2021-03-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nej, det är väl ganska uppenbart att det inte går att lita på NFC:s och hovrättens utsago i det fallet då den bevisligen var fel?

Tingsrätten gjorde gällande att de med "manipulation" bland annat avsåg att material "tagits bort" från inspelningen, vilket bevisligen visade sig vara fallet. Med tingsrättens egen definition av "manipulation" hade alltså samtliga som påstod att materialet inte var manipulerat fel.

Sedan en liten synpunkt på att du försöker ursäkta EA:s hantering av ljudfilen med att de blir stora och svåra att maila. Det stämmer, men EA visste rimligtvis under ärendets gång att det fanns en fråga om ljudfilen var komplett och hon struntade, mot bättre vetande, att göra några invändningar mot det. Att hon till på köpet, passligt nog, återställer sin mobiltelefon talar inte heller för att hon inte ville dölja den fullständiga bevisningen.

Nu tycks EA, om man får tro GL, ha gjort precis samma sak igen, dvs. saxat i bevisningen och återställt sin telefon. Tror man att detta är en ren slump och att EA:s telefoner alltid går sönder precis efter att hon anmält någon så får man väl tro det, men jag skulle säga att man får vara ganska naiv i sådana fall.

Till att börja med, att ursäkta och förklara är två skilda saker. Att förklara något innebär inte att man tycker att det är bra, eller rätt för den delen.

Att du vidare säger att det är uppenbart att det inte går att lita på NFC och hovrätten får mig att undra om du anser att vi helt och hållet ska skippa domstolar eftersom du ändå inte litar på dem?
Citera
2021-03-28, 20:54
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Till att börja med, att ursäkta och förklara är två skilda saker. Att förklara något innebär inte att man tycker att det är bra, eller rätt för den delen.

Att du vidare säger att det är uppenbart att det inte går att lita på NFC och hovrätten får mig att undra om du anser att vi helt och hållet ska skippa domstolar eftersom du ändå inte litar på dem?

Du kan inte förklara eller ursäkta något. Hovrätten har gjort en rättvis bedömning som alla är eniga i.

Likväl kommer psykfallet EA bli dömd för förtal och falsk tillvitelse inom kort. Ska du försöka förklara bort det också?
Citera
2021-03-28, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Fast du har ju aktivt valt att manipulera vad hovrätten skriver om ljudfilen? På samma sätt som EA så sitter du här och väljer ut vad som är relevant i informationen som finns att delge.
Även det andra mongot Amtroll eller vad hon heter kör på samma taktik.

Hovrätten anger detta som grund för ändring av domen:

Kvarstår gör att de inte anser att det är konstigt att hon gjort som hon gjrot, jag kritiserar inte domen.
Citera
2021-03-28, 20:56
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Kvarstår gör att de inte anser att det är konstigt att hon gjort som hon gjrot, jag kritiserar inte domen.

Bra, då är du enig med hovrätten att EA inte blivit våldtagen samt att hon sannolikt är dömd för förtal inom 2 veckor. Kan du knipa igen nu så kan vi diskutera sakfrågan istället för dina personliga problem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Visst finns det orsaker!

Hon ville inte att polis och domstol skulle få kännedom två viktiga delar av inspelningen.

Den delen där EA uttryckte samtycke.

"Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är", där hon visar på samtycke.

Den delen där EA uttryckte att det som utspelat sig följt en av henne i förväg upprättad plan och att genomförandet lyckats.

"Alltså shit, va fan, vi klarade det här", där hon uttrycker att det som förevarit följt en plan.

Hade polisen fått hela inspelningen från början hade det troligen inte väckts åtal. Då hade polisen förstått vem som var förbrytaren i sammanhanget.

Som jag skrev i en tidigare kommentar så anser jag att åklagaren Skulle begärt in originalfilen direkt för att få en helhetsbild.
Citera
Medlem
Citat:
Jag citerar hovrätten "Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren
tillfällighet. Det ligger dock, i ljuset av vad som i övrigt kommit fram av filen, närmare
till hands att anta A helt enkelt var mån om att ge polisen det material som hon ansåg
vara relevant".

Om man verkligen försökte vara på kvinnans sida i det målet då skulle man med bästa vilja tänka som så att hon begick ett misstag i ett ärligt syfte = att skicka inte bara det som HON ansåg vara relevant.

Men sen ställdes ju frågan om hon hade utelämnat något. Då borde hon ha sagt att hon klippte bort en del av inspelningen. Varför skulle hon försöka dölja det om hon var ärlig?

Utöver detta är det svårt att förklara hur detta ka ha hänt ytterligare en gång. För då vet hon ju redan sen tidigare ATT man måste redovisa hela inspelningen - inte bara valda delar..

Och ytterligare en aspekt i det hela: varför redigerar hon sina SMS om hon inte har något att dölja?

Att behöva fabriksåterställa sin mobil 2 ggr inför inlämning hos polisen är inte heller trovärdigt.

Så hur man än vrider på det är slutsatsen att kvinnan ljuger.
Citera
2021-03-28, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Bra, då är du enig med hovrätten att EA inte blivit våldtagen samt att hon sannolikt är dömd för förtal inom 2 veckor. Kan du knipa igen nu så kan vi diskutera sakfrågan istället för dina personliga problem?
Jag diskuterar sakfrågan, det är du som svävar ut.
Citera
2021-03-28, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om man verkligen försökte vara på kvinnans sida i det målet då skulle man med bästa vilja tänka som så att hon begick ett misstag i ett ärligt syfte = att skicka inte bara det som HON ansåg vara relevant.

