2021-03-28, 20:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Förvånas över hur många kvinnor som jag själv tidigare sett upp till numera i det närmaste verkar vara förespråkare av nån slags feministiska Sharia-lagar. Trots att åtalet mot Göran Lambertz lades ned, då bevisning tillräcklig för fällande dom saknades, och han i lagens mening är att betrakta som oskyldig, argumenterar de för att han gjort sig skyldig till våldtäkt. Som de värsta moralpoliserna förklarar de hur män ska bete sig och vad som är acceptabelt och inte i en relation mellan två vuxna människor. Om de ville göra nåt för den arma kvinnan som numera lever gömd, borde de istället gå till storms mot den undermåliga psykvården som inte gav henne den vård hon så väl behövde. I åratal har hon fått terrorisera människor i sin omgivning och ansvaret för allt dåligt som hänt henne har alltid varit någon annans. Men så länge hon var okänd för allmänheten var hon, och alla andra kvinnor i hennes situation, helt ointressant för feministlobbyn. Först när det var en högt uppsatt och inflytelserik man hon gav sig på blev hon deras användbara verktyg.

Men sharia?... Det är till att vara drama lama. Vill man inte bli kallad fä kan man ju bete sig som folk. Funkar för de allra flesta.
Citera
2021-03-28, 20:46
Medlem
Citat:
Förvånas över hur många kvinnor som jag själv tidigare sett upp till numera i det närmaste verkar vara förespråkare av nån slags feministiska Sharia-lagar. Trots att åtalet mot Göran Lambertz lades ned, då bevisning tillräcklig för fällande dom saknades, och han i lagens mening är att betrakta som oskyldig, argumenterar de för att han gjort sig skyldig till våldtäkt. Som de värsta moralpoliserna förklarar de hur män ska bete sig och vad som är acceptabelt och inte i en relation mellan två vuxna människor. Om de ville göra nåt för den arma kvinnan som numera lever gömd, borde de istället gå till storms mot den undermåliga psykvården som inte gav henne den vård hon så väl behövde. I åratal har hon fått terrorisera människor i sin omgivning och ansvaret för allt dåligt som hänt henne har alltid varit någon annans. Men så länge hon var okänd för allmänheten var hon, och alla andra kvinnor i hennes situation, helt ointressant för feministlobbyn. Först när det var en högt uppsatt och inflytelserik man hon gav sig på blev hon deras användbara verktyg.
Feminister vill inte ha jämställdhet utan speciallagar till kvinnors fördel, samt rättighet att få peka ut icke dömda män som våldtäktsmän.

Feminismen hör mao inte hemma i ett rättssamhälle.
Citera
2021-03-28, 20:46
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex1993
Kan försäkra dig om att jag i allra högsta grad är seriös. Jag har heller aldrig sagt att brottsoffer ska sköta förundersökningar eller bevis värdering, det är rättsväsendet jobb. Trots det är ni flertalet individer som sysslar med just det, bevisvärdering. Ni litar ju inte ens på hovrättens utlåtande om att det inte var konstigt att EA endast lämnade in en del,och att NFC konstaterade att den inte var manipulerad.

Nej, det är väl ganska uppenbart att det inte går att lita på NFC:s och hovrättens utsago i det fallet då den bevisligen var fel?

Tingsrätten gjorde gällande att de med "manipulation" bland annat avsåg att material "tagits bort" från inspelningen, vilket bevisligen visade sig vara fallet. Med tingsrättens egen definition av "manipulation" hade alltså samtliga som påstod att materialet inte var manipulerat fel.

Sedan en liten synpunkt på att du försöker ursäkta EA:s hantering av ljudfilen med att de blir stora och svåra att maila. Det stämmer, men EA visste rimligtvis under ärendets gång att det fanns en fråga om ljudfilen var komplett och hon struntade, mot bättre vetande, att göra några invändningar mot det. Att hon till på köpet, passligt nog, återställer sin mobiltelefon talar inte heller för att hon inte ville dölja den fullständiga bevisningen.

