Citat:
Ursprungligen postat av
TantRossin
Jag förstår att du drömmer dig tillbaka på 50 talet, att du tror att det var en dröm för kvinnor och vara 'hemsittare'. Men det är en DRÖM.
Man kan inte resa i tiden, det är ett (psykiskt)sjukdomstilstånd att tro det, men man kan förhålla sig till den obektivt och lära sig något.
Citat:
Läs Simone de Beauvoir beskrivningar om sin mamma, hur hon mistrivades med detta liv.
Jag har svårt för marxistiska avarter, de är som svagt snabb kaffe när man är sugen på finfika med semla till.
Läs Karl Marx och Aleksandr Solzjenitsyn, så har du både början och slutet på SdB skönliterära fumlande i postmodernism.
Citat:
Kvinnorna käkade nervemedicin, för att stå ut med tristess.
Säg mig, på vilket sätt är dina påhitt sämre än den objektiva verkligheten där kvinnor mår sämre än män (de gjorde de ju inte på 50-60 talet) , kökar ssri och är sjuka ? har de ifalla mindre tråkigt, då får du påvisa det med mer än din subjektiva åsikt.
Citat:
Risken för att mannen hittade någon ny och yngre modell, låg alltid latent, och man fick hålla sig 'ung och snygg' så länge som möjligt.
Så du föredrar "fat, sad, lonley and psychotic" som det nya svarta?
Citat:
Jag är är inte en förespråkare av det samhälle vi har idag. Kvinnorna lever fortfarande, som männen, i ett kapitalistisk system.
då tror jag du behöver läsa lite Milton Friedman oxo. speciellt om du utgår ifrån att du lever i en (jag gissar på utifrån än psudomarxistisk idiologisk....) kapitlaistiskt land.
Citat:
[Frågan är alltid i sitt ursprung; politik.
Individualismen har tagit överhanden i människors liv, och människor trivs inte bara med sig själv, ej heller utvecklas man i nämnvärd grad. Jag är inte skolat, och till och med inte svensk, därav min klumpighet i text.
Objektivt har vi ju aldrig haft det bättre , och i sverige har vi ju aldrig haft ett så egalitärt samhälle (på hela jordklotet, nånsin), det är nog värt att ha i åtanke att män och kvinnor skiljer sig även där, inte utifrån vem som fått det bäst, men definitv utifrån vem som mår sämre av det.