2021-03-28, 16:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Tack. Ännu en gång kan jag konstatera att vi inte kan utläsa ett dyft av den. Självklart kan personer som har tillgång till den i sin helhet utläsa mycket mer. Men inte vi.
Utom att Esbjörn ibland har förmågan att arbeta koncentrerat med en uppgift.

Vidare säger Barry att det finns en massa brister i hans utredning då röntgen och tester inte kunnat genomföras. Men att Esbjörn åtminstone har en kognitiv funktionsnedsättning.

Kan vi inte prata om EIPS nu?

"vi"? är det du och dina löss då eller, som inte kan läsa?

För de flesta av oss andra kan läsa en hel del intressanta saker i utredningen. Som t.ex. vilken diagnos Barry gett Esbjörn.

Inte heller förstår du innebörden i begränsningen som Barry ger. Esbjörn har fått diagnosen Lindrig Kognitiv Funktionsnedsättning. Men den diagnosen är preliminär, och gäller endast om inte andra undersökningar ger andra resultat. Skulle de göra det, så har Esbjörn inte ens Lindrig Kognitiv Funktionsnedsättning. Det är inte så att Esbjörn kan ha en allvarligare diagnos som t.ex. demens. I så fall hade Barrys utredning upptäckt detta och diagnosen hade varit en annan, och sedan haft samma eller en liknande begränsning som den nu ställda diagnosen. Men det där lär vara alldeles för komplext för dig att förstå, även om det egentligen är rätt självklart.
2021-03-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Va skriver du om ?Han ångrade sig inte dagen efter det gick minst 10 dagar. Inte ens handpeng hade gått in till den 21 augusti Obs han är 81 år!

Inlägget du citerar är fyra månader gammalt.

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tror du att EB har en dyrare advokat än Esbjörn?

Ja. Sen har jag förstått att kompistjänster i yrkeslivet är vanligt i Ebbas krets.

Hon är dock en av Sveriges bäst betalda politiker så att hon har råd att nöta ner Esb i en utdragen rättsprocess är självklart. Det gör inte att det hon gjort är moraliskt rätt eller mindre i gråzonen till vad som är kriminellt.
Senast redigerad av Spakur 2021-03-28 kl. 16:54.
2021-03-28, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur

Ja. Sen har jag förstått att kompis tjänster i yrkeslivet är vanligt i Ebbas krets.

Hon är dock en av Sveriges bäst betalda politiker så att hon har råd att nöta ner Esb i en utdragen rättsprocess är självklart. Det gör inte att det hon gjort är moraliskt rätt eller mindre i gråzonen till vad som är kriminellt.
Det är ju Esbjörns ombud som har förhalat rättsprocessen genom att be om uppskov. Vinner hon så är det väl Esbjörn som är kriminell?
2021-03-28, 16:56
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag tror inte man får vara mantalsskriven av födsel och ohejdad vana. Jag tror regeln är att man ska vara skriven där man tillbringar merparten av sin dygnsvila.

Gäller inte henne då hom är partiledare.
2021-03-28, 16:57
Medlem
Citat:

Ja. Sen har jag förstått att kompis tjänster i yrkeslivet är vanligt i Ebbas krets.

Vi får väl se vad Binninge och Monika Pernroth Lüllmaa har för planer. En sak är säkert de ger sig inte. Bordellmamman är maniskt ond. Och pedofilen slug. De har levt på kriminell verksamhet i många år och tänker fortsätta med det. Så den de valt som ombud för Esbjörn tänker de säkerligen styra i bakgrunden. Jag gissar på Ismo Salmi
Jag hoppas KD en gång för alla utesluter den gangstern och fler av de KD gangsters som Binninge lierat sig med .
2021-03-28, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är ju Esbjörns ombud som har förhalat rättsprocessen genom att be om uppskov. Vinner hon så är det väl Esbjörn som är kriminell?

Det är inte den typen av process. Det jag menar med att Ebba agerat gränskriminellt är det hon gjort på många sätt liknar ett åldringsbrott.

Esbjörn har erbjudit sig att betala alla Ebbas kostnader om han får behålla sin gård och Ebba har lovat att hon inte ska tvinga honom att sälja om han vill så egentligen borde det inte vara ett problem.
2021-03-28, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analias
Vi får väl se vad Binninge och Monika Pernroth Lüllmaa har för planer. En sak är säkert de ger sig inte. Bordellmamman är maniskt ond. Och pedofilen slug. De har levt på kriminell verksamhet i många år och tänker fortsätta med det. Så den de valt som ombud för Esbjörn tänker de säkerligen styra i bakgrunden. Jag gissar på Ismo Salmi
Jag hoppas KD en gång för alla utesluter den gangstern och fler av de KD gangsters som Binninge lierat sig med .

Jag tycker det är lite kul att partiledaren för ett kristet parti bara har en massa lögnare och skitkastare på sin sida.

Ger inte ett så sympatiskt intryck.
2021-03-28, 17:11
Medlem
Citat:
Jag tycker det är lite kul att partiledaren för ett kristet parti bara har en massa lögnare och skitkastare på sin sida.

Du har fått för dig det ja..
Vad är det för fel att påtala sanningen för ett gäng samvetslösa kriminella stalkar folk med lögner? Och åter igen ett parti är inte kristet inte heller KD.
Senast redigerad av Analias 2021-03-28 kl. 17:15.
2021-03-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Hon representerar Uppsala och är därför av födsel och ohejdad vana fortfarande skriven där Övernattningslägenhet i Stockholm som andra politiker. Du skriver ofta utan kunskap!!
Ja, hon är enligt Ratsit skriven Marielund på samma adress som sitt ex. Så, när hon inte är på sin övernattningslägenhet i Stockholm så bor hon med sitt ex i Marielund? Och exet bor också där, tillsammans med Ebba och hennes föräldrar (vilket de gör enligt Ratsit) eller har också exet en övernattningslägenhet någonstans som politiker, fast han inte är en politiker? Hur som haver så verkar det varken som att Ebba är hemlös eller att hon har långt till sitt ex.
2021-03-28, 17:17
Medlem
Citat:
Det är inte den typen av process. Det jag menar med att Ebba agerat gränskriminellt är det hon gjort på många sätt liknar ett åldringsbrott.

Esbjörn har erbjudit sig att betala alla Ebbas kostnader om han får behålla sin gård och Ebba har lovat att hon inte ska tvinga honom att sälja om han vill så egentligen borde det inte vara ett problem.
Problemet var väl att han aldrig ställde upp på något möte för att lösa problemet. Han vände i dörren när de skulle träffas. Då är det svårt att lösa saker på frivillig väg. Man kan inte göra som Esbjörn och säga en sak och göra ingenting.
2021-03-28, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Ja, hon är enligt Ratsit skriven Marielund på samma adress som sitt ex. Så, när hon inte är på sin övernattningslägenhet i Stockholm så bor hon med sitt ex i Marielund? Och exet bor också där, tillsammans med Ebba och hennes föräldrar (vilket de gör enligt Ratsit) eller har också exet en övernattningslägenhet någonstans som politiker, fast han inte är en politiker? Hur som haver så verkar det varken som att Ebba är hemlös eller att hon har långt till sitt ex.
Hon kan vara bostadslös utan att vara uteliggare. Riksdagslägenheterna har man bara till låns, de ägs av staten.
2021-03-28, 17:20
Medlem
Citat:

Det är väl du som rappar om att hon är nazist? Det är väl lögnaktigt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in