Ok. Tack. Kanske ett långskott, men vem vet? Kan vara viktigt. En liten del av något större. Att Lena ville avslöja en fuskare som plötsligt rörde sig med en massa pengar till bl.a resor?
Naturligtvis jätteviktigt att denna person inte ville avslöjas varför större summor försvann från den gemensamma geo-kassan.
Ska se om jag kan kontakta Honan. Kanske är det en återvändsgränd, kanske inte.
Ok. Tack. Kanske ett långskott, men vem vet? Kan vara viktigt. En liten del av något större. Att Lena ville avslöja en fuskare som plötsligt rörde sig med en massa pengar till bl.a resor?
Naturligtvis jätteviktigt att denna person inte ville avslöjas varför större summor försvann från den gemensamma geo-kassan.
Ska se om jag kan kontakta Honan. Kanske är det en återvändsgränd, kanske inte.
Har sagt det förr, follow the money
Det måste finnas redovisat.
Det är mycket pengar ut för dssons..
Vad PN berättar är också höljt i dunkel.
Han mötte LW samma dag hon mördades. Han finns upptagen i registret i AB 145. Han är inte, så vitt jag vet, förhörd i TR. Det finns inget förhör med honom i FUP.
Antagligen helt ointressant, och ändå var det honom som SD pekade ut som en som borde höras, redan 15/5.
Bråket är underblåst av SD från både Lenas och HDs sida, det är vad jag tror.
Jag återkommer ofta till den dialog som HDoch SD har 2016. Den tycker jag säger en hel del om hur SD agerar:
"Konversation mellan SD och HD (Whatsapp) 28 sept- 2016. Verkar som att HD är på ett event utan SD.
Aktbil 163 A, sid 432:
(min fetning)
HD: Tror att vi var 5 st under 60 år
SD: Oj. Rekord
SD: Mycket folk?
SD:Kul?
HD:Ca 20 st
SD:Kul?
HD:Kul. Pratade mest med Beppe, lehed, Cajjoo och stmellosa. Även med några andra. Inte
så mycket med GL.
SD: Samcon kanske
SD: Saigon
SD: Inte så mycket med din vän Sofi. Otippat.. ..
SD: Inget alls antar jag
SD: Råkade väl knappt se ... ?
HD: Soft är inget passande namn tycker jag
SD: Haha. Jo.
HD: Hälsade på varandra. Men hon avböjde när Beppe välkomnade henne att sitta hos
oss
SD: Lika glad för det var du
HD: Verkligen inte passande namn. Finns inget mjukt. Hårda skelettdelar som sticker ut och
vass i samtal
SD: Vi tycker olika. Men av det du berättade om förrgår kväll var obra. Ska prata med henne
om det
HD: Helt ärligt vet jag inte. Så länge du vill vara med henne blir det bara jobbigare om hon
undviker mig. Er relation blir då bara en större belastning för mig. Hade tyckt att det varit bra
om hon satt sig där och kunde neutralisera saker
HD: Jag vill inte att du pratar med henne om det. Hon och jag pratade om det. Tycker bara att
det blir fel om du lägger dig i.
SD: Kommer göra
SD: Hon får inte bete sig illa mot dig
HD: Varför? Tycker att du gör det sämre om du lägger dig i.
HD: Det räcker med att jag vet vad du tycker och tänker. Stärker mig Älskar dig
HD: Ska hälsa fån många StMellosa, Beppe, lehed......
SD: Räcker ej för mig
HD: Men du har egentligen inte med det att göra..
SD: Jo
SD: Min bäste vän, och ditt hatobjekt har gjort fel och gjort dig illa. Påverkar mig och vad jag
"får" göra
HD: Blev varm och glad av lehed och Beppe ord. Pratade om touren och jag berättade att jag
skulle prata på den på FAD. Båda uttrycker att de blev glada att jag skulle göra det och inte
någon annan. Och sen säger de att de inte syftar på dig och tittar bort mot Lena. De tyckte
det var bra att jag tog plats och vara ansikte för touren tillsammans med dig. Det värmer gott
HD: Hon är inte mitt hatobjekt. Du gör henne till det. Hon tycker inte hon gjort något fel. Det
påverkar inte mer vad du "får" göra.
