2021-03-27, 14:49
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg av uncommon-name från den 27/2 -20:

I inlägget av uncommon-name kan vi läsa att man i Lenas ryggsäck hittade en karta med
Mirtazapin, en karta med Imovane samt även Oxycodone, vilket är ett starkt smärtstillande
läkemedel i gruppen opioider. Som hon mest troligt fick utskrivet på grund av frakturerna, vilket
inte är något konstigt med det, utan en högst normal smärtbehandling under en begränsad tid.

Varför är det så enormt viktigt att förneka i sten och blunda för att Lena var insatt på
olika läkemedel? Varför skulle det vara så negativt?

Det ställer väl inte Lena i dålig dager att hon hade en diagnos samt var insatt på olika
läkemedel för att må bättre, sova bättre samt att ha mindre smärtor efter benbrottet.
Samt inhalator Bricanyl för sin astma.

Att som du Remark felaktigt skriva att: "ingen medicin bortsett från en kort period vid
benbrott med Alvedon och smärtstillande."

Dessutom förneka att hon hade en diagnos? Den alltid så kunniga och kloka
postaren Reviews visar i inlägget längst ner att Lena fick en diagnos 2017.

Där har du nog rejält fel: "led aldrig av utmattningsdepression varför hon inte heller tog ngn medicin".

Som jag tidigare skrivit; kartor med Mirtazapin, Imovane samt Oxycodone hittades i Lenas
ryggsäck, så det är väl ganska klart att hon tog sina mediciner.

Reviews har i sina inlägg visat på att Lena 2017 fick sin diagnos utmattning /
utmattningsdepression. Och att hon hade det väldigt kämpigt och jobbigt sista året.

Jag har också följt tråden från allra första början och minns en hel del trots att tråden är
oändligt lång.

Men numera har det har stundtals blivit en sådan hätsk stämning i tråden, så man drar sig och
känner obehag inför att göra några inlägg. Och då är det bättre - att för sitt eget bästa - att
helt och hållet avstå. Att följa det hela på avstånd.

Citat:
Varför är det så enormt viktigt att förneka i sten och blunda för att Lena var insatt på

Det ställer väl inte Lena i dålig dager att hon hade en diagnos samt var insatt på olika
läkemedel för att må bättre, sova bättre samt att ha mindre smärtor efter benbrottet.

Precis! Varför skulle det vara något negativt?
Citera
2021-03-27, 14:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det är nog snarare 120-130 meter(?) och då från bostaden. På tal om styrkningen där.
Då var hunden inte långt från BP den 15 maj vid 14-tiden, synd de inte engagerade sig mer i närområdet med tanke på hennes cache som det letas efter i nästa sök sent på kvällen.

"Vidare så söktes anslutningsvägen till bostaden av ca 75 meter in i området utan
resultat. Vägen till bilvägen och ca 100 m i vardera riktning längs bilvägen söktes av utan att hunden markerar."
Citera
2021-03-27, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Om jag utgår från vad som sagt i tråden ber jag herr incel om ursäkt om det som skrivits om och om igen i tråden är felaktigt. Ber dig vänligt informera alla som uppgett det hela fel. Själv återgår till att ta en stänkare.

Det kanske var mest det där att du skrev att hon låg 160 meter från brottsplatsen jag var inne på annars.
Citera
2021-03-27, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det var som jag kommer ihåg det, olika uppfattningar ang hur mycket sanning/vetskap det låg i MV:s uttalanden. Kanske hade hen viss vetskap eller ingen alls... som jag ser det inget vi kan säkerställa än i dag. (Kommer ihåg att jag läste hens trådhistorik och bla den låg som grund till att jag var tveksam).

Att någon stod utanför och väntade kan vi väl nu konstatera var fel (inget som framkommit i FUP, har för mig att hen även skrev något om blodstänk funnits utanför bostaden).

Du tänker på många år bakåt?
MV hade rätt i mycket, det är min bedömning. Sedan om hen hade andrahandsinfo vet jag inte, kan ha varit så. Kunde dock mycket om polisarbetet.
Citera
2021-03-27, 14:53
Medlem
Citat:
Redaktören på NA tyckte det var en lämplig bild och hade väl nån baktanke när den publicerades.

