Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Oj, kvinnan, alltså Lindeborg, verkar ju ha problem med alkohol (eller något annat i sitt liv som gör att hon måste dricka för att slappna av)
Citat:
Alkoholen får oss att slappna av.
Tjaaa, själv dricker jag ett glas vin till maten för att matcha just vin och mat. Eller en riktigt god whisky för att den är god och inte för alkoholen. Hade det varit för alkoholen hade jag ju lika gärna kunnat dra i mig billig vodka. Jag lider med Lindeborg och hoppas att hon hittar lösningen på sitt problem så hon slipper dricka alkohol för att slappna av i framtiden.
Citat:
Så: Har man ett ansvar för att man häller i sig så mycket att man tappar kontrollen över sig själv? Jag tycker det.
Om man som GL då vet med sig att man "blir kladdig" av att dricka alkohol, har han då inte ett ansvar och då måste se till att han inte hamnar i en situation där han druckit för mycket alkohol och därmed "blir lite kladdig"? Och borde han då inte vara ännu mer noggrann med det då han är i sällskap med en kvinna som han vet har fått tidigare våldtäktsanklagelser nedlagda? Borde inte han som jurist redan före alkoholintaget inse att han kommer hamna i en problematisk sits? Borde inte han redan före det kunna räkna ut vad som kan hända? Eller är det just det han gjort och det är därför han väljer att dricka och "bli lite kladdig" för att kunna skylla på det senare?