SD: Ok. Du hatar inte. Bara vill hon ska dö
HD: Nej hon får leva. Jag ogillar er relation som det är nu
SD: Du säger då och då alt det bästa vore om hon inte fanns. Rätt nära till att tro du föredrar
henne som död
HD: Fanns i våra liv ja
SD: Ok
HD: Puss på dig
SD: Jaja "
På tal om agera, hittade jag det här:
A146/142
Förhör med K*ristin, fd arbetskamrat med Lena:
"Senaste året, i höstas, 2017 så träffas Stefan och Lena varandra i Stefans bil. J*erry hade cyklat
efter och tittat. J*erry hade efteråt frågat Stefan varför han varit på hos Lena. Lena berättar för
K*ristin att Stefan ska ha sagt att han vill få Jerry att tro att han ser i syner och förnekar därför
sin kontakt med Lena. Stefan jobbar också på samma sätt med frun. När frun har sett något
eller misstänkt något så har Stefan intalat henne at det är hennes huvud. Detta har Lena
berättat. Lena berättar att om Frun misstänker något och att Stefan intalar henne att det är
henens huvud som talar och at det är äckligt och sjukt att vara svarsjuk. Frun kan då inte fråga
för hon vill inte framstå som sjuk och äcklig. Stefan säger detta till Lena och hon säger det till
K*ristin "
//
"K*ristin berättar att för tre år sedan 2015 får hon skärmdumpar av Lena, det är en konversation
mellan Lena och Stefan (se bild 1 och 2). Hon skickade dumprarna 2015-03-20. Lena kom
hem till K*ristin efter att Stefan hotade henne på Messenger. De sågs för att prata hemma hos
K*ristin samma dag. Hon tror att han skickade dessa till Lena på morgonen samma datum.
K*risten kommer inte riktigt ihåg vad hotet från Stefan handlade om utan att det kan ha varit
att Lena ska berätta om deras relation.
K*ristin erbjöd att Lena skulle bo kvar för att hon skulle bryta med Stefan. Hon säger till Lena
att de ska åka hem och packa. Stefan är ute och letar efter henne, han cyklar omkring. K*ristin
bor vid P*arklyckev*ägen i B*runnsp*arken. Hon försöker övertala Lena om att vara hos dem i
två veckor. Lena är så kär. Det blev lite senare på kvällen, förbi K*ristins läggdags och Lena
väljer att möta Stefan. Han håller på och skickar sms under hela kvällen. K*ristin säger till
henne att lägga undan telefonen. Stefan vet att Lena är hos Kristin. Han ska komma och möta
henne. K*ristin känner att hon inte vill var med om detta igen. Hon säger till Lena att hon får
göra vad hon vill men att hon inte vill blanda in sin familj mer. Kristin säger att Lena får göra
sitt val, men att hon finns där.
Innan det här hör Stefan av sig till Kristin, det var inget konstigt men hon kände inte att hon
kunde vara några motspelare (se bild 3-8) . Hon har aldrig träffat Stefan.
Kristin kände obehag av att han kontaktar henne därför har hon sparat detta. Han har
kontaktat Kristin via Messenger. "
Skärmdump på ett mess som SD skickar till Kristin 20160313:
"Tja K*ristin,
Såg ditt namn på någon av
SoftisLenas bilder. Kom att
tänka på att jag nästan känner
dig. Utan att aldrig mött dig.
Om du bara visste hur varmt
hon pratar om dig. Du är
otroligt viktig för henne. Bara
så du vet. (Och eftersom jag
bryr mig om henne så ville jag
berätta det för dig så du vet).
Må solen lysa på dig, ditt
nykomna barn och andra runt
dig. Bild smiley. [Egen kommentar:En smiley, men kan inte se ansiktsuttrycket tyvärr. Ser dock ut som ögonen är som två prickar, kanske såhär 🙂] Trevlig helg!"
Det här kan väl liknas vid stalking. Påminner om hur SD börjar kontakta T*herese, HDs kompis. Någon slags kontroll, av vilket skäl han nu har. Med tanke på vad som har hänt med Lena nu, kan meddelandet känna obehagligt med "Må solen lysa över dig, ditt nykomna barn..."
Vad var det som hände vid den här tiden. Har inte tid att fördjupa mig i det nu, men det känns som att något är anledningen och att det finns någon slags obehaglig underton, som är svår att ta på. Han visar att han vet, att han hhar kontroll och koll på allt. Vem Lena är med, vad hon gör, vem hon är med och han vill ha kontroll över även hennes vänner.
Får så dåliga vibbar av beteendet att det påminner om en riktigt otäck skräckfilm.