Om de såg så tagna ut redan då - då kan man undra hur de ser ut idag.

Rättegången kommer allt närmare och det ska bli olidligt spännande att få se hur ÅH tacklar detta och vad nytt som har framkommit. Det är knäpptyst från ÅH och jag antar att NA inte heller har haft något nytt att skriva om gällande mordfallet.
Citera
2021-03-27, 14:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
LW är hos K*ristin mars 2015 och då är också LW hemma hos henne och pratar om SD och sen i mars 2016 skickar SD det där skumma meddelandet är det rätt uppfattat?

Det är väl så att jag bara plockade ur lite som jag snappade upp på vägen.
Sammanhang vet jag inte om det finns, utan måste rota isf. Men det är väl osannolikt att just dessa två händelser har med varandra att göra, det är ju ett år emellan. Det kanske handlar mer om att SD fattar att Lena berättar...och det förstår han kanske eftersom att Lena var där då? Som sagt, jag plockade bara ut lite på vägen.

Det är så att jag läser med helt andra ögon idag och ser det läskigt hotfulla i SDs beteende mot K*ristin /direkt) och Lena (indirekt).

Vem gör så ens?

Han vet om nyfödd och om deras vänskap.
Varför ens kontakta henne?

jag får en känsla av att han vill visa att han vet, han ser, han har koll på Lena OH henne. Hon ska bara veta det.

Och sedan "må solen skina på dig".

Jag kan knappt sätta fingret på det själv, vad det är som känns så läskigt.
Citera
2021-03-27, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag jämför inte på något sätt LW och HDs diagnoser.

Det gör jag inte. Det är ju ni som gör när ni hittar på diagnoser om HD.

Vilken dålig efterkonstruktion! Det var inte vad @Remark skrev.

Jag tror att mordet kunnat undvikas om L fått rätt medicinering så hon inte hade varit så maniskt besatt av SD. Därför skriver jag om det. En bipolär diagnos eller biverkan av medicinen skulle kunna ge mig ett svar på varför hon betedde sig som hon gjorde.

Det är trots allt SD åklagaren är ute efter i det här mordfallet så det är väl hans våldsproblematik som är kärnan. Vilka diagnoser hade han eller var det en kortslutning i hjärnan?
Citera
2021-03-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Då var hunden inte långt från BP den 15 maj vid 14-tiden, synd de inte engagerade sig mer i närområdet med tanke på hennes cache som det letas efter i nästa sök sent på kvällen.

"Vidare så söktes anslutningsvägen till bostaden av ca 75 meter in i området utan
resultat. Vägen till bilvägen och ca 100 m i vardera riktning längs bilvägen söktes av utan att hunden markerar."

Jo, så är det. Med anhållningar och span som ej finns dokumenterat verkar starten mindre lyckad och sedan inte bättre. Om man går bedöma det hela.

Nu åter till grannen mer stänkare.
Citera
2021-03-27, 15:10
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Du tänker på många år bakåt?
MV hade rätt i mycket, det är min bedömning. Sedan om hen hade andrahandsinfo vet jag inte, kan ha varit så. Kunde dock mycket om polisarbetet.

Här är inlägget som vi pratade om:

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Man vet med 100% säkerhet att någon befann sig på framsidan av LW bostad och man jobbar för att binda en gärningsman till platsen.

Kanske finns det mer om just det här som han skrivit. Jag har för mig att han skrev att någon väntade.

Men oasvett så känner jag att det fanns mycket trovärdighet och det även i hans historik.

Vissa saker kan såsom blodet i Lenas lägenhet vara andras blod. T ex nämnde han ju att det kunde vara från barnen. Isf har väl allt sådant lämnats till slasken?
Citera
2021-03-27, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Här är inlägget som vi pratade om:

Kanske finns det mer om just det här som han skrivit. Jag har för mig att han skrev att någon väntade.

Men oasvett så känner jag att det fanns mycket trovärdighet och det även i hans historik.