Men sen ställdes ju frågan om hon hade utelämnat något. Då borde hon ha sagt att hon klippte bort en del av inspelningen. Varför skulle hon försöka dölja det om hon var ärlig?

Utöver detta är det svårt att förklara hur detta ka ha hänt ytterligare en gång. För då vet hon ju redan sen tidigare ATT man måste redovisa hela inspelningen - inte bara valda delar..

Och ytterligare en aspekt i det hela: varför redigerar hon sina SMS om hon inte har något att dölja?

Att behöva fabriksåterställa sin mobil 2 ggr inför inlämning hos polisen är inte heller trovärdigt.

Så hur man än vrider på det är slutsatsen att kvinnan ljuger.

Hade hon ljugit hade hon blivit åtalas för falsk tillvitelse som Lambertz anmälde henne för, men nu blev hon inte det.
Citera
2021-03-28, 20:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Notera att jag skrev att man inte kan lita på deras utsago "i det fallet". Jag menar inte att man aldrig kan lita på domstolar eller NFC men i just det fallet och just när det gällde den aktuella ljudinspelningen hade de bevisligen fel om man går på tingsrättens definition av när något anses vara manipulerat.
Citera
2021-03-28, 20:59
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Roligt att du säger det, jag studerar faktiskt på högskola, men som sagt jag förklarade att det kan finnas orsaker till att hela filen inte gavs in.

Man måste se till hela sammanhanget.

Denna kvinna har som vana att radera information som inte stöder hennes version, vilket skapar en fel bild av verkligheten. Hon gjorde samma sak mot Lambertz. Hon raderade sånt som inte passade hennes version av det som hänt. Därför hamnade Lambertz i klistret för en period. Men polisen fick sedan tag i det som fattades, och då insåg de att det hon påstått inte kan stämma.

Citat:
"8. Dagen efter att hon hade skickat ljudfilerna till Polisen lät hon fabriksåterställa mobilen ”på grund av mjukvarufel” så att alla eventuella ljudfiler försvann, och därtill i stort sett allt annat material än textmeddelanden. En sådan fabriksåterställning ”på grund av mjukvarufel” gjorde hon också, vid en passande tidpunkt, i 2018 års mål.

9. Efter fabriksåterställningen fanns det bl.a. meddelanden kvar i telefonen. När Polisen samlade in dessa och lät skriva ut dem visade det sig att det saknades vissa viktiga meddelanden.

10. Saknades gjorde bl.a. ett meddelande som visade att EP inte alls var redlöst berusad vid tidpunkten för ”våldtäkten”. Det hade hon annars själv hävdat. Och hon hade åberopat vittnesmål av en kamrat, LV, som sagt att EP vid ett videosamtal någon halvtimme tidigare var redlös och slocknade. Men nu visade det raderade meddelandet att hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten, och även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon). I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad"."

http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/
Citat:
"Vid förhöret fick jag nämligen se ytterligare ett bevis (av väldigt många) för att kvinnan som anmält mig hade ljugit. Genom det här beviset (ett textmeddelande till nuvarande sambon Mats) kom det fram att hon hade messat med Mats vid en avgörande tidpunkt. Nämligen en tidpunkt då hon var så gott som medvetslös. Det hade hon själv och vittnet Lotta (som strax innan hade videopratat med henne) intygat för polisen. Men nu dök det alltså upp ett bevis för att hon just då inte bara hade messat med Mats utan också hade pratat med Lotta (mig ovetande förstås). Det hade hon ju inte kunnat göra om hon varit helt borta. Och beviset (textmeddelandet) hade hon raderat från sin egen telefon.

Själv hade jag ju vetat hela tiden att hon ljög, men nu förstod tydligen alla."

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-304/

Observera också hur hon upprepar fabriksåterställningstricket.
Senast redigerad av -Info- 2021-03-28 kl. 21:30.
Citera
2021-03-28, 21:00
Medlem
Provokatörs avatar
2017-09-24: En anmälan gällande en åtta timmar utdragen lång våldtäkt på tre kvinnor utförda av en ensam man upprättas. ⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛ är ett av brottsoffren. Mannen häktas, hängs ut här i forumet, blir av med sitt jobb och får sitta i häktet i en dryg månad.

2018-02-02: Förundersökningen läggs ned.

2018-12-07: ⬛⬛⬛⬛⬛⬛⬛ postar ett inlägg på Facebook om Nöjesprofilen trots att han inte längre är brottsmisstänk. Där beskriver hon bl.a om:

• Tortyr
  • Vapen
  • Piskor
  • Misshandel
  • Blåtiror
  • Avslitet hår
  • Bitmärken
  • Blod
  • Akut sjukvård
  • Vänner som knivhuggits och tom skjutits pga av händelsen

Av allt det hon listar så borde väl något litet skrapmärke ha uppstått under den tortyrliknande våldtäktsnatten.

Motivet till att förundersökningen las ned den gången: "Det saknas stödbevisning för målsägandenas berättelser i ärendet."

Min fria tolkning är att deras berättelse inte höll hela vägen, utan dom lyckades snärja in sina beskrivningar av vad som egentligen försiggick den där natten till ett läge då det inte gick att få något vettig alls ur kvinnorna.

/Provokatör
Citera
2021-03-28, 21:00
Medlem
Citat:
Jag citerar hovrätten "Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren
tillfällighet. Det ligger dock, i ljuset av vad som i övrigt kommit fram av filen, närmare
till hands att anta A helt enkelt var mån om att ge polisen det material som hon ansåg
vara relevant".

Kan du inte läsa? ""Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren
tillfällighet.
"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in