2021-03-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Agerade "Vigge" tillräckligt för att utesluta ev våld skulle användas?
VK har under flera år blivit hjärntvättad och hotat till livet, han har blivit lurat på massa pengar av C Ö. Han har gjort allt vad CÖ har krävt. Det gör man inte om man inte är livrädd. Jag har läst fupen och lyssnat på rättegången och tycker synd om VK. Jag känner inte honom, men jag tycker att han är offer, han också
Citera
2021-03-27, 08:17
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Agerade "Vigge" tillräckligt för att utesluta ev våld skulle användas?
Svar JA
Om du fick välja mellan att se på när din vän mördar två främlingar och När din vän mördar din egen familj.. Vad väljer du?
Citera
2021-03-27, 19:26
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Svar JA
Om du fick välja mellan att se på när din vän mördar två främlingar och När din vän mördar din egen familj.. Vad väljer du?

Jag hade givetvis inte behållit en sådan vän. Sådana här tendenser upptäcker man raskt. Eller var dessa två herrar möjligtvis älskare?
Citera
2021-03-28, 05:08
Medlem
Citat:
Jag hade givetvis inte behållit en sådan vän. Sådana här tendenser upptäcker man raskt. Eller var dessa två herrar möjligtvis älskare?
Ibland verkar de som att de är det ja. Tror V var lite kär han betedde sig i vart fall som en nyförälskad.
Citera
2021-03-28, 11:05
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackniggeryoe
Det är försvårande och indikerar motivation

För rån, möjligtvis. Inte mord.
Citera
2021-03-28, 18:38
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gur
Ibland verkar de som att de är det ja. Tror V var lite kär han betedde sig i vart fall som en nyförälskad.

V trodde han skulle bli en hotshot och var på väg in i en tung organisation , han är helt enkelt inte 100 i skallen.
Citera
2021-03-28, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gur
CÖ hittar nog säkert en ny älskare i fängelset. Det blir värre för VK som får nöja sig med "gumman".
Min analys.
Citera
2021-03-29, 07:20
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:

Men om nu prykopaten du inte längre vill ha som vän säger att:
-Om du inte gör som jag säger så ska jag ta upp det på nästa möte med Teodore Arkas så får vi se vad han säger.

Vad gör du i den situationen?
Citera
2021-03-30, 00:51
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
-Om du inte gör som jag säger så ska jag ta upp det på nästa möte med Teodore Arkas så får vi se vad han säger.

Jag säger : Gör det du! och hej då!
Citera
2021-03-30, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium

Vigge är ingen mördare! Han har inget som helst ansvar över de C.Ö ställt till med.. Vigge borde benådas på alla punkter!

Jag undrar, hur kan du vara så säker på att "Vigge" inte är någon mördare ? Var du kanske med vid det aktuella tillfället och såg hela händelseförloppet då Lars och Susanne bragtes om sina liv ? Anser du att "Vigge" skall frias helt från rånet ?

CÖ och VK är två riktigt fula fiskar av samma skrot och korn och väldigt manipulativa.

Det finns folk som inte tål att varken se eller höra talas om pengar för än det slår slint i huvudet på dom, CÖ och VK är två sådana individer, du kanske har en annan uppfattning om dessa två ?
Citera
2021-03-30, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Jag hade sagt att om jag ska göra detta så vill jag vara med på mötet och träffa Arkas.
Hur i hela helvete man kan tro att man ska bli med i någon organisation utan att ha träffat en enda utom sin vän som låtsas att han är med i den är ju idiotiskt, än mer att vara rädd för dem och tro på att man ska gå upp i rang hos dem bara man hjälper CÖ och sedan blåljuga och ta på sig skulden, som om de människorna inte skulle se igenom det vid ett IRL möte.
Mer än lovligt naivt.
Citera
2021-03-30, 07:38
Medlem
Åklagaren Jenny Karlsson intervjuades i Mitt i Vallentuna där hon uttrycker att hon hellre sett att även VK hade dömts för morden:
”– Jag kan konstatera att hovrättsmajoriteten gått på min linje vad gäller att döma den ena för båda morden. Min uppfattning under processen var att även den andre ska dömas, där delar jag de båda hovrättsrådens skiljaktiga mening.”
Åklagaren kommenterar också om hon tror att målet kan gå vidare för avgörande i HD:
”– Jag måste naturligtvis titta på det. Men förutsättningarna för det är väldigt begränsade. Det görs bara om målet anses vara principiellt intressant. Spontant ser jag inte att det här är ett sådant mål. Det här målet handlar om bevisfrågor och det brukar inte Högsta domstolen ta upp.”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in