2021-03-30, 11:56
Bannlyst
Som hårdrockare och allmänt dum i huvudet så finns det mycket att hämta från uppenbarelseboken.

Vid det sena 80-talet med Iron Maidens första platta "Number of the beast" med odjurets tal.

En riktig kanonlåt!

https://www.youtube.com/watch?v=WxnN05vOuSM

- - -

Jag vet att många av er bibeltrogna skyr namn som Black sabbath och Iron maiden. men dom försöker bara komma in på marknaden, och göra ett avtryck. Det är inte mer än så.
Senast redigerad av Varsamt 2021-03-30 kl. 12:06.
2021-03-30, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jag citerade Bibeln. Ordet är tydligt i sig självt.
Ja, budskapet är tydligt, och bara blinda kan inte se att Babylon inte är kyrkan. Den falska profeten i Upp är en symbol för falsk religion. Logiskt, eller hur?
2021-03-30, 12:01
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Om Babylon:
"genom vars trolldom alla folk blevo förvillade, 24och i vilken man såg profeters och heliga mäns blod, ja, alla de människors blod, som hade blivit slaktade på jorden.»"
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/18.htm

"Ja, på dina mantelflikar finner man blod av arma och oskyldiga, som du har dödat, icke därför att de ertappades vid inbrott, nej, därför att din håg står till allt sådant." (Jeremia 2:34)

" Ve eder, I som byggen upp profeternas gravar, deras som edra fäder dräpte!" (Matt 23:27)

"Vilken av profeterna hava icke edra fäder förföljt? De hava ju dräpt dem som förkunnade att den Rättfärdige skulle komma, han som I själva nu haven förrått och dräpt," (Ap 7:52)

"Och så skall av detta släkte utkrävas alla profeters blod, allt det som är utgjutet från världens begynnelse, ända ifrån Abels blod intill Sakarias' blod, hans som förgjordes mellan altaret och templet.' Ja, jag säger eder: Det skall utkrävas av detta släkte. " (Luk 11:50-51)

Vilka äger banksystemet?
"Och på hennes panna var skrivet ett namn med hemlig betydelse: »Det stora Babylon, hon som är moder till skökorna och till styggelserna på jorden.» 6Och jag såg kvinnan vara drucken av de heligas blod och av Jesu vittnens blod. Och jag förundrade mig storligen, när jag såg henne."
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/17.htm

"13Så blev du prydd med guld och silver, och dina kläder voro av fint linne, av siden och av tyg i brokig vävnad. Fint mjöl, honung och olja fick du äta. Du blev övermåttan skön, och så vart du omsider en drottning. 14Och ryktet om dig gick ut bland folken för din skönhets skull, ty den var fullkomlig genom de härliga prydnader som jag hade satt på dig, säger Herren, HERREN.

15Men du förlitade dig på din skönhet och bedrev otukt, sedan du nu hade fått sådant rykte; du slösade din otukt på var och en som gick där fram: det vore ju något för honom.
16Och du tog dina kläder och gjorde dig med dem brokiga offerhöjder och bedrev på dessa otukt, sådana gärningar som eljest aldrig någonsin hava förekommit, ej heller mer skola göras. 17Och du tog dina härliga smycken, det guld och silver som jag hade givit dig, och gjorde dig så mansbilder, med vilka du bedrev otukt."
https://sv.bibelsite.com/swe/ezekiel/16.htm
2021-03-30, 12:04
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Ja, budskapet är tydligt, och bara blinda kan inte se att Babylon inte är kyrkan. Den falska profeten i Upp är en symbol för falsk religion. Logiskt, eller hur?
Ja, och hon, kyrkan/ Israel förlitar sig nu på sitt guld och ger det till vem helst som vill ha.

Hon horar med draken, trots alla HERRENs varningar.
2021-03-30, 12:12
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ja, och hon, kyrkan/ Israel förlitar sig nu på sitt guld och ger det till vem helst som vill ha.

