2021-03-27, 23:27
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erytmenus-o
Glöm inte vikingatiden, många män dog för att ta hem guld till sin jämställda kvinna då.

Jaja det var naturligtvis därför de drog ut på sina upptåg.
Citera
2021-03-28, 00:20
Medlem
De största förtryckarna av män är andra män. Män använder sig av kvinnor och feminism för att förtrycka andra män.
Citera
2021-03-28, 01:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
En man i snitt? Hah, är du så jävla trög eller? Finns ingen man i snitt i detta sammanhang.

Som jag sa, en klick rika män som bidrar stort till skattkistan har ingenting att göra med resten av männen i landet som inte tjänar några extraordinära summor. Jag kanske även behöver berätta för dig att om du inte har offentlig sektor att vända dig till skulle du få betala en jäkla massa för de tjänster du åtnjuter där, hade lönerna varit fria istället för fast i offentlig skitsektor hade kvinnor som grupp också tjänat mer.
Men vafan, du är ju bara ännu en av stolparna här, så vad fasen spiller man ens sin tid att skriva för
I ain't sayin' she's a golddigger...
Du påstår en massa. Backa upp det eller så avslöjar jag din bluff.
Det är en majoritet av världens vård som inte är skattefinansierad.
Säg ett land där en sjusyrra tjänar mer än här. Eller där vården är dyrare.
Jag vet varför.
Senast redigerad av Pansarvecket 2021-03-28 kl. 01:47.
Citera
2021-03-28, 05:49
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
På sätt och vis, svar ja! Familjens överlevnad. Tror du vikingarna var på havet för skoj skull, nöjessegling i skärgården eller?
Citera
2021-03-28, 07:44
Avstängd
Citat:
En man i snitt? Hah, är du så jävla trög eller? Finns ingen man i snitt i detta sammanhang.

Så för giriga kvinnor med bägge händerna i fattiga män fickor? Det är ju lika sant, men kanske lite väl cyniskt,

Citat:
Som jag sa, en klick rika män som bidrar stort till skattkistan har ingenting att göra med resten av männen i landet som inte tjänar några extraordinära summor.

Your welcome.

Citat:
Jag kanske även behöver berätta för dig att om du inte har offentlig sektor att vända dig till skulle du få betala en jäkla massa för de tjänster du åtnjuter där,

För att inte tala om hur mycket jag betalar för de tjänster jag inte åtnjuter,

Citat:
hade lönerna varit fria istället för fast i offentlig skitsektor hade kvinnor som grupp också tjänat mer.

Haha.... mm eller mindre, avsevärt mindre... den offentliga sektorn är ju väldigt stor (nu igen), hade lönerna varit fria så hade ju marknaden reglerat dem, marknaden avlönar inte för tex netflixtittade, glassätande och sovmorgon , det är dina rika män som gör det....

Citat:
Men vafan, du är ju bara ännu en av stolparna här, så vad fasen spiller man ens sin tid att skriva för
[/quote]

Och du är bara ännu än av prinssesorna,
Med bägge händerna i andras mäns fickor, så varför skulle din åsikt vara av betydelse?
Senast redigerad av slö 2021-03-28 kl. 08:10.
Citera
2021-03-28, 08:05
Avstängd
Citat:

Female hypergamy.....
Citera
2021-03-28, 08:25
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
Det sägs att samhället i Sverige bara är ute efter jämställdhet mellan könen vilket är helt idiotiskt att tro att man skulle kunna uppnå i och med de biologiska skillnader som män och kvinnor föds med.

Som kvinna kan du Skapa liv och du kan enkelt få sex - du kan till och med utnyttja situationen för att tjäna pengar eller annat på det (jämställdhet??). Om du vill ha barn så är det knappats svårt att få tag på sex så att en egen avkomma uppstår sen skulle du bara kunna dumpa mannen och om du har en någorlunda stark familj så kan barnet ändå få en bra uppväxt (socialt kapital). Är dessa två exempel inte värda någonting i ett mänskligt liv?????

Min teori är att kvinnor i Sverige suggestivt "smygande" påbörjat en nedbrytning av mäns maskulinitet för att sedan enkelt ta över, en slags avväpning så att säga där man med hjälp av medias och politikernas propaganda-maskin tryckt i män sedan barnsben att kvinnor är mer värda, att de är bättre och att män är onda och bör ta ett steg bakåt för att ge plats åt kvinnorna. Har detta sin rot i kvinnlig rösträtt? Sexköpslagen? Kvinnliga preventivmedel som tex p-piller och spiral?
När började detta "vansinne" som i början bara ansågs som rätt och som "sunt förnuft" men som eskalerade till det kaos vi har idag i samhället?
Hur tror ni att detta startade? Vilka är era egna erfarenheter?

Ge mig gärna historiska exempel och årtal. När man sedan lägger ihop bitarna så kan vi säkert börja förstå hur det blivit som det blivit. Vissa lagar kan säkert också ha påverkat (inte bara sexköpslagen som kom ganska sent).

https://clearlycultural.com/geert-hofstede-cultural-dimensions/masculinity/

(FB) Sverige längst ned på Masculinity Index By Country (Svensk Feminism förstör Sverige)

Starten kan placeras till mitten av 1950-talet då man började flyga charter till Mallorca. Detta var första gången som svenska kvinnor i större omfattning kom i kontakt med Charmiga Sydländska Män (CSM) och en del av dessa kvinnor blev förtrollade av männens trollspön https://www.youtube.com/watch?v=wrsWVMJICc0&t=877s (10 sek långt). När kvinnorna kom tillbaka såg de som sin uppgift att kampanja och propagera för att få hit så många CSM som möjligt, ge dessa så mycket förmåner som möjligt - på bekostnad av svenska män som alltmer trycks ut i marginalen.
Citera
2021-03-28, 09:06
Medlem
RedXs avatar
Är inte ”förtryck” ett ganska överdrivet ordval, även för den som ser områden där män missgynnas relativt kvinnor?
Citera
2021-03-28, 09:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Är inte ”förtryck” ett ganska överdrivet ordval, även för den som ser områden där män missgynnas relativt kvinnor?

Mjo, men nu är vi ju i feministforumet där superlativer och överdrifter är lego. Det var de som började.

Om man ska nå fram till dårskapet så får man anpassa språket... För övrigt så är just hela vänsterbykets MO att våldföra sig på språk och definitioner och samtidigt förutsätta sig att motparten INTE gör det..

If you go rough & off-road, I go rough & off-road..
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-03-28 kl. 09:15.
Citera
2021-03-28, 09:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
I ain't sayin' she's a golddigger...
Du påstår en massa. Backa upp det eller så avslöjar jag din bluff.
Det är en majoritet av världens vård som inte är skattefinansierad.
Säg ett land där en sjusyrra tjänar mer än här. Eller där vården är dyrare.
Jag vet varför.
Du kan inte avslöja någonting då du inte vet någonting, lille gosse.
Att en sjuksyrra tjänar mindre i andra länder säger vadå? Det säger ingenting, utöver att sjuksköterskor är lågt värderade till yrket, vilket givetvis är helt åt helvete fel.
Citera
2021-03-28, 09:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

Jo afan, men nu är det bortskämda vita män vi talar om.
Citera
2021-03-28, 09:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Female hypergamy.....

Ja givetvis, allting män gör och någonsin gjort har att göra med hypergami. Märkligt att inte folk förstår detta, eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in