2021-03-28, 09:26
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du kan inte juridik, men du har haft ett jobb där du "ganska ofta" läste åtal och domar, men du förstår inte varför du skulle behöva kunna något av det.

Nej, varför ska man behöva kunna något som man jobbar med, det verkar ju onödigt! Eller? Med de uttalanden du gjort i tråden så tror jag inte ett skvatt på något du säger. Du har varit fullständigt ointresserad av att läsa de juridiska dokumenten i ärendet, och dessutom själv skrivit det. Så att du skulle haft ett jobb där du "ganska ofta" läste åtal och domar är bara återigen rent påhitt.
Jag har inga avsikter att berätta min livs historia för dig. Men det finns jobb där man kan läsa dessa utifrån individen och inte utifrån det juridiska.
2021-03-28, 09:44
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Sedan är det inte så att jag "vakar" över dig, om du nu tror det, det är helt enkelt bara så att jag, till skillnad från dig, har koll på läget.
Att du väljer att så mycket framstå som em idiot är ditt val. Jag vet ju att du kan skriva både spännande och kunniga inlägg. Men när du blandar upp dessa med löjliga inlägg om saker du anser att folk har fel om, och du säger till dom på ett sätt som liknar en pubertal tonåring på P-12:a så blir det bara löjligt.
Det är synd att du fortfarande inte fattat att jag lägger in detaljfel eller slarvigheter ibland för att provocera dig.
Det är inte jag som tycker att du vakar över allt jag skrivet, det är fakta. Du som är så road av att kolla bakåt kan ju kolla hur många av mina inlägg du kommenterat.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Ett försök från dig att plantera en lögn i tråden alltså. Det finns ingen som har påstått att det skulle vara allmänt känt att Esbjörn är förvirrad. Du har ingen källa för det påståendet. Jag har däremot en för motsatsen.
Nä inte alls, jag använder bara en metod som är vanlig i denna tråd. Och det finns artiklar postade där det står att Ebba viste och hur hon förväntats gjort det. Vad roligt att du utan hänvisning lämnar ett citat från en artikel som publicerades för väldigt länge sedan och tycker att du har fakta.
Grannarna i den där byn är ju dessutom livetsordare allihop. Det blir ju ännu fånigare när du i samma veva skriver vad du skriver som du skriver i citatet nedanför ett par minuter senare;
Citat:
Ursprungligen postat av vonEisen
Intressant att fler lekt med den tanken. Jag tänkte främst på de politiska konsekvenserna (vi är i det forumet). Men där verkar vi alla vara inne på samma tes. Att om en okänd gärningsman bränner ner huset så skulle det belasta Ebba polititiskt även om hon är helt oskyldig till branden.
Jag tror den här affären kommer att få djupgående konsekvenser för Ebba hur som.
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag skulle inte påstå att han är livsstilskriminell, däremot tror jag att han har haft svårt med relationer i hela sitt liv. Han har ett svårt humör och uttrycker sig elakt om andra människor. Han har en lindrig EIPS som gör att han lätt faller i affekt. Det finns även en hel del tecken som tyder på att han har ett lite flexibelt förhållande till sanningen.

Det tillhör till exempel ovanligheterna att man behåller sin lägenhet trots att man har ett förhållande med en livskamrat i 40 år. Den sortens särboförhållande är sällsynt.
Absolut, jag är benägen att hålla med dig.( även om du två inlägg upp talar om grannar som påstår honom glasklar).
Huruvida han har svårt att hålla sig till sanningen eller inte har jag ingen aning om. Men det och mycket anar som du skriver här kan ju mycket väl vara tidiga tecken på demens.
2021-03-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt

Nä inte alls, jag använder bara en metod som är vanlig i denna tråd. Och det finns artiklar postade där det står att Ebba viste och hur hon förväntats gjort det. Vad roligt att du utan hänvisning lämnar ett citat från en artikel som publicerades för väldigt länge sedan och tycker att du har fakta.

Absolut, jag är benägen att hålla med dig.( även om du två inlägg upp talar om grannar som påstår honom glasklar).
Huruvida han har svårt att hålla sig till sanningen eller inte har jag ingen aning om. Men det och mycket anar som du skriver här kan ju mycket väl vara tidiga tecken på demens.
Hur kan du med gott samvete först skriva att du hittar på egna fakta för att det är ”en metod som är vanlig i tråden” och samtidigt kritisera mig för att min källa är Oisin Cantwells artikel som publicerades för länge sedan. Min källa är en journalist som har pratat med människor som kämner Esbjörn i motsats till din rena lögn. Din trovärdighet är helt bortraderad.

Att någon har EIPS är inte alls ett tecken på demens. Var får du allt ifrån?
2021-03-28, 10:53
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Vilka konsekvenser tror ni det skulle få för tvisten om en okänd gärningsman bränner ner rucklet nu?

Jag tror att Esbjörns ombud kommer vara än mer bakis i rätten...
2021-03-28, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av i.beg.to.differ
Troligen är det Esb eller någon som har kontroll över hans liv som bluddrat till det. Det nya juridiska ombudet kanske har skött sitt jobb och kontrollerat Esb:s personuppgifter, med andra ord hans ålder och adress, och sett till att de är korrekta.

