2021-03-28, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Frågan är vad du tror att du vinner på att bära dig åt som en korkad idiot och ett svin, liksom att huvudsakligen kommentera dessa invektiv istället för sakfrågan. Du hade här ett val, argumentera för sakfrågan, eller gnälla över att ditt eget beteende påtalas för vad det är. Som vanligt ignorerar du sakfrågan och fokuserar på gnället. Typiskt den som inget har att komma med rent sakligt.

Svårt att förstå med. Jag gjorde det

Att Ebba gjorde det Lätt för sig är exakt sakfrågan. Eller kalla det Rätt, om man vill få huset så billigt som möjligt.

Hon gjorde allt under sommaren, hon hade allt klart. Kontakter, värderingsmän, besiktningsman preliminärt inbokat.

Sen DU då? Låtsas som att du inte läst vad jag skrivit, jag skulle INTE gjort som Ebba. JAG skulle känna att det var fel. Du väljer att blunda för att skrapa ihop en poäng så du kasta runt lite "fina" ord.
Humor!
2021-03-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag tänker att om någon mot förmodan orkar hänga med i denna tråd så ser dom att det är du som är konstig, och det är jag som är normal. Jag har aldrig skrivet att jag hittar på fakta. Jag har skrivet att jag ibland inte kan låta bli att låta ett detaljfel slinka igenom. För att de topplock efter topplock sprängas hos de som jag argumenterar emot.

Först skriver du att du inte hittar på fakta, sen skriver du att du gör det för att reta andra tråddeltagare att tappa humöret. ”Spränga topplock” som du kallar det. Du hoppas väl att du ska kunna provocera fram ilskna kommentarer för att sedan kunna anmäla inläggen?

Till skillnad mot dig så skrev jag uttryckligen vad jag tror om Esbjörns personlighet. Det är helt ok att skriva vad man tror utifrån presenterade fakta.

Att göra en parallell till att han liknas vid en traumatiserad strulunge på en SIS-institution är att förenkla verkligheten och försöka passa in människor i det lilla du behärskar. SIS-institutionerna i det här landet är i kaos och förfall, det beror till största delen på att det är extremt svårt att rekrytera kompetent personal. Att bemöta människor med en ytlig kunskap av psykiatri som personalen på dessa institutioner gör leder till att man förvärrar problematiken för dessa barn.

Att förminska Esbjörn till ett viljelöst offer utan egen vilja är ett nedvärderande förhållningssätt som gör att han inte kommer att komma till rätta med sin egentliga problematik. Med ditt simpla sätt att dra slutsatser utan en teoretisk grundsyn gör att du lyckas dra slutsatsen att unga på institutioner lider av tidig demens. Det beror på brister i kompetens, det blir samma effekt som för en som bara har hammaren som enda verktyg, då ser alla problem ut som spikar och lösningen blir alltid att slå på problemet.
Senast redigerad av N.Armstark 2021-03-28 kl. 12:32.
2021-03-28, 12:46
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Att göra en parallell till att han liknas vid en traumatiserad strulunge på en SIS-institution är att förenkla verkligheten och försöka passa in människor i det lilla du behärskar.
jag har aldrig sagt att Esbjörn beter sig som ett P-12-barn. Jag har sagt att du och trngw, beter er som det. ( fun fact, när jag skrev trngw, så autokorrigerade min telefon till trånge).

Men jag skulle istället vilja att vi lyfter upp och pratar om den diagnos du satte på Esbjörn.

EIPS!!! Utveckla gärna dina tankar runt detta.
2021-03-28, 12:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Ja fängelse framstår som det enda rätta, eller avancerad vård under lång tid.

Dock har vi med Ebba ett speciellt läge, hon är en upprättgående person, med bra lön och arbete. I ett fall av denna typ riskeras det därför dömas ut ett milt straff.

Det finns en term för detta inom juridik. Som jag har glömt. Men klart är att en genomsnittlig trashank skulle dömas mycket hårdare än Ebba.
Helt rätt av dej, en "vanlig" människa skulle nog få betydligt längre straff.
Inte att förglömma att Ebba dessutom lever eller levt inom en frikyrklig församling vilken har makt mycket högt upp i vårt samhälle.
2021-03-28, 12:58
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Inte att förglömma att Ebba dessutom lever eller levt inom en frikyrklig församling vilken har makt mycket högt upp i vårt samhälle.
Och att de håller ihop, lyfter upp och slätar över för varandra. Inte utifrån hur personen är eller har agerat. Utan byggt på det faktumet att de båda har en osund relation med Gud.
Order sällskap och frireligiösa församlingar har ganska mycket gemensamt. Hemliga riter, tron på att vara en del av något större och unikt, samt tron på att man vet sanningen lite bättre än vanligt folk.
2021-03-28, 13:00
Medlem
Citat:
jag har aldrig sagt att Esbjörn beter sig som ett P-12-barn. Jag har sagt att du och trngw, beter er som det. ( fun fact, när jag skrev trngw, så autokorrigerade min telefon till trånge).

Men jag skulle istället vilja att vi lyfter upp och pratar om den diagnos du satte på Esbjörn.

