2021-03-29, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Har knappt lyssnat på Peter, men jag antar att han har en softare musikalröst.
Daniel, som jag tror mest på, har nog lite mer potential till att ha en röst som godisautomaten uppvisade.

Ja, Daniels röst har jag noll koll på.
Jöbacks har jag klart bättre koll på.
Jag kan självfallet ha fel, men jag tror mig ha så pass bra koll på Jöback att jag åtminstone med nästan 100% säkerhet kan utesluta att han var godisautomaten, trots att ledtrådar passar väl in på honom.

Om knappt två veckor lär vi få fler ledtrådar om godisautomaten. Då bör man kan kunna snäva in det hela än mer.
Citera
2021-03-29, 13:46
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Ja, Daniels röst har jag noll koll på.
Jöbacks har jag klart bättre koll på.
Jag kan självfallet ha fel, men jag tror mig ha så pass bra koll på Jöback att jag åtminstone med nästan 100% säkerhet kan utesluta att han var godisautomaten, trots att ledtrådar passar väl in på honom.

Om knappt två veckor lär vi få fler ledtrådar om godisautomaten. Då bör man kan kunna snäva in det hela än mer.

Kolla in Daniel på Idol, det var ju i och för sig ett tag sedan och rösten kan ju utvecklas.
Citera
2021-03-29, 14:43
Medlem
Har inte läst igenom tråden så väldigt noggrant ska erkännas, så vet inte huruvida denna teori redan gåtts igenom.
Min första spontana känsla när jag hörde godisautomaten är att det är Jimmy Jansson.

• Upptäckt av Bert Karlsson - Fame Factory
• Skrivit hundratals låtar, bland annat till melodifestivalen.
• Rösten överensstämmer.
Citera
2021-03-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Beror väl på vilken form han är i. Det har ju varit gissningar på två av tre i GES och både Strömstedt och Orup är endast två år yngre. Nu tror jag visserligen att alla tre gissningarna är fel, men så dålig gissning tycker jag inte att det är.

Jag har samma inställning till GES-gissningarna, åtminstone Strömstedt är närmare rullator än att hoppa upp och ner från den där vita grunkan med lätthet...
Citera
2021-03-29, 15:13
Medlem
Är också helt säker på att godisautomaten är Jimmy Jansson.
Tidigare rödhårig = penntrollet
Upptäckt av Bert Karlsson i Fame Factory
Skriver numera låtar
Sjungit i globen i melodifestivalen
Golddigger = Tidigare ihop med Sandra Dahlberg som delar ut guldkuvert på postkodsmiljonären.
Citera
2021-03-29, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohoh
Skriver numera låtar
Golddigger = Tidigare ihop med Sandra Dahlberg som delar ut guldkuvert på postkodsmiljonären.
Du förklarar faktan. Klart det är han. Andra säger att det är Ola Salo utan att veta om han vart med i nån talangtävling.
Citera
2021-03-29, 15:20
Medlem
SodaFointains avatar
Citat:
Skriver numera låtar
Låter som han sjunger Danny faktiskt automaten.
Citera
2021-03-29, 15:38
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:

Säger inte att det inte är Jiimmy, men det som får mig att tro att det inte är de - är att det explicit sägs "vann en talangjakt som tonåring". Han vann väl aldrig Fame Factory?
Citera
2021-03-29, 15:38
Medlem
Har teorin om Carola Häggkvist som Jokern nämnts?

Hon sjön iaf Krokodilbarnets klagan i sin tv-debut.
Referensen till att hon alltid haft störst framgång i grupp skulle då kunna vara att hennes mest kända låtar har haft flera låtskrivare.
Citera
2021-03-29, 15:42
Medlem
Passar inte in på någon i fredagens avsnitt, men någon på TV4 MÅSTE avgå om Ebba Busch inte är en av de tävlande.

-Hon har pipan, vilket vi sett i Så Ska Det Låta.
-Saknar artistbakgrund och passar därför perfekt in i programidén. "Wow, kan hon sjunga?", queue Pernilla Wahlgren gapa, klipp till publiken som vrålar ut sin beundran och förvåning.
-Val om 18 månader och gudarna ska veta att hon behöver kännas folklig efter Esbjörndebaklet.
Citera
2021-03-29, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Säger inte att det inte är Jiimmy, men det som får mig att tro att det inte är de - är att det explicit sägs "vann en talangjakt som tonåring". Han vann väl aldrig Fame Factory?
Precis. Eller Talang eller The Voice eller... ja, ni förstår.
Citera
2021-03-29, 16:12
Medlem
Citat:
Skriver numera låtar

Jag tror mer på Norberg, i synnerhet för att ledtråden "har skrivit hundratals låtar" hade varit för uppenbar om det vore Jimmy Jansson. Då är det klurigare med Norbergs parodier.

Lyssna på svaret som han ger i sändningen, alltså när David ställer frågan, det gäller för övrigt alla deltagarna, där döljer de sin dialekt mycket sämre än i de inledande klippen. För mig är det någon från Västergötland (Norberg) inte från Värmland (Jansson).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in