Nu tycks EA, om man får tro GL, ha gjort precis samma sak igen, dvs. saxat i bevisningen och återställt sin telefon. Tror man att detta är en ren slump och att EA:s telefoner alltid går sönder precis efter att hon anmält någon så får man väl tro det, men jag skulle säga att man får vara ganska naiv i sådana fall.
Citera
2021-03-28, 20:47
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Den känsla du beskriver kryper på allt fler. Det har blivit extremt. Feministernas topplock går ett efter ett då en gubbjävel inte håller truten på sig utan försvarar sig ! Fullständigt oacceptabelt. Feministerna är vana att hunsade svenska män viker sig. Skit i att domstolen avslutar fallet. Här ska jävlar mig inte någon man ta sig ton. Vi nazifeminister bestämmer vad som är rätt och fel .
Citera
2021-03-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Du måste hålla koll på dina egna lögner nu, för det är exakt det du skriver här: "Ljudfiler blir stora, de blir svåra att maila osv så att EA klippte var inte konstigt, precis som hovrätten säger I sin dom, hon lämnade in det hon ansåg relevant. "

Hon är inte i någon position för att klippa ut vad som bedöms vara relevant. Lika lite som någon har rätten att klippa ut sekvenser ur en filmad misshandel. Du är verkligen en extremist i dina åsikter. Jag antar att du har något med EA att göra för du tänker och resonerar precis likt henne. Skrämmande att du ens har tillgång till en dator.

Inte alls särskilt extremistisk eftersom jag citerar hovrätten angående att hon lämnade in det hon ansåg relevant. Jag anser att åklagaren, likt de gjort i mina ärenden ska begära in originalfilen eftersom det är åklagaren som ska avgöra om bevisen håller för att väcka åtal.
Citera
2021-03-28, 20:48
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Ok, fel av mig. Sorry! Det behövdes ett ë för att jag skulle få upp henne. Hon verkar ha flippat fullständigt.

Ingen fara och ja, diverse söktjänster tenderar att ha problem med specialtecken.
Citera
2021-03-28, 20:50
Medlem
Jagersros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Ok, fel av mig. Sorry! Det behövdes ett ë för att jag skulle få upp henne.
Hon verkar ha flippat fullständigt.
Ha ha ! Jag hade samma problem med detta konstiga e med prickar. Vad kommer det ifrån egentligen ? Är det något från Baltikum eller Ryssland ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Bra. Då kanske det kan bli något av en gammal kuksugerska trots allt.

Ja, och hovrätten har förklarat att de inte anser att det är sannolikt. Därav har de ändrat domen. Är det något du inte förstår?

Jag citerar hovrätten "Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren
tillfällighet. Det ligger dock, i ljuset av vad som i övrigt kommit fram av filen, närmare
till hands att anta A helt enkelt var mån om att ge polisen det material som hon ansåg
vara relevant".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Intressant video, om man orkar 58 minuter...

Vilket fel är värst?
– Ett antal kvinnor som våldtas vågar inte anmäla eller anmäler men det leder inte till åtal eller till fällande dom.
– Ett antal män döms oskyldiga till fängelse för våldtäkt därför att beviskraven är för låga. Det räcker i stort sett med en påhittad anklagelse.
I det här fallet är det ganska uppenbart att EA har gjort en falsk anmälan. Så som hon troligen gjort minst två gånger tidigare. Vad hon anmälde ex-maken för vet jag inte, men jag har för mig att någon i tråden skrivit om ofredande och besöksförbud.

Att hon spelar in sina möten på mobilen för att sedan gå hem och redigera ljudinspelningarna så att det som hon lämnar till polisen låter som att det stöder hennes påhittade våldtäktsanklagelse, är ett MO som rimligen borde vara straffbart.

Så är det mörkertalen. Hur många har EA förfört och sedan hotat med åtal för våldtäkt om dom inte betalar? Har hon agerat ensam eller ingår hon i en liga som satt detta i system? Med målet att pressa offret på pengar eller att få ett rejält skadestånd?

Kanske borde vi tacka EA för att hon satt ljuset på att vi har ett rättssytem som borde förändras, så att det inte är så lätt att anmäla en påstådd våldtäkt och få skadestånd och oskyldiga inlåsta i fängelse?

Detta har nog redan påtalats vid tidigare våldtäktsmål, men ingenting händer, eftersom feministmaffian står till stora trumman så fort man börjar ifrågasätta "offrets" story. Spelar tydligen ingen roll hur många oskyldiga män som sitter inne - bara vi tror på alla kvinnliga knarkares historier om hur många gånger de har blivit våldtagna - bara det här året...

Det är både karma och en jävla tur att det råkade bli just GL som drabbades av bedragerskan. Nu fick hon en motståndare av mått.

