2021-03-28, 17:37
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Det är inte den typen av process. Det jag menar med att Ebba agerat gränskriminellt är det hon gjort på många sätt liknar ett åldringsbrott.

Esbjörn har erbjudit sig att betala alla Ebbas kostnader om han får behålla sin gård och Ebba har lovat att hon inte ska tvinga honom att sälja om han vill så egentligen borde det inte vara ett problem.
Precis som du säger, varför stod hon inte för sitt ord när de möttes i den förberedande förhandlingen?
Istället erbjöd hon att Esbjörn inte skulle behöva betala hennes ombudskostnader. Det var ju flott!!
Allt Esbjörn vill är ju att få avtalet förklarat ogiltligt, få tillbaka sin älskade släktgård och ersätta Ebba för sina kostnader.
Men nej, det var bara tomma ord från Ebba att hon inte skulle fullfölja om Esbjörn verkligen inte vill. Det har säkert aldrig heller varit hennes avsikt utan det lät bra utåt. Då förstår vi hur hon är som politiker, lovar runt och håller tunt.
2021-03-28, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hon kan vara bostadslös utan att vara uteliggare. Riksdagslägenheterna har man bara till låns, de ägs av staten.
Visst, men var bor hon när hon inte är Riksdagen, när hon umgås med sina barn till exempel? Bor hon på adressen där hon är folkbokförd, tillsammans med sina föräldrar och sitt ex?
2021-03-28, 17:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det är ju Esbjörns ombud som har förhalat rättsprocessen genom att be om uppskov. Vinner hon så är det väl Esbjörn som är kriminell?

Ja utan tvekan är ju Esbjörn den som försöker "nöta ut" sin motpart. Det var ju en uttalad strategi redan från början, ordet var väl "mör" om jag minns rätt
2021-03-28, 17:49
Medlem
Citat:
Problemet var väl att han aldrig ställde upp på något möte för att lösa problemet. Han vände i dörren när de skulle träffas. Då är det svårt att lösa saker på frivillig väg. Man kan inte göra som Esbjörn och säga en sak och göra ingenting.

Esbjörn har kommit med sitt bud om att ersätta Ebbas kostnader om han får behålla gården och hon har lovat att hon inte ska tvinga honom att sälja.
Borde inte vara svårt.
2021-03-28, 18:41
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Det är inte den typen av process. Det jag menar med att Ebba agerat gränskriminellt är det hon gjort på många sätt liknar ett åldringsbrott.

Esbjörn har erbjudit sig att betala alla Ebbas kostnader om han får behålla sin gård och Ebba har lovat att hon inte ska tvinga honom att sälja om han vill så egentligen borde det inte vara ett problem.
Det kan man tycka. Problemet är bara att Ebba ångrat sig. Och det får hon tydligen göra.

Att Hon drog Esbjörn för tinget för han ångrat sig har jag förstått är tydligen något helt annat.

Det är tydligen skillnad på att ångra sig. Ebba sidan förespråkar oxå en snabb lösning och förlikelse.

Att förlikelse enbart betyder att Ebba får huset är visst inte heller något att lägga vikt vid. För det är visst det som är rätt svar.

Ebba drömmer om att mäkla fred. Man får ju verkligen hoppas att hon inte tycker att en av parterna har rätt om hon ger sig på
det.

Esbjörn likställs nästan med en livsstilskriminell för det finns frågetecken om var han är folkbokförd.

Medan frågor om Ebbas folkbokföring är helt irrelevanta. Jag har precis fått lära mig att politiker inte får folkbokföra sig i sin tjänstelägenhet.

Men trotts detta så ska hon ju stå skriven där hon bor. Så om inte hon och Niklas bor ihop, borde ju inte båda stå skrivna där. Fast återigen, det är inte viktigt för tråden har jag förstått.

Men det tråkigaste jag förstått idag är att vissa i tråden får skriva.

