2021-03-29, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag har kunnat mer om dig kognitiv funktionsnedsättning väldigt länge.
Så låt oss äntligen gå vidare och prata om beatförfattarna du kallade Rsnjörn vanemässig lögnare och hade diagnosen EIPS.
Att han har svårt att släppa saker tror jag stämmer.
Varför han hade kvar din lägenhet vet jag inte, kanske sambon hade ruskiga pms problem.
Föresten har ju även Ebba och hennes klan lite ovanliga boende förhållanden.
Mamma och pappa hyr av företetts svärsonen. Och Ebba och exet är skrivna på samma adress, så att folk har sina egenheter är ju inte direkt något ovanligt.
Var får du allt ifrån, ingenting är rätt Hyr av fd svärsonen?Sluta hitta på!!! Om du ändå läste tråden i sin helhet!!!! så hade du inhämtat något vettigt.
2021-03-29, 12:14
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga

Vad gäller Binninge så kan det finnas fler orsaker varför han är mantalskriven hos morsan. Han kan bo hos en kvinna som inte vill ha honom folkbokförd hos sig,

Binninges traffickingoffer som vistas illegalt i Sverige är nog knappast folkbokförd här.
2021-03-29, 13:08
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Binninges traffickingoffer som vistas illegalt i Sverige är nog knappast folkbokförd här.
??? Va snackar du om? Vi pratar om Binninges boende, varför han kan vara folkbokförd på annan adress än den han bor på.
2021-03-29, 13:26
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
??? Va snackar du om? Vi pratar om Binninges boende, varför han kan vara folkbokförd på annan adress än den han bor på.

Kan? Det är såvitt jag vet bara riksdagsmän som får vara skrivna någon annanstans än där de bor...
2021-03-29, 13:36
Medlem
Citat:
Från lawline:
Du ska vara folkbokförd på adressen där du bor

Det framgår av lagen att du ska folkbokföras på den fastighet och i den kommun där du är att anse som bosatt (FOL 6 §). En person anses bo på den fastighet där denne regelmässigt sover (FOL 7 §). Om man flyttar så måste man anmäla detta till Skatteverket inom en vecka (FOL 25 §).

Sammanfattning

Det är med andra ord inte olagligt att vara folkbokförd på en adress där man inte längre bor. Däremot kan Skatteverket göra en utredning för att fastställa vart personen i fråga verkligen bor. De kan t.ex. också besluta om att en person ska göra en flyttanmälan, om det kommer fram att personen bor på fel adress. Följer man då inte Skatteverkets instruktioner, så kan man bli tvungen att betala ett vite.

Utöver detta verkar det finnas vissa andra lagliga undantag för ex riksdagspolitiker och även folk som är med i polisens vittnesskyddsprogram. Jag har ingen hänvisning till dessa men kan inte se att det ska vara diskutabelt eftersom binninge rimligen inte är med i dessa.
2021-03-29, 14:44
Medlem
Reimers avatar
Aktuellt dagboksblad meddelar att inget nytt har inkommit till Uppsala Tingsrätt ännu, vi får ge oss till tåls tills i morgon misstänker jag.

Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge lyder ju ordspråket....
2021-03-29, 15:15
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag hoppar beatförfattarna och klanernas olika boendeförhållanden.

Din slutsats om PMS-problem som anledning till Esbjörns val att behålla sin lägenhet trots ett långvarigt förhållande med en livskamrat delar jag inte.

Vi kan i stället ägna oss åt din benägenhet att ljuga och överdriva, det är få som gör det med samma envishet som du i tråden. Du skapar en förfalskad verklighet där jag enligt dig har skrivit att Esbjörn har diagnosen EIPS och är en vanemässig lögnare. Du överdriver och omformulerar mina ord på samma sätt som du gör med diagnosen i BK:s utredning. Du väljer konsekvent att inte ta med ordet ”lindrig” i diagnosen lindrig kognitiv funktionsnedsättning. På samma sätt som du väljer att utesluta exakt samma ord, lindrig, i mitt inlägg.

Det är helt enkelt omöjligt att diskutera med dig eftersom du av någon outgrundlig anledning väljer att förvanska vad andra skriver och sedan argumentera mot detta.

Du tar andras åsikter och omformulerar dem, sen för du en monolog med dig själv.
Vi kanske istället kan prata om varför du tror att Esbjörn har diagnosen EIPS.
Att du använder en massa bortförklaringar och misstolkar det jag skriver är bara löjligt.

Att någon som sagt att Esbjörn har diagnosen EIPS beskyller mig för lögn är befängt. Men fortsätt gärna med dina påhopp du framstår som oseriösare och oseriösare för varje gång.
2021-03-29, 15:29
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Mycket fokusförflyttning nu.

Hur gick det med ditt påstående om bromsmedicin för demens? Vi andra vet att det bara finns 3 st som dämpar symptomen för Alzheimer men inte själva sjukdomen. Du är skyldig svaret. För du har väl underlag för ditt eget påstående?

