Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Ang Home Soft Home och kommentaren fr HÅ, dvs "Cachen var enbart på planeringsstadiet och absolut inte lika långt kommen som den andra cachen."
Jämfört med att bara leta en bil stämmer det.
Men ser man på det LW sagt till andra vittnen är den på gång att placeras i maj.
Sagt bla en vecka innan mord och hon verkar ha hållit på med den en tid, vilket också ses via andra vittnen.
Personligen tror jag att hon stod på stand-by.
Tema fanns redan, den var långt kommen,
och att det har nåt med SD att göra, ett hett tema som är en slags summering av deras relation, ett avslut och en historisk tillbakablick i stil med Fru Markurells brev, som hon själv benämnd som en paradcache hon lagt ner mycket själ i. Det är de mest avancerade cacher hon gjort, nåt extra.
En milstolpe för LW att hon tackar för sig.
Dock inte nåt avslöjande på nivå breaking News, mer nåt väldigt klurigt och inbakat. Vore helt weird att dra med sig själv i ett fall och nån offentlig skandal så på den hämndnivån tror jag inte det ligger.
.
Vilket dock har gjort SD väldigt paranoid. Vilket han varit många ggr innan och tystat ner verbalt; att hon fått förpassa sig ut i periferin och levt i ett sorts limbo länge. På nåder pga HD.
Vilket hon delvis anpassat sig till för hon har varit förälskad och levt på hoppet men det har gått upp för henne att han bara kommer fortsätta och jiddra trots skild och i högsta grad via resan till USA.
Samtidigt som hon delvis påbörjat ett nytt liv och Mr Kontrollfreak har tappat kontrollen över bägge två.
Dock spelar HD ett eget rävspel på sin front och är eg inte på väg nånstans - mer än har krav på att han ska avsluta relationen med LW once and for all.
Bollen ligger hos dig hur vår relation ska utvecklas.
Ett sammelsurium av intriger, lögner, paranoia, svek och Rt. Ett tilltrasslat garnnystan där trådarna slutligen har låst sig helt.
IMO.
Ja, vem vet.
Själv är jag inte lika säker på att tankarna hade kommit så långt att det hade redan påbörjats något fysiskt.
Jag uppfattar det som det som "extradottern" beskriver, kan vara "my Real Six String som reparerats och flyttats, som den som är nästan klar.
Från ett av mina inlägg:
"
Angående H*anna W, kan jag tänka mig att det Lena pratat om har handlat om den cache, My Real Six String, som hon fått förstörd och var på väg att flytta.
Den publicerades 28/2- 18, förstördes och flyttades den 10 mars- 18. Den var då pausad mellan 6- 10 mars medan Lena lagade och fixade med den. Påsken var i slutet av mars. Och HW snackade om att:
A150/646
"Under våren -18, innan påsk men efter det att Ester gjort en polisanmälan berättade Lena för Hanna att cachen vid planket snart var klar.""
Och det andra vittnet, minns inte hennes namn längre, men den som hon träffade på stan. Den kvinnan var hon geocachare själv?
Jag tänker bara att vem vet vilka två cacher hon pratade om? Det kan lika bra ha varit den andra av de opublicerade cacherna som inte heller hade mer än koordinater, vilka vi dock aldrig fick. Har iaf inte hittat något.
Och jag kan inte heller säga att jag läst något om att Lena hade något på gång där som hon skulle ha nämnt. Hon pratar ju mycket med människor om allt, och hon skulle ju kunna ha nämnt något till JJ eller JD om att något var på gång?
Lena var extremt snabb i tanke och handling. Jobbade på kontinuerligt. Fick mycket ur händerna. Jag kan absolut tänka mig att hon hade idéer, kanske redan klara bilder av vad som skulle sättas upp där. Och hon skulle bara vara i Norge några dagar (4 tror jag). Hon skulle kunna hinna färdigt i maj om det var målet.
Hon kan ju ha fått erbjudande av SD att få hjälp med något ändå, trots allt där bakom planket. Något som kan ha handlat om fästen till en cache eller liknande.
Om hon hade hat med sig något material som skulle vara den blivande cachen, varför inte bara lämna resterna där?
Mållgorna har ju varit i farten.
Jag tror ännu att delar av konversationen är raderad.