2021-03-29, 14:41
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad tror du själv? Orkar du inte höra om hur det ser ut i den verkliga världen? Nej man behöver ingen snuttefilt på munnen.

Du kommer med åsikter medan jag hänvisar till 15 studier som säger att munskydd minskar smittspridningen.

Analysen baseras på verkligheten. Vad är ditt problem?
Citera
2021-03-29, 14:43
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Du kommer med åsikter medan jag hänvisar till 15 studier som säger att munskydd minskar smittspridningen.

Jag visar på exempel från verkligheten. Hint: Det fungerar inte i verkligheten. det är stor skillnad på att visa något i studier och visa något i praktiken.

Kolla nu hur det går i Florida och Texas vs Kalifornien. Och Nord respektive Syd Dakota.

Munskydd eller inte munskydd i praktiken i den verkliga världen. Hur mer tydligt kan det bli?
Citera
2021-03-29, 14:45
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Eller så har munskydd inte en sådan där avgörande betydelse som snuttefiltsvurmarna vill påvisa?

Ja tänk om man inte hade munskydd.... hur hade det då gått? Tja jag har aldrig någonsin haft munskydd på mig och det har gått hur bra som helst trots att jag fått covid.

Har flera vänner som varit väldigt noga med munskydd, men de har gått covid iaf. Slutsats. Det fungerar inte.
Jamendåså. Då är ju saken solklar. Du får helt enkelt ringa forskarna och tala om för dem att kurt-sune har testat det här på tjocka släkten och att är saken nu är utagerad - det fungerar inte.

Och här ligger forskarna i och jobbar för att försöka få klarhet i frågan - och så var du bara ett telefonsamtal bort!

Hörrdu, hur är det med cancer, planet x och varför en tomat har fler gener än en människa? Kan du inte engagera tjocka släkten i de frågorna också så forskarna slipper gå i ovisshet? Spännande värre!
Citera
2021-03-29, 14:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jamendåså. Då är ju saken solklar. Du får helt enkelt ringa forskarna och tala om för dem att kurt-sune har testat det här på tjocka släkten och att är saken nu är utagerad - det fungerar inte.

Och här ligger forskarna i och jobbar för att försöka få klarhet i frågan - och så var du bara ett telefonsamtal bort!

Hörrdu, hur är det med cancer, planet x och varför en tomat har fler gener än en människa? Kan du inte engagera tjocka släkten i de frågorna också så forskarna slipper gå i ovisshet? Spännande värre!

Du har fått andra exempel också i tråden. Det finns inte mkt som tyder på att munskydd har någon avgörande effekt för att stoppa covid från att spridas. Om det nu är så hemskt utan munskydd borde det gå åt helvete i Florida och Texas. Är det så? ja det står dig fritt att kolla upp det.
Citera
2021-03-29, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza

Verkligheten har vi ju exempel på i Europa. Kontinental och Sydeuropa har haft munskyddskrav i snart ett års tid och likaså förbannat får de hålla på med sina lockdowns.
Citera
2021-03-29, 14:49
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Man ska inte behöva känna dåligt samvete för sin tillvaro på jorden sålänge man håller avstånd till folk som är rädda för att bli smittade. Jag går personligen inte nära någon och håller så mycket avstånd jag bara kan. Handlar på udda tider, går inte på krogen, åker inte t-bana och åker bil/cykel överallt.

Det är inte munskydden det hänger på. Det viktigaste just nu är att hålla avstånd till sköra människor. Och det håller jag såklart.

Det riktiga är att hålla avstånd till ALLA människor! Varenda människa man möter är en potentiell smittbärare. Du kan ju inte veta vem som är skör eller vem som har en skör människa i sin närhet.
Citera
2021-03-29, 14:50
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Ett typexempel på att världens ledare inte gör detta för att skydda. För 20-30k per varje +65 åring, är inget emot vad som har slängts bort på särintressen under denna såkallade pandemi.
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Fake news från din sida. Sverige har köpt in 200 doser av bamlanivimab. Dvs 4 miljoner kronor - bra mycket mindre än vad man spenderar på menskonst.

Så några 30 miljarder handlar det inte om. Dessutom bör inte alla få behandlingen utan bara folk med riskfaktorer för svår sjukdom typ ålder över 65, diabetes eller fetma. Och så är det i USA, är du tjock eller gammal så får du monoklonala antikroppar och minskar således risken att hamna på sjukhus med 70%.

Vem som får del av Sveriges 200 doser däremot är väl höljt i dunkel. Kungen och statsministern kanske och medlemmar av den Feministiska Regeringen?
Jag svarade på Hew18 inlägg om att alla 65+ skulle få monoklonala antikroppar och då blir det dyrt.
I övrigt håller jag med dig fast jag förstår inte vad menskonst har med saken att göra???

När det gäller vaccinering av regering, riksdag och ledande personer inom landets sjukvård och krisledning är det väldigt märkligt att de inte är vaccinerade sedan länge.
Citera
2021-03-29, 14:52
Medlem
revodnebs avatar
Citat:

Det är jävligt skickligt att använda munskydd samt följa rekommendationerna och ändå bli smittad. Det måste handla om ett gruppboende eller liknande.
Citera
2021-03-29, 14:52
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det riktiga är att hålla avstånd till ALLA människor! Varenda människa man möter är en potentiell smittbärare. Du kan ju inte veta vem som är skör eller vem som har en skör människa i sin närhet.

Ja det är ju precis det jag gör. Har inte gått nära någon på över ett år. Fördelen med att bo i ett glesbefolkat land är att det går bra att hålla avstånd.

De flesta är dock inte sköra och har inga problem med att hantera covid.
Citera
2021-03-29, 14:53
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Det finns inte mkt som tyder på att munskydd har någon avgörande effekt för att stoppa covid från att spridas.
Förutom då den etablerade forskningen? Om inte annat har vi ju din tjocka släkt att lita på, eller hur?
Citera
2021-03-29, 14:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Förutom då den etablerade forskningen? Om inte annat har vi ju din tjocka släkt att lita på, eller hur?

Och vad säger den etablerade forskningen. om munskydd? Sist jag kollade verkade det inte vara särskilt avgörande om man får tro ECDC.

mer om det kan du läsa här:

https://emanuelkarlsten.se/eus-smittskyddsenhet-i-stor-kartlaggning-av-munskydd-litet-stod-for-att-det-har-stor-effekt/
Senast redigerad av kurt-sune 2021-03-29 kl. 14:58.
Citera
2021-03-29, 14:56
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Verkligheten har vi ju exempel på i Europa. Kontinental och Sydeuropa har haft munskyddskrav i snart ett års tid och likaså förbannat får de hålla på med sina lockdowns.
F A N T A S T I S K T !
Du är nog den enda, plus några till här på FB, som känner till hur corona/covid skulle ha utvecklats i Kontinental- och Sydeuropa om ingen haft munskydd där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in