2021-03-29, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Din slutsats om PMS-problem som anledning till Esbjörns val att behålla sin lägenhet trots ett långvarigt förhållande med en livskamrat delar jag inte.

Jag tänker att jag inte dragit någon slutsats i mitt uttalande utan att jag gett ett skämtsamt förslag på orsak.
Ett osmakligt skämt på bekostnad av Esbjörns avlidna sambo. Men det är väl lätt att skuldbelägga henne. Hennes PMS gjorde att han var tvungen att behålla sin lägenhet. Jätteroligt skämt.
2021-03-29, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ett osmakligt skämt på bekostnad av Esbjörns avlidna sambo. Men det är väl lätt att skuldbelägga henne. Hennes PMS gjorde att han var tvungen att behålla sin lägenhet. Jätteroligt skämt.

Som jag har uppfattat det hela så var sambon/särbon äldre än Esb (ca 10 år tror jag att det står i någon av utredningarna) Eftersom hon avled 2012 (tror jag det var) bör hon då alltså ha varit i 80-årsåldern. Om hon haft PMS-besvär under hela tiden som paret var tillsammans var hon ett unikum som kvinna. Klimakteriet brukar annars normalt infalla i åldersspannet 40-50 år. Men MerryBlunt kanske inbegriper klimakteriebesvär i sin PMS-hypotes.
2021-03-29, 17:10
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Frågan/orna är då?

Vem/vilka sitter här 24/7?

Vem/vilka har sisådär 2000 inlägg eller mer i denna tråd?

Vem /vilka smutskastar mest?
osv

Nu ser det mer ut som om du gör ett självmål då du utropar Ebba-klanen som använder tråden som politiskt vapen.
Använd gärna sökfunktionen innan du gör liknande inlägg!

Med sådana vänner behöver man inga fiender, stackars Ebba!

nej det är inget politiskt självmål. på vilket sätt skulle det var det? Jag är inte KD-anhängare.

På vilket sätt menar du att Ebba-supportrar vinner på att tjafsa om denna fastighetsaffär?

Jag representerar inte någon Ebba klan. Jag var tvärtom mycket kritiskt till Ebbas agerande i början av denna tråd. Dock när man tagit del av mera fakta, framstår fastighetsaffären ha gått rätt till.

Just den totala bristen på faktaresistens är självklart en stark indikation på att det handlar om rena politiska troll. Normala människor kan värdera olika uppgifter och dra logiska slutsatser. Något som trollgubbarna och trollgummorna inte verkar ha något intresse av att göra.

Självklart finns det säkert KD-anhängare här i tråden som försvarar Ebba, jag själv hör inte till dem, men detta handlar då alltså om försvara sin partiledare från påhopp. Det är ju de S-märkta trollen som är helt drivande i frågan.

Så vilken normal människa sitter och ältar en fastighetsaffär som man själv inte är delaktigt månad ut och månad in? Jag har förhållandevis god kunskap av mänsklig psykopatologi och har man inte något eget intresse av en sådan affär så lutar det åt att vederbörande lider av en slags form av stalkerbeteende.
Senast redigerad av DeValera 2021-03-29 kl. 17:43.
2021-03-29, 17:37
Medlem
Citat:
Vad menar du?
Bor inte Ebbas föräldrar på ett hus på förre detta svärsonens tomt? Varför är de annars skrivna där?
Gå in på lantmäteriet ! och se själv hur det ser ut! 4;118
2021-03-29, 17:42
Medlem
Citat:
Mig veterligt är den enda diagnosen som Esbjörn har 331.83 Lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Sen har han ett flexibelt förhållningssätt till sanningen och ger i intervjuer en bild av att vara emotionellt instabil och verkar lätt falla i affekt. Han har förmodligen aldrig varit särskilt lätt att ha att göra med. Det är ingen diagnos, det är den sammantagna bild man får av honom baserat på bakgrund och uppträdande.

Att du påstår att jag har skrivit att Esbjörn har diagnosen EIPS är ett bevis på ditt sätt att ljuga. Att förvränga andras inlägg är ett tillvägagångssätt som du frekvent använder mot alla som inte delar dina åsikter.
Det är nog därför folk sett honom som lite egen... En klassisk surgubbe och dålig granne helt enkelt.
Gissar att grannar kommer fira Ebbas tillträde med tårta och champagne.
2021-03-29, 17:47
Medlem
Citat:
Vad menar du?
Bor inte Ebbas föräldrar på ett hus på förre detta svärsonens tomt? Varför är de annars skrivna där?
Jo ser faktiskt att det stämmer! Fel av mig sorry!
2021-03-29, 18:22
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:

Att du påstår att jag har skrivit att Esbjörn har diagnosen EIPS är ett bevis på ditt sätt att ljuga. Att förvränga andras inlägg är ett tillvägagångssätt som du frekvent använder mot alla som inte delar dina åsikter.
Nu är du ju enbart larvig.
Jag har kopierat vad du skrivet utan att förvanska.

Vet du jag tycker att det är svårt att skriva med någon som förnekar vad den själv skriver.

Kan du konkret peka på hur jag förvanskar detta?