Vissa saker kan såsom blodet i Lenas lägenhet vara andras blod. T ex nämnde han ju att det kunde vara från barnen. Isf har väl allt sådant lämnats till slasken?

Var det en skribent i tråden som ni avser?
Citera
2021-03-27, 15:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Var det en skribent i tråden som ni avser?

Ja, en person som skrev under en period i början av tråden.

Du kan själv söka på postarens namn, så kan du läsa själv. Det är det bästa.
Inte så långa inlägg.
Citera
2021-03-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Inlägg av uncommon-name från den 27/2 -20:

I inlägget av uncommon-name kan vi läsa att man i Lenas ryggsäck hittade en karta med
Mirtazapin, en karta med Imovane samt även Oxycodone, vilket är ett starkt smärtstillande
läkemedel i gruppen opioider. Som hon mest troligt fick utskrivet på grund av frakturerna, vilket
inte är något konstigt med det, utan en högst normal smärtbehandling under en begränsad tid.

Där har du nog rejält fel: "led aldrig av utmattningsdepression varför hon inte heller tog ngn medicin".

Som jag tidigare skrivit; kartor med Mirtazapin, Imovane samt Oxycodone hittades i Lenas
ryggsäck, så det är väl ganska klart att hon tog sina mediciner.

Reviews har i sina inlägg visat på att Lena 2017 fick sin diagnos utmattning /
utmattningsdepression. Och att hon hade det väldigt kämpigt och jobbigt sista året.

Jag har också följt tråden från allra första början och minns en hel del trots att tråden är
oändligt lång.

Men numera har det har stundtals blivit en sådan hätsk stämning i tråden, så man drar sig och
känner obehag inför att göra några inlägg. Och då är det bättre - att för sitt eget bästa - att
helt och hållet avstå. Att följa det hela på avstånd.

------------------------------
Att som du Remark felaktigt skriva att: "ingen medicin bortsett från en kort period vid
benbrott med Alvedon och smärtstillande."

Min reflektion och svar

När hon hade brutit benet medicinerades Lena med Alvedon, Oxycodon och Imovane
Lena ådrog sig skadan i februari 2017. Att hon även tog insomningtabletten Imovane missade jag.

Sjukgymnastik inleds och fortsatte in på hösten. Problemen med SD likaså och eskalerade, Lena fick ht 2017 ny sjukskrivning denna gång diagnos utmattningsdepression varpå Mirtazapine insattes och Imovane troligen förnyades.

Att Lena själv till en nära vän "skamligt" med generat skratt berättade att det främst var för att få sjukskrivning med tid att hantera SD och få tid att tänka på det, som gjorde att jag, möjligen/troligen drog slutsatsen att hon satsade på terapisamtal i alla former. Både via samtal med vänner och mer organiserad via kvinnojour samt slutligen samtal med kollegan i kyrkan. Just den sistnämnde tycks gett verkligt resultat. Allt i syfte att kunna frigöra sig från SD helt. Hennes kollega i kyrkan hade tydligen satt upp en spegel framför henne och frågat är det denna Lena du vill vara? Det tog uppenbart skruv. Hon hade förändrats av SDs förnedring och kontrollande styrning. Samma förändring har med all säkerhet skett hos Hanna.

När det gäller Mirtazapine, som all antidepressiv behandlng, insätts den försiktigt med väldigt låg dos för att utvärderas efter ca 2 v. Men det är ingen medicin där du märker någon förändring förrän efter långvarig behandling.

Jag fick själv ett komplicerat fotledsbrott ett år innan LW och fick då Alvedon och en karta med 10 st Oxycodon vid utskrivning. Om Lena hade kvar av dessa tyder det på stor försiktighet med tabletter. Vilket är ett intryck jag fått av hennes syn kring medicinering.

Jag vare sig ser upp eller ned på människor utifrån sjukdom (fysisk, psykisk) eller om man medicinerar eller ej. Jag har själv skadat mig fysiskt och ätit antideppressiv medicin. Medicinfri sedan länge och hyfsat frisk.
Senast redigerad av Remark 2021-03-27 kl. 15:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in