2021-03-28, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Kvinnan i Lambertz-caset. EA finns även i 2-3 mål till där hon falskeligen anklagat män för våldtäkt.

Ett går till åtal nu i början av april för förtal och ev. falsk tillvitelse.

Samtliga av de 3-4 männen har först blivit fängslade/häktade och därefter frigivna då åtal blivit nedlagt, eller att männen har vunnit i domstol eller efter överklagan. Som värst har en av männen frihetsberövats i över 7 månader på grund av EA's påhitt.

EA bedriver samma modus operandi i samtliga fall.

Ett case med EA beskrivs här av advokaten som försvarade en av männen: https://youtu.be/Fe7Gev0OCHA

OK. För tredje gången. Vem är EA? NAMN
Citera
2021-03-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Nej, det är inte alls inkonsekvent, eftersom vi här inte diskuterar juridiska formaliteter, utan verkligheten.

Ledtråd:
Du påstod tidigare att du blivit våldtagen hundratals gånger. Har du fällande domar för alla dessa fall som visar att brott alls begåtts?

Det är extremt inkonsekvent, jag skulle aldrig hänga ut de som förgripit sig på mig och de ska anses vara oskyldiga eftersom de inte blivit dömda. Det är faktiskt inte så jävla svårt
Citera
2021-03-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19

Hon är den mest eftersökta på MrKoll.
Citera
2021-03-28, 21:52
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Tyvärr kommer hennes lögnaktiga historia inte fram tillräckligt. Ser i FB-flöden m.m. att folk tror att hon är en helt vanlig kvinna. Dock hörde jag Inga-Britt Ahlenius kommentera detta och hon sa rakt upp och ner att GL blev duperad av en återfallsförbrytare. Rakt och bra av henne att säga det, få som vågar vara så uppriktiga i offentligheten.
Men Lisa Bjurwald i samma Kvartal-panel följde ROKS manus och yrade om trafficking-offer och fan vet vad. Hon kanske skulle kolla exmaken hemsida och fundera över om just trafficking ör det man tänker på när man studerar EAs liv.

Det är som att det inte går att ta in att ett påstått våldtäktsoffer kan vara en bedragare som sätter dit män upprepade gånger på ett utstuderat och överlagt sätt. Falsk tillvitelse döms ju i princip ingen för, så min förhoppning är att hon nitas ordentligt i förtalsmålet (som paradoxalt nog kan ha sin grund i ett verkligt övergrepp, vem vet).
Citera
2021-03-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Dels så tog det nog ett tag innan åklagaren insåg att EA var så förslagen att hon redigerat i ljudfilen. Hon hade klippt bort den del som visade att hon samtyckte och den del som visade att hon tyckte att förloppet utspelat sig som hon avsett.
När dom insåg att dom inte fått hela ljudfilen så bad dom EA om telefonen. Då fabriksåterställde hon telefonen för att den fullständiga filen skulle raderas. Hon påstod att hon fabriksåterställde telefonen för att hon hade problem med den. Exakt på samma sätt som hon gjorde med inspelningen från GLs hem på julaftonen.

Hon hade manipulerat bevis och försökte aktivt att dölja att hon hade gjort det.

När misstankar väckts om EAs förslagenhet, telefonen begärts in och NFC återskapat originalfilen så framstod det som uppenbart vad hon hade gjort.

Varför både tingsrätten och hovrätten är så skonsamma när dom bedömer EAs manipulerande av bevis är en gåta. Kanske är det inte PK att tala om att en målsägare i ett våldtäktsmål manipulerar bevis och ljuger? Även om det är så.

Rättsväsendet har ju kritiserats för att inte ta kvinnans ord på allvar. Att "horans ord" inte väger lika mycket som "en direktörs" ord - som ett exempel.

Därför försöker man väl väga sina ord på guldvåg när man dömer någons story som icke trovärdig.
"Tämligen osannolikt" är väl det grövsta man kan komma med för att kunna säga det rakt ut att storyn osar katt långa vägar..

Sen har ju feministerna gjort ett stort nummer av det hur "tillintetgjord" kvinnan blir i sådana här rättegångar. Hur hon tvingas genomlida samma trauma igen genom att berätta sin story. Och trots detta inte blir trodd.

Därför uttrycker man sig inte som att kvinnan är icke trovärdig utan påpekar istället en omöjlighet i hennes berättelse. Kvinnan får behålla "sin heder" - trots att hon uppenbarligen har ljugit i rätten..
Citera
2021-03-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Åh, så glädjande att höra, dessutom att det var en kvinna som hade stake att gå emot denna feministström av idioter.
Japp. Hon har också större möjligheter att göra så då en man som sagt samma sak riskerat att bli kölhalad.
Citera
2021-03-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Japp. Hon har också större möjligheter att göra så då en man som sagt samma sak riskerat att bli kölhalad.

Sant! Jag måste leta upp detta och njuta. Känna någon form av upprättelse för mitt eget kön.
Citera
2021-03-28, 22:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19

Läs moderatormeddelandet för tråden innan du postar.

