2021-03-29, 12:30
Medlem
Instämmer.
Jan G:s krönika var märklig.
Varför ska en osyldig person som blivit anklagad för att ha begått ett allvarligt brott och som fått sitt rykte nedlusat hålla tyst? Självklart bör man precis göra tvärtom och visa att man inte tolererar detta men givetvis inom lagens råmärken.
Har Jan G redan glömt sin bok "Häxornas försvarare"?
Citera
2021-03-29, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Så var väninnan i köket eller på toaletten?
Varför är det viktigt?

När de utbrister i ett tjut i lycka över att ha lurat mannen så använder de alltså antingen en svordom eller så använder de inte en svordom.
Varför är det viktigt?

Ett tjut av lycka? Du har alltså hört ljudfilen?
Citera
2021-03-29, 12:33
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är det femtionde gången du skriver det tramset?

amatoll har börjat morgonskiftet på me-too lebbornas "damage control" kontor. Det är inget att bry sig om, allt i inläggen är halvsanningar och desinformation. Synd att det inte går att filtrera ut skräpet.

Egentligen är jag glad att de gräver ned sig och stödjer EA. Det visar för allmänheten hur knäppa de är när de stöder en kriminell bedragerska och lögnerska (för att ta GLs ord) istället för en oskyldigt anklagad man (även om mannen är knäpp i andra sammanhang, som i TQ affären).

Men är man oskyldigt till ett brott skall man inte straffas bara för man är man eller har konstiga åsikter om annat.
Citera
2021-03-29, 12:39
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Instämmer.
Jan G:s krönika var märklig.
Varför ska en osyldig person som blivit anklagad för att ha begått ett allvarligt brott och som fått sitt rykte nedlusat hålla tyst? Självklart bör man precis göra tvärtom och visa att man inte tolererar detta men givetvis inom lagens råmärken.
Har Jan G redan glömt sin bok "Häxornas försvarare"?
Jan Guillou sviker vem som helst och säljer sin mormor för ett vad han tror är ett scoop, eller om han skulle bli motsagd. Därför övergav han den jobbiga verkligheten och blev halvhyfsad författare ( dock brukar jag hoppa över partier när han ska försöka beskriva intimitet eller kvinnor öht ). Nu är han bliven (inte så ) lite gaggig och tror han får de goda kvinnornas gunst och grabbarnas highfive genom att triangulera sig rätt.
Citera
2021-03-29, 12:40
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Ett tjut av lycka? Du har alltså hört ljudfilen?
Svarar du någonsin på en fråga med ett svar eller är det bara försök till härskarteknik med motfrågor?

Du lyfte upp att det tydligen är viktigt om väninnan är i köket eller på toaletten.

Varför är det relevant alls?

Du lyfte upp att det är viktigt om de svär eller inte när de gratulerar sig själva till ett väl genomfört bedrägeri för att få en man oskyldigt anklagad för våldtäkt.

Varför är svordomen viktig?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
amatoll har börjat morgonskiftet på me-too lebbornas "damage control" kontor. Det är inget att bry sig om, allt i inläggen är halvsanningar och desinformation. Synd att det inte går att filtrera ut skräpet.

Egentligen är jag glad att de gräver ned sig och stödjer EA. Det visar för allmänheten hur knäppa de är när de stöder en kriminell bedragerska och lögnerska (för att ta GLs ord) istället för en oskyldigt anklagad man (även om mannen är knäpp i andra sammanhang, som i TQ affären).

Men är man oskyldigt till ett brott skall man inte straffas bara för man är man eller har konstiga åsikter om annat.
Om man har som syfte att öka förståelsen för våldtagna kvinnor så är sannolikt detta det absolut sämsta fallet att driva.
Kontraproduktivt är bara förnamnet.

Så jag gissar att syftet inte är så där allmänfeministiskt altruistiskt. Utan att det istället är medlemmar i samma gäng av psykfall som försöker stötta varandras vansinne.
Citera
Medlem
Vaxads avatar
Citat:

Ja. Det går ju att se alla Amatrolls inlägg i tråden. Redan från starten av Amatrolls 250+ inlägg i ämnet, så försvarar hen EA och ifrågasätter GL osv. trots alla faktum som finns på bordet.

Så det är tydligt att Amatroll valt sida från början och försöker sprida falsk information samt flytta fokus från ämnet.

Låt oss ignonera trollet och hålla stadig riktning mot mål.
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-29 kl. 12:46.
Citera
2021-03-29, 12:41
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej jag vet faktiskt inte vem "Lotta" är.
Är du säker på att det inte kan vara AA? För man börjar fundera på hur många galningar det egentligen kan finnas i det gänget.

Nu tror jag mig veta vem "Lotta" kan vara och som Lambertz skriver om i sin senaste post. Hon har antingen initialerna "L.H." eller "P.N." Jag tror på den första, med anledning av initialen i förnamnet. Det är hon som EA var i förbindelse med under julnatten, utöver sambon "Mats".
Citera
2021-03-29, 12:43
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Nu tror jag mig veta vem "Lotta" kan vara och som Lambertz skriver om i sin senaste post. Hon har antingen initialerna "L.H." eller "P.N." Jag tror på den första, med anledning av initialen i förnamnet. Det är hon som EA var i förbindelse med under julnatten, utöver sambon "Mats".
Är den personen inblandad i något av EAs övriga försök att sätta dig män?
Citera
2021-03-29, 12:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raintroutfly
Gud vilket äckel GL verkar vara, och att folk fortfarande kan försvara honom och inte se hur tydligt det är fattar jag bara inte?!
Räcker ju med att se hans intervjuer och hur han beter sig i allmänt för att fatta att han är ett gubbslem, punkt!
Gubbslem men inte våldtäktsman. Punkt.
Citera
2021-03-29, 12:46
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Ja. Det går ju att se alla Amatrolls inlägg i tråden. Redan från starten av alla 250+ inlägg så försvarar hen EA och ifrågasätter GL osv. trots alla faktum som kommer fram.

Så det är tydligt att Amatroll valt sida från början och försöker sprida falsk information samt flytta fokus från ämnet.

Låt oss ignonera trollet och hålla stadig riktning mot mål.
Hur skall man hantera småfjantarna som hoppar in hela tiden? Ser på dem som någon slags myggor, ibland viftar jag runt lite men kanske bara skulle ignorera. Men taktiken fungerar tyvärr för dem - de drar iväg tråden på sidospår som tex GL slemmighet eller den eviga filmfrågan. Den är för övrigt enligt mig helt ointressant ( tror inte att det är EA ) även om det inte är det minsta osannolikt att hon spelat in film. Det är dock varken olagligt eller stigmatiserande.
Tror att det finns en hel del psykbrudar med tillhörande simp som hittat sitt habitat här.
Citera
2021-03-29, 12:50
Medlem
Citat:

Vilket är halvsanningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in