2021-03-27, 21:19
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Dåligt gjort att anmäla helt meningslöst

Anmäla ska man alltid göra. Och det är bra. Men sedan ska polisen kasta den i papperskorgen.
Citera
2021-03-27, 21:28
Avstängd
Vad är det för djävla idiot som anmäler en gammal 87 årig (dement) kvinna, som dessutom gett honom positiv feedback????
Han måste ju vara korkad på riktigt!!
Citera
2021-03-27, 21:42
Medlem
Jag känner henne. Det är inget fel på tantens förstånd; således varken demens eller psykisk sjukdom. Hon är bara gränslös. Kanske har hon lärt sig en läxa nu.
Citera
2021-03-27, 21:52
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godemannen
Ja skönare lösning kunde man ju sett. Hon bör väl ha ner omsorg från socialtjänsten kanske. Finns väl inte budgetutrymme till det så åtal blir väl bättre. Nuförtiden skall ju allt polisanmälas. Förr hade man ju vridit om näsan på kärringen och rikta ut henne mot hennes hem.
Dessutom kan butiker neka vilka kunder de vill om kunderna är oönskade. Bara säga till dem att de inte får besöka butiken

Man kan säga till dem, men det har noll betydelse rent juridiskt. Butiker har till skillnad från restauranger och krogar inga juridiska möjligheter att porta någon. Däremot kan de neka service till vem de vill, men det är en annan sak.
Citera
2021-03-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Vad är det för djävla idiot som anmäler en gammal 87 årig (dement) kvinna, som dessutom gett honom positiv feedback????
Han måste ju vara korkad på riktigt!!

Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Dåligt gjort att anmäla helt meningslöst

Hon är ett återkommande, frekvent inslag i butiken. Kunder kan i bästa fall tycka att hon är roande men många uppfattar henne som obehaglig och störande. Ni hade förmodligen hållit med om det senare om ni själva upplevt henne (hehe). Kan bara tänka mig hur det är för personalen som är där och behöver hantera henne dagligen; anmälan är rimlig för att försöka råda bot på problemet, inte för det enskilda fallet. Rättssäkert? Kanske inte.

Förstår att ni tycker synd om en äldre dam som bara vill ha lite "sällskap" och går över gränsen, men det är inte så det upplevs om man mött henne.
Citera
2021-03-27, 22:06
Avstängd
Ok, nu fick man ju en lite annorlunda bild av situationen..
Men oavsett borde inte den gamla kvinnan behöva blivanmäld.
Hon behöver vård av rätt personal, och jag kan ju tycka att väktaren borde förstå att kvinnan inte har "alla hästar i båset"..
Citera
2021-03-27, 22:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag bor i Lund och alla vet vem hon är. Hon är helt prillig och går runt på stan med rollator och klädd i en mycket konstig mössa med en höna högst upp.

Hon är sextokig och verkar hysa starka begär mot grabbar i högstadieåldern, samt gymmade araber med "jazzskägg" i 20-30-årsåldern. Dessa "adonisar" inbjuder hon till samlag i klara och tydliga ordalag, där önskade aktiviteter beskrivs mycket färgstarkt. Hon blockerar också gärna butiksdörrar med sin rollator, så att hon får möjlighet att klämma och smeka föremålen för sitt begär när de ska ta sig in eller ut.

Hon är helt ofarlig och jag tycker att det är dålig stil att anmäla henne. Hon bara ett av många excentriska inventarier här i gamla Lund.

"Alla"? Jag bor också i Lund och har ingen aning om vem denna tant är.
Citera
2021-03-27, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ok, nu fick man ju en lite annorlunda bild av situationen..
Men oavsett borde inte den gamla kvinnan behöva blivanmäld.
Hon behöver vård av rätt personal, och jag kan ju tycka att väktaren borde förstå att kvinnan inte har "alla hästar i båset"..

Eller så är det precis det som behövs för att uppmärksamma problemet och rikta rimliga insatser. Tror fortfarande att rätten ser det som en äldre dam som behöver hjälp
Citera
2021-03-27, 22:35
Medlem
anomaligns avatar
Den där väktaren verkar extremt lättkränkt
Senast redigerad av anomalign 2021-03-27 kl. 22:42.
Citera
2021-03-27, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Den där väktaren verkar extremt lättkränkt

Läs tråden
Citera
2021-03-27, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
I SvD-artikeln verkar hon ju ändå rätt genomtänkt, om än excentrisk. Inte alls som hon framställs här i tråden. Fast det kanske har barkat av utför de senaste 10+ åren. (Den andra låg bakom betalvägg, tyvärr.)

Om hon fortfarande är som hon verkar i artiklarna så döljer hon det väl, kan man väl säga. Att leva i nuet betyder inte att göra grova sociala övertramp
Citera
2021-03-28, 00:37
Medlem
På jodel finns historier om henne under #cooptanten. Välkänd där iaf... Hoppas hon slutar nu, synd för butiken att hon inte fick tillträdesförbud. Hade det varit en 87-årig man som närmade sig tjejer på samma sätt hade det aldrig fått pågå så här länge som det har gjort nu. Hon är anmäld tidigare och lär fortsätta bli anmäld tills dess att det blir någon konsekvens för tanten. Förstår att både personal, väktare och kunder tröttnar på henne. Knäpp i huvudet men ska tydligen inte vara dement eller nått annat. Ställer ofta frågor om köttbullar å prinskorv, alt falukorvar och sen påpekar att mannen bara har en prinskorv...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in