2021-03-29, 20:27
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Börja med att klicka på de olika nick som finns i vänsterspalten o kolla hur många inlägg man har gjort i denna tråd.
Kolla både för o emot Ebba o återkom med lite statistik innan du drar några slutsatser.

Du skriver "På vilket sätt menar du att Ebba-supportrar vinner på att tjafsa om denna fastighetsaffär?"

Det är det nog ett flertal i denna tråd som undrar.

Sen påstår du att det är S-troll som är drivande i denna tråd - titta nu på din statistik över vem som gör flest inlägg.

Du ställer många bra frågor men du svarar på dem utan djupare analys.

Om du kallar att räkna antalet inlägg hos några debattörer för djupare analys avråder jag dig från att söka jobb som analytiker.

Visst finns det personer som försvarar Ebba här utan tvekan. Säkert har några av dem koppling till KD.

Men dessa går ju i svaromål på en massa påståenden, de för med andra ord en defensiv talan. Dessutom för mig som neutral bedömare anser jag att dessa även har fört fram de mest rimliga argumenten i denna tråd. Som jag skrev var jag tidigare skeptiskt till Ebbas agerande, men vad som framkommit i denna tråd, intervjuer som jag sett med Esb, argument som hans tidigare ombud för fram så har jag blivit mer eller mindre övertygad om att Ebbas version är den mest sannolika. Självklart kan jag ha fel, men än så länge har ingen här i tråden fört fram något som skulle ända min uppfattning i sakfrågan.

När det gäller enskilda debattörer här så kollade jag upp en debattör här som jag misstänkte var ett troll. Denne hade reggat sig på forumet 2012, fram tills Ebba affären skrivit en handfull inlägg utan något politiskt innehåll i samband med reggandet, för att i samband med denna tråd formligen explodera i antalet inlägg. För mig framstår det som ett ytterst märkligt debattörskonto.

Sedan har jag läst inlägg av typen; Tidigare gillade jag Ebba, men efter detta så.....
Sådana formuleringar får mig att höja på ögonbrynen.
Senast redigerad av DeValera 2021-03-29 kl. 21:05.
2021-03-29, 20:50
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Detta är ett diskussionsforum, det är ok att skriva vad man vill. Det är också frivilligt om du vill bemöta frågor på det. Vem skulle utkräva dig på ansvar för det du skriver? Åsiktspoli(S)en?

Jag motiverar gärna mina åsikter om Esbjörn.

Han har ett flexibelt förhållningssätt till sanningen. Han har hittills ångrat försäljningen dagen efter och tio dagar efter kontraktsskrivningen. Först glömde han att han sålt huset, sedan var det för att det fälldes träd och för att EB tjatade. Den tredje (och sanna) versionen anger han i polisförhöret om trädfällningen, köpeskillingen var lite låg. Tre olika versioner, alla kan inte vara sanna = flexibelt förhållningssätt till sanningen.

Svårt humör, Ebba är ingen dam för hon tjatade och förstår inte att han har ångrat affären fast han sagt det. Hon pekade och pekade för att han inte kunde se i månskenet från kandelabern = skuldbelägger andra för att han inte kan stå för att han själv ångrade affären.

Svårt med relationer, en människa som lever ihop med någon i fyrtio år och under hela den tiden behåller en egen lägenhet och sedan flyttar in hos Majkgård på kursgården och blir hennes närmaste anhörige i tio år men fortfarande behåller sin lägenhet har problem med sina relationer.

Jag kan inte rå för att du inte kan dra slutsatser från det material du har tillhanda utan tror att alla gör som du och hittar på grundlösa påståenden och fria fantasier.

Dina tramsiga skämt om PMS och fisar visar din intellektuella nivå, den ligger under bältet. Förmodligen är det därifrån dina genitaliska uträkningar ploppar ut.
Att du gärna motiverar är ju att ta i. Jag kan oxå tänka att du inte alltid är så tydlig i att det är okey att tycka och skriva vad man vill och att man inte behöver svara. Sen måste jag ju oxå säga att det står dig i din fulla rätt att lägga vad du vill under spoilern. Men det hade ju blivet tydligare om du lagt spoilern en rad över än du gjorde.

Men tack för att du faktiskt motiverar det du skrivet.

Jag respektera o tänker att du faktiskt inte skrivet några felaktigheter. Utan att de är en av sanningarna i denna härva.

Som jag tänker det så är det inte direkt tre olika historier för en person med minnesproblem. Och man kan väll ångra nånting många gånger och av olika anledningar. Med det inte sagt att jag vet om Esbjörn är en lögnhals eller inte jag känner honom ju inte.

Ja, uttrycket att Ebba inte är någon dam, känns ju lite förlegat. Men han är en gammal man. Han kände sig väl lurad, på många plan. Dels upplevde han att hon tjatat om att få köpa. Och dels upplevde han att det var mörkt när kontraktsskrivningen skedde. Visst skulle han bett om att tända en lampa om det var skumt. Vi vet faktiskt inte hur dax den skedde. Ebba säger klockan 15. Men som sagt vi kan inte vara säkra.