Den här mannen har alltså HD levet med. Och hur han manipulerar och fixar och trixar precis överallt. Vem vet hur man själv skulle ha varit efter sådan behandling? Hans robot?
Jag funderar på hur mycket av HDs tankar om att ta tillbaka SD och sitt revir kommer från henne själv och hur mycket som är SDs tankar.
Vem är hon?
Visste HD om otrohetsaffären den 28 september 2016?
I så fall är SD ju helt uppenbart empatistörd, över gränsen till sadism.
Han prickar ju i alla klassiska punkter på varenda populärvetenskaplig lista över vad som karaktäriserar en narcissist, exempelvis;
* Gaslighting - att få HD och JG att tro att de sätt i syner och känna skam för sin ”misstänksamhet”
* Lovebombing - överdriven värme mot nya människor som han vill ha över på sin sida (slår fel med både Kristin och Therese eftersom han inte klarar att känna var gränserna går och inte fattar att han är creepy)
* Trianguleringen - verkligen försöker elda på HD att hata LW och dra upp ämnet (verkar njuta av det)
* Hot/cold - svarar inte med samma kärleksord till HD trots att hon verkar fiska efter bekräftelse och gensvar, svarar ”jaja” när hon skriver ”jag älskar dig”
* Kontrollbehov - sms-bombar LW, förhör HD om vem hon träffat
Osv osv. i all oändlighet.
Att partnern blir narcissistens robot är också något som brukar nämnas.
Och HUR knäppt är det inte att en gift småbarnsfar är ute och cyklar omkring på jakt efter en kvinna han har ett förhållande med... Är han 12 år mentalt?
(Ser honom framför mig i sin hjälm och snabba solglasögon, stryka omkring i villaområden på cykeln letandes efter Lena)
Konstig, stalkervarning, respektlös mot frun och barnen, respektlös mot LW.
Har jag aldrig hört talas om. De hänvisar ju till förhör?
Vad läser rådmannen då som hänvisning?
Har de dragit med hela slasken till TR. 😂
Ja, hur ligger det till med det?
Ibland hänvisas till förhör med någon, och då verkar det vara ett eget litet häfte som är med.
-Det sitter på baksidan av förhöret med vittnet...
Typ.
Visste HD om otrohetsaffären den 28 september 2016?
I så fall är SD ju helt uppenbart empatistörd, över gränsen till sadism.
Han prickar ju i alla klassiska punkter på varenda populärvetenskaplig lista över vad som karaktäriserar en narcissist, exempelvis;
* Gaslighting - att få HD och JG att tro att de sätt i syner och känna skam för sin ”misstänksamhet”
* Lovebombing - överdriven värme mot nya människor som han vill ha över på sin sida (slår fel med både Kristin och Therese eftersom han inte klarar att känna var gränserna går och inte fattar att han är creepy)
* Trianguleringen - verkligen försöker elda på HD att hata LW och dra upp ämnet (verkar njuta av det)
* Hot/cold - svarar inte med samma kärleksord till HD trots att hon verkar fiska efter bekräftelse och gensvar, svarar ”jaja” när hon skriver ”jag älskar dig”
* Kontrollbehov - sms-bombar LW, förhör HD om vem hon träffat
Osv osv. i all oändlighet.
Att partnern blir narcissistens robot är också något som brukar nämnas.
Och HUR knäppt är det inte att en gift småbarnsfar är ute och cyklar omkring på jakt efter en kvinna han har ett förhållande med... Är han 12 år mentalt?
(Ser honom framför mig i sin hjälm och snabba solglasögon, stryka omkring i villaområden på cykeln letandes efter Lena)
Konstig, stalkervarning, respektlös mot frun och barnen, respektlös mot LW.
Och ja, väldigt obehagliga vibbar.
HD hade sina aningar under en ganska lång tid, men fick veta säkert nån gång i mars 2017.
N och E bodde på heltid hos UW. Var A ensam hemma?
Du har ju inte varit med i tråden så länge så det är inte så konstigt att du inte förstår.
Men i början skrev hennes vän St.Holmes att hon alltid prioriterade tid med barnen. Totalt BS tydligen.
Antagligen något hon skyllde på när hon inte ville träffa honom. Hon skulle ju åka till Norge en "barnvecka" och mormor skulle vara barnvakt.
Ja, det var ju riktigt riktigt uselt tänkt av LW.
Utnyttja sin mamma på det sättet.
Fy vilken otäck människa!!!