2021-03-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har sagt det förr, follow the money
Det måste finnas redovisat.
Det är mycket pengar ut för dssons..

Var nyss innne på region Örebros hemsida, men hittade ingenting om vilka de delar ut pengar till. Eller redovisning från dem som får bidrag. Offentlighetsprincipen? Men så förbannat svårt och snårigt att få besked.

Skrev en fråga och ska gå in i morgon och se om jag har fått svar. Kanske bättre att fråga Honan?

Kanske är jag lite väl misstänksam, men finns det nåt skit här så måste det komma fram.
Citera
2021-03-27, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Vet man om SD tar kontakt med män också, eller är det bara kvinnor han närmar sej på detta plumpa och ytterst obehagliga sätt?
(Tänker då även på tex TB, Te*ss...)

Åtminstone en man...

Fr*drik R*os har i kontakten med Katarina berättat om hur han dragit sig ur geocachinggruppen som bestod av honom själv, J*rry Gr*y, St*fan och L*na. Han har beskrivit det som att han "sett för mycket av hur L*na och St*fan umgicks intimt". Då Fr*drik tog avstånd plockade han bort sina cacher från Geotouren under tiden St*fan och H*nna drev den. Efter det fick han en bild på St*fan ståendes utanför Fr*driks bostad skickad till sig från St*fan samt ett meddelande kopplat till det. Fr*drik blev jätterädd och har inte vågat sova med öppet fönster sedan dess.
Citera
2021-03-27, 22:10
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Åtminstone en man...

Fr*drik R*os har i kontakten med Katarina berättat om hur han dragit sig ur geocachinggruppen som bestod av honom själv, J*rry Gr*y, St*fan och L*na. Han har beskrivit det som att han "sett för mycket av hur L*na och St*fan umgicks intimt". Då Fr*drik tog avstånd plockade han bort sina cacher från Geotouren under tiden St*fan och H*nna drev den. Efter det fick han en bild på St*fan ståendes utanför Fr*driks bostad skickad till sig från St*fan samt ett meddelande kopplat till det. Fr*drik blev jätterädd och har inte vågat sova med öppet fönster sedan dess.
Usch, ja det ja. De kände ändå varandra sedan flera år tillbaka.
Supervittnet FR är för övrigt en ren fröjd att lyssna på, eftersom han minns väldigt mycket och svarar redigt på frågorna.
Citera
2021-03-27, 22:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, hur ligger det till med det?
Ibland hänvisas till förhör med någon, och då verkar det vara ett eget litet häfte som är med.
-Det sitter på baksidan av förhöret med vittnet...
Typ.
De är muntlighetsprincipen som gäller men de har tillgång till det som ÅK el advokat tänker hänvisa till om det har betydelse för att förtydliga, det ska bifallas.
Typ som att HD inte minns ett dugg och det blir otydligt eller att det är ett väldigt avvikande svar från nån.
Citera
2021-03-27, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Visste HD om otrohetsaffären den 28 september 2016?

I så fall är SD ju helt uppenbart empatistörd, över gränsen till sadism.

Han prickar ju i alla klassiska punkter på varenda populärvetenskaplig lista över vad som karaktäriserar en narcissist, exempelvis;

* Gaslighting - att få HD och JG att tro att de sätt i syner och känna skam för sin ”misstänksamhet”

* Lovebombing - överdriven värme mot nya människor som han vill ha över på sin sida (slår fel med både Kristin och Therese eftersom han inte klarar att känna var gränserna går och inte fattar att han är creepy)

* Trianguleringen - verkligen försöker elda på HD att hata LW och dra upp ämnet (verkar njuta av det)

* Hot/cold - svarar inte med samma kärleksord till HD trots att hon verkar fiska efter bekräftelse och gensvar, svarar ”jaja” när hon skriver ”jag älskar dig”

* Kontrollbehov - sms-bombar LW, förhör HD om vem hon träffat

Osv osv. i all oändlighet.

Att partnern blir narcissistens robot är också något som brukar nämnas.

Och HUR knäppt är det inte att en gift småbarnsfar är ute och cyklar omkring på jakt efter en kvinna han har ett förhållande med... Är han 12 år mentalt?
(Ser honom framför mig i sin hjälm och snabba solglasögon, stryka omkring i villaområden på cykeln letandes efter Lena)

Konstig, stalkervarning, respektlös mot frun och barnen, respektlös mot LW.

Och ja, väldigt obehagliga vibbar.

I min inre biograf kan jag se och "känna av" denna SD. Har haft att göra med ett liknande, ytterst känslomässigt påfrestande sadistiskt psyko privat - och yrkesmässigt med deras offer. En farlig person som får den någorlunda uppmärksamma personen att rysa av obehag. Både uppmärksamma män och kvinnor.

Bra att de 2 kvinnor du nämner kände det direkt. Som sagt: med ett litet barn, ja även större barn, så har man känselspröten ute konstant. De flesta har nog det, skulle jag tro.

Follow your guts!
Citera
2021-03-27, 22:25
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De är muntlighetsprincipen som gäller men de har tillgång till det som ÅK el advokat tänker hänvisa till om det har betydelse för att förtydliga, det ska bifallas.
Typ som att HD inte minns ett dugg och det blir otydligt eller att det är ett väldigt avvikande svar från nån.