Hur hans och hans sambo har valt att leva är deras ensak. Visst kan man tycka att det är ett egendomligt val, därav mina djärva gissningar. Men som sagt deras liv deras val. Precis som Ebbas Familjs boenden situation är deras val. Men det valet är ju heller inte speciellt vanligt.

Det är synd att du måste avsluta ett så pass bra inlägg med att kasta förolämpningar.

Och så glömde du förklara att du sa att Esbjörn har diagnosen EOPS.
2021-03-29, 21:17
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Visst finns det personer som försvarar Ebba här utan tvekan. Säkert har några av dem koppling till KD. Men dessa går ju i svaromål på en massa påståenden, de för med andra ord en defensiv talan.

När det gäller enskilda debattörer här så kollade jag upp en debattör här som jag misstänkte var ett troll. Denne hade reggat sig på forumet 2012, fram tills Ebba affären skrivit en handfull inlägg utan något politiskt innehåll i samband med reggandet, för att i samband med denna tråd formligen explodera i antalet inlägg. För mig framstår det som ett ytterst märkligt debattörskonto.

Jag har klippt ganska ordentligt men det är detta jag vill bemöta.
Stycke 1
Jag upplever det helt tvärt om emot dig. Jag upplever att flera tillhör de som försvara Ebba. Jag upplever oxå dessa som mer aggressiva. Egentligen kanske inte mot Esbjörn som person. Men mot alla runt honom. Dessa personer har även ett grövre sätt att utrycka sig. Man beskriver människor som horor häxor och diverse andra mindre trevliga epitet. De använde oxå stor ord i sitt utlåtande om andra skribenter.

Jag upplever heller inte att de går i svarsmål, det är de som styr tråden och är dominerande i den. Jag tycker till sist att den påstådda svartmålningen av Ebba inte förekommer. Självklart ifrågasätts hon. I allt ifrån fester på röda mattan och umgänge med gammal man mitt i en pandemi. Till raderade/ändrade Facebook inlägg och hennes samröre med livetsord.
Ebba är ju en av de två huvudpersonerna i denna tråd och där med är det inte konstigt.

Stycke 2.
Menar du mig? Jag har funnit på Flashback sedan 2007. Tyvärr dog mitt första jag då jag 2012 blev utloggad av misstag och viste inte mitt lösenord.
Hade du kunnat följa mig tillbaka så långt hade du sett att jag är här i skov. Jag fastnat för ett ämne ett par gånger om året, och då är jag väldigt aktiv i en tråd en period.
2021-03-29, 21:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Aktuellt dagboksblad meddelar att inget nytt har inkommit till Uppsala Tingsrätt ännu, vi får ge oss till tåls tills i morgon misstänker jag.

Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge lyder ju ordspråket....

Nej, och inte heller skriver expressen ett ord om ärendet, så det lär inte kommit in något senare under dagen heller. Det ska bli intressant att se om det kommer in något imorgon, eller om Binninge flyr fältet helt. Jag har ju svårt att tänka mig det senare, men med den skurken kan ju vad som helst hända.
2021-03-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag tror utan att egentligen veta säkert att båda är skrivna där och dom bor där växelvis så barnen slipper flytta mellan, ett inte allt för ovanligt i det nya normala Sverige, för Ebba är det inga problem då hon kan vara skriven på adressen men tillbringa nästan all sin tid i Stockholm, var hennes Ex har sin huvudsakliga vila hör inte hit.
Du kan ha rätt. Kanske är det så att Ebba och hennes ex bott växelvis i sina fastigheter i Marielund för barnens skull. Men varför skulle de inte kunna göra det i fortsättningen också, särskilt med tanke på att är "bevisat" i denna tråd att det finns minst två-tre hus på denna fastighet? Egentligen skulle jag inte heller anse att det spelar roll att Ebbas ex egentligen har sin huvudsakliga vila i Luthagen om det inte varit så att Ebba hävdat att hon måste få Ebs:s hus på grund av barnens pappa bor Marielund och för att hon är hemlös och vill bo nära barnens pappa. Hon bor ju själv i Marielund, enligt folkbokföringen. Men egentligen bor hon där lika lite som sin ex. Det verkar mer som att Ebba vill utöka sin familjs ägande i Marielund och det är väl inget fel med det om hon älskar sin hembygd så mycket. Det som jag vänder mig emot är hennes falska snyftförklaringar om att hon och barnen är hemlösa och att hon vill att barnen ska få bo nära sin pappa. Jag skulle kunna slå vad om att hennes barn aldrig kommer att gå i skola i Marielund oavsett om Ebba får köpa Esb: s hur eller inte.
Senast redigerad av nantale 2021-03-29 kl. 22:12.
2021-03-29, 21:48
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, och inte heller skriver expressen ett ord om ärendet, så det lär inte kommit in något senare under dagen heller. Det ska bli intressant att se om det kommer in något imorgon, eller om Binninge flyr fältet helt. Jag har ju svårt att tänka mig det senare, men med den skurken kan ju vad som helst hända.

