Citat:
Ursprungligen postat av
Determinister
Mannen var nästan mer förtryckt förr, "tvingades" gifta sig, vara försörjare och eventuellt kriga för landet.
Kvinnan hade det nog bekvämare förr.
Kvinnan fick slita som fan även hon förr i tiden.
Minns den gamla goda tiden när jag var ung (slutet av 80-talet). Då kunde man spontanknulla utav bara fan med flickvännen utan att ha en tanke på att hamna i fängelse. Det känns som att det var den sista tiden i frihet både män och kvinnor hade tillsammans. Man knullade överallt, ute som inne, när som helst och uppskattade det båda två. Ett nej var ett gulligt nej (från bådas sida) men på den tiden kunde båda parter känna en genuin glädje i att bearbeta den som inte var sugen och det slutade alltid i en glad stämning, vare sig det blev något av det eller ej. Den goda tidens naturligt ömsesidiga respekt har förstörts genom dagens feminism.
En blick, ett ord, en beröring kan idag räknas som ett övergrepp. Ett blank nej ger idag inget utrymme för att kunna bli ett ja. Allt är tvåskaligt, svart och vitt utan utrymme däremellan. Både dagens unga män som kvinnor vet inte längre vart gränsen mellan vad som är naturligt och brottsligt går. Det naturliga har ersatts av en sorts feministisk handbok man bör läsa gemensamt innan man ska agera med någon av det andra könet.
Dagens unga kvinnor marknadsför sig i sociala medier genom sin yta. Ansikte och kropp framhävs på liknande sätt som modeller och artister gör, trots att de är helt vanliga människor. Är det något de inte är nöjda med så löser sig den biten genom plastikoperationer eller andra typer av ingrepp. Det är inget som mannen kan belastas för. När mannen tycker det börjar gå till överdrift har feminismen bestämt att det är lika med förtryck, förtal och hat.
Ju mer någon (oavsett man eller kvinna) framhäver sig, desto mer reaktioner och åsikter kommer folk omkring att ha, så fungerar människan.
Den som väljer den vägen måste kunna hantera den biten, men feminismen har på ett snedvridet sätt gett kvinnan friheten att framhäva sig själv som ett sexobjekt samtidigt som den är emot allt som kan objektifiera kvinnan.
Nej, jag är glad att jag fick uppleva den goda tiden där man kunde sitta vid ett bord på en restaurang och låta foten smeka min tjej på låret under bordet utan att hon var tvungen att fundera över om det var ett övergrepp eller ej. På den gamla goda tiden kunde jag som man också ha lyckan att känna min kvinnas hand på mitt skrev utan att hon behövde fundera över om samhället skulle se henne som en slampa.