Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Det är helt enkelt omöjligt att diskutera med dig eftersom du av någon outgrundlig anledning väljer att förvanska vad andra skriver och sedan argumentera mot detta.
Du tar andras åsikter och omformulerar dem, sen för du en monolog med dig själv.
Jag skulle mer än gärna se en förklaring på att jag förvanskar vad folk skriver genom att tolka följande inlägg från dig
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag skulle inte påstå att han är livsstilskriminell, däremot tror jag att han har haft svårt med relationer i hela sitt liv. Han har ett svårt humör och uttrycker sig elakt om andra människor. Han har en lindrig EIPS som gör att han lätt faller i affekt. Det finns även en hel del tecken som tyder på att han har ett lite flexibelt förhållande till sanningen.
Det tillhör till exempel ovanligheterna att man behåller sin lägenhet trots att man har ett förhållande med en livskamrat i 40 år. Den sortens särboförhållande är sällsynt.
Än som något annat än att du säger att Esbjörn har en EOPS-diagnos, och att han humör och säger ofta elaka saker om folk. Du säger vidare att det finns mycket som tyder på att han ljuger ibland.
Jag är intresserad av att höra vad du tycker att jag förvanskat i det.
Ett exempel som för mig är förvanskning är följande.
Du:
Det tillhör till exempel ovanligheterna att man behåller sin lägenhet trots att man har ett förhållande med en livskamrat i 40 år.
Jag:
Jag vet inte varför det är så, kanske hans sambo led av svårartad pms.
Du:
Din slutsats om PMS-problem som anledning till Esbjörns val att behålla sin lägenhet trots ett långvarigt förhållande med en livskamrat delar jag inte.
Jag tänker att jag inte dragit någon slutsats i mitt uttalande utan att jag gett ett skämtsamt förslag på orsak.