Citat:
Ursprungligen postat av
enhalvboj
Du har samma rätt att spöka ut dig och samma rätt att ha en åsikt om andra som gör det

Vi har, som vi kommit fram till tidigare, olika erfarenheter när det gäller detta. Jag känner cis-män som bryter mot normer. Klagar någon så kan man avfärda dem.
Nej, jag har inte samma juridiska rättigheter att göra det på arbetsplatsen och socialt blir jag utfryst om jag gör det, kvinnor är inget undantag
Min poäng var aldrig att män skulle vara mer toleranta, min poäng är att feminister är hycklare och lögnare när de hävdar att det bara är män som sysslar med utfrysning och grupptryck
Du syftar natyrligtvis på cis-män som stickar eller bakar surdegsbröd någon enstaka gång medans de fortafarnde har den tråkiga t-shirten och de tråkiga jeansen på sig med snaggat okammat hår
De fåtal män du känner som bär smink gör ju det naturligtvis för att visa atgt de är "queer", "trans", etc. och inte på samma sätt som både män och kvinnor kan bära piercings och tatueringar utan att det ses som att vara bundet till en sexuell läggning eller påhittad könsidentitet
Om vi ser det objektivt, vilket ni kräver att jag gör, varför ska kvinnor kunna ha både piercings, tatueringar, hårfärg och smink, medans för männen kan ha hårfärg, piercings, taueringar, men inte smink? Varför missunna männen komplett stil? Kvinnor hade ansett att det är en ofärdig stil om man får ha hårfärg, kläder som sticker ut, men inte smink
Och än en gång, nej, männen är inte heller vidare toleranta för andra män i smink, men bollen är nu på kvinnors planhalva och det är upp till bevis att visa hur mycket mer tolerantare än männen de är för olikheter och hur mycket mer icke-komformistiska de är