Citat:
Ursprungligen postat av
Alex1993
Kan försäkra dig om att jag i allra högsta grad är seriös. Jag har heller aldrig sagt att brottsoffer ska sköta förundersökningar eller bevis värdering, det är rättsväsendet jobb. Trots det är ni flertalet individer som sysslar med just det, bevisvärdering. Ni litar ju inte ens på hovrättens utlåtande om att det inte var konstigt att EA endast lämnade in en del,och att NFC konstaterade att den inte var manipulerad.
Nej, det är väl ganska uppenbart att det inte går att lita på NFC:s och hovrättens utsago i det fallet då den bevisligen var fel?
Tingsrätten gjorde gällande att de med "manipulation" bland annat avsåg att material "tagits bort" från inspelningen, vilket bevisligen visade sig vara fallet. Med tingsrättens egen definition av "manipulation" hade alltså samtliga som påstod att materialet inte var manipulerat fel.
Sedan en liten synpunkt på att du försöker ursäkta EA:s hantering av ljudfilen med att de blir stora och svåra att maila. Det stämmer, men EA visste rimligtvis under ärendets gång att det fanns en fråga om ljudfilen var komplett och hon struntade, mot bättre vetande, att göra några invändningar mot det. Att hon till på köpet, passligt nog, återställer sin mobiltelefon talar inte heller för att hon inte ville dölja den fullständiga bevisningen.
Nu tycks EA, om man får tro GL, ha gjort precis samma sak igen, dvs. saxat i bevisningen och återställt sin telefon. Tror man att detta är en ren slump och att EA:s telefoner alltid går sönder precis efter att hon anmält någon så får man väl tro det, men jag skulle säga att man får vara ganska naiv i sådana fall.