/Mod
Citera
2021-03-28, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Men Lisa Bjurwald i samma Kvartal-panel följde ROKS manus och yrade om trafficking-offer och fan vet vad. Hon kanske skulle kolla exmakens hemsida och fundera över om just trafficking är det man tänker på när man studerar EAs liv.

Det är som att det inte går att ta in att ett påstått våldtäktsoffer kan vara en bedragare som sätter dit män upprepade gånger på ett utstuderat och överlagt sätt. Falsk tillvitelse döms ju i princip ingen för, så min förhoppning är att hon nitas ordentligt i förtalsmålet (som paradoxalt nog kan ha sin grund i ett verkligt övergrepp, vem vet).

Aha. DEN Lisa - som säger sig ha en fil.kand utan att ha det.. Klart att hon skyndar sig för att försvara en likasinnad syster som inte heller ha klarat av sina studier - troligtvis pga patriarkatet..

Det är helt löjligt att falsk tillvitelse tycks vara en omöjlighet att dömas till oavsett hur uppenbart det är för alla vad det hela handlar om. Jag lägger också hoppet på en gruppanmälan..
Senast redigerad av sno 2021-03-28 kl. 22:12.
Citera
2021-03-28, 22:11
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Det är extremt inkonsekvent, jag skulle aldrig hänga ut de som förgripit sig på mig och de ska anses vara oskyldiga eftersom de inte blivit dömda. Det är faktiskt inte så jävla svårt
Det handlar här inte om att peka ut någon eller inte, utan om det mer generella, att vi här inte håller oss till formellt juridiska spörsmål, där bara den som är dömd (och domen vunnit laga kraft) kan omtalas som skyldig, utan vi diskuterar verkligheten, precis som du gjorde om dina påstådda våldtäkter.

Det är alltså inkonsekvent av dig att kräva att andra bara får diskutera det som konstaterats formellt i en juridisk process, medan du själv påstår dig vara utsatt för över hundra brott utan att kunna uppvisa dom, åtal eller ens sannolik misstanke från rättslig instans som visar att det alls begåtts något brott i de enskilda fallen.
Citera
2021-03-28, 22:15
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
E.A. beskrivs ju också som juridikstuderande i massmedia. Tentaresultatet talade dock om motsatsen..

Är lite fundersam över hur EA finansierar sitt liv. Alla behöver pengar, men vad är hennes inkomster? Hon studerar inte så mycket så hon får studiemedel. Cirka 83 hp (uppgiften fanns tidigare i tråden) på 5 år är bara lite över ett års heltidsstudier (helår 60 hp). Det ger inga studiemedel, bara återbetalning av gamla studiemedel.

Hur betalar hon sin mat, kläder, hyra, SL-kort? Hon har ju inget arbete och oss veterligt ingen aktuell man att parasitera på. Hennes dyrbara vanor på Cafe Opera och Stureplan samt kokain-missbruket (900 kronor per gram?), hur finansierar hon detta? Hon har väl ingen privat förmögenhet?

Har hon skulder till sin leverantör av kokain (kran)?

Är det denna pressade ekonomi som gjort att hon försökte sig på åter igen en våldtäktsanmälan mot en oskyldig för att få pengar? Eller är det bara hat mot män?

Enligt hennes ex-man är hon oberäknelig och får raseriutbrott för småsaker. Är det detta som hänt i detta fall? Att EA mött en framgångsrik jurist GL och insett att hon med sitt magra studieresultat inte kommer att få tingsmeritering, om hon någonsin blir klar. Att EA dessutom inser att de vackra bilder Lektyrfotografen tog av henne inte längre stämmer med verkligheten. Att skönhet är förgänglig. Att hon får erbjuda sin kropp till lägre och lägre priser för att få pengar till sitt uppehälle och kokain. Att hon känner sig förnedrad när hon ligger på rygg med gamla gubbar över sig?

När hon nu mötte GL slog det slint i hennes huvud av avundsjuka och hämndbegär. Han har gjort allt det hon skulle vilja kunna göra. Hon gjorde då det hon kunde för att jävlas - hon anmälde honom för våldtäkt.
Citera
2021-03-28, 22:16
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Jag vet inte, men åtalet ang förtalet, är det mot han som var misstänkt 2018?

Jag har inte hunnit läsa allt. Men oavsett så var poängen att det är inkonsekvent att sitta och utmåla en person som skyldig trots att det inte ens finns misstankar, men den andre är helt oskyldig när inga misstankar längre finns.

Nämen flicka lilla, nu slänger du med ord som du inte begriper igen.

Det är, tvärtom, väldigt konsekvent att hävda EA's skuld i detta, eftersom EA har försökt med samma händelseförlopp mot 3 olika män, i 3 olika situationer. På precis samma sätt med klippta ljudinspelningar och fabriksåterställning av telefon m.m. i samtliga fall.

Du får lova att gå tillbaka till skolan nu hörrudu. Jag misstänker att torskarna straffknullar dig vilket påverkar dina hjärnceller. Måste vara jobbigt och vara feminazi med vetenskapen att för mycket kuk har gjort dig efterbliven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in