2021-03-29, 06:34
Avstängd
Ksenia74s avatar
Barnflickan Sara Svensson talar ut i tv – för första gången.

I HBO:s nya dokumentärserie ”Knutby – I blind tro” visas nya detaljer om mordet i Knutby.

Tidigare okända bilder från rekonstruktionsvideon visar att polisen ifrågasatt barnflickan när hon skulle visa mordet på Alexandra Fossmo.

Och efter 17 år, varav sju inlåst på rättspsyk, säger hon nu:

– Jag vet inte om hon levde eller inte. Hon kanske inte levde när jag kom dit.

Vad tror ni ? Låg Alexandra Fossmo redan död i sängen när Sara Svensson avlossade skotten? Första skottet skall ha träffat Alexandras höft ,Sara Svensson har i förhör återgett att Alexandra Fossmo ”gnydde” till efter det att hon träffats av skottet, något som hon i en ny intervju i dokumentären säger sig ha funderat över genom åren.

– När jag tänkte på Alexandras reaktion vid första skottet, då är det ingenting. Det träffade höften, och det var ingen reaktion. Hur kan det vara så, jag förstår inte…, säger hon i sin första tv-intervju.

Av skotten som träffade Alexandra Fossmo träffade två huvudet. Enligt den tekniska utredningen var de så kallade påsittande skott, det vill säga att revolvern tryckts direkt, eller nästintill direkt, mot huvudet.

I rekonstruktionsvideon påstår Sara Svensson att hon aldrig gick så nära sitt offer. Istället stannade hon på 1-2 meters avstånd. Då uppmanar en utredare Svensson att ta om scenen, igen och igen.

– Du ska inte vara rädd för att gå nära, säger en av utredarna i videon.

Om detta stämmer är det för mig ganska chockerande uppgifter det kanske inte ens var barnflickan Sara Svensson som mördade Alexandra Fossmo?

https://www.expressen.se/nyheter/barnflickan-om-mordet--i-knutby-hon-kanske--inte-levde-nar-jag-kom/
Citera
2021-03-29, 07:54
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Barnflickan Sara Svensson talar ut i tv – för första gången.

I HBO:s nya dokumentärserie ”Knutby – I blind tro” visas nya detaljer om mordet i Knutby.

Tidigare okända bilder från rekonstruktionsvideon visar att polisen ifrågasatt barnflickan när hon skulle visa mordet på Alexandra Fossmo.

Och efter 17 år, varav sju inlåst på rättspsyk, säger hon nu:

Vad tror ni ? Låg Alexandra Fossmo redan död i sängen när Sara Svensson avlossade skotten? Första skottet skall ha träffat Alexandras höft ,Sara Svensson har i förhör återgett att Alexandra Fossmo ”gnydde” till efter det att hon träffats av skottet, något som hon i en ny intervju i dokumentären säger sig ha funderat över genom åren.

– När jag tänkte på Alexandras reaktion vid första skottet, då är det ingenting. Det träffade höften, och det var ingen reaktion. Hur kan det vara så, jag förstår inte…, säger hon i sin första tv-intervju.

Av skotten som träffade Alexandra Fossmo träffade två huvudet. Enligt den tekniska utredningen var de så kallade påsittande skott, det vill säga att revolvern tryckts direkt, eller nästintill direkt, mot huvudet.

I rekonstruktionsvideon påstår Sara Svensson att hon aldrig gick så nära sitt offer. Istället stannade hon på 1-2 meters avstånd. Då uppmanar en utredare Svensson att ta om scenen, igen och igen.

– Du ska inte vara rädd för att gå nära, säger en av utredarna i videon.

Om detta stämmer är det för mig ganska chockerande uppgifter det kanske inte ens var barnflickan Sara Svensson som mördade Alexandra Fossmo?

https://www.expressen.se/nyheter/barnflickan-om-mordet--i-knutby-hon-kanske--inte-levde-nar-jag-kom/
Nu stoppar väl festen. Naturligtvis levde hon när S.S om dit och sköt! Möjligtvis hårt neddrogad av H.F men har aldrig hört att H.F erkänt det. Jag skulle kunna tänka mig att narcisten H.F skulle svara ärligt om han tillfrågades. Har ju lite "inside" info. i och med ett gammalt "långtidsboende" jag har haft.
Citera
2021-03-29, 08:00
Avstängd
Ksenia74s avatar
Den jag tror ligger bakom allting är Kristi Brud Åsa Waldau. Hon var tror jag , extremt svartsjuk på HF och AF . Den kvinnan verkar inte riktigt frisk, men hon har tyvärr undkommit rättvisan.
Citera
2021-03-29, 08:02
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Den jag tror ligger bakom allting är Kristi Brud Åsa Waldau. Hon var tror jag , extremt svartsjuk på HF och AF . Den kvinnan verkar inte riktigt frisk, men hon har tyvärr undkommit rättvisan.
Åsa Waldau är inte klok nej, ungefär i nivå med HF men jag tvivlar att hon kunde dra i HFs trådar. Hierarkin i Knutby församling var väl ändå ganska sträng? Svårt att manipulera den ordningen. Och HF är inte direkt typen som tänker att det är bäst att inte gola ner sina medbrottslingar.