I morgon är det dags för att lämna in nåt nytt underlag för att stödja Esbjörn påstående att avtalet inte ska ses som giltigt.
Du har väl inte glömt att det är hans, och enbart hans, uppgift för närvarande?
Själv tycker jag att fokus förflyttningen ligger i att ingen vill diskutera den EIPS diagnos som påstått att Esbjörn har.

Bromsmedicin trodde jag var begreppet på medicin som bromsade eller dämpande symtomen på en sjukdom. Jag har aldrig påstått att man kan bota demens. Jag har svårt att tro att jag har fel om vad begreppet bromsmedicin står för, men har jag missuppfattat det, och bromsmedicin står för läkemedel som botar, och inte bromsar ber jag om ursäkt.

Det finns bromsmediciner för demens. Den är effektivast för en av demsemsgrupperna, men det finns läkemedel man använder för en långsammare utveckling på minst två av varianterna till.

Ja det blir spännande imorgon. Vi får se vad som kommer in. Jag vet inte riktigt vad du menar med din sista mening. Vad jag har förstått eller inte är ju ganska irrelevanta för tingsrätten.

Men själv skulle jag gärna diskutera om den påstådda EIPS diagnosen gör Ebbas moraliska skuld ännu högre, och att denna diskution vore intressant oavsett vad som lämnas in till tingsrätten.
2021-03-29, 15:41
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det är helt enkelt omöjligt att diskutera med dig eftersom du av någon outgrundlig anledning väljer att förvanska vad andra skriver och sedan argumentera mot detta.

Du tar andras åsikter och omformulerar dem, sen för du en monolog med dig själv.
Jag skulle mer än gärna se en förklaring på att jag förvanskar vad folk skriver genom att tolka följande inlägg från dig

Citat:
Citat:
Jag skulle inte påstå att han är livsstilskriminell, däremot tror jag att han har haft svårt med relationer i hela sitt liv. Han har ett svårt humör och uttrycker sig elakt om andra människor. Han har en lindrig EIPS som gör att han lätt faller i affekt. Det finns även en hel del tecken som tyder på att han har ett lite flexibelt förhållande till sanningen.

Det tillhör till exempel ovanligheterna att man behåller sin lägenhet trots att man har ett förhållande med en livskamrat i 40 år. Den sortens särboförhållande är sällsynt.

Än som något annat än att du säger att Esbjörn har en EOPS-diagnos, och att han humör och säger ofta elaka saker om folk. Du säger vidare att det finns mycket som tyder på att han ljuger ibland.

Jag är intresserad av att höra vad du tycker att jag förvanskat i det.

Ett exempel som för mig är förvanskning är följande.

Du:
Det tillhör till exempel ovanligheterna att man behåller sin lägenhet trots att man har ett förhållande med en livskamrat i 40 år.
Jag:
Jag vet inte varför det är så, kanske hans sambo led av svårartad pms.
Du:
Din slutsats om PMS-problem som anledning till Esbjörns val att behålla sin lägenhet trots ett långvarigt förhållande med en livskamrat delar jag inte.

Jag tänker att jag inte dragit någon slutsats i mitt uttalande utan att jag gett ett skämtsamt förslag på orsak.
2021-03-29, 15:43
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Var får du allt ifrån, ingenting är rätt Hyr av fd svärsonen?Sluta hitta på!!! Om du ändå läste tråden i sin helhet!!!! så hade du inhämtat något vettigt.
Vad menar du?
Bor inte Ebbas föräldrar på ett hus på förre detta svärsonens tomt? Varför är de annars skrivna där?
2021-03-29, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Se där - du hittade en gemensam nämnare mellan Bush och Binninge. Inte illa.
Undrar vad mer som är lika mellan dem?

Oavsett - som sagt, noooo för mig.
Båda har varit Kristdemokrater ,den ene avancerade och blev framgångsrik partiledare medan den andre uteslöts efter förlorad trovärdighet och pedofildom.
2021-03-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Vi kanske istället kan prata om varför du tror att Esbjörn har diagnosen EIPS.
Att du använder en massa bortförklaringar och misstolkar det jag skriver är bara löjligt.

Att någon som sagt att Esbjörn har diagnosen EIPS beskyller mig för lögn är befängt. Men fortsätt gärna med dina påhopp du framstår som oseriösare och oseriösare för varje gång.

Mig veterligt är den enda diagnosen som Esbjörn har 331.83 Lindrig kognitiv funktionsnedsättning. Sen har han ett flexibelt förhållningssätt till sanningen och ger i intervjuer en bild av att vara emotionellt instabil och verkar lätt falla i affekt. Han har förmodligen aldrig varit särskilt lätt att ha att göra med. Det är ingen diagnos, det är den sammantagna bild man får av honom baserat på bakgrund och uppträdande.

Att du påstår att jag har skrivit att Esbjörn har diagnosen EIPS är ett bevis på ditt sätt att ljuga. Att förvränga andras inlägg är ett tillvägagångssätt som du frekvent använder mot alla som inte delar dina åsikter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in