2021-03-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Jag citerar hovrätten "Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren
tillfällighet. Det ligger dock, i ljuset av vad som i övrigt kommit fram av filen, närmare
till hands att anta A helt enkelt var mån om att ge polisen det material som hon ansåg
vara relevant".

Ja, och det hon ansåg var relevant var, inte så förvånande, det enda på hela inspelningen som taget ur sin kontext skulle kunna tolkas som våldtäkt.
Citera
2021-03-28, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Ujujuj där ser man..fattas bara,,, EA har naturligtvis inte agerat utan medbrottlingar..
Står att hon förekommer i belastningsregistret men inte för vad. Jaha ja det är alltså ett kluster av psykiskt instabila kvinnliga jägare som letar offer hos män. Känns som anmälarna AA haft en drivande roll i detta. Vet någon vad hon blev dömd för?

Olaga hot och ofredande.
Citera
2021-03-28, 21:01
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Till att börja med, att ursäkta och förklara är två skilda saker. Att förklara något innebär inte att man tycker att det är bra, eller rätt för den delen.

Att du vidare säger att det är uppenbart att det inte går att lita på NFC och hovrätten får mig att undra om du anser att vi helt och hållet ska skippa domstolar eftersom du ändå inte litar på dem?

Notera att jag skrev att man inte kan lita på deras utsago "i det fallet". Jag menar inte att man aldrig kan lita på domstolar eller NFC men i just det fallet och just när det gällde den aktuella ljudinspelningen hade de bevisligen fel om man går på tingsrättens definition av när något anses vara manipulerat.

Citat:
Hade hon ljugit hade hon blivit åtalas för falsk tillvitelse som Lambertz anmälde henne för, men nu blev hon inte det.

Om den som hon riktat anklagelsen mot gjort en sådan anmälan mot henne vilket så vitt vi vet inte skedde.
Citera
2021-03-28, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Kan du inte läsa? ""Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren
tillfällighet.
"

Läs vidare, de säger uttryckligen att det sannolikt gjorts för att hon var mån om att lämna in det hon ansåg relevant, det är åklagarens jobb att begära in hela. Det är åklagaren som ska klandras.
Citera
2021-03-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
.

Eftersom jag studerat juridik så är jag i allra högsta grad bekant med juridisk prosa. Jag har aldrig sagt att hon inte haft bakomliggande syften med det, men att det är åklagaren som ska klandras.
Citera
2021-03-28, 21:05
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Läs vidare, de säger uttryckligen att det sannolikt gjorts för att hon var mån om att lämna in det hon ansåg relevant, det är åklagarens jobb att begära in hela. Det är åklagaren som ska klandras.

Det är åklagarens fel att EA fabriksåterställde sin telefon precis innan den lämnades in till polisen också?

Aja grabbar, låt oss lyssna på horan som enligt utsago blivit våldtagen 100+ gånger. Hon verkar pålitlig och jävligt skarp.
Citera
2021-03-28, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Det är åklagarens fel att EA fabriksåterställde sin telefon också precis innan den lämnades in till polisen också?

Aja grabbar, låt oss lyssna på horan som enligt utsago blivit våldtagen 100+ gånger. Hon verkar pålitlig och jävligt skarp.

Nej, men jag säger att det är åklagarens fel att utredningen inte gjordes ordentligt och att den bevisningen som fanns inhämtades i sin helhet direkt.
Citera
2021-03-28, 21:08
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Som jag skrev i en tidigare kommentar så anser jag att åklagaren Skulle begärt in originalfilen direkt för att få en helhetsbild.

Dels så tog det nog ett tag innan åklagaren insåg att EA var så förslagen att hon redigerat i ljudfilen. Hon hade klippt bort den del som visade att hon samtyckte och den del som visade att hon tyckte att förloppet utspelat sig som hon avsett.
När dom insåg att dom inte fått hela ljudfilen så bad dom EA om telefonen. Då fabriksåterställde hon telefonen för att den fullständiga filen skulle raderas. Hon påstod att hon fabriksåterställde telefonen för att hon hade problem med den. Exakt på samma sätt som hon gjorde med inspelningen från GLs hem på julaftonen.

Hon hade manipulerat bevis och försökte aktivt att dölja att hon hade gjort det.

När misstankar väckts om EAs förslagenhet, telefonen begärts in och NFC återskapat originalfilen så framstod det som uppenbart vad hon hade gjort.

Varför både tingsrätten och hovrätten är så skonsamma när dom bedömer EAs manipulerande av bevis är en gåta. Kanske är det inte PK att tala om att en målsägare i ett våldtäktsmål manipulerar bevis och ljuger? Även om det är så.

Senast redigerad av lasternassumma 2021-03-28 kl. 21:11.
Citera
2021-03-28, 21:09
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Nej, men jag säger att det är åklagarens fel att utredningen inte gjordes ordentligt och att den bevisningen som fanns inhämtades i sin helhet direkt.

Nej, det är helt och hållet EA's fel att detta upprepas nu i 3 helt olika fall.

Åklagaren är som bäst skyldig till ett slarvigt jobb. EA är skyldig till brott. Hoppas du begriper skillnaden.
Citera
2021-03-28, 21:10
Medlem
Citat:
Sant, men det innebär inte att samtycket är konstant, jag har precis som alla andra rätt stt säga nej när det är nog eller när någon går över mina gränser. Eller hur?

Ja. Men hur säkerställer du ett konstant samtycke med dina kontrahenter? Du måste ju också inhämta och ha samtycke
Citera
2021-03-28, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Nej, det är helt och hållet EA's fel att detta upprepas nu i 3 helt olika fall.

Åklagaren är som bäst skyldig till ett slarvigt jobb. EA är skyldig till brott. Hoppas du begriper skillnaden.

Eftersom EA varken är misstänkt, åtalad eller dömd så är det ju tämligen ironiskt att du sitter och säger det, samtidigt som du försöker hålla fast vid Lambertz oskuld och att hovrättsdomen är rättvis. Det blir lite inkonsekvent.
Citera
2021-03-28, 21:11
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Eftersom jag studerat juridik så är jag i allra högsta grad bekant med juridisk prosa. Jag har aldrig sagt att hon inte haft bakomliggande syften med det, men att det är åklagaren som ska klandras.
Du "glömmer" att ta med i dina resonemang att hon fabriksåterställde sin telefon efter att hon lämnat in den manipulerade ljudfilen. För att uttrycka sig subtilt så tyder mycket på att hon gjorde detta i syfte att dölja det som "hon ansåg" inte relevant, dvs. det som avslöjade henne som en lögnare och bedragerska".

Hovrättens formulering om det "som hon ansåg relevant" ska förstås med detta försök att undanhålla bevis i åtanke.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in