2021-03-28, 23:48
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Tyvärr kommer hennes lögnaktiga historia inte fram tillräckligt. Ser i FB-flöden m.m. att folk tror att hon är en helt vanlig kvinna. Dock hörde jag Inga-Britt Ahlenius kommentera detta och hon sa rakt upp och ner att GL blev duperad av en återfallsförbrytare. Rakt och bra av henne att säga det, få som vågar vara så uppriktiga i offentligheten.

Kul att höra, dela gärna en länk om du har det.
Citera
2021-03-28, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ok! Tack för svar.

Det här med försäkringsutbetalningar har jag blivit varse genom den här filmen som gjorts av deltidsjournalisten Therese Juel som länkats några gånger idag:
https://m.youtube.com/watch?v=P7pbNgPAVsw
Även folk från försäkringsbolag intervjuas.

Detta behöver kanske granskas av fler journalister och andra, för att eventuellt revidera den här bilden.

Har inte sett den och kommer nog inte ta mig tid att göra det heller. Men jag kan som sagt bara utgå från den extremt begränsade kontakt jag haft och jag tänker att om det sattes i system att enskilda individer gör det upprepade gånger borde försäkringsbolagen reagera.
Citera
2021-03-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Kul att höra, dela gärna en länk om du har det.

https://kvartal.se/veckopanelen/
Citera
2021-03-28, 23:59
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
https://kvartal.se/veckopanelen/

Tack men synd att hon inte kommenterade detta i forum som många läser, endast en liten minoritet lär upptäcka detta.
Citera
2021-03-28, 23:59
Medlem
Mer.info.007s avatar
GL våldtog henne och för att hon skulle få kännas hur det var att bli våldtagen på riktigt.
Citera
2021-03-29, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Jan Guillou ännu en tyckare, delar idag sin åsikt i ämnet. Alla ska ju ha en åsikt. Men visst kan jag hålla med om att tala är silver, tiga är guld.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/lE2JBG/riksdagen-forhalar-i-stallet-for-att-radda-svenska-barn
Är det någon som gett uttryck för riktiga snuskgubbefanatsier genom sin litteratur så är det Jan Guillou. Personligen föredrar jag GL framför JG alla dagar.
Senast redigerad av Sculker 2021-03-29 kl. 00:06.
Citera
2021-03-29, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Ok! Tack för svar.

Det här med försäkringsutbetalningar har jag blivit varse genom den här filmen som gjorts av deltidsjournalisten Therese Juel som länkats några gånger idag:
https://m.youtube.com/watch?v=P7pbNgPAVsw
Även folk från försäkringsbolag intervjuas.

Detta behöver kanske granskas av fler journalister och andra, för att eventuellt revidera den här bilden.

”Ungefär 6 procent av de nedlagda anmälningarna har Brå kodat som påhittade. När vi gjort bedömningen att en anmälan hör till denna kategori rör det sig om uppenbara fall, där polisen antingen avskrivit fallet direkt eller efter en mycket begränsad utredning. Ofta finns det en anmälningshistorik liksom psykisk sjukdom hos anmälaren. I vårt urval står en handfull målsägande för majoriteten av de påhittade anmälningarna.

Källa: Brottsförebyggande rådet, Brå, Rapport 2019:9, Våldtäkt från anmälan till dom En studie av rättsväsendets arbete med våldtäktsärenden

Sex procent (6%) av alla nedlagda fall kan betyda i praktiken en rejäl summa försäkringspengar som betalas ut årligen till brottsoffer - som egentligen är bedragare. Det känns inte ok.

100.000-150.000kr/skalle/tillfälle.. det handlar inte om småpengar. Pengar som någon måste betala.
Citera
2021-03-29, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Har inte sett den och kommer nog inte ta mig tid att göra det heller. Men jag kan som sagt bara utgå från den extremt begränsade kontakt jag haft och jag tänker att om det sattes i system att enskilda individer gör det upprepade gånger borde försäkringsbolagen reagera.

Borde var ordet. Men de törs ju inte ifrågasätta KVINNAN dvs.offret och hennes berättelse.

Hur skulle de se ut i media? Man får ju inte ens viska om att även kvinnan kan tänkas ljuga. Tvärtom. Man måste uppmuntra henne att anmäla oavsett om det handlar om sjätte eller sjunde gången.

Feminiserna i spetsen och även sjukvårdsrepresentanter intygar att det är "mycket vanligt" att den som en gång har blivit våldtagen kommer att bli våldtagen igen. Och att det är MER vanligt för dessa som besöker SÖS mottagning för våldtagna att de redan är patienter där sen tidigare.

Ingen frågar varför? För det vore "ofint" att påpeka att dessa kvinnor är prostituerade och missbrukare. Inga vanliga svenssons.

Man låtsas att detta är ett allmänt fenomen som angår "vem som helst", när dessa återfallsvåldtagna kvinnor är en grupp av kvinnor som lever i den undre världen.