Tror att det är en vanlig företeelse som uppstår en tid efter att man dödat någon, man funderar och vrider allting så gott det går, för att försöka bli av med en del av skulden
Senast redigerad av GoUoD 2021-03-29 kl. 08:04.
Citera
2021-03-29, 08:09
Avstängd
Ksenia74s avatar
"Sara Svensson kan aldrig ha gått från bilen så som hon beskrivit i polisförhören, enligt dokumentären. Det har även Magasin Paragraf tidigare rapporterat. Eftersom det snöade dagarna innan mordet kunde polisen lätt finna hennes fotspår i snön. Men från bilen som Sara Svensson sagt sig parkera bakom en skogsdunge, fanns inga fotspår. Istället hittade polisen att fotspåren började vid en liten infart i närheten av Helge Fossmos hus och som leder in till Fossmo, vidare in till grannen och sedan tillbaka till bilen som stod parkerad bakom skogsdungen på andra sidan landsvägen."

"En annan faktor är grannens telefonsamtal till larmcentralen efter han blivit skjuten. När SOS-operatören frågar om han såg vem som angripit honom, är hans första svar ”en maskerad man”. Men några frågor om vare sig spåren i snön eller om en ”maskerad man”, ställs aldrig enligt dokumentären."
Senast redigerad av Ksenia74 2021-03-29 kl. 08:12.
Citera
2021-03-29, 08:50
Medlem
Helt uppenbart i Knutby att något skall skyddas som vanligt i menlösa, naiva Sverige. Nu var det kanske inte PK-Etablissemanget utan Svensk Statskyrka som skulle gömmas undan för påsyn enligt direktiv "från ovan".
Visst är svensk polis naivt korkade men jag tror det finns gränser om de får jobba ostört?
Citera
2021-03-29, 08:50
Avstängd
Ksenia74s avatar
"Dokumentärteamet visar de nya uppgifterna om rekonstruktionsfilmen för Helge Fossmo och hans advokat Anton Strand.

– Domstolen har tagit del av klippt material och aldrig fått veta hur hårt regisserad Sara var när hon gjorde den här rekonstruktionen, säger Anton Strand, i dokumentären.

– Det finns anledning att undra om det är hon som har avlossat skotten naturligtvis, säger Helge Fossmo om uppgifterna i dokumentären.

Anton Strand kallar det ”väldigt allvarligt” och i en intervju med Expressen berättar han att de nu jobbar på en resningsansökan för Helge Fossmo som kommer lämnas in senare i år. Dels kan en sådan få betydelse på ett personligt plan för Fossmo, men också för ett eventuellt skadestånd, menar Anton Strand.

– Helge är dömd på uppgifter där domstolen inte haft ett fullständigt material att utgå från. Och det innebär att hans rättigheter, rätten till en fair trail, inte har kunnat respekteras av domstolen eftersom de inte haft korrekt material och förutsättningar för att bedöma saken, säger han till Expressen"
Citera
2021-03-29, 10:18
Avstängd
Ksenia74s avatar
"Journalisterna frågar Sara Svensson direkt vad det är hon försöker säga.

Polisens tekniker kom fram till att vapnet tryckts direkt mot Alexandra Fossmos huvud. I dokumentären ställs detta faktum mot att Sara Svensson i en rekonstruktionsvideo hävdar att hon sköt Fossmo på minst en meters avstånd, något som aldrig togs upp i domstolsförhandlingarna.

– Nej, visst så är det ju. Absolut, erkänner åklagaren Elin Blank i HBO-dokumentären.

Journalisterna bakom dokumentären ställer en direkt fråga till Sara Svensson:

– Sara, kan det vara så att du tar på dig skulden för att du skyddar någon annan?

Sedan svarar de själva, utifrån att Svensson vid tiden för skotten var psykiskt störd, lättstyrd och ville vara till lags:

– Det här är inte specifikt för Sara och Knutbymiljön utan här kommer hon sedan in till psykologerna och ger dem svar som hon tror att de vill ha. Och parallellt med det här pågår polisförhör. Ger hon svar till polisen så som hon tror de vill ha?"

Det här börjar ge Thomas Quick-vibbar. Är det en ny rättsskandal på ingång?
Citera
2021-03-29, 10:36
Medlem
En av de saker som Paragraf avslöjade för några år sen var ju också att fotspåren i snön dessutom var en mans fotspår. Storlek 42 eller likn och Sara Svensson hade 37, typ.

Däremot förstår jag inte vad Svensson skulle tjäna på att fortsätta skydda någon annan som potentiell skytt än idag. Jag förstår definitivt varför hon gjorde det då, men idag...?
Citera
2021-03-29, 12:31
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
Ja, att man inte utrett Åsas roll i det hela är solklart. Vi har ju helt uppenbarligen olika mätstockar för män och kvinnor.
Citera
2021-03-29, 12:59
Medlem
Krickedixans avatar
Skulle inte förvåna mig men tycker det är märkligt att polisen inte klarade av att knäcka det då om det var så
Citera
2021-03-29, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Skulle inte förvåna mig men tycker det är märkligt att polisen inte klarade av att knäcka det då om det var så

äsch, detta är bara en ny tramsig konspiration.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in