2021-03-29, 15:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Vad vet vi om de nya omständigheterna som friar honom, förutom det som Lambertz själv skriver om på sig blogg?
"Nya" omständigheter har jag inte hört något om. Men det beror förstås på hur man definierar "nya".
Citera
2021-03-29, 15:30
Medlem
Houslers avatar
Du läser mitt inlägg som fan läser bibeln.

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag spekulerar i att du dömer GL med den bakgrunden du beskriver? Dvs att det inte är "rättvist" att män är starka eller att 5 av 100 mål går till fällande dom.

Men om du tänker efter så har detta ingenting med detta mål att göra, varje fall är unikt. Man kan inte döma GL på förhand för att andra begår våldtäkter.

Du använder rättsfall för att driva politik. Det är olämpligt.
Citera
2021-03-29, 15:35
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Du läser mitt inlägg som fan läser bibeln.

Det räcker ju med att kika på din posthistorik för att begripa att det är orimligt av din vårdare att ge dig tillgång till mobil och internet.

Låt oss vuxna diskutera sakfrågan nu, tack. Vi är inte intresserade av PK-idioter eller feministers åsikter i den här tråden. Här pratar vi faktum och sannolika förklaringar till händelseförloppet, samt eventuellt bakgrunden till EA's psykiska sjukdom.
Citera
2021-03-29, 15:35
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"Nya" omständigheter har jag inte hört något om. Men det beror förstås på hur man definierar "nya".
11-23/3.
Polisutredningen är nerlagd, om det inte leder till ett åtal så är inget av utredningen offentliga handlingar. Så vad har vi mer är Lambertz själv som visar på anledningen till frisläppandet?
Citera
2021-03-29, 15:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det räcker ju med att kika på din posthistorik för att begripa att det är orimligt av din vårdare att ge dig tillgång till mobil och internet.

Låt oss vuxna diskutera sakfrågan nu, tack. Vi är inte intresserade av PK-idioter eller feministers åsikter i den här tråden. Här pratar vi faktum och sannolika förklaringar till händelseförloppet, samt eventuellt bakgrunden till EA's psykiska sjukdom.
Det finns ingen egentlig "bakgrund" till Borderlinestörning. Det är medfött & det finns ingen botande behandling.
Citera
2021-03-29, 15:38
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det finns ingen egentlig "bakgrund" till Borderlinestörning. Det är medfött & det finns ingen botande behandling.

Det där är felaktigt. BPD är direkt relaterat till trauma(n) i väldigt ung ålder. Likt de flesta psykiska åkommor. Utöver möjligtvis psykopati där vi vet att hjärnan ofta ser annorlunda ut rent fysiskt.
Citera
2021-03-29, 15:42
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Det där är felaktigt. BPD är direkt relaterat till trauma(n) i väldigt ung ålder. Likt de flesta psykiska åkommor. Utöver möjligtvis psykopati där vi vet att hjärnan ofta ser annorlunda ut rent fysiskt.
Borderline kräver en kombination av arv och miljö. Vad detta har för betydelse i det här fallet förstår jag dock inte.
Citera
2021-03-29, 15:44
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Borderline kräver en kombination av arv och miljö. Vad detta har för betydelse i det här fallet förstår jag dock inte.

Fallet rör en BPD-tjej som falskeligen anklagat 3+ män för våldtäkt samt ställt till med en hel del annat kaos.

Har du missat detta?
Citera
2021-03-29, 15:49
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Fallet rör en BPD-tjej som falskeligen anklagat 3+ män för våldtäkt samt ställt till med en hel del annat kaos.

Har du missat detta?
Det har jag inte missat, men det är väl inte bekräftat att hon har borderline och det är väl irrelevant varför hon i så fall har det?
Citera
2021-03-29, 15:52
Medlem
Houslers avatar
Exakt, jag vet inte heller varför det skulle vara relevant. Vem har någonsin hört om att t.ex. en kvinnomisshandlare har en psykisk sjukdom och att dennes fabuleranden i rätten därför inte bör tas hänsyn till?

Citat:
Det har jag inte missat, men det är väl inte bekräftat att hon har borderline och det är väl irrelevant varför hon i så fall har det?
Citera
2021-03-29, 15:53
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Hur är detta relevant för tråden? Detta har ju inte med GL att göra? Kanske moderatorn kan ta en titt på detta?
Det är extremt relevant att känna till psykopatologin hos någon som regelbundet falskanmäler oskyldiga. Det är snarare så att hennes eget ansvar blir mindre ifall hon är sjuk. Alternativet att hon är fullt frisk & ändå håller på så här vore betydligt allvarligare.
Citera
2021-03-29, 15:56
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Det är bekräftat att EA varit tvångsintagen på psyk samt de brott hon nu begått kombinerat med övrig info om EA - pekar starkt på BPD.

Detta är flashback. Det är givetvis högst relevant att gräva fram info om GM i dessa fall. Ingen tvingar dig att fortsätta läsa, om du nu tycker att det är jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in