2021-03-28, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Är lite fundersam över hur EA finansierar sitt liv. Alla behöver pengar, men vad är hennes inkomster? Hon studerar inte så mycket så hon får studiemedel. Cirka 83 hp (uppgiften fanns tidigare i tråden) på 5 år är bara lite över ett års heltidsstudier (helår 60 hp). Det ger inga studiemedel, bara återbetalning av gamla studiemedel.

Hur betalar hon sin mat, kläder, hyra, SL-kort? Hon har ju inget arbete och oss veterligt ingen aktuell man att parasitera på. Hennes dyrbara vanor på Cafe Opera och Stureplan samt kokain-missbruket (900 kronor per gram?), hur finansierar hon detta? Hon har väl ingen privat förmögenhet?

Har hon skulder till sin leverantör av kokain (kran)?

Är det denna pressade ekonomi som gjort att hon försökte sig på åter igen en våldtäktsanmälan mot en oskyldig för att få pengar? Eller är det bara hat mot män?

Enligt hennes ex-man är hon oberäknelig och får raseriutbrott för småsaker. Är det detta som hänt i detta fall? Att EA mött en framgångsrik jurist GL och insett att hon med sitt magra studieresultat inte kommer att få tingsmeritering, om hon någonsin blir klar. Att EA dessutom inser att de vackra bilder Lektyrfotografen tog av henne inte längre stämmer med verkligheten. Att skönhet är förgänglig. Att hon får erbjuda sin kropp till lägre och lägre priser för att få pengar till sitt uppehälle och kokain. Att hon känner sig förnedrad när hon ligger på rygg med gamla gubbar över sig?

När hon nu mötte GL slog det slint i hennes huvud av avundsjuka och hämndbegär. Han har gjort allt det hon skulle vilja kunna göra. Hon gjorde då det hon kunde för att jävlas - hon anmälde honom för våldtäkt.

Dubai-resor, försäkringsbedrägerier, bor gratis hos en ”sambo”, männen bjuder på drinkar/mat/kokain/taxiresor.

Hyran betalade hon ju inte när hon hade en egen hyreslägenhet så hon hamnade i en tvist med Svenska Bostäder. (Lite som Regina Lund som inte kunde förstå att sådant hände i Sverige..).

Raseriutbrotten och oberäkneligheten är typiska tecken för en kokainmissbrukare. Tänk bara på alla dessa modeller som får raseriutbrott på flygplan och flygplatser inför hundratals vittnen.

Jag kan förstå om det känns förnedrande att ligga med män hon inte tycker om, men det är ju självvalt. Hon fick i alla fall mat och dricka och någonstans att sova för den uppoffringen.
Senast redigerad av sno 2021-03-28 kl. 23:13.
Citera
2021-03-28, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Har du domen? Var det riktat mot exmaken LS, i samband med skilsmässan?

Fråga Enoch.Thulin
Citera
2021-03-28, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Fundera ett tag på vilka du hade blivit buksvåger med...

Den tanken är riktigt avtändande, jag är helt övertygad om att jag nu definitivt undvikit denna kvinna som pesten/covid/spetälska (välj!) och förflyttat mig snabbt åt motsatt håll!

Är det inte dags nu för en ny session med tvångsvård på psyket för henne? Hur länge skall hon få gå lös? Tills nästa våldtäktsanmälan?

Det löjligaste var att det gemensamma julfirandet kom till pga Corona-restriktionerna. GL ville väl undvika viruset - men samtidigt drabbades av pesten. Ingen av dem hade planerat något (GL:s särbo var väl ansvarstagande och ville inte riskera GL:s hälsa?) och konstigt ville inte heller E.A. fira julen med sin "sambo".. som hon sen SMS:ade med under kvällen/natten.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hur man bedömer det här fallet, tror jag beror på vad man själv har haft för erfarenheter i livet. Själv har jag bara haft bra erfarenheter av män och tar därför GLs parti. Men hade jag haft andra erfarenheter och blivit besviken kanske jag hade tagit EAs parti. Man tror att man känner GL och tror på honom, men det gör man ju inte alls. Men jag vill tro på honom. [...]
Så tror inte jag att det är riktigt. Många kan faktiskt tänka utanför sig själva och de egna erfarenheterna och ta in olika perspektiv och fakta för att göra en egen bedömning.

Sedan tror jag också att många som faktiskt har råkat ut för en våldtäkt tycker mycket illa om dem som falskanmäler (få eller inte).
Citera
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Låter som sådana tjejer jag brukar falla för...
Undra vad hon tjänar på att anklaga män för våldtäkt.

Fanns en bild från kollaget. Är man säker på att det är EA? Iaf den bilden, tagen i vattnet bakifrån med ansikte i profil är extremt lik hennes profil i porrklippet när hon drar i hans skinn.