"
30Huru älskogskrankt var icke ditt hjärta, säger Herren, HERREN, eftersom du gjorde allt detta, sådana gärningar som allenast den fräckaste sköka kan göra. 31Med dina döttrar uppförde du åt dig kummel i alla gathörn och höjdaltaren på alla öppna platser. Men däri var du olik andra skökor, att du försmådde skökolön, 32du äktenskapsbryterska, som i stället för den man du hade tog andra män till dig. 33Åt alla andra skökor måste man giva skänker, men här var det du som gav skänker åt alla dina älskare och mutade dem, för att de skulle komma till dig från alla håll och bedriva otukt med dig. 34Så gjorde du vid din otukt tvärt emot vad andra kvinnor göra; efter dig lopp ingen för att bedriva otukt, men du gav skökolön, utan att själv få någon skökolön; du gjorde tvärt emot andra.

35Hör därför HERRENS ord, du sköka. 36Så säger Herren, HERREN: Eftersom du har varit så frikostig med din skam och blottat din blygd i otukt med din älskare, därför, och för alla dina vederstyggliga eländiga avgudars skull och för dina söners blods skull, dina söners, som du gav åt dessa, 37se, därför skall jag församla alla dina älskare, dem som du har varit till behag, ja, alla dem som du har älskat mer eller mindre; dem skall jag församla mot dig från alla håll och blotta din blygd inför dem, så att de få se all din blygd"

... Och så går det med Israel närhelst hon glömmer HERREN och tar vilddjurets märke "mystiska Babylon". Vilddjuret som är en bild av draken, samme drake som genom sin säd Herodes stod redo att sluka Herren Jesus när Han föddes (Upp 12)
2021-03-30, 12:13
Medlem
Citat:

Nej, kyrkan har ingen aktieutdelning.

Odjuret och draken är inte samma sak.
2021-03-30, 12:17
Medlem
Citat:
"
30Huru älskogskrankt var icke ditt hjärta, säger Herren, HERREN, eftersom du gjorde allt detta, sådana gärningar som allenast den fräckaste sköka kan göra. 31Med dina döttrar uppförde du åt dig kummel i alla gathörn och höjdaltaren på alla öppna platser. Men däri var du olik andra skökor, att du försmådde skökolön, 32du äktenskapsbryterska, som i stället för den man du hade tog andra män till dig. 33Åt alla andra skökor måste man giva skänker, men här var det du som gav skänker åt alla dina älskare och mutade dem, för att de skulle komma till dig från alla håll och bedriva otukt med dig. 34Så gjorde du vid din otukt tvärt emot vad andra kvinnor göra; efter dig lopp ingen för att bedriva otukt, men du gav skökolön, utan att själv få någon skökolön; du gjorde tvärt emot andra.

35Hör därför HERRENS ord, du sköka. 36Så säger Herren, HERREN: Eftersom du har varit så frikostig med din skam och blottat din blygd i otukt med din älskare, därför, och för alla dina vederstyggliga eländiga avgudars skull och för dina söners blods skull, dina söners, som du gav åt dessa, 37se, därför skall jag församla alla dina älskare, dem som du har varit till behag, ja, alla dem som du har älskat mer eller mindre; dem skall jag församla mot dig från alla håll och blotta din blygd inför dem, så att de få se all din blygd"

... Och så går det med Israel närhelst hon glömmer HERREN och tar vilddjurets märke "mystiska Babylon". Vilddjuret som är en bild av draken, samme drake som genom sin säd Herodes stod redo att sluka Herren Jesus när Han föddes (Upp 12)
Hesekiel låter som en beskrivning av porrindustrin.

Odjuret är riken, alltså är odjuret märke riksvapen och kungens avbild. Bara de som har pengar kan köpa och sälja.
2021-03-30, 12:17
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Nej, kyrkan har ingen aktieutdelning.

Odjuret och draken är inte samma sak.
Kyrkan horar med drakens säd. Det är inte kyrkan som är "mystiska Babylon", utan hon heter Babylon när hon tar märket. Lägg märke till detaljen, där det tydligt framgår vad vilddjurets märke är!