Jag skulle inte påstå att han är livsstilskriminell, däremot tror jag att han har haft svårt med relationer i hela sitt liv. Han har ett svårt humör och uttrycker sig elakt om andra människor. Han har en lindrig EIPS som gör att han lätt faller i affekt. Det finns även en hel del tecken som tyder på att han har ett lite flexibelt förhållande till sanningen.

Det tillhör till exempel ovanligheterna att man behåller sin lägenhet trots att man har ett förhållande med en livskamrat i 40 år. Den sortens särboförhållande är sällsynt.

Så du tycker med andra ord att jag skulle kunna skriva följande för att sedan påstå att du förvränger det jag skrivet..

Obs följande stycke är ett exempel.

Jag skulle inte vilja påstå att Ebba är livsstilskriminell. Däremot tror jag att hon enbart haft relationer som bygger på beundran av hennes person, det vill säga förhållanden som präglas av ojämlikhet. Ebba har ett svårt humör och säger ofta elaka saker om personer som säger emot henne. Hon har en narcissistisk personlighetsstörning som gör att självinsikt inte är så lätt. Det finns även en hel del tecken som tyder på att hon har ett flexibelt förhållningssätt till sanningen.

Det tillhör exempelvis ovanligheterna att man tillsammans med sina föräldrar står skriven på samma adress som sin före detta man. Trots att man varit skild sedan 2019. Den sortens familjekonstellationer är mycket sällsynta.

Slut exempel.

Det är med andra ord helt okey att jag skriver det jag skriver här ovan. Du tycker inte att jag har något ansvar för det. Och att jag inte behöver bemöta frågor på det.
2021-03-29, 18:26
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Nä det var det inte, du är desperat i att hitta halmstrå att greppa tag i.

Jag tänker att det är ett bevis på att det jag skriver är logiskt och sanning. Och du är inte van vid att någon fortsätter att kasta ur sig den trotts att du sagt nej.
2021-03-29, 18:32
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Som jag har uppfattat det hela så var sambon/särbon äldre än Esb (ca 10 år tror jag att det står i någon av utredningarna) Eftersom hon avled 2012 (tror jag det var) bör hon då alltså ha varit i 80-årsåldern. Om hon haft PMS-besvär under hela tiden som paret var tillsammans var hon ett unikum som kvinna. Klimakteriet brukar annars normalt infalla i åldersspannet 40-50 år. Men MerryBlunt kanske inbegriper klimakteriebesvär i sin PMS-hypotes.
Du har rätt. Men de hade haft ett 40 årigt förhållande. Så hon torde väl haft mens i början av det.
Men om du läste vad jag skrev från början hade de sett att jag sa att jag inte viste varför de valde att vara särbos. Och att hans särboförhållande kanske inte är en jätte intressant fråga. Och att anledningen till deras särbo förhållande kanske inte är relevant för hus affären och kanske är det deras privata angelägenhet hur de valde att leva ihop. Men kanske Fesbjörn hade så äckliga pruttar att han blev hemskickat till sig ibland. Vad vet jag.
2021-03-29, 18:36
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Det är nog därför folk sett honom som lite egen... En klassisk surgubbe och dålig granne helt enkelt.
Gissar att grannar kommer fira Ebbas tillträde med tårta och champagne.
Säker de tillhör säkert samma sekt. Det ger ju dock inte Ebba bättre rätt till huset. Man får faktiskt vara en vresig och dum gubbe, grannarna får stå ut. Det är ingen mänsklig rättighet att välja sina grannar.

Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Jo ser faktiskt att det stämmer! Fel av mig sorry!
Där steg du i grader! Det är respekt att erkänna när man haft fel. Stor eloge till dig.
2021-03-29, 19:23
Medlem
Citat:

Jag skulle inte vilja påstå att Ebba är livsstilskriminell. Däremot tror jag att hon enbart haft relationer som bygger på beundran av hennes person, det vill säga förhållanden som präglas av ojämlikhet. Ebba har ett svårt humör och säger ofta elaka saker om personer som säger emot henne. Hon har en narcissistisk personlighetsstörning som gör att självinsikt inte är så lätt. Det finns även en hel del tecken som tyder på att hon har ett flexibelt förhållningssätt till sanningen.

Det tillhör exempelvis ovanligheterna att man tillsammans med sina föräldrar står skriven på samma adress som sin före detta man. Trots att man varit skild sedan 2019. Den sortens familjekonstellationer är mycket sällsynta.

Slut exempel.

Det är med andra ord helt okey att jag skriver det jag skriver här ovan. Du tycker inte att jag har något ansvar för det. Och att jag inte behöver bemöta frågor på det.

Detta är ett diskussionsforum, det är ok att skriva vad man vill. Det är också frivilligt om du vill bemöta frågor på det. Vem skulle utkräva dig på ansvar för det du skriver? Åsiktspoli(S)en?

Jag motiverar gärna mina åsikter om Esbjörn.

