2021-03-30, 00:48
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja 95% av alla svenskar tycker väl att GL är en idiot efter TQ-affären men att vara en idiot innebär inte att man är skyldig till våldtäkt när en serieförbryterska påstår det.

Du lever ju inte i Sverige i alla fall om du inte fattar att det är så
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja 95% av alla svenskar tycker väl att GL är en idiot efter TQ-affären men att vara en idiot innebär inte att man är skyldig till våldtäkt när en serieförbryterska påstår det.
Precis ungefär så, ja. Jag tror att han är en narcissist och att han blir närgången när han är full, men jag tror inte att han är en våldtäktsman.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Ja, men den som påstod sig veta att hon suttit inspärrad i ett helt år har fel. Det är bevisligen inte sant. Det kan ha varit länge (månader), men det kan omöjligt ha varit SÅ länge. Det går att följa EAs och Lektyrfotografens resor över världen med god precision, till exempel, under hela deras samvaro. Och allt hänger ihop i den storyn. Man ser när fotografen köpte nya kameror, och vilka kameror som har använts vid vilka photoshoots. Man får faktiskt en fascinerande bild över två människors liv över tid, jag borde kanske göra en liten story av detta.
Jo, det stämmer. EA blev tvångsvårdad i januari 2012. Till att börja med i sex eller möjligtvis fyra månader. Kan inte verifiera exakta antal månader där jag sitter just nu. Sedan förlängdes detta under resten av 2012 och in i 2013.

Eftersom detta gällde psykiatrisk tvångsvård för en mycket sjuk person så borde obevakade permissioner vara noll. Jag har ingen koll på hennes eventuella utlandsresor eller det du berättar om fotografen. Tvångsvård i Farsta och sedan hänga någon vecka i solen utomlands kan inte vara möjligt. Kom ihåg att hon bedömde själv under denna tid att hon var för sjuk för att vistas i samhället.
Citera
2021-03-30, 00:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Precis. Det säger en hel del om EA när just Lambertz, av alla, framstår som trovärdig
Japp! GL kan gå i pension nu, högre höjdpunkt än detta når han aldrig
"Knullkungen på Flashback"
Citera
2021-03-30, 00:51
Medlem
Mer.info.007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Japp! GL kan gå i pension nu, högre höjdpunkt än detta når han aldrig
"Knullkungen på Flashback"
Knullkung eller han kan ju bli porrkung nu
Citera
2021-03-30, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Lugnt, hördu, vi är nog rätt många i tråden som, trots att vi misstror MÄ/EA, inte anser att GL är en hyvens helyllekille direkt.

Haha, ja! Jag trodde väl aldrig att jag skulle ta Gurras parti angående någonting EVER. Men sen dök EA upp!
Citera
2021-03-30, 00:56
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Haha, ja! Jag trodde väl aldrig att jag skulle ta Gurras parti angående någonting EVER. Men sen dök EA upp!
Är GL Gurra nu ?
Citera
2021-03-30, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
LS var tillsammans med EA åtminstone 2012-05 till 2015-09 och för detta finns det bildbevis (med vissa luckor, dock ej så långa så man kan få in det du påstår).

Trams. LS friade 2014 så då hade nog inget helvete hunnit börja. Första anmälan, mot nöjesprofilen PA, var i december 2017. Andra anmälan, DU, var efter nyår 2018. Och GL är bekant. Du överdriver och kommer med felaktiga uppgifter. Varför?
Jag har ingen anledning att inte tala sanning. Min vänner och kollegor skulle inte ljuga om detta. Jag har nu även sett dokument som visar att EA var intagen hela 2012 och vad det verkar ungefär halva 2013. Dokument gällande EA får inte visas i tråden så lite svårt att övertyga dig.
Citera
2021-03-30, 01:01
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Du lever ju inte i Sverige i alla fall om du inte fattar att det är så

Läste du inlägget du svarade på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Nu är det alltså hon i filmen? Förstår inte varför stoppapressarna uttrycker sig sådär? Som om filmen skulle anses vara avgörande för hennes trovärdighet. Det är väl bra mycket värre med falsk tillvitelse och manipulerade bevis än att spela in hemmaporr?