Vilddjuret är en bild av draken:

"Ännu ett annat tecken visade sig i himmelen: där syntes en stor röd drake, som hade sju huvuden och tio horn, och på sina huvuden sju kronor. 4Och hans stjärt drog med sig tredjedelen av himmelens stjärnor och kastade den ned på jorden. Och draken stod framför kvinnan som skulle föda, ty han ville uppsluka hennes barn, när hon hade fött det."
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/12.htm

"1Då såg jag ett vilddjur stiga upp ur havet; det hade tio horn och sju huvuden, och på sina horn hade det tio kronor och på sina huvuden hädiska namn. "
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/13.htm

Edit;
Det sista hornet slår ned tre horn!
Senast redigerad av LadySweden 2021-03-30 kl. 12:19.
2021-03-30, 12:22
Medlem
Citat:
Kyrkan horar med drakens säd. Det är inte kyrkan som är "mystiska Babylon", utan hon heter Babylon när hon tar märket. Lägg märke till detaljen, där det tydligt framgår vad vilddjurets märke är!

Vilddjuret är en bild av draken:

"Ännu ett annat tecken visade sig i himmelen: där syntes en stor röd drake, som hade sju huvuden och tio horn, och på sina huvuden sju kronor. 4Och hans stjärt drog med sig tredjedelen av himmelens stjärnor och kastade den ned på jorden. Och draken stod framför kvinnan som skulle föda, ty han ville uppsluka hennes barn, när hon hade fött det."
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/12.htm

"1Då såg jag ett vilddjur stiga upp ur havet; det hade tio horn och sju huvuden, och på sina horn hade det tio kronor och på sina huvuden hädiska namn. "
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/13.htm
Draken år din lille fjant till gud satan.

Odjuret är riken, som fick makten av draken. Kyrkan har inte ett skit med saken att göra. Du är inte objektiv för att du hatar kyrkan. Vem som helst som läser Upp 18 utan fördomar förstår att Babylon är en symbol för världshandeln, kapitalismen.
2021-03-30, 12:23
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Hesekiel låter som en beskrivning av porrindustrin.

Odjuret är riken, alltså är odjuret märke riksvapen och kungens avbild. Bara de som har pengar kan köpa och sälja.
Hesekiel beskriver hur Israel uppför sig när hon begår äktenskapsbrott mot HERREN, hennes äkta man.

Idag har vi inte ens mynt med "kejsarens bild",det är ännu värre än så. Men jag är helt med dig gällande den ekonomiska aspekten och bilden av detta.
2021-03-30, 12:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Draken år din lille fjant till gud satan.

Odjuret är riken, som fick makten av draken. Kyrkan har inte ett skit med saken att göra. Du är inte objektiv för att du hatar kyrkan. Vem som helst som läser Upp 18 utan fördomar förstår att Babylon är en symbol för världshandeln, kapitalismen.
Draken är satan ja, och han stod redo att sluka Herren precis som det står. Det var Herodes och prästerskapet:
" kött skall se Guds frälsning.'»

7Han sade nu till folket som kom ut för att låta döpa sig av honom: »I huggormars avföda, vem har ingivit eder att söka komma undan den tillstundande vredesdomen? 8Bären då ock sådan frukt som tillhör bättringen. Och sägen icke vid eder själva: 'Vi hava ju Abraham till fader'; Ty jag säger eder att Gud av dessa stenar kan uppväcka barn åt Abraham. 9Redan är också yxan satt till roten på träden; så bliver då vart träd som icke bär god frukt avhugget och kastat på elden."
https://sv.bibelsite.com/swe/luke/3.htm
Ormyngel var ordet!

Babylon är det Bibeln säger att det är.

Och nej, jag hatar ingen kyrka. Kyrkan som avfallit, Israel, är västvärlden- de vita folken. De som än idag ens säger sig vara kristna är knappast de som avfallit värst.

För inte länge sedan var i stort sett alla vita kristna.
Senast redigerad av LadySweden 2021-03-30 kl. 12:31.
2021-03-30, 12:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:

!
"Och på hennes panna var skrivet ett namn med hemlig betydelse: »Det stora Babylon, hon som är moder till skökorna och till styggelserna på jorden."
https://sv.bibelsite.com/swe/revelation/17.htm

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in