Alternativt har han gjort adressändring med hjälp av blankett och fyllt i den så illa att Skatteverket tytt krumelurerna felaktigt.
Kan inte va någon annan än kändismäklarfrun Monika Pernroth Lüllmaa som bedrägligt tagit över hela Esbjörns liv och skrivit fullmakt för sig själv. En mer ondskefull kärring får man leta efter.Kärringens man som hon för övrigt hittade på nätdejting äger Riksmäklarna så deras egenintresse är stötande. En kaninkokerska utan motstycke.
(FB) Kändismäklarfrun Monika Pernroth Lüllmaa
2021-03-28, 11:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
På nåt sätt känns det ändå starkt och rätt av Esbjörn att kämpa emot. Måste vara slitsamt för en gammal man, men om Ebba blir dömd i domstolen får han viss upprättelse
Att Ebba riskerar fängelse är helt rimligt, blir hon dömd för grovt förtal och sedan för försök till grovt bedrägeri så blir hon inlåst.
(Lär dock hamna på en öppen anstalt, klass 3.)

Att Esbjörns nya ombud kommer att vända på alla stenar angående avtalets tillkomst är självklart, där kommer det då att finnas gott om bevis för ett åtal mot Ebba.

Avtalets tillkomst är nyckeln till allt, inget avtal, ingen tvist, Esbjörn äger fastigheten, Ebba åtalas.

The End
Senast redigerad av LawNumberSix 2021-03-28 kl. 11:33.
2021-03-28, 11:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Jag har inga avsikter att berätta min livs historia för dig. Men det finns jobb där man kan läsa dessa utifrån individen och inte utifrån det juridiska.

Om du inte förstår det juridiska kan du inte lära dig något om individen. Det är precis som med Barrys utredning om Esbjörn, som du inte heller tycks förstå. Man behöver ha vissa kunskaper för att kunna tillgodogöra sig betydelsen av det som står i rapporten.

Men du har gjort allt väldigt klart. Du bryr dig inte om vad som står i inlagor till domstolen, du kan inget om juridik och förstår inte varför du skulle behöva kunna det och du hittar på saker och framför dem som fakta bara för att det finns andra troll i tråden som gör så.

Att du kan ha någon som helst självkänsla kvar som du hållet på är helt osannolikt. Det är verkligen på riktigt så som flera i tråden påpekat, du behöver söka hjälp.
2021-03-28, 11:39
Medlem
trngws avatar
Citat:
Intressant att fler lekt med den tanken. Jag tänkte främst på de politiska konsekvenserna (vi är i det forumet). Men där verkar vi alla vara inne på samma tes. Att om en okänd gärningsman bränner ner huset så skulle det belasta Ebba polititiskt även om hon är helt oskyldig till branden.

Jag tror tvärtom att det skulle gynna Ebba, ganska rejält. Hon har redan vunnit folkets sympatier efter att sanningen i tvisten började sippra ut, och en sådan händelse skulle öka på det.

I dagens Novus ligger Ebba stabilt kvar på 24% i förtroende, skyhögt över övriga småpartiledare. Vi ser ännu en gång att tvisten inte har en negativ påverkan.
2021-03-28, 11:45
Medlem
trngws avatar
Ja då ska vi se till lite fakta.

Ebba blev utsedd till Årets Kvinna nr 2.

Ebba ligger stabilt på 24% förtroende i senaste mätningen, typ dubbelt och mer jämfört med övriga småpartiledare.

KD ökade 2 tiondelar i senaste mätningen, som MarryBlunt hade vänligheten att länka, men inte förstod att själv läsa 😂

Idel positiva nyheter för KD och Ebba alltså.

https://novus.se/novus-svensk-valjaropinion/partiledarfortroende/
2021-03-28, 11:45
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Det kan bo folk i lägenheten Västerås, de har bara inte skrivit sig där!

Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Att Ebba riskerar fängelse är helt rimligt, blir hon dömd för grovt förtal och sedan för försök till grovt bedrägeri så blir hon inlåst.

Att Esbjörns nya ombud kommer att vända på alla stenar angående avtalets tillkomst är självklart, där kommer det då att finnas gott om bevis för ett åtal mot Ebba.

Avtalets tillkomst är nyckeln till allt, inget avtal, ingen tvist, Esbjörn äger fastigheten, Ebba åtalas.

The End

Kommer dina argument till lika att " huset är värt 5.5-6 miljoner,jag har två säkra källor på detta! "Att försvinna som en fis i rymden dom med?
Nu kan du ju avslöja din lögn eller bevisa din trovärdighet i första fallet som du tapetserade forumet med i månader.
Eller så kan du ställa dig i skamvrån.
2021-03-28, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix

The End

Ja fängelse framstår som det enda rätta, eller avancerad vård under lång tid.

Dock har vi med Ebba ett speciellt läge, hon är en upprättgående person, med bra lön och arbete. I ett fall av denna typ riskeras det därför dömas ut ett milt straff.

Det finns en term för detta inom juridik. Som jag har glömt. Men klart är att en genomsnittlig trashank skulle dömas mycket hårdare än Ebba.
2021-03-28, 11:53
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
MarryBlunt hade vänligheten att länka, men inte förstod att själv läsa 😂
Men nu får du väl släppa din fixering kring MarryBlunt. Är du förälskad i henne?
Förövrigt visst jag vad jag postade. Men jag tycker trotts att de ökar någon tiondel att de ligger farligt nära 4%spärren.

Men det är okey, vi har redan förut konstaterat att du anser det ställt bortom all rimlig tvivel att denna husaffär kan påverka förtroendet för Ebba.
Och jag ser det som högst troligt att det kommer att göra det. I synnerhet om Ebba väljer att omge sig av dyrkande Ja-sägare.

Men hur det till syven och sist kommer att bli får, vi inte reda på fören hösten 2022, så för min del är det helt okey om att vi enas om att vi är oense.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in