2021-03-28, 07:29
Medlem
biancaJs avatar
Jag börjar mer och mer tänka att GL förmodligen knappt alls varit insatt i förtalsmålet, inte ens på självaste julafton. Det kan ju ha börjat med ett oskyldigt meddelande på facebook bara nån dag innan. ”Hej det är en sak jag vill prata om, jo du förstår det är så att … ”. Och lite senare är det spikat att de ska ses.

Andra alternativet är att han mycket väl kände till inspelningsfusket i det tidigare fallet. Men i så fall måste han ha axlat rollen som djävulens advokat, vilket advokater såklart ofta gör gentemot sina klienter. Men I det här fallet gjorde han det dock som rådgivare. Vad finns det för bevekelsegrunder till en sådan icke-formell hjälpsamhet förutom:

1) en transaktion (betalt sex)?
2) Självbedrägeri eftersom han blivit kär och hyste förhoppningar. Då är det lätt att intala sig saker som om hon kanske haft skäl att anmäla den förra mannen som han förvisso misstänkte inte våldtagit henne där och då MEN varit elak eller nåt annat hemskt som hon broderat ut och som gav henne rätt att hämnas på honom. Det skulle i så fall förklara det där metoo-inlägget som kom på görans blogg strax efter att de träffades på julaftonen och som det skrevs om i media. Det som börjar lite stelt vid kalle anka förvandlas mer och mer till ett rättsfilosofiskt fyllesamtal som går ut på att ändamålen helgar medlen och att extrajuridiskt fulspel är tillåtet om man bara har goda skäl. Precis som det är tillåtet att hänga ut någon om man VET i själ och hjärta att den är skyldig eller vad det där blogginlägget handlade om. Föreställ er vidare att samtalet blir mer och mer som platons gästabudet med eros som flyger in och GL som blir hög av sina egna intelligenta utsagor och en samtalspartner som fnittrar jakande och medvetet spelar vamp, trots att det egentligen är hon som drar i trådarna.

Alternativ ett känns orimligt. Med detaljerna om förtalsmålet i bakhuvudet, varför betala för att ligga? Men alternativ två? Där är ju inte hans föresats från början att det ska hända något. Bara lite hoppfullhet i det undermedvetna som han till sist när det är ok att köra börjar ta mer och mer anspråk tills han slutligen traskar rakt i råttfällan.
Citera
2021-03-28, 07:35
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biancaJ
Det är MYCKET märkligt, jag håller med. Kanske stämmer det inte att de nya inspelningarna är manipulerade men i så fall tar ju GL en stor risk med att skriva det på sin blogg. Läckor kommer i såfall dementera det snart. På något sätt. Många människor måste ju känna till om det är så eller inte.

Hon tycks ha ett slående modus operandi.

Kan undra lite över julaftonskvällen där EA pratar med en vän (stod det annanstans i 30 min?) utan att GL noterar det? Skrämmande är också hennes väninnor som går i god för henne genom vittnesmål, här uppfattar jag det även så att "Lotta" begått mened.

En människa som EA gör mig ledsen över mänskligheten och jag blir uppriktigt ledsen för de män som kommer i hennes väg. För GL var det säkert en chock.

Citat:
Vid förhöret fick jag nämligen se ytterligare ett bevis (av väldigt många) för att kvinnan som anmält mig hade ljugit. Genom det här beviset (ett textmeddelande till nuvarande sambon Mats) kom det fram att hon hade messat med Mats vid en avgörande tidpunkt. Nämligen en tidpunkt då hon var så gott som medvetslös. Det hade hon själv och vittnet Lotta (som strax innan hade videopratat med henne) intygat för polisen. Men nu dök det alltså upp ett bevis för att hon just då inte bara hade messat med Mats utan också hade pratat med Lotta (mig ovetande förstås). Det hade hon ju inte kunnat göra om hon varit helt borta. Och beviset (textmeddelandet) hade hon raderat från sin egen telefon.

Själv hade jag ju vetat hela tiden att hon ljög, men nu förstod tydligen alla. Att hon hade spelat in våra samtal utan att ha berättat för mig, att hon hade valt ut lämpliga ljudfiler, att hon hade raderat lämpliga delar av textmeddelanden och att hon hade fabriksåterställt telefonen när hon var klar med sitt urval hjälpte förstås. Och att hon hade gjort precis samma saker i ett tidigare mål 2018. Saken var glasklar.

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-304/
Citera
2021-03-28, 08:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Var och varannan människa har kladdat. Jag har inte påstått att var och varannan människa brukar göra det. Jag har inte heller sagt att det är okej. Två saker: 1. Det var relevant i sammanhanget att berätta det. 2. Det är ganska harmlöst och bör därför inte blåsas upp på det sätt som blivit.

GL har ofta det där flinet. Han är inte stolt över att han kladdat. Han njuter inte av att synas i rampljuset. Om han varit så besatt av uppmärksamhet hade det visat sig tydligt om och om igen sedan decennier sedan.