Ja, det hänvisas ofta till ”avvikelse” eller ”eftersom vittnet inte minns” etc.
Det verkar finnas papper och häften, utdrag ur FUP, som domaren bläddrar i, men om man hänvisar till slasken så känns det ju lite lattjo på nåt sätt.
Jag ska lyssna en gång till på förhör med JoSj imorgon, och höra om det hänvisas till någon exakt bilaga och sida, och stycke. (”Andra hålet uppifrån...”)

Som jag har för mej säger Åkl där endast ”du har i förhör berättat” utan att citera.
Citera
2021-03-27, 22:28
Medlem
Citat:
Har jag aldrig hört talas om. De hänvisar ju till förhör?
Vad läser rådmannen då som hänvisning?
Har de dragit med hela slasken till TR. 😂

Tillhör kanske det sekretessbelagda materialet?
Citera
2021-03-27, 22:28
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Bättre en tia i handen än en tjuga i foten.

Follow The money, säger Firesnake och det ska jag försöka göra gällande geo-kassan.

Honan6 hade tidigare eminenta sammanfattningar i sin profil med massor av länkar.
Undrar vart de tog vägen.
Citera
2021-03-27, 22:30
Medlem
Jag hade remsan i åtanke.

Den som HD loggat digitalt och den ingick väl i cachekriget.
Som fortgick, eftersom HD loggat om efter LWs död.

Högra bilden är väl där hunden stannade i stort sett...

https://www.bildtagg.se/bild/mw3r1giyi8zno5bmrovkdh1

Det ser ut som vändplan direkt nedanför där Byalagsgatan och Rättaregatan har korsat varandra. Dom gick mest troligt aldrig ens ner till själva vändplan utan vek direkt upp efter Byalagsgatan. Det är min uppfattning.

Hade de fortsatt följa staketet, ner till vändplan, hade Ingen hundnäsa i världen missat doften av kadavarin! Dom har inte sökt enl MSO.

En vecka innan mordet beskrivs aktuella cacher som nåt extra, det mest avancerade än hon tidigare gjort.
Självklart borde det ha funnits spår av dessa, men det tycks ha gått upp i rök och jag vet inte om Fu fördjupat sig värst i det här.

Absolut, borde spår av dessa cacher ha hittats. Hennes hem verkar snarast som dammsuget efter spår av dylika. Det är bestickande. Inte ett spår av "Work in progress". Även om LW skulle vilja dölja vissa essentiella detaljer, så är det faktum att Absolut Inget finns alarmerande! Och nej, jag tror inte att polisen förstod/förstår då/idag hur viktig en cache var just i denna speciella konstellation av människor. Liv och Död.

Hade gärna sett ett helt avsnitt om detta i FUP, för det kan vara en del ang motiv i ett större perspektiv som de missar, som pekar mot förövare.
Vanligtvis är motiv sekundärt (varför) versus när, var, hur (och givetvis vem).
Här tror jag dock det är av större värde.

De har som sagt inte lagt värst med krut på burkarna ens under spaningsarbetet.
Jag funderar på om inte GMP (gärningsmannaprofilgruppen) inom NOA kunde vara behjälpliga.

... och jag tror som sagt hon var redo att säga typ Fuck off iom USA on The boulevard of boken Dreams.

Men inte fult och hämndgirigt så sett, det hade dragit med henne själv i fallet.

Jag gissar på en raffinerande Mystery Cache där den fulla innebörden bara sakta sipprar in hos vissa särskilt begåvade.

Det kan till och med vara så att herr och fru Team var smått paranoida, var och en på sitt eget vis angående leverans av cache de inte kunde bli FTF på.
Att den inte var så att hela fasaden hade krackelerat.
Citera
2021-03-27, 22:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Tillhör kanske det sekretessbelagda materialet?
Frågan är varför om de står offentligt i TR. Har aldrig sett nåt sånt och vittnen brukar då hamna bakom lyckta.
Citera
2021-03-27, 22:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja, det hänvisas ofta till ”avvikelse” eller ”eftersom vittnet inte minns” etc.
Det verkar finnas papper och häften, utdrag ur FUP, som domaren bläddrar i, men om man hänvisar till slasken så känns det ju lite lattjo på nåt sätt.
Jag ska lyssna en gång till på förhör med JoSj imorgon, och höra om det hänvisas till någon exakt bilaga och sida, och stycke. (”Andra hålet uppifrån...”)

Som jag har för mej säger Åkl där endast ”du har i förhör berättat” utan att citera.
Ja, vi får kolla mer, orkar inte nu, jag reagerade dock på att jag inte hittar honom.
Citera
2021-03-27, 22:42
Medlem
Citat:
Frågan är varför om de står offentligt i TR. Har aldrig sett nåt sånt och vittnen brukar då hamna bakom lyckta.

Jag vet inte hur det brukar vara, men tänker att själva förhören är sekretessbelagda, men att de bitar man vill förhöra om i TR inte är sekretessbelagda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in