2021-03-29, 13:45
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om man har som syfte att öka förståelsen för våldtagna kvinnor så är sannolikt detta det absolut sämsta fallet att driva.
Kontraproduktivt är bara förnamnet.

Så jag gissar att syftet inte är så där allmänfeministiskt altruistiskt. Utan att det istället är medlemmar i samma gäng av psykfall som försöker stötta varandras vansinne.
Det kommer att slå tillbaka likt metoo om man driver fel fall. Men de politiskt aktiva kvinnor som skriver här eller på annat sätt skriver om fallet blir naturligtvis så upp i varv över detta att de inte kan hålla igen.

Jag tycker det är rätt klarlagt i tråden att detta är ett dåligt fall för feminister att driva. Om man är dum nog att välja en störd person som ideal bara för att hon är kvinna, vilket är sexism, så förstör man för hela kvinnokampen när domen är klar och "sanningen" kommit fram. Kvinnokampen bör drivas med hederliga rättvisa ideal. Inte för att någon råkar ha ett visst kön.
Citera
2021-03-29, 13:47
Medlem
Motherships avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raintroutfly
Gud vilket äckel GL verkar vara, och att folk fortfarande kan försvara honom och inte se hur tydligt det är fattar jag bara inte?!
Räcker ju med att se hans intervjuer och hur han beter sig i allmänt för att fatta att han är ett gubbslem, punkt!

Tack för ditt inspel, det har inte varit uppe i tråden en enda gång.
Ingen har tidigare sagt att GL förtjänar att hatas och inte försvaras.
Som tur är så är du i minoritet
Citera
2021-03-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomaaa
Vad har jag fel om? Kan du inte bara berätta om du tror GL gjort sig skyldig till våldtäkt och vad som isåfall får dig att tro det?

Nu ställde du ju en annan fråga.
Jag tror ingenting i den frågan.
Citera
2021-03-29, 13:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Är det någon som har koll på ifall Engelwinge har skrivit något om fallet. Hon verkar ha insyn i de här grupperingarna.
Citera
2021-03-29, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Nu ställde du ju en annan fråga.
Jag tror ingenting i den frågan.
Nja har bett dig berätta om dina tankar om vad som skett rätt många ggr nu. Bemöter det gärna på ett trevligt sätt. Alltså att han är ett "gubbslem" osv. räcker ju inte för att klassas som våldtäktsman. Det är orättvist mot de som utsätts för våldtäkter på riktigt.
Citera
2021-03-29, 13:54
Medlem
Citat:
Nja har bett dig berätta om dina tankar om vad som skett rätt många ggr nu. Bemöter det gärna på ett trevligt sätt. Alltså att han är ett "gubbslem" osv. räcker ju inte för att klassas som våldtäktsman. Det är orättvist mot de som utsätts för våldtäkter på riktigt.

Jag har definitivt inte kallat GL för "gubbslem", ej heller har jag tilldelat honom några andra skällsord.
Citera
2021-03-29, 13:55
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det kommer att slå tillbaka likt metoo om man driver fel fall. Men de politiskt aktiva kvinnor som skriver här eller på annat sätt skriver om fallet blir naturligtvis så upp i varv över detta att de inte kan hålla igen.

Jag tycker det är rätt klarlagt i tråden att detta är ett dåligt fall för feminister att driva. Om man är dum nog att välja en störd person som ideal bara för att hon är kvinna, vilket är sexism, så förstör man för hela kvinnokampen när domen är klar och "sanningen" kommit fram. Kvinnokampen bör drivas med hederliga rättvisa ideal. Inte för att någon råkar ha ett visst kön.

Kvinnokampen har redan drivits in i absurdum och har slagit över kraftigt. Detta är GL-fallet ett tydligt exempel på.

Nu krävs snarare en manskamp för att återställa läget, så att det är rättvist igen. Inte ens kvinnor mår bra av ständiga fördelar och att bli daltade med, samtidigt som män försvagas.

Optimalt är snarare att framhäva maskulina ideal som logik, sanning samt att heder och ära är viktigast. Kvinnor följer starka män. Då mår alla bra.

Att ljuga, förvränga sanningen eller falskeligen anklaga någon är saker som alltid straffats mycket hårt i norden. Oftast fick den oärlige betala med sitt liv. Bland vikingar så var heder och ära viktigast.

Nu är det snarare tvärtom, vilket GL-fallet belyser; det viktigaste är vad kvinnor känner, och att tycka "rätt" - som alla feminister skriver om i media gällande ämnet. Sanningen har ingen plats, än så länge.
Citera
2021-03-29, 13:55
Medlem
Citat:

Vad är det exakt du undrar över?
Citera
2021-03-29, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Jag har definitivt inte kallat GL för "gubbslem", ej heller har jag tilldelat honom några andra skällsord.
Ok så du är med på att det, med stor sannolikhet, rör sig om en falsk våldtäktsanmälan?
Citera
2021-03-29, 13:58
Medlem
lasternassummas avatar
Göran Lambertz, i sin blogg
«När jag berättade som det var inför de samlade medierna gjorde jag mig enligt Wolodarski skyldig till ”en otäck anklagelseakt mot den kvinnliga målsäganden”. Jag ”bidrog till att förstärka lidandet som målsäganden känt ända sedan julafton”.
Men är det så svårt för Peter Wolodarski att förstå att den som har blivit oskyldigt anklagad för våldtäkt gör vad han kan för att visa att han är oskyldig? Att det inte är fråga om något gränsfall utan om en helt och hållet påhittad anklagelse? Hur vet han att jag bidrog till att förstärka ett lidande som hon känt ända sedan julafton? Innehåller inte det ett påstående om att det var jag som orsakade henne lidande? För att hon var kvinna och jag man?
Får jag fråga dig Peter: Hur hade du själv gjort? Enligt vilken regel borde du ha avstått från att säga som det var även om du var mycket angelägen att inte anklagelsen mot dig skulle klibba fast mer än den redan gjort genom häktningen?»

http://goranlambertz.se/wolodarskibetraktelse/
Citera
2021-03-29, 14:01
Medlem
Nu har jag varit inne på GLs Facebooksida.
Finns en hel del personer där som skriver "gubbslem" eller liknande.
Förstår inte hur en vuxen, mogen person kan skriva kommentarer som detta.

Har folk inga spärrar längre?

Försökte som hastigast skapa mig en bild över de som skrev "gubbslem" och tyckte mig finna en hel del mindre välutbildade ocharmiga tanter bosatt på mindre orter och där allt annars kretsar kring husdjur, barnbarn, blommor och coronaepidemin.

(Spelar givetvis ingen roll om det hade varit EA som hade fått liknande kommentarer fast typ då istället "psykbrutta" eller liknande).

Pinsamt värre.
Citera
2021-03-29, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrsteve2
EA verkar vara upptagen med att rensa hennes namn från internet, även oskyldiga saker som gamla photoshoots.
Läskigt som faen. Lika som sof*a wi**en i *nköping, som figurerade starkt i AssangeTerrorn för tio år sedan.
Är det månne "högre makt" på Lovön som biträder tokan med webrensningen?
EA kan väl egentl. inte ha tid med sådant nu - hon har ju fullt upp med Juridikstudier, dvs att förbereda sitt klena försvar inför Förtalsrättegången den 8e april.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in