2021-03-27, 20:06
Medlem
Godisautomaten - David Lindgren
Sjöbjörnen är Kevin Walker
Citera
2021-03-27, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pottero
Får för mig att Björnen är Robert Kronberg Hhan har Svenks rekordet i 110 m häck

Första tanken på monstret var Erik Saade, andra Di Leva när dom pratar om rymden. Dock låter Monstret precis som Saade med näs-sången.

Björnen är någon idrottare med många pokaler, skulle kunna vara någon cliff hanger och vara Robert Gustafsson som associerar på Tony Rickardsson men tyckte mig se en tennis pokal så, kanske kan vara Jonas Björkman??
Citera
2021-03-27, 20:12
Medlem
Många bra förslag på Godisautomaten. Även Eric Saade skulle det kunna vara.

Han har både liknats vid ett penntroll, men även tillsammans med Björkman gått till attack mot Irlands Jedwards inför ESC för att de är som två penntroll.
Senast redigerad av AirOfficer 2021-03-27 kl. 20:24.
Citera
2021-03-27, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pottero
Hej a dig det tror jag åckså

jag med.

David var med i musikalen Hair.
Hans mello låt gick till final i globen.
Citera
2021-03-27, 20:15
Medlem
Kevin Walker på björnen för han är även idrottslärare.
Citera
2021-03-27, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamhet.
Godisautomaten - Daniel Norberg
Jokern - Lotta Schelin
Enhörningen - Ellen Bergström
Monstret - Kikki Danielsson
Sjöbjörnen - Anders Bagge
Pingvinen - Sven Melander

Rätt säker på det här. Det enda som stör mig är ledtråden om hur Monstret "till och med är känd i rymden".

Kikki har fått en asteroid uppkallad efter sig, "18632 Danielsson".
Citera
2021-03-27, 20:29
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Jag tror i övrigt som du men inte att monstret är Kikki. Har lyssnat minst 20 gånger och jag känner så himla väl igen rösten men det är ju helt hopplöst att komma på vem det är. Blir tokig snart!

Nu när du säger det så har jag också lyssnat på rösten, flera gånger, de kan ju även vara Christer Lindarw? men det låter mest som Kikki när man lyssnar och har namnet i tankarna

https://www.youtube.com/watch?v=fJl0q89l1YE
Citera
2021-03-27, 20:30
Medlem
activateds avatar
Tror att alla som gissar på aktiva sångare/musiker (Eric Saade, David Lindgren, Kikki D mfl som det har gissats på i tråden) är fel ute.
Själva grejen med programmet är väl att det är kändisar som inte är aktiva i musikbranschen som sjunger maskerade?
Citera
2021-03-27, 20:31
Medlem
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av activated
Tror att alla som gissar på aktiva sångare/musiker (Eric Saade, David Lindgren, Kikki D mfl som det har gissats på i tråden) är fel ute.
Själva grejen med programmet är väl att det är kändisar som inte är aktiva i musikbranschen som sjunger maskerade?
Så tänker jag också. Musikbranschen kan de möjligen varit i på något vis förstås men att det skulle vara "riktiga sångare" tror jag inte heller på.
Citera
2021-03-27, 20:38
Medlem
Citat:

Nej, du har helt fel. Det kan vara politiker, skådespelare, idrottare osv osv samt artister.
Citera
2021-03-27, 20:53
Medlem
activateds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Nej, du har helt fel. Det kan vara politiker, skådespelare, idrottare osv osv samt artister.

Jag skrev inte att det inte kan vara politiker, skådespelare, idrottare som sjunger i programmet, utan att det inte är några musikartister som gömmer sig bakom maskerna.
Själva behållningen med programmet är ju att det är någon kändis man inte kunde förvänta sig kunna sjunga som gömmer sig bakom maskerna.
Citera
2021-03-27, 21:06
Medlem
Citat:
Jag skrev inte att det inte kan vara politiker, skådespelare, idrottare som sjunger i programmet, utan att det inte är några musikartister som gömmer sig bakom maskerna.
Själva behållningen med programmet är ju att det är någon kändis man inte kunde förvänta sig kunna sjunga som gömmer sig bakom maskerna.

Ja, och jag skrev att du har fel eftersom du har fel.
Det är väl bara att du tar en titt på vilka som varit med i andra länders upplagor av The Masked Singer så inser du att sannolikheten för att det inte är med musikartister även i den svenska är försvinnande låg: https://en.wikipedia.org/wiki/Masked_Singer (OBS! Länken innehåller mängder med spoilers eftersom vinnare för olika säsonger står med.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in