Karma också, eftersom GL har varit en av de männen som har försvarat dessa idioter in i sista andetaget. Nu får han äta upp sin egen soppa.

Även om jag inte är överens med GL och inte tycker att han är särskilt sympatisk så är jag desto mer EMOT att oskyldiga döms pga av motpartens lögner. Därför är jag på GL:s sida i detta trots att jag samtidigt känner att han "fick vad en svikare förtjänar".

GL kunde väl inte TRO att det skulle existera den här sortens kvinnor. Nu fick han se det med egna ögon.

Undrar om han tänker vara närvarande vid förtalsmålet?
Citera
2021-03-28, 20:51
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Inte alls särskilt extremistisk eftersom jag citerar hovrätten angående att hon lämnade in det hon ansåg relevant. Jag anser att åklagaren, likt de gjort i mina ärenden ska begära in originalfilen eftersom det är åklagaren som ska avgöra om bevisen håller för att väcka åtal.

Fast du har ju aktivt valt att manipulera vad hovrätten skriver om ljudfilen? På samma sätt som EA så sitter du här och väljer ut vad som är relevant i informationen som finns att delge.
Även det andra mongot Amtroll eller vad hon heter kör på samma taktik.

Hovrätten anger detta som grund för ändring av domen:

Citat:
När det gäller ljudfilen är det så att A startade en inspelning på sin mobil kl. 03.46 som pågår i en timme och 47 minuter. Den startades en liten stund efter att A, Alena Anderberg och D.U. hade kommit till A:s lägenhet och pågick i ca trekvartstimme efter att D.U. hade lämnat lägenheten.

A skickade en del av ljudfilen, 19 minuter, till polisen i samband med polisanmälan. Först vid ett senare tillfälle fick polisen del av den fullständiga inspelningen. Den korta versionen börjar direkt efter ett avsnitt där A ger uttryck för något som inte kan förstås på annat sätt än att det här varit fråga om frivilliga sexuella handlingar eftersom hon säger "Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är"

A har hävdat att hon lämnade ifrån sig en kortare version av praktiska skäl eftersom den fullständiga filen var för stor för att mejla och att det var en slump att det nyss nämnda uttalandet inte kom med.

Det är enligt hovrätten tämligen osannolikt att klippet gjordes just där av en ren tillfällighet. Det ligger dock, i ljuset av vad som i övrigt kommit fram av filen, närmare till hands att anta A helt enkelt var mån om att ge polisen det material som hon ansåg vara relevant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon agerade som "vittne" i målet mot DU som blev dömd i tingsrätten men friad i hovrätten.

Hon A.A. och E.A. låg "däckade" båda två när E.A. blev våldtagen enligt anmälan. Ändå agerade A.A. vittne, eftersom de båda lyssnade på inspelningen i efterhand och insåg vad som hade hänt under tiden när de "låg däckade".

Sen efteråt insåg hovrätten att detta inte var sant. MÄ hade klippt inspelningen så att den bäst passade hennes syften.

Båda är troligtvis knarkare. A.A. förekommer redan i belastningsregistret och hotat att döda sitt barn inför sin exman.

Jag förstår inte om den mamman fortfarande får träffa sin unge..
Ujujuj där ser man..fattas bara,,, EA har naturligtvis inte agerat utan medbrottlingar..
Står att hon förekommer i belastningsregistret men inte för vad. Jaha ja det är alltså ett kluster av psykiskt instabila kvinnliga jägare som letar offer hos män. Känns som anmälarna AA haft en drivande roll i detta. Vet någon vad hon blev dömd för?
Senast redigerad av 90510 2021-03-28 kl. 20:54.
Citera
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Roligt att du säger det, jag studerar faktiskt på högskola, men som sagt jag förklarade att det kan finnas orsaker till att hela filen inte gavs in.

Visst finns det orsaker!

Hon ville inte att polis och domstol skulle få kännedom två viktiga delar av inspelningen.

Den delen där EA uttryckte samtycke.

"Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är", där hon visar på samtycke.

Den delen där EA uttryckte att det som utspelat sig följt en av henne i förväg upprättad plan och att genomförandet lyckats.

"Alltså shit, va fan, vi klarade det här", där hon uttrycker att det som förevarit följt en plan.

Hade polisen fått hela inspelningen från början hade det troligen inte väckts åtal. Då hade polisen förstått vem som var förbrytaren i sammanhanget.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in