2021-03-30, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Heder åt Åsa Linderborg som skriver det alla vettiga, vanliga, kvinnor (och män) tänker...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0KdbzE/vad-jag-menar-med-kvinnans-eget-ansvar
Äntligen någon som vågar säga emot feministmaffian!
Citera
2021-03-30, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Ja, sök på video och pressträff så hittar du den.

jag hittar inte pressträffen, är den helt raderad från nätet?
Citera
2021-03-30, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Homo-fil
Nej, du är för dum helt enkelt.

Det finns ju en massa klipp men jag vill se hela pressträffen.
Citera
2021-03-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacterial
Handlar inte om det - utan att en kvinna återigen försöker sätta dit en man med falska bevis och ont uppsåt. Riktigt jäkla ruttet gjort.

Men hur vet du det bortom alla rimliga tvivel?
Citera
2021-03-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
Men hur vet du det bortom alla rimliga tvivel?
Hur vet du att så varit fallet bortom rimligt tvivel? Att fallet drastiskt lades ner säger er inget?
Citera
2021-03-30, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Heder åt Åsa Linderborg som skriver det alla vettiga, vanliga, kvinnor (och män) tänker...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/0KdbzE/vad-jag-menar-med-kvinnans-eget-ansvar

Oj, kvinnan, alltså Lindeborg, verkar ju ha problem med alkohol (eller något annat i sitt liv som gör att hon måste dricka för att slappna av)
Citat:
Alkoholen får oss att slappna av.
Tjaaa, själv dricker jag ett glas vin till maten för att matcha just vin och mat. Eller en riktigt god whisky för att den är god och inte för alkoholen. Hade det varit för alkoholen hade jag ju lika gärna kunnat dra i mig billig vodka. Jag lider med Lindeborg och hoppas att hon hittar lösningen på sitt problem så hon slipper dricka alkohol för att slappna av i framtiden.

Citat:
Så: Har man ett ansvar för att man häller i sig så mycket att man tappar kontrollen över sig själv? Jag tycker det.
Om man som GL då vet med sig att man "blir kladdig" av att dricka alkohol, har han då inte ett ansvar och då måste se till att han inte hamnar i en situation där han druckit för mycket alkohol och därmed "blir lite kladdig"? Och borde han då inte vara ännu mer noggrann med det då han är i sällskap med en kvinna som han vet har fått tidigare våldtäktsanklagelser nedlagda? Borde inte han som jurist redan före alkoholintaget inse att han kommer hamna i en problematisk sits? Borde inte han redan före det kunna räkna ut vad som kan hända? Eller är det just det han gjort och det är därför han väljer att dricka och "bli lite kladdig" för att kunna skylla på det senare?
Citera
2021-03-30, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Man skall våga anmäla en våldtäkt men man får vara beredd på att bli ifrågasatt och granskad också av allmänheten därför att de anklagelser man riktar mot en annan person, i det här fallet Lambertz, har så stora konsekvenser. Att kvinnan nu lever under hot är troligen helt och håller ljug, det handlar enligt uppgift om "hat och hot" vilket brukar vara en omskrivning för att hon blivit diskuterad och ifrågasatt t ex på Flashback med namn och folk sagt något elakt.

Att våldtäkter sker inom relationer och att vissa personer lever ett mer utsatt liv pga psykisk ohälsa ingår i ekvationen när just det här specifika fallet diskuteras. Folk inser det, det är inte som du och andra i debatten försöker framställa det som om ingen skulle inse det. I det här fallet kopplas detta med vad som hänt i tidigare rättegångar på ett sätt som gör totalbilden sådan att det finns goda skäl att vara tveksam om anklagelserna mot Lamberz stämmer. Vet säkert gör vi inte.

Ja, i rätten blir man ifrågasatt alldeles oavsett om du anmäler någon för bilstöld, mord eller våldtäkt. Men att bli utsatt för en folkmobb är absurt, ska man inte våga anmäla våldtäkt av rädsla för att inte bli trodd pga sin psykiska ohälsa eller tidigare våldtäkter? Ska människor som har mycket makt och juridisk kunskap kunna hota människor till att inte anmäla?

Enl advokaten har MÄ blivit dödshotad och lever med skyddad identitet. Precis som du säger vet vi inte säkert vad som hänt, men någon galning läser denna tråd, drar slutsatser och bestämmer sig att leka domare själv och hota MÄ.
Citera
2021-03-30, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Hur vet du att så varit fallet bortom rimligt tvivel? Att fallet drastiskt lades ner säger er inget?