Det var naturligtvis ett dumt ordval av Lambertz. Att "kladda" på någon har vi lärt oss är något fult och negativt. Om jag drar klockan långt tillbaka i tiden till den tiden det begav sig för min del att vara ute i krogvimlet på fyllan och villan så minns jag att jag efter ett visst mått av berusning blev en person som kände att jag blev ett med alla som var där. Som att man kände dem eller åtminstone hade det gemensamt med dem att man var där och att vi var fulla och hade kul. Då blev det också ofta så att jag lade armen om axeln på dem eller en hand på axeln eller något sådant när man försökte föra något som liknade en konversation med dem i bullret och det mindre nyktra tillstånd jag befann mig i. Detta gällde då både kvinnliga och manliga personer.
Jag skulle kalla det att jag blev lite "klängig" eller egentligen inte ens det ordet. Men ett betydligt bättre ord än att kladda.
Citera
2021-03-28, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det är möjligt att jag halvsovit en del på senaste tiden, men för mig var det en nyhet att EA ska ha manipulerat bevis och fabriksåterställt sin telefon även i detta ärende.

Den där fotografen som var gift med EA en gång i tiden beskrev väl henne som "den mest intelligenta kvinnan han någonsin träffat"? Frågan är dock om det inte säger mer om vilka kvinnor han träffat än om EA:s intelligens, för vad är det för människa som först blir avslöjad med sin misslyckade bevismanipulering i ett ärende och sedan gör exakt samma sak igen?

Fotografen själv verkar inte vara den skarpaste kniven, så tjejerna han har träffat är säkert inte Mensa-medlemmar.
Ingenting av det den här E.A. har sysslat med tyder på intelligens. Tvärtom.
Hon har en kriminell hjärna, men som så många andra som sitter inne har hon förstört den lilla intelligensen hon eventuellt en gång har besuttit mha drogerna. Hennes verklighetsuppfattning är skev..
Citera
2021-03-28, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hon tycks ha ett slående modus operandi.

Kan undra lite över julaftonskvällen där EA pratar med en vän (stod det annanstans i 30 min?) utan att GL noterar det? Skrämmande är också hennes väninnor som går i god för henne genom vittnesmål, här uppfattar jag det även så att "Lotta" begått mened.

En människa som EA gör mig ledsen över mänskligheten och jag blir uppriktigt ledsen för de män som kommer i hennes väg. För GL var det säkert en chock.

http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-304/

Hennes knarkarkompis ”Lotta” som egentligen kanske heter A.A. borde definitivt straffas. Det finns ingen vits med att vittnen svär en ed om de ändå kan ljuga utan konsekvenser..

Sen är det ju intressant att E.A. har en ”sambo” ”Mats”. Var var han under julaftonen? Varför är inte E.A. folkbokförd i adressen där hon bor med honom?

Vad tycker nu ”sambon” om att E.A. har legat med gubbslemmet under julaftonen? Är det ok om det eventuellt dryger ut kassan?

I missbrukarkretsar är inte moralen o spelreglerna samma som för oss flesta. Därför är det omöjligt att förstå sig på dem.
Senast redigerad av sno 2021-03-28 kl. 08:50.
Citera
2021-03-28, 08:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Apparentlyso
Nej, ni män vill att det inte ska stämma.
Kanske bättre att kvinnor talar för sig.

Som MÄ? Jo hon har ju en historik av dubbelt så gamla män....

Action speak lounder then words.
Citera
2021-03-28, 08:41
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hennes knarkarkompis ”Lotta” som egentligen kanske heter A.A. borde definitivt straffas. Det finns ingen vits med att vittnen svär en ed om de ändå kan ljuga utan konsekvenser..

Sen är det ju intressant att E.A. har en ”sambo” ”Mats”. Var var han under julaftonen? Varför är inte E.A. folkbokförd i adressen där hon bor med honom?

Vad tycker nu ”sambon” om att E.A. har legat med gubbslemmet under julaftonen? Är det ok om det eventuellt droger ut kassan?

I missbrukarkretsar är inte moralen o spelreglerna samma som för oss flesta. Därför är det omöjligt att förstå sig på dem.

Att hon kan heta AA låter inte långsökt. Det lär väl inte drälla av kriminella kvinns som utan skrupler försöker tjäna sig en hacka genom sex och lögner. Att EA bedöms trovärdig av TR och HR är sannolikt för att hon är övertygad själv, verklighetsuppfattningen är skev och formbar. Att dryga ut kassan på det här sättet måste väl förutsätta att man byter försäkringsbolag, de är väl dom som först skulle reagera på att en person råkar ut för orimligt många våldtäkter.

Spekulation:
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-03-28 kl. 08:45.
Citera
2021-03-28, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Att hon kan heta AA låter inte långsökt. Det lär väl inte drälla av kriminella kvinns som utan skrupler försöker tjäna sig en hacka genom sex och lögner. Att EA bedöms trovärdig av TR och HR är sannolikt för att hon är övertygad själv, verklighetsuppfattningen är skev och formbar.

