2021-03-27, 18:19
Medlem
Pojkar och män har samma rätt att slippa sexuella närmanden och kommentarer som tjejer och kvinnor. Lagen gäller för alla.
Nog för att jag tror att den här kvinnan inte har alla bestick i lådan.
Citera
2021-03-27, 18:36
Medlem
storpungens avatar
Den där väktaren är antagligen bara ute efter skade[stånd]. Pengar alltså.
Citera
2021-03-27, 18:40
Medlem
Svårt med psykisk sjukdom om det nu är det som ligger bakom för om det är så kommer hon vara tillbaks på gatorna inom kort. Har en sjukt bullrig man i byn som faktiskt även för oss vuxna är någon som får en att haja till. Han hotar barn, sitter och svär högt, pratar med sig själv, vill gärna dra in en i sin monolog med mera. Han åker regelbundet med polisen och är åter på gatan inom kort.
Oftast i dessa fall så handlar det ju om att psykvården havererat i Sverige så det finns inga sätt att hantera sådant här.
Citera
2021-03-27, 18:49
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Tveksamt om det leder till åtal . Ifall hon lider av tex alzheimers så kan hon inte hållas till svars för något hon inte förstår. Tex sexuellt ofredande.

Det räcker med att hennes ombud begär en liten sinnesundersökning så får hon istället rättspsyk och blir ett föremål för frivården.

Men ska det vara nödvändigt att dra henne inför rätta?

Det känns vara ett solklart fall för äldrevården, deras vardagsmat. De borde kunna hantera det bättre än rättspsykiatrin. Ganska vanligt att äldre dementa blir sexuellt utagerande, även de som varit pryda tidigare i livet och skulle tokskämmas om de fattade hur de bar sig åt...

Jag tycker synd om tanten och hoppas hon får hjälp, inte ramlar mellan de berömda stolarna. Virra runt med hönsmössa och ofreda, man förstår ju att hon inte mår bra.
Citera
2021-03-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Häktad? Knappast. Bevisläget verkar ju rätt klart.

Demens kan drabba impulskontroll och ge lite torettesliknande drag.

Min gamla mor kläcker ogenerat ur sig saker som hon hade skämts för bara för 20 år sedan.

Så att eeeh...

Man får ha lite överseende med gamla människor, vilket jag hoppas att de flesta har.

Väktarens beteende ger jag dock inte mycket för.
Citera
2021-03-27, 19:13
Medlem
Överdrivet känsligt beteende av väktaren. Han kunde väl ha käftat tillbaka på ett skämtsamt sätt. Det är väldigt onödigt att slösa skattebetalarnas pengar på sådant här.
Citera
2021-03-27, 19:14
Medlem
Dentistlakares avatar
Ja vad förvänta hon sig. En väktare är ju det absolut sista man ska sexuellt ofreda.
Citera
2021-03-27, 19:37
Medlem
"COOP-tanten" är lokalkändis.

https://www.svd.se/gun-var-inte-senil--hon-bara-aldrades
https://www.sydsvenskan.se/2009-01-22/hennes-roligaste-tid-ar-nu
Citera
2021-03-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/87-aarig-kvinna-kommenterade-vaektares-koensorgan.a0BpJ-Wfj
En 87-årig kvinna i Lund åtalas för sexuellt ofredande på en väktare i en matbutik

Väktaren kallades till butik efter att kvinnan varit stökig och ofredat både personal och kunder. När väktaren kom dit ska kvinnan pekat på hens könsorgan och sa högt “Du som har ett så vackert underliv”. Väktaren säger i förhör att hen känts sig förnedrad.
https://www.sydsvenskan.se/2021-03-26/87-arig-kvinna-infor-ratta-for-sexuellt-ofredande
En tidigare ostraffad 87-årig Lundakvinna ställs inför rätta för sexuellt ofredande.

87-åringen satt på sin rollator när hon uttalade de kränkande orden.

Kvinnan har vid flera tillfällen uppträtt störande i butiken och har tidigare polisanmälts för detta – men då har det lagts ned. Denna gång blir det dock rättegång för 87-åringen
Vet någon mer?
Låter som att hon skulle behöva en ordentlig påsättning. Ingen i Lund som offrat sig? Är det bara en massa vänsterhensbögar i Lund?
Citera
2021-03-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag bor i Lund och alla vet vem hon är. Hon är helt prillig och går runt på stan med rollator och klädd i en mycket konstig mössa med en höna högst upp.

Hon är sextokig och verkar hysa starka begär mot grabbar i högstadieåldern, samt gymmade araber med "jazzskägg" i 20-30-årsåldern. Dessa "adonisar" inbjuder hon till samlag i klara och tydliga ordalag, där önskade aktiviteter beskrivs mycket färgstarkt. Hon blockerar också gärna butiksdörrar med sin rollator, så att hon får möjlighet att klämma och smeka föremålen för sitt begär när de ska ta sig in eller ut.

Hon är helt ofarlig och jag tycker att det är dålig stil att anmäla henne. Hon bara ett av många excentriska inventarier här i gamla Lund.

Har även jag stött på henne några gånger, hon är ju ofarlig på så sätt att hon inte skadar någon fysiskt men det är som kille faktiskt inte jättekul att möta henne, hon är inte direkt konverserbar utöver sina egna yttranden och går liksom inte att ”avväpna”.

Vad jag vill komma till är att jag förstår att det låter som att väktaren är känslig, men jag tror att både butiksbiträdena, väktare samt ägare (i egenskap av att störa/skrämma kunder) länge sett henne som ett problem, och att man här ser ett gyllene läge att göra slag i saken. Skulle inte vara förvånad om det finns press på väktaren och benägenhet till överdrift pga att man vill bli av med henne. Hon är där så pass ofta och länge att det finns fog för det.
Citera
2021-03-27, 20:56
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AugustWallenberg
"COOP-tanten" är lokalkändis.

https://www.svd.se/gun-var-inte-senil--hon-bara-aldrades
https://www.sydsvenskan.se/2009-01-22/hennes-roligaste-tid-ar-nu

I SvD-artikeln verkar hon ju ändå rätt genomtänkt, om än excentrisk. Inte alls som hon framställs här i tråden. Fast det kanske har barkat av utför de senaste 10+ åren. (Den andra låg bakom betalvägg, tyvärr.)
Citera
2021-03-27, 21:00
Medlem
LenaPauls avatar
Dåligt gjort att anmäla helt meningslöst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in