2021-03-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattjag
Well, han har inte så många åklagare att välja på. För att kunna peka på strukturella problem så behöver han rimligen ett prejudikat.
Well well.
Här har enligt mig GL "gratis" fått inte mindre än två stycken åklagare att skärskåda närmare:
Den första är givetvis hans motsåndare i detta mål, nämligen åkl Annika Bokefors.

Den andra, i mina ögon juridiskt betydligt mer intressanta, det är åkl i ärendet med stackars DU som helt i onödan fick sitta häktad i sju månader bara för att den åkl inte skötte sitt jobb.
GL-ärendet är i sig redan en stor skandal där 'sannolika' på mycket kort till förvandlades till ett nedläggande och ett frisläppande. GL kom undan med blotta förskräckelsen.
Detsamma kan man tyvärr inte säga om DU. Gissar att stora delar av hans liv och livsglädje kom att grumlas av missgrepp hos en aktivistisk/inkompetent (stryk det icke tillämpliga) åklagare.
Skamligt.

Så GL har goda möjligheter att fylla sin lediga tid och samtidigt göra nånting gott för rättssäkerheten i Sverige.
Citera
2021-03-27, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Rätten kommer garanterat att kalla in snuskfotografen som vittne och få berätta hur EA är eller vad tror ni?

Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Den där bloggen är sannerligen ett mysterium. Är det ens tillåtet att ha en sådan trofésamling ute på nätet när det kanske kan anses gränsa till hämndporr? Och de taffliga bildtexterna gör upplevelsen ännu mer besynnerlig...

De sidor där han lockat med sig sina fotomodeller genom att erbjuda dem gulla med diverse kattdjur för ju tankarna direkt till Mr Joe Exotic!

Citat:
Ursprungligen postat av Plastkork
Även jag tyckte att materialet på bloggen var stötande. Man får hoppas att uppladdningarna grundar sig i någon överenskommelse. Möjligen ser man helt annorlunda på saken om man är fotograf och jobbar med att fotografera nakna kvinnor, vare sig om man är ihop med dem eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hon hade ju bara behövt stoppa upp en tampong och sedan dra ut den och spara den så hade hon kanske haft bevismaterial av hans dna. Men jag vet inte om det skulle vara giltigt. Det måste ju bevisas att hon haft den i slidan och det vet jag inte om det kan göras

Kan vi för ett ögonblick pausa, och försöka förstå hur han haft sex, och varit tillsammans med tjejer av denna kaliber utseendemässigt?

Vi pratar alltså om en medioker, personlighetsmässigt gränslös, fotograf som har tatuerat in "Pepsi" på ena armen.
Citera
2021-03-27, 20:21
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Well well.
Här har enligt mig GL "gratis" fått inte mindre än två stycken åklagare att skärskåda närmare:
Den första är givetvis hans motsåndare i detta mål, nämligen åkl Annika Bokefors.

Den andra, i mina ögon juridiskt betydligt mer intressanta, det är åkl i ärendet med stackars DU som helt i onödan fick sitta häktad i sju månader bara för att den åkl inte skötte sitt jobb.
GL-ärendet är i sig redan en stor skandal där 'sannolika' på mycket kort till förvandlades till ett nedläggande och ett frisläppande. GL kom undan med blotta förskräckelsen.
Detsamma kan man tyvärr inte säga om DU. Gissar att stora delar av hans liv och livsglädje kom att grumlas av missgrepp hos en aktivistisk/inkompetent (stryk det icke tillämpliga) åklagare.
Skamligt.

Så GL har goda möjligheter att fylla sin lediga tid och samtidigt göra nånting gott för rättssäkerheten i Sverige.

Dessvärre, får man nog säga givet läget, kan GL rimligen bara driva sitt eget ärende. Han är privatperson i detta, inget annat.
Citera
2021-03-27, 20:22
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det kommer nog att komma ska du se. Det sämsta feministerna kunde ha gjort var att ge sej på Lambertz. Han valde att ta strid. Det kommer nog en del män till som kommer berätta. Skulle inte förvåna mej om det finns någon oskyldig som tagit sitt liv pga falska anklagelser

Året 2021 #mäntoo!
Citera
2021-03-27, 20:22
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Hon skulle aldrig gett sig på honom. Jag har svårt att tänka mig att detta fallet fått lika mycket uppmärksamhet om det hade handlat om en mindre känd man. Rättshaverist som han är tror jag inte han kommer att backa heller.

Jag tror precis som du att detta är ovanligt. Jag tror snarare att det är vanligare att inte våga anmäla. Att skuldbelägga sig själv.

Det är en intressant men skrämmande cirkus att följa.

Jag tror också att det är vanligt att flickor/kvinnor inte anmäler våldtäkt av någon orsak, t.ex.:
– Dom skuldbelägger sig själva (som du skrev).
– Dom ser det som att dom kommer att få gå igenom något som är skamligt för dom själva.
– Dom kommer att skuldbeläggas av vissa även om det är en solklar våldtäkt.
– Dom får veta att bara 5,6% av anmälningarna leder till fällande dom och ger upp.

Dom här fallen får ingen uppmärksamhet alls. När EA anmäler Göran Lambertz för våldtäkt, i vad som troligen är en falsk anmälan, så är det förstasidesstoff i flera veckor.

Det finns en klar risk att vad som hänt här får många att tro att falskanmälningar är det normala i samband med våldtäkt och att ännu fler inte ens vågar anmäla.

Citera
2021-03-27, 20:24
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavochsiffra1
Kan vi för ett ögonblick pausa, och försöka förstå hur han haft sex, och varit tillsammans med tjejer av denna kaliber utseendemässigt?

Vi pratar alltså om en medioker, personlighetsmässigt gränslös, fotograf som har tatuerat in "Pepsi" på ena armen.

Alltså, han är värd en egen tråd!
Citera
2021-03-27, 20:32
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavochsiffra1

Tror vissa tjejer faller som furor för att få stå modell.
Citera
2021-03-27, 20:34
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är något som inte stämmer med denna kvinna.
Jaså, det säger du?

Hon är det levande beviset för att det var helt fel att lägga ner mentalsjukhusen. Hon borde sitta med tvångströja isolerad 24 timmar om dygnet så att hon inte kan skada någon människa mer. Tidigare har hon bevisligen manipulerat bevis, så även mot Göran Lambertz. När polisen insåg detta blev han från häktat som skäligen misstänkt till nedlagt undersökning på bara några minuter
Citera
2021-03-27, 20:42
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det kommer nog att komma ska du se. Det sämsta feministerna kunde ha gjort var att ge sej på Lambertz. Han valde att ta strid. Det kommer nog en del män till som kommer att berätta. Skulle inte förvåna mej om det finns någon oskyldig som tagit sitt liv pga falska anklagelser

Ett par exempel på falska anklagelser som resulterat i självmord har tagits upp i tråden.

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

(FB) Göran Lambertz misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11, släppt 23/3)

Det var dom två som jag kom ihåg och hittade.

Citera
2021-03-27, 20:47
Medlem
Har hennes sexvideo länkats i tråden?
Citera
2021-03-27, 20:50
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave

Vilken syftar du på?

Har länkats en och samma flera gånger men råder tvivel på att det är hon.
Citera
2021-03-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Ja. Sen om det är hon eller inte var det vissa högljudda som förnekade.
Men helt klart en knullbar Donna på videon, lite väl mycket focus på kameran dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in