Blir till att maila dom igen i morgon för nog fan måste Binninge lämna in något med tanke på att han försäkrade P*r S*muelsson att tidsplanen inte var i fara.

Och som du skriver, varken Expressen eller Aftonbladet har skrivit något, då kan det fan inte vara något inlämnat heller, Binninge är fräck men inte ens han är så fräck att han sjappar utan att åtminstone lämna in en fullmakt som löser honom från uppdraget.
2021-03-29, 22:09
Medlem
Citat:
Blir till att maila dom igen i morgon för nog fan måste Binninge lämna in något med tanke på att han försäkrade P*r S*muelsson att tidsplanen inte var i fara.

Och som du skriver, varken Expressen eller Aftonbladet har skrivit något, då kan det fan inte vara något inlämnat heller, Binninge är fräck men inte ens han är så fräck att han sjappar utan att åtminstone lämna in en fullmakt som löser honom från uppdraget.
Jag kan tänka mig att förutsättningarna att uppnå en överenskommelse ökar markant om man lyckas hitta ett seriöst ombud. Vi får se om det är någon rättshaverist från RO:s advisory board eller en obefläckad person.
2021-03-29, 22:13
Medlem
trngws avatar
Citat:

ja, man tycker det. Vi tycker det, som har moral i kroppen. Men den mannen har inte ens ordet moral i sin vokabulär, så han skulle ju kunna hitta på precis vad som helst. Jag tror att det enda som eventuellt driver honom att göra rätt för sig i denna situation är att undvika att själva åka dit på ännu fler lagbrott. Skulle det resultera i en tredskodom mot Esbjörn skulle Binninge kunna bli skadeståndsskyldig mot honom. Men jag är osäker på om Esbjörn förelagts att inkomma med dessa handlingar vid äventyr av tredskodom, men det borde vara så.
2021-03-29, 22:32
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Du kan ha rätt. Kanske är det så att Ebba och hennes ex bott växelvis i sina fastigheter i Marielund för barnens skull. Men varför skulle de inte kunna göra det i fortsättningen också, särskilt med tanke på att är "bevisat" i denna tråd att det finns minst två-tre hus på denna fastighet? Egentligen skulle jag inte heller anse att det spelar roll att Ebbas ex egentligen har sin huvudsakliga vila i Luthagen om det inte varit så att Ebba hävdat att hon måste få Ebs:s hus på grund av barnens pappa bor Marielund och för att hon är hemlös och vill bo nära barnens pappa. Hon bor ju själv i Marielund, enligt folkbokföringen. Men egentligen bor hon där lika lite som sin ex. Det verkar mer som att Ebba vill utöka sin familjs ägande i Marielund och det är väl inget fel med det om hon älskar sin hembygd så mycket. Det som jag vänder mig emot är hennes falska snyftförklaringar om att hon och barnen är hemlösa och att hon vill att barnen ska få bo nära sin pappa. Jag skulle kunna slå vad om att hennes barn aldrig kommer att gå i skola i Marielund oavsett om Ebba får köpa Esb: s hur eller inte.

Att Ebba är skriven i Mariannelund beror säkerligen på att det är den korrekta skrivningen för en riksdagsperson från valkretsen. Var hon egentligen bor vet ju inte jag, men en lägenhet i Stockholm i veckorna låter ju rimligt.

Sedan behöver Ebba tydligen en bostad i Mariannelund av praktiska skäl. Om det är så att hon och maken har delad vårdnad är det ju mycket praktiskt att ha en bostad helt nära barnens huvudsakliga boplats, det är inte alldeles ovanligt att separerade par löser barnfrågan på så sätt.

Men Ebbas tankar runt var bostaden helst skall vara spelar ju mindre roll för oss andra. .
2021-03-29, 22:41
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:

De har till kl 24 00 på sig. Brukar vara sport hos alla ombud att få den registrerad efter receptionen har stängt
2021-03-29, 22:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
De har till kl 24 00 på sig. Brukar vara sport hos alla ombud att få den registrerad efter receptionen har stängt

Rent påhitt. Återigen ett killgissarinlägg som visar att skribenten inte har en aning om vad hen babblar om.
2021-03-29, 23:28
Medlem
MarryBlunts avatar
Idag hade Aftonbladet, som enligt källor här hävdade att de var på Ebbas sida.
Denna ledare med.
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/9OVQ8M/atalas-ebba-busch-bor-hon-ta-timeout

SVT uppdaterade oxå sin artikel om förtalet.
https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/inrikes/forundersokning-om-grovt-fortal-inledd-mot-ebba-busch-2

Laddar de upp för imorgon måne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in