Är detta videon Stoppa Pressarna skriver om?

https://xhamster.com/videos/lisa-xh*wgIv

*=F
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Ensam på julaftonen eller "honeytrap"?
Detta är en av många detaljer som jag undrat över. GL säger att han låtit EA komma hem till honom för att hon uttryckt att hon var helt ensam på julaftonen och inte visste var hon skulle ta vägen.

Senare har vi fått veta att hon har en vännina som hon hade kontakt med under julaftonen.

Vi har också fått veta att hon har en sambo som hon har haft kontakt med under julaftonen.

Om hon inte var så ensam som hon uppgivit, vad var hennes syfte med att be att få komma hem till GL på julaftonen?

Det har jag också funderat jättemycket på!

Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Oroade kollegor, vänner och lite annat. Med ett (1) inlägg har man förstås inte mycket till förtroende på Flashback. Vad jag förstår så tillåts inte dokument om EA och hennes identitet(er) att postas i forumet. PM får man väl inte skicka eller ta emot som ny medlem?

PM tillåts efter 50 inlägg, du får svara på allt och alla ett tag.

Det stämmer inte. Det är mycket svårt att bli tvångsvårdad i Sverige. Har mycket att göra med de enorma resurser som krävs för att tvångsvårda någon 24/7/365. Det kostar även som ni kan förstå enorma summor. Ett nyligt exempel är den vidriga Afghanen i Vetlanda. Mådde psykiskt dåligt men trots att han blev körd till akuten innan dådet så skickades han ut i samhället. Ska man vara ärlig, och det ska man, så är det förstås svårt att bedöma hur psykiskt störd en person är när detta ska bestämmas under en begränsad tid.

Ett annat exempel är, eller var, min vän brottaren Mikael Ljungberg. Thomas var världens snällaste och skulle förstås aldrig skada någon annan. Han mådde extremt dåligt på slutet men det var inte möjligt att få tvångsvård. Eller, jag räknar inte sista dagarna. Det finns många andra exempel men tvångsvård är svårt att "få". Och det är väl naturligt att det är på det sättet.

Ursäkta om jag var otydlig. EA blev intagen för tvångsvård. Inte frivilligt. Efter en tid på psyket så beslutades det om fortsatt tvångsvård och EA motsatte sig inte detta.

Jag är säker på årtalen. Vad jag vet var hon hela tiden på psykavdelningen i Farsta. Jag har ingen info om permissioner men det låter inte sannolikt i hennes dåvarande tillstånd. EA blev intagen för tvångsvård i januari 2012. Då beslutades om tvångsvård under sex månader, eller så var det möjligtvis fyra månader. Efter denna bestämdes att tvångsvård skulle fortsätta eftersom hennes psykiska störning var väldigt allvarlig. Sedan förlängdes det ytterligare. Under början eller mitten av 2013 upphörde tvångsvården. Och det var då helvetet började för LS, DU och sedan GL.

Jag har inte undersökt detta men det är möjligt. Jag tyckte det var konstigt att hon ändrade sina förnamn men jag har inte forskat mer i detta.

För mig är det självklart att EA är svårt psykiskt sjuk och behöver hjälp asap. Hon ska inte vistas i samhället. Har man en gång varit svårt psykiskt sjuk är det svårt att blir frisk igen. Viss förståelse finns för EA hur konstigt det än kan låta. Om man är svårt psykiskt sjuk så kan man ha en annan verklighet. EA kan möjligtvis var övertygad om att allt hon gör är helt korrekt och berättigat pga av sitt svåra psykiska tillstånd.

Jag håller med om att E.A. kan vara övertygad om att våldtäkterna hänt, att hon lever i en annan verklighet, s.a.s.
Citera
2021-03-30, 01:03
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenfruset
Jag har ingen anledning att inte tala sanning. Min vänner och kollegor skulle inte ljuga om detta. Jag har nu även sett dokument som visar att EA var intagen hela 2012 och vad det verkar ungefär halva 2013. Dokument gällande EA får inte visas i tråden så lite svårt att övertyga dig.

Varför får inte dokumentet visas i tråden?

Om inte annat så kommer det en ny tråd om EA när hon blir dömd för förtal och falsk tillvitelse. Där får du posta protokollen.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-30 kl. 01:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in