Han har ett flexibelt förhållningssätt till sanningen. Han har hittills ångrat försäljningen dagen efter och tio dagar efter kontraktsskrivningen. Först glömde han att han sålt huset, sedan var det för att det fälldes träd och för att EB tjatade. Den tredje (och sanna) versionen anger han i polisförhöret om trädfällningen, köpeskillingen var lite låg. Tre olika versioner, alla kan inte vara sanna = flexibelt förhållningssätt till sanningen.

Svårt humör, Ebba är ingen dam för hon tjatade och förstår inte att han har ångrat affären fast han sagt det. Hon pekade och pekade för att han inte kunde se i månskenet från kandelabern = skuldbelägger andra för att han inte kan stå för att han själv ångrade affären.

Svårt med relationer, en människa som lever ihop med någon i fyrtio år och under hela den tiden behåller en egen lägenhet och sedan flyttar in hos Majkgård på kursgården och blir hennes närmaste anhörige i tio år men fortfarande behåller sin lägenhet har problem med sina relationer.

Jag kan inte rå för att du inte kan dra slutsatser från det material du har tillhanda utan tror att alla gör som du och hittar på grundlösa påståenden och fria fantasier.

Dina tramsiga skämt om PMS och fisar visar din intellektuella nivå, den ligger under bältet. Förmodligen är det därifrån dina genitaliska uträkningar ploppar ut.
2021-03-29, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Mycket fokusförflyttning nu.

Hur gick det med ditt påstående om bromsmedicin för demens? Vi andra vet att det bara finns 3 st som dämpar symptomen för Alzheimer men inte själva sjukdomen. Du är skyldig svaret. För du har väl underlag för ditt eget påstående?

I morgon är det dags för att lämna in nåt nytt underlag för att stödja Esbjörn påstående att avtalet inte ska ses som giltigt.
Du har väl inte glömt att det är hans, och enbart hans, uppgift för närvarande?

Du har rätt, det skapas mycket pseudokonflikter om allt annat än sakfrågor för att dränka alla obehagliga sanningar om personer som faktiskt är inblandade i fastighetsköpet och den pågående processen.

Dit hör till exempel den neuropsykologiska utredningen med Margareta Majgård som ”närmast anhörig”.

Hon har bidragit med sin ”fakta” i två stora avsnitt av utredningen:

Den ena delen finns på sista sidan och handlar om ADL, allmän daglig levnad, och handlar o vardagliga rutinsituationer som av/påklädning, toalettvanor, tandborstning, matlagning och tvätt. Den intervjun är genomförd 16 december 2020 med Margareta Majgård.

Den andra delen är något som heter GBS-skalan och där har en telefonintervju genomförts med Margareta Majgård 7 januari enligt sammanställning av utredningen på sidan 1. GBS-skalan beskrivs i bilagan som ett informationsbaserat frågeformulär för bedömning av demens.

I den sammanfattande bedömningen på sidan 7 i utredningen står det ”lntervjuer och de båda informationsbaserade frågeformulären GBS-skalan och CIMP-QUEST indikerar en förhöjd nivå av kognitiva funktionsnedsättningar.”

Jag har lite svårt att hitta någon beskrivning av vad CIMP-QUEST undersökningen är men när jag söker på nätet så verkar det vara en förkortning för Cognitive Impairment Questionnaire på svenska Neurokognitiv Symtomenkät och även den fylls i av anhörig.

För mig förefaller det som att slutsatsen om Esbjörns förhöjda nivå av kognitiva funktionsnedsättningar baseras i hög grad på anhörigintervjuerna med Margareta Majkgård.

https://www.docdroid.net/1O55vJ2/upp...-32-pdf#page=2

Om man tar i beaktande vad som har framkommit i tråden om de inbördes relationer som finns mellan Majgård, familjen Lülmaa och Johann Binninge så känns det väldigt obehagligt att psykologutredningen i hög grad baseras på Margareta Majgårds beskrivning av Esbjörns kognitiva funktioner.

Sen har vi mysteriet med den försvunna värderingen av fastigheten som Binninge skulle lämna in till tingsrätten. En värdering som med 99,92 % säkerhet var beställd från Riksmäklaren i Uppsala med inte färre än tre från familjen Lüllmaa anställda. Den fjärde jobbar än så länge med Billinge i detta fall. Hon beställde ovanstående utredning av Binninges kognitiva hälsa.

Denna härva är alldeles tillräckligt hemsk utan en pedofilkoppling. Men även den finns där i Binninges bakgrund. Så gör även hans relationer med Billy Butt och Julian Assange. Av någon anledning hamnar han i konstigt sällskap med sexualbrottslingar och skumma människor.

Tråden handlar även om politiker, närmare bestämt två. Den ena är bekant och heter Ebba Busch (KD) och den andra lite mindre kända Matts Lüllmaa (L) i Uppsala kommuns byggnadsnämnd som håller på med en planprocess i området där Esbjörns fastighet ligger.

Denna tråd innehåller mer intriger än en genomsnittlig Beckfilm. I morgon kommer ett nytt avsnitt när vi får se vem RO har anlitat som nytt ombud efter Johann Binninge. Det kommer att finnas en koppling till Rättsäkerhetsorganisationen, det törs man nästan slå vad om.

Det blir en spännande fortsättning....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in