EIPS!!! Utveckla gärna dina tankar runt detta.
Jag har aldrig sagt att Esbjörn har diagnosen EIPS. Jag har sagt att du verkar ha det. Att sätta etiketter som ”P-12-barn” på människor liknar Esbjörns beskrivning att EB inte är någon ”dam”. Det är ett ytligt och basalt sätt att förhålla sig till människor i sin omgivning. I stället för att se den kompetenta människan så måste man hitta ett fel. Det bottnar i ett behov av att reparera sig själv genom att göra alla andra sjuka.
2021-03-28, 13:01
Avslutad
Citat:
Och att de håller ihop, lyfter upp och slätar över för varandra. Inte utifrån hur personen är eller har agerat. Utan byggt på det faktumet att de båda har en osund relation med Gud.
Order sällskap och frireligiösa församlingar har ganska mycket gemensamt. Hemliga riter, tron på att vara en del av något större och unikt, samt tron på att man vet sanningen lite bättre än vanligt folk.
Just tron att man är förmer än andra medmänniskor, att man iom det har rättigheter att bryta mot lagar utan straff är tragiskt och ett allvarligt hot mot samhället i stort.
2021-03-28, 13:04
Medlem
Citat:
Ja fängelse framstår som det enda rätta, eller avancerad vård under lång tid.

Dock har vi med Ebba ett speciellt läge, hon är en upprättgående person, med bra lön och arbete. I ett fall av denna typ riskeras det därför dömas ut ett milt straff.

Det finns en term för detta inom juridik. Som jag har glömt. Men klart är att en genomsnittlig trashank skulle dömas mycket hårdare än Ebba.

Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Inom psykologin pratar man om mindervärdeskomplex. Det skapar ett behov av att försöka förminska människor med makt, inflytande och pengar. Man skapar ett ”vi mot dom” scenario för att försöka må lite bättre för stunden i tron att det finns något nobelt i att vara fattig men ärlig. Men det är en kuliss man knappt själv tror på.
2021-03-28, 13:13
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag har aldrig sagt att Esbjörn har diagnosen EIPS. Jag har sagt att du verkar ha det. Att sätta etiketter som ”P-12-barn” på människor liknar Esbjörns beskrivning att EB inte är någon ”dam”. Det är ett ytligt och basalt sätt att förhålla sig till människor i sin omgivning. I stället för att se den kompetenta människan så måste man hitta ett fel. Det bottnar i ett behov av att reparera sig själv genom att göra alla andra sjuka.
Ja kanske var du lite nyvaken när du skrev i morse. Men nog tolkar jag det som att du pratar om Esbjörn och inte mig.

Citat:
Jag skulle inte påstå att Esbjörn är livsstilskriminell, däremot tror jag att han har haft svårt med relationer i hela sitt liv. Han har ett svårt humör och uttrycker sig elakt om andra människor. Han har en lindrig EIPS som gör att han lätt faller i affekt. Det finns även en hel del tecken som tyder på att han har ett lite flexibelt förhållande till sanningen.

Men om du inte står för vad du skrev kan du ju självklart göra avbön från det. Men sluta då vara på andra om detaljer.

Och om du står för det skulle jag väldigt gärna diskutera det lite.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-28 kl. 13:17.
2021-03-28, 13:22
Medlem
Johann Binninges Marockanska gatuflicka som på Facebook har falsk profil

https://www.facebook.com/profile.php?id=100010606878143

Heter enligt hotellbokning på hotell Atlantica Zakyntos
Hjidi Fathima

https://www.atlanticahotels.com/hotels-in-zakynthos/atlantica-eleon-grand-resort-and-spa

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10221159334878772&set=a.15314454118 75&type=3

Någon Hjidi Fathima med uppgivna ålder finns inte registrerad i Sverige vilket betyder att hon vistas illegalt i Sverige på falskt pass och falska personuppgifter.

Vilka människosmugglare har hjälpt henne in i Sverige?

Stod det inte på Monika Pernroth Lüllmaas Facebook något om att hon hade en kontakt på Tullen som hjälpte henne få in flyktingar i Sverige?

Det betyder att såväl Monica Pernroth Lüllmaa som Johann Binninge inte bara har tagit över Esbjörns liv utan de är delaktiga i trafficking och människosmuggling.
Senast redigerad av Analias 2021-03-28 kl. 13:24.
2021-03-28, 14:05
Medlem
Citat:
Men du pratade om Esbjörn och mig säger du. Vi bryr oss inte ens om att du upprörts över att jag trott att Esbjörn är dement.
För mig är det helt okey att du diagnostisera.

Låt oss prata mer om min & Esbjörn EIPS!

Jag är inte särskilt upprörd. Du försöker undvika trådämnet genom att vara provokativ i dina inlägg. Jag håller mig gärna till fastighetsaffären och vad som till exempel orsakade att Esbjörn först valde att sälja sitt hus och sedan ångra det. Jag tror att han har svårt att hålla sig till sanningen. Jag tror att det fanns en plan att skriva på avtalet och sedan försöka pressa upp priset ytterligare genom den mediala utpressning som sedan genomfördes. Jag tror att ångern var en del av en planering som gjordes av Esbjörnligan så fort man insåg att en kändis visade intresse för fastigheten.

Citat:
Jag tänker att om någon mot förmodan orkar hänga med i denna tråd så ser dom att det är du som är konstig, och det är jag som är normal. Jag har aldrig skrivet att jag hittar på fakta. Jag har skrivet att jag ibland inte kan låta bli att låta ett detaljfel slinka igenom. För att de topplock efter topplock sprängas hos de som jag argumenterar emot.
2021-03-28, 14:18
Medlem
Citat:
Vad är det för en kamp du pratar om? Är det alltså en kamp som Ebba bedriver mot E*björn?

Att hennes valresultat mynnade i en kamp mot en man med ifrågasatt intellekt?

Och varför Ebba ska känna sig underlägsen förstår jag inte. Alla är bra på något, men man kan inte vara bra på allt. Så skulle jag vilja säga till Ebba.

Det är så tydligt att det vi sliter med en djupare problematik än själva husköpet.
Vem ifrågasätter hans intellekt - förutom en galen journalist och några dårar på Flashback?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in