2021-03-28, 21:22
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Nej Jag glömmer ingenting, däremot försöker jag visa att allt inte är så svart eller vitt som ni vill få det att låta.
Det var väl ungefär något sådant som EA försökte visa genom att manipulera ljudfilen och sedan fabriksåterställa sin telefon i ett försök att radera originalfilen – dvs. försöka visa att allt inte är så svart och vitt som rätten till slut kom fram till – att hon är en bedragerska som falskanmäler våldtäkt – för att på så sätt öka sina chanser – bland gråskalorna – att tilldömas 100000 i skadestånd, vilket hon nästan lyckades med.

Eller m a o: Du försöker relativisera för att dölja faktum.
Citera
2021-03-28, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varje handling döms för sig - men i trovärdighetsfrågan spelar det roll huruvida MÄ ljugit tidigare - vilket också var helt avgörande i GL:s fall. När man kunde visa att hon hade satt detta i system sjönk hennes trovärdighet till noll och GL fick lämna häktet.

Problemet med sådana här seriebedragerskor är att systemet skyddar dem i och med att man ger dem möjlighet att agera bakom anonymitetsskynket. Då blir det svårt att veta vad vederbörande har gjort tidigare.

I sådana här fall spelar sidor som FB en STOR roll där folk kan skriva om tidigare domar anonymt. Det är också därför feministerna hatar FB in i benmärgen.
Tyvärr kommer hennes lögnaktiga historia inte fram tillräckligt. Ser i FB-flöden m.m. att folk tror att hon är en helt vanlig kvinna. Dock hörde jag Inga-Britt Ahlenius kommentera detta och hon sa rakt upp och ner att GL blev duperad av en återfallsförbrytare. Rakt och bra av henne att säga det, få som vågar vara så uppriktiga i offentligheten.
Citera
2021-03-28, 21:28
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Hon är varken misstänkt, anmäld eller åtalad för det. Det är du medveten om va?

Om vi för ett ögonblick bortser från vem som är anmäld för vad och de rent juridiska spörsmålen så är jag lite nyfiken på vad du _tror_ om EA?

Tror du att hennes agerande i det tidigare ärendet med ljudfilen var ärligt och uppriktigt och att redigeringen av ljudfilen samt återställningen av telefonen skedde utan några baktankar?

Om svaret på den frågan är ja, tror du då att din inställning till EA:s trovärdighet kommer att förändras om det visar sig att EA, likt GL påstår, åter har manipulerat bevisning och återställt sin telefon även denna gång?
Citera
2021-03-28, 21:31
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Hon är varken misstänkt, anmäld eller åtalad för det. Det är du medveten om va?
Sa inte dem förtalade att han ville ta en sak i sänder, dvs först förtalet och först därefter åtalet ang falsk tillvitelse?
Citera
2021-03-28, 21:36
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Frågan är om Knullkungen kommer driva enskilt åtal mot kvinnan för falsk tillvitelse? Han är ju rättshaverist så det skulle verkligen inte förvåna mig.
Citera
2021-03-28, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Sa inte dem förtalade att han ville ta en sak i sänder, dvs först förtalet och först därefter åtalet ang falsk tillvitelse?

Jag vet inte, men åtalet ang förtalet, är det mot han som var misstänkt 2018?

Jag har inte hunnit läsa allt. Men oavsett så var poängen att det är inkonsekvent att sitta och utmåla en person som skyldig trots att det inte ens finns misstankar, men den andre är helt oskyldig när inga misstankar längre finns.
Citera
2021-03-28, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Tyvärr kommer hennes lögnaktiga historia inte fram tillräckligt. Ser i FB-flöden m.m. att folk tror att hon är en helt vanlig kvinna. Dock hörde jag Inga-Britt Ahlenius kommentera detta och hon sa rakt upp och ner att GL blev duperad av en återfallsförbrytare. Rakt och bra av henne att säga det, få som vågar vara så uppriktiga i offentligheten.

Inga-Britt är ju en kvinna som alltid har vågat säga vad hon anser vara rätt och riktigt - oavsett hur mycket det har kostat henne personligen. Hon finns säkert också på feministernas hatlista..

Sen inser ju även en vanlig tidningsläsare att det inte kan handla om en "vanlig kvinna". En vanlig kvinna hamnar inte hos polisen stup i kvarten för att anmäla ytterligare en våldtäkt. Det är feministpropaganda och kränkande mot vanliga kvinnor att jämföra den här sortens knarkare med kvinnor som arbetar och försörjer sig själv istället för att sukta efter försäkringspengar för hittepåbrott.
Citera
2021-03-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult

Ja, han sa det.

Måste ha kommit som en överraskning för E.A. att inte heller den mannen gav sig utan strider vidare.

Det är bra. Hatten av att han orkar.

Han har ju bra förutsättningar att vinna målet. Hon har inte mycket att komma med som sitt försvar.. förutom GL:s rättsutlåtande då som inte är vatten värt.. ;-)
Citera
2021-03-28, 21:41
Medlem
Men hur är det ens möjligt att någon kan rättfärdiga, försvara och förklara den här sjuka kvinnans förehavanden?
Hur kan hela det här landet ta en uppenbar lögnerska och bedragerska under vingarna och påstå att GL gör sig skyldig till både det ena och det andra, när det finns en hel historik av shady business från hennes sida?
Är dessa feminister och heja på-are så ofantligt dumma i huvudet eller vill de bara ta chansen att kasta skit på en välmeriterad man?
Herregud, det finns ingen rim och reson i det hela. Hela landet verkar ha slagit i sina huvuden hårt, samtidigt.
Citera
2021-03-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash

Åh, så glädjande att höra, dessutom att det var en kvinna som hade stake att gå emot denna feministström av idioter.
Citera
2021-03-28, 21:47
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Jag vet inte, men åtalet ang förtalet, är det mot han som var misstänkt 2018?

Jag har inte hunnit läsa allt. Men oavsett så var poängen att det är inkonsekvent att sitta och utmåla en person som skyldig trots att det inte ens finns misstankar, men den andre är helt oskyldig när inga misstankar längre finns.
Intressant att du pumpar ut 10 inlägg i timmen om ett fall och en kvinna som du har noll koll på. EA har haft oturen att enligt egen utsago bli våldtagen av inte mindre än tre olika män. Det första fallet ledde inte till åtal för våldtäkt mot ”nöjesprofilen” PA, däremot till ett åtal för förtal mot henne själv i april. Fall nr. två var det ökända fallet mot DU där hon klippte i ljudfilen och fabriksåterställde sin telefon dagen före polisförhör, ett M.O. hon lite klumpigare upprepade mot GL.

EA är sämsta möjliga kvinna att ta som symbol för svag sexuallagstiftning och bristande polisarbete om man är feminist. Hon är en uppenbar bedragare, förmodligen med en eller flera diagnoser, som lyckats få inte bara en, utan två, män häktade innan de senare släpps. EA kommer antagligen aldrig att fällas för falsk tillvitelse eftersom det brottet hanteras som normala brott, dvs rimliga bevis och framförallt styrkt uppsåt. Inte lätt att bevisa att en MÄ medvetet gjort en falsk anmälan. Men om EA kommer in med en 4:e anmälan för våldtäkt så är det nog säkrast att hon videofilmar.
Citera
2021-03-28, 21:49
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Nej, det är inte alls inkonsekvent, eftersom vi här inte diskuterar juridiska formaliteter, utan verkligheten.

Ledtråd:
Du påstod tidigare att du blivit våldtagen hundratals gånger. Har du fällande domar för alla dessa fall som visar att brott alls begåtts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in