Esbjörn har diagnosen EIPS.

Och sen inte behöva förklara vad de menar. Och till och med blir påhejade i sitt förnekande.

Det är så synd att ingen vill prata om Esbjörns EIPS med mig.
2021-03-28, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, hon är enligt Ratsit skriven Marielund på samma adress som sitt ex. Så, när hon inte är på sin övernattningslägenhet i Stockholm så bor hon med sitt ex i Marielund? Och exet bor också där, tillsammans med Ebba och hennes föräldrar (vilket de gör enligt Ratsit) eller har också exet en övernattningslägenhet någonstans som politiker, fast han inte är en politiker? Hur som haver så verkar det varken som att Ebba är hemlös eller att hon har långt till sitt ex.
Tänk att vissa offentliga uppgifter är en guldgruva för stalkers det bör snarast åtgärdas av en ny regering efter valet.
2021-03-28, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, hon är enligt Ratsit skriven Marielund på samma adress som sitt ex. Så, när hon inte är på sin övernattningslägenhet i Stockholm så bor hon med sitt ex i Marielund? Och exet bor också där, tillsammans med Ebba och hennes föräldrar (vilket de gör enligt Ratsit) eller har också exet en övernattningslägenhet någonstans som politiker, fast han inte är en politiker? Hur som haver så verkar det varken som att Ebba är hemlös eller att hon har långt till sitt ex.
Du läser fel! Hon är skriven hos sina föräldrar i Marielund!
2021-03-28, 18:50
Medlem
Citat:
Esbjörn har kommit med sitt bud om att ersätta Ebbas kostnader om han får behålla gården och hon har lovat att hon inte ska tvinga honom att sälja.
Borde inte vara svårt.
Det var när rättsprocessen redan var igång och hon hade blivit uthängd i media. I det läget skulle jag också löpa linan ut. Man ska aldrig vika ner sig för lögnare och barnmisshandlare.
2021-03-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Det kan man tycka. Problemet är bara att Ebba ångrat sig. Och det får hon tydligen göra.

Att Hon drog Esbjörn för tinget för han ångrat sig har jag förstått är tydligen något helt annat.

Det är tydligen skillnad på att ångra sig. Ebba sidan förespråkar oxå en snabb lösning och förlikelse.

Att förlikelse enbart betyder att Ebba får huset är visst inte heller något att lägga vikt vid. För det är visst det som är rätt svar.

Ebba drömmer om att mäkla fred. Man får ju verkligen hoppas att hon inte tycker att en av parterna har rätt om hon ger sig på
det.

Esbjörn likställs nästan med en livsstilskriminell för det finns frågetecken om var han är folkbokförd.

Medan frågor om Ebbas folkbokföring är helt irrelevanta. Jag har precis fått lära mig att politiker inte får folkbokföra sig i sin tjänstelägenhet.

Men trotts detta så ska hon ju stå skriven där hon bor. Så om inte hon och Niklas bor ihop, borde ju inte båda stå skrivna där. Fast återigen, det är inte viktigt för tråden har jag förstått.

Men det tråkigaste jag förstått idag är att vissa i tråden får skriva.

Och sen inte behöva förklara vad de menar. Och till och med blir påhejade i sitt förnekande.

Oavsett vad så har du inte med att göra var Ebba är skriven. Du förskriver bara oväsentligheter i tråden för att dryga ut och bort de väsentliga delarna. Precis som du tidigare gjort.
2021-03-28, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Det finns 3 fastigheter på Marielund 314!
2021-03-28, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
.

Du har inte lyckats klura ut diagnosen lindrig kognitiv funktionsnedsättning ännu, fokusera på den och försök förstå innebörden av den innan du ger dig på överkursen. Sen får vi se om det går att prata vidare därifrån. Man måste kunna krypa innan man kan gå.
2021-03-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Det är precis vad jag skrev. Hennes ex är också skriven där.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in