Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Detta är ett diskussionsforum, det är ok att skriva vad man vill. Det är också frivilligt om du vill bemöta frågor på det. Vem skulle utkräva dig på ansvar för det du skriver? Åsiktspoli(S)en?
Jag motiverar gärna mina åsikter om Esbjörn.
Han har ett flexibelt förhållningssätt till sanningen. Han har hittills ångrat försäljningen dagen efter och tio dagar efter kontraktsskrivningen. Först glömde han att han sålt huset, sedan var det för att det fälldes träd och för att EB tjatade. Den tredje (och sanna) versionen anger han i polisförhöret om trädfällningen, köpeskillingen var lite låg. Tre olika versioner, alla kan inte vara sanna = flexibelt förhållningssätt till sanningen.
Svårt humör, Ebba är ingen dam för hon tjatade och förstår inte att han har ångrat affären fast han sagt det. Hon pekade och pekade för att han inte kunde se i månskenet från kandelabern = skuldbelägger andra för att han inte kan stå för att han själv ångrade affären.
Svårt med relationer, en människa som lever ihop med någon i fyrtio år och under hela den tiden behåller en egen lägenhet och sedan flyttar in hos Majkgård på kursgården och blir hennes närmaste anhörige i tio år men fortfarande behåller sin lägenhet har problem med sina relationer.
Jag kan inte rå för att du inte kan dra slutsatser från det material du har tillhanda utan tror att alla gör som du och hittar på grundlösa påståenden och fria fantasier.
Dina tramsiga skämt om PMS och fisar visar din intellektuella nivå, den ligger under bältet. Förmodligen är det därifrån dina genitaliska uträkningar ploppar ut.
Att du gärna motiverar är ju att ta i. Jag kan oxå tänka att du inte alltid är så tydlig i att det är okey att tycka och skriva vad man vill och att man inte behöver svara. Sen måste jag ju oxå säga att det står dig i din fulla rätt att lägga vad du vill under spoilern. Men det hade ju blivet tydligare om du lagt spoilern en rad över än du gjorde.
Men tack för att du faktiskt motiverar det du skrivet.
Jag respektera o tänker att du faktiskt inte skrivet några felaktigheter. Utan att de är en av sanningarna i denna härva.
Som jag tänker det så är det inte direkt tre olika historier för en person med minnesproblem. Och man kan väll ångra nånting många gånger och av olika anledningar. Med det inte sagt att jag vet om Esbjörn är en lögnhals eller inte jag känner honom ju inte.
Ja, uttrycket att Ebba inte är någon dam, känns ju lite förlegat. Men han är en gammal man. Han kände sig väl lurad, på många plan. Dels upplevde han att hon tjatat om att få köpa. Och dels upplevde han att det var mörkt när kontraktsskrivningen skedde. Visst skulle han bett om att tända en lampa om det var skumt. Vi vet faktiskt inte hur dax den skedde. Ebba säger klockan 15. Men som sagt vi kan inte vara säkra.
Hur hans och hans sambo har valt att leva är deras ensak. Visst kan man tycka att det är ett egendomligt val, därav mina djärva gissningar. Men som sagt deras liv deras val. Precis som Ebbas Familjs boenden situation är deras val. Men det valet är ju heller inte speciellt vanligt.
Det är synd att du måste avsluta ett så pass bra inlägg med att kasta förolämpningar.
Och så glömde du förklara att du sa att Esbjörn har diagnosen EOPS.