller ska rösta på så gäller även att MED inte behövs) utan för att vi först och främst måste säkra en M/KD/L-regering med SD som stödparti (givet att SD får genomslag för sin politik), innan vi kan rösta på AfS.

Att rösta på MED/AfS nu 2022 är att riskera en M/KD/L-regering med SD som stödparti. Detta borgerliga alternativ måste sedan få sätta sig så pass att SD till slut betraktas som ett av de borgerliga partierna. Denna utveckling kommer att ta två val skulle jag tro. Dvs 2026 kommer M/KD/L/SD att gå till val som den nya Alliansen, och (S) kommer aldrig mer att få makten om de inte vänder sig till SD.

I ett sådant läge är det dags för alternativ som liknar AfS. Tills dess gör ni klokt i att bygga en tankesmedja. Dvs lägg ner sektpartiet fram till 2030.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in