Spekulation:

Din spekulation stämmer med min. Man borde kolla i vilka mål den här damen förekommer, men det kan inte ”vi” göra när MÄ får vara anonyma i våldtäktsmål..

De kan ha satt i system att turas om o dela på kakan.

P.S. jag hoppas GL inte ger upp utan rotar i detta så mycket det bara går..
Citera
2021-03-28, 08:59
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavochsiffra1
Kan vi för ett ögonblick pausa, och försöka förstå hur han haft sex, och varit tillsammans med tjejer av denna kaliber utseendemässigt?

Vi pratar alltså om en medioker, personlighetsmässigt gränslös, fotograf som har tatuerat in "Pepsi" på ena armen.

Man kan tycka vad man vill om Lektyrfotografens bilder, men många av dem är vackra bilder på vackra kvinnor i exotiska miljöer. Till och med kvinnan i denna tråd ser mycket bättre ut på hans bilder än de mer aktuella bilder som finns.

Även om man är en fet femistisk lebba i tunika med hamstrar i armhålorna och en snaggade frisyr så måste man hört talas om att det finns en marknad för dessa fotografier, kanske mer utomlands i England och Tyskland. Det är förmodligen detta Lektyrfotografen lever av.

Fotograferna, som Lektyrfotografen, brukar ha avtal som modellerna får underteckna. De brukar ange vem som får använda och sälja bilderna och vilken ersättning modellen får. Det brukar också vara viktigt att modellerna är myndiga eller har tillstånd från målsmän.

Men visst, det är mänskligt att kvinnor som liknar de kvinnor som åker till Gambia och ”gifter sig” med PUT-sugna gambier som vill komma hit och leva av oss är avundssjuka. De hade naturligtvis önskat sig ha modellernas utseende. Men inte ens med Photoshop och terjade bilder är det möjligt.
Senast redigerad av BorgeH 2021-03-28 kl. 09:24.
Citera
2021-03-28, 09:05
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno

Vad tycker nu ”sambon” om att E.A. har legat med gubbslemmet under julaftonen? Är det ok om det eventuellt dryger ut kassan?

Instämmer! Helt omöjligt att förstå dem! Detta liknar ju rana rama ormboet. Gollum Lambertz knullar med E.A medan de båda har varsin partner vid sidan om och ingen av dem bor tillsammans. Då bör de vara kk eller särbo alt. ha ett ”öppet” fritt förhållande (som ingen vanlig skapt människa begriper). Jaa, så vad gjorde Mats på julafton?.. inte otänkbart att han knullade ”Lotta”...eller självaste julenissen..fan vet, men ruskigt är det. Man kan bara hoppas att flatlössen å skabben gör kullerbyttor av glädje..Isch!
Citera
2021-03-28, 09:14
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag säger inget alls om hennes rätt att ha sex, uppenbarlingen är logik inget för dig. Jag har inte varit bland dem som moraliserat över huruvida hon spelat in porrfilmer etc.

Det är klart han visste om än han måhända inte har fått läsa hennes journaler. Även om han menar att han hjälpte henne och hon hade haft det jobbigt och var så ensam och yada yada. Är folk så naiva som du är det väl inte konstigt att människor råkar illa ut för vad som för flertalet ses som helt i onödan.

Det är just det du gör när du säger att GL inte borde haft sex med henne för att hon är psyko. Det borde väl då gälla alla män och kvinnor vilket innebär att hon inte kan ha sex med någon.

Du misslyckas också med att redogöra varför han måste ha vetat att hon är psyko. Jag har varit ihop med en borderline-tjej och ingen av ens hennes nära vänner visste om detta förrän efter vår relation bröts. Jag visste heller inte om det förrän flera år efter att vi inlett vår relation, detta tar nämligen ofta tid att upptäcks och dessa personer är istället mycket charmiga och omtyckta eftersom de är skickliga på att manipulera människor. Det är först när de inte får som de vill som deras sidor framträder.
Citera
2021-03-28, 09:18
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det är han som kladdar på människor som hn märker att de drar sig undan och känner obehag. Han sade det om kladdandet på MÄ, hon försökte böja sig och vända bort ansiktet när han ville pussa på henne. Han har fått be om ursäkt ett par gånger i andra sammanhang efter fester då han druckit för samma typ av kladdande. Då är det ju inte som kontinentala kindpussar när man hälsar där man typiskt inte faktiskt pussar på varandra.
Det spelar väl ingen roll om kladdandet inte är sexuellt på så sätt att man tar på brösten eller i skrevet eller så, det räcker väl att man märker att personen man kladdar på tycker att det är obehagligt?

Fel, det spelar stor roll att kladdet är att lägga armen om EA och att det inte är rent sexuellt, det spelar roll för om det är ett brott eller bara något som kan gillas eller ogillas. Nu var det ju också hon som tog initiativ till sexet så det verkar som hon gillade kladdet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in