Lägg upp vilken bild du menar.
Citera
2021-03-28, 23:12
Medlem
Det är inte EA i porrfilmen. Jag har träffat henne och det är inte hon. Visst är det likt men ansiktet är inte det samma. Håller med om att likheten är slående på bild men när du umgåtts lite med henne irl ser du lätt att det inte är EA på filmen.
Citera
2021-03-28, 23:13
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Hade velat se fler bilder, som inte går att googla. På porrfilmen kan jag dock se ett litet överbett och mörkare ton, mer exotiskt utseende. Frågan är om det är en film med ett ex eller en torsk, haha. Inte extremt ovanligt att folk filmar sin akt och ibland åker det upp efter förhållandet är slut

Här har du ett gäng:
https://mega.nz/folder/Q891CKZR#iYzM4OTGzTgxXkEb8QE5-g
Citera
2021-03-28, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Sant! Jag måste leta upp detta och njuta. Känna någon form av upprättelse för mitt eget kön.
Kvartals veckopanel.

Lisa Bjurwald insats var dock allt annat än bra. Är så fruktansvärt trött på folk som inte kan diskutera en fråga sakligt utan istället följer en ideologisk manual kring vad man automatiskt ska tycka i varje sakfråga. Blir tokig. Om man ska använda ett case i feminismens namn (vilket kan diskuteras) kan man väl åtminstone se till att noggrant välja ett fall där det är uppenbart att kvinnan blivit utsatt för ett övergrepp och att mannen är skyldig.
Citera
2021-03-28, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Kanske sen på bollen här men GL har väl inte anmält henne för falsk tillvitelse? Ännu. Det har jag missat i så fall. Gärna en hänvisande länk.

För att förtydliga - du menar väl inte att GL kom ända till hovrätten i åtalet mot honom? Det kom inte ens upp i tingsrätten, åtalet mot honom lades ner hastigt och lustigt innan dess. Men det kanske inte var honom du menade när du skriver om en hovrättsdom.

I övrigt hoppas jag att ditt liv blir bra framöver för det liv du har levt förut låter inget vidare i mina öron.

Tillägg: Hoppas du ursäktar mig men jag måste få fråga om du har fått skadestånd från ditt försäkringsbolag för dina anmälningar? Vi är några som just har fått lära oss att försäkringsbolagen betalar ut ganska snabbt och oavsett om en anmälan om våldtäkt läggs ner eller den åtalade frias i dom. Enligt vad vissa säger så är det här något som några mindre nogräknade har upptäckt och satt i system att utnyttja.

Till att börja med, försäkringsbolagen betalar inte ut ett öre om förundersökningen läggs ner, det ligger liksom I sakens natur att de vill utreda vad som skett och därför begär de nästan alltid in förundersökningsprotokollet. Så vart ni fått höra det förstår jag faktiskt inte, för det stämmer verkligen inte. Det har säkert skett enstaka gånger, men de ska vara extremt noga. Eftersom jag är totalt ointresserad av pengar eftersom pengar inte kompenserar för mina trauman så har jag endast ansökt om ersättning en gång och fick då avslag just för att förundersökningen lades ner.

Gällande Lambertz så har han anmält henne för falsk tillvitelse och om detta har han skrivit på sin blogg med det har även stått om det i media.

Ang hovrätten refererar jag till den tidigare anmälan mot en annan person.
Citera
2021-03-28, 23:41
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Till att börja med, försäkringsbolagen betalar inte ut ett öre om förundersökningen läggs ner, det ligger liksom I sakens natur att de vill utreda vad som skett och därför begär de nästan alltid in förundersökningsprotokollet. Så vart ni fått höra det förstår jag faktiskt inte, för det stämmer verkligen inte. Det har säkert skett enstaka gånger, men de ska vara extremt noga. Eftersom jag är totalt ointresserad av pengar eftersom pengar inte kompenserar för mina trauman så har jag endast ansökt om ersättning en gång och fick då avslag just för att förundersökningen lades ner.

Gällande Lambertz så har han anmält henne för falsk tillvitelse och om detta har han skrivit på sin blogg med det har även stått om det i media.

Ang hovrätten refererar jag till den tidigare anmälan mot en annan person.
Ok! Tack för svar.

Det här med försäkringsutbetalningar har jag blivit varse genom den här filmen som gjorts av deltidsjournalisten Therese Juel som länkats några gånger idag:
https://m.youtube.com/watch?v=P7pbNgPAVsw
Även folk från försäkringsbolag intervjuas.

Detta behöver kanske granskas av fler journalister och andra, för att eventuellt revidera den här bilden.
Citera
2021-03-28, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Åh, så glädjande att höra, dessutom att det var en kvinna som hade stake att gå emot denna feministström av idioter.

Verkligen! Tummen upp för Inga-Britt Ahlenius
Citera
2021-03-28, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Kvartals veckopanel.

Lisa Bjurwald insats var dock allt annat än bra. Är så fruktansvärt trött på folk som inte kan diskutera en fråga sakligt utan istället följer en ideologisk manual kring vad man automatiskt ska tycka i varje sakfråga. Blir tokig. Om man ska använda ett case i feminismens namn (vilket kan diskuteras) kan man väl åtminstone se till att noggrant välja ett fall där det är uppenbart att kvinnan blivit utsatt för ett övergrepp och att mannen är skyldig.

Både Lisa och Henrik är ju två stycken idioter. Det går bra att sitta och älta GL’s prestationer gällande Chrille P och Thomas Quick, men det är inte relevant att EA har satt i system att anmäla karlar för våldtäkt genom manipulation och lögner och står åtalad för förtal. Ingen jämn spelplan direkt. Att feminism har urartat till den här cirkusen är ju bara för patetiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in