Som Lambertz själv så fint sagt; Att någon frias betyder inte att den är oskyldig.
0.25 - 0.42 https://www.youtube.com/watch?v=_kkYjgV1vFY&t=164s

Jag kan inte juridiskt eller moraliskt döma någon av personerna i denna soppa. Men jag kan säga att vi inte vet sanningen om vad som hänt.
Citera
2021-03-30, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Man skall våga anmäla en våldtäkt men man får vara beredd på att bli ifrågasatt och granskad också av allmänheten därför att de anklagelser man riktar mot en annan person, i det här fallet Lambertz, har så stora konsekvenser. Att kvinnan nu lever under hot är troligen helt och håller ljug, det handlar enligt uppgift om "hat och hot" vilket brukar vara en omskrivning för att hon blivit diskuterad och ifrågasatt t ex på Flashback med namn och folk sagt något elakt.

Att våldtäkter sker inom relationer och att vissa personer lever ett mer utsatt liv pga psykisk ohälsa ingår i ekvationen när just det här specifika fallet diskuteras. Folk inser det, det är inte som du och andra i debatten försöker framställa det som om ingen skulle inse det. I det här fallet kopplas detta med vad som hänt i tidigare rättegångar på ett sätt som gör totalbilden sådan att det finns goda skäl att vara tveksam om anklagelserna mot Lamberz stämmer. Vet säkert gör vi inte.
Ang det fetade:
Kommer här med en spekulation. Kan man inte tänka sig att EA får utstå tung kritik från medlemmar i hennes "väninnekör"? Jag ser framför mig att hon blir "hatad och hotad" för att hon på ett så klumpigt vis dabbat sig (att försöka två gånger med samma usla klippningsmetod och fabriksåterställning) och att hon därmed minskat möjligheterna för samvetslösa och manshatande kvinnor att i framtiden kunna hålla på med falskanmälningar? Då i syfte att tjäna icke-beskattningsbara pengar..

EA:s nuvarande vistelseort är okänd. Det är väl bara hennes närmaste (väninnekören) som nu vet har hon vistas och har möjlighet att hota henne?
Citera
2021-03-30, 09:58
Medlem
Citat:
Som Lambertz själv så fint sagt; Att någon frias betyder inte att den är oskyldig.
0.25 - 0.42 https://www.youtube.com/watch?v=_kkYjgV1vFY&t=164s

Jag kan inte juridiskt eller moraliskt döma någon av personerna i denna soppa. Men jag kan säga att vi inte vet sanningen om vad som hänt.
Läs lite "case-facts" och berätta vad som tyder på att en "våldtäkt" skett. Bara att läsa de flesta normalbegåvade inlägg i denna tråd för att förstå vad som tyder på falsk anmälan.
Citera
2021-03-30, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Det är min uppfattning också om den lille fjanten Jan Guillou. Han borde hålla tyst resten av sitt liv. Speciellt efter att ha avslöjat sin vän Leif GW som källan i Geijer-affären. Här hade vi chansen att få stopp på bordellverksamhet med minderåriga flickor för höga politiker. Men vad gjorde Jan Guillou? Han hjälpte makten att sopa igen spåren och driva avslöjarna från arbete (Peter Bratt på DN och Leif GW hos polisen) samt Leif GW till självmordets gräns.

Hur fan kan du över huvud taget nämna Jan Guillous namn som något jävla föredöme i denna sexaffär med honungsfälla för oskyldiga män, ditt historielösa kräk?

Nej, Jan Guillou är bara värd massivt förakt från oss. Det är en person som säljer ut sina vänner för en "silverpenning" och vårt land till islamister.

Jan Guillou är den smartaste journalisten Sverige har. Men så klart, du är väl anhängare av Bulletin. Bulletin som drivs av en kurd, arab, jude och turk som samlat högern.
Citera
2021-03-30, 10:02
Medlem
Citat:
Ja, i rätten blir man ifrågasatt alldeles oavsett om du anmäler någon för bilstöld, mord eller våldtäkt. Men att bli utsatt för en folkmobb är absurt, ska man inte våga anmäla våldtäkt av rädsla för att inte bli trodd pga sin psykiska ohälsa eller tidigare våldtäkter? Ska människor som har mycket makt och juridisk kunskap kunna hota människor till att inte anmäla?

Enl advokaten har MÄ blivit dödshotad och lever med skyddad identitet. Precis som du säger vet vi inte säkert vad som hänt, men någon galning läser denna tråd, drar slutsatser och bestämmer sig att leka domare själv och hota MÄ.
Det fetade:
Hur tänker du dig att själva hotet skall gå till?

EA lever, enligt dig, med "skyddad identitet" och på ett skyddat boende.
Vem eller vilka annat än de som känner till hennes nuvarande vistelseort, ser du ha möjlighet att hota henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in