Precis som gängkriminella lever på sitt håll och därför drabbas oftare än normalt av våldsbrott.
Citera
2021-03-29, 00:40
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robert-Arsleberg
År 2020 (inkomstår 2019) deklarerade hon 123 342 kr som inkomst av tjänst och 0 kr som inkomst av kapital, så jag skulle väll gissa på någon form av lågbetalt arbete eller sjukersättning.

2020-07-21 dömdes hon även av Stockholms tingsrätt att betala 24 985 kr till sin hyresvärd, Svenska Bostäder.

150.000 i skulder 2019 enligt henne själv.

Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Jag såg framför mig en halvful, halvfet galen cat lady när jag läste GL och en 30-åring. Men hon har porrigt ansikte och kropp som en tränad 20-åring. Jag hade nästan offrat friheten för en natt

Du kan räkna med ca 3 månader i häktet vilket är snittet för dom tre hon anmält.

Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nej, EA är snarare en BPD brud med daddy issues. Antagligen zigenarblod eller dylikt.

En trasig själ vars kropp är hennes enda inkomstkälla. Allt från bilder, filmer och antagligen säljer hon även sex rakt av samt falskeligen anklagar män systematiskt för våldtäkt.

EA hade sannolikt blivit bränd för några hundra år sedan som den häxa hon är.

Hon är född i London.

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2021-03-29 kl. 00:45.
Citera
2021-03-29, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Borde var ordet. Men de törs ju inte ifrågasätta KVINNAN dvs.offret och hennes berättelse.

Hur skulle de se ut i media? Man får ju inte ens viska om att även kvinnan kan tänkas ljuga. Tvärtom. Man måste uppmuntra henne att anmäla oavsett om det handlar om sjätte eller sjunde gången.

Feminiserna i spetsen och även sjukvårdsrepresentanter intygar att det är "mycket vanligt" att den som en gång har blivit våldtagen kommer att bli våldtagen igen. Och att det är MER vanligt för dessa som besöker SÖS mottagning för våldtagna att de redan är patienter där sen tidigare.

Ingen frågar varför? För det vore "ofint" att påpeka att dessa kvinnor är prostituerade och missbrukare. Inga vanliga svenssons.

Man låtsas att detta är ett allmänt fenomen som angår "vem som helst", när dessa återfallsvåldtagna kvinnor är en grupp av kvinnor som lever i den undre världen.

Precis som gängkriminella lever på sitt håll och därför drabbas oftare än normalt av våldsbrott.

Nu finns det förvisso ganska mycket forskning på reviktimisering och det handlar inte bara om personer som befinner sig i en utsatt situation som missbruk, prostitution eller dylikt. Och då refererar jag alltså inte till uttalandet från personalen på AV SÖS.

Men även om det är så, att vi som befinner oss i prostitution blir utsatta oftare och fler gånger, vart vill du komma med det. Att om man befinner sig i en sådan situation så skulle man bara vara ute efter att lura försäkringsbolagen på pengar, eller va?
Citera
2021-03-29, 00:42
Avslutad
Ännu en horribel text, nu av Stenberg på Aftonbladet. Hela Sverige svämmade över av ilska efter Lambertz Presskonferens utanför sitt hus ,skriver hon. Utan kvinnans påstående om Lambertz hade han inte hållit sin pressträff. Ilskan efter Lambertz-gate måste fångas upp, skriver hon. Nej, den ilska som ska gälla i Lambertz-gate är att en oskyldig 71- åring ska få sitt namn, heder och ära drivas i smutsen och tvingas in i häkte, polisför och tvingas kalla till presskonferens för att värja sig mot lögnaktiga anklagelser. Vad är det för djävla förvrängda hjärnor som kan skriva sådant horribelt som hon gör. Ska Sverige svämmas över av ilska ska det vara för att en oskyldig man ska behöva utsättas för lögnaktig bedragerska och tvingas kalla till pressträff pga det
Citera
2021-03-29, 00:44
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Måste vara ytterst ovanligt med riktiga våldtäkter överhuvudtaget. Dvs. överfallsvåldtäkter och liknande. Hur många riktiga sker ens i Sverige varje år? 100?

Med hjälp av feminism har dagens definition av våldtäkt blivit en skymf mot riktiga våldtäktsoffer och vanliga män.

Nu handlar det oftast om att kvinnan av någon anledning ångrat sig efteråt, som t.ex. att hon varit otrogen eller tyckte killen var oskön dagen efter. När kvinnor dessutom blir belönade monetärt samt knappt löper någon risk med sina anklagelser så finns det inte mycket som stoppar dem.

Det måste förövrigt vara statiskt extremt osannolikt att bli utsatt för en riktig våldtäkt mer än en gång, av olika gärningsmän och tillfällen. Blixten slår aldrig ned två gånger på samma ställe osv.

Vissa psykfall som EA drar sig inte ens för att ge sig på en erfaren jurist som GL. Hoppas nu GL tar tag i det här och kan ordna lite nya prejudikat, så vi slipper det här tramset i framtiden. Mer män lär kliva fram. #mentoo
Senast redigerad av Vaxad 2021-03-29 kl. 00:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in