2021-03-27, 14:53
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag uppfattar det som att hon var kvar under en del av Juldagen, inte Annandagen.

Jag har för mig att att det inte går längre att föra grupptalan i Sverige, men jag är inte säker.

"E.P." är G.L.s egna maskning, hennes riktiga initialer är E.A.

Ja, förstår. Tack. Förstås hans egen maskning.

Får här bidra med länk till dagens lördagsbetraktelse.

Citat:
I efterdyningarna av att jag satt häktad har det uppstått diskussioner om många olika saker. En sådan är skillnaden mellan ”tafsande” och ”kladdande”, och jag känner ett behov av att klargöra vad jag menar och alltid har menat. En annan fråga är vilka icke sexuella beröringar (ofta ”kladdande” med mitt sätt att använda det ordet) som kan anses tillåtna, dvs. moraliskt godtagbara.

http://goranlambertz.se/lordagsbetraktelse/
Citera
2021-03-27, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om möjligheten att få EA fälld för falsk tillvitelse
Jag tror att den möjligheten är begränsad. Om inte EA erkänner att hon anmälde GL för våldtäkt, utan att en sådan skett, t.ex. för att få ekonomisk ersättning.

Om hon inte erkänner är det svårt att bevisa uppsåt. Möjligen att det är lite enklare som en följd av att hon haft ett liknande MO i åtminstone tre fall.

Så här skriver Lawline om vad som krävs för åtal om falsk tillvitelse.

1. Att A har lämnat en anmälan till polisen.
2. Att polisanmälan innehöll uppgifter om B.
3. Att uppgifterna om B inte var sanna.
4. Att A hade uppsåt om att uppgifterna om B inte var sanna.

https://www.lawline.se/answers/vad-kravs-for-att-en-person-ska-kunna-domas-for-falsk-tillvitelse

1-3 är enkla och uppenbara. GL har ju visat att det även finns bevis för 3. Då återstår uppsåt. Där tror jag att en gemensam anmälan från PA, DU och GL kanske skulle göra susen.

EA gillrar en fälla. Hon startar inspelningen på sin iPhone. Vid lämpligt tillfälle under samlaget, som inletts under samtycke, så säger hon "nej, jag vill inte". För att ha det inspelat.

EA går hem och redigerar i ljudinspelningen. Hon klipper bort avsnitten där hon sagt

"Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är", där hon visar på samtycke

och där hon sagt

"Alltså shit, va fan, vi klarade det här", där hon uttrycker att det som förevarit följt en plan.

Det hon skickar till polisen i samband med anmälan är när hon sagt "nej, jag vill inte".

Vi får se om det kan bli en gemensam anmälan.

Att det eventuellt fanns ett medgivande inledningsvis betyder inte att det fanns det senare.
Exempelvis kan hon ha gett sitt medgivande till att suga hans penis men då han ville övergå till att trycka in densamma i hennes slida så sa hon NEJ.

Hur svårt ska det vara att förstå det?
Citera
2021-03-27, 14:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Med din sista mening undrar jag om du någonsin varit ute med vänner, eller sitter själv i din ensamhet på krogen och får för dig att det GL gjort är ett normal grej för att du själv gör det.
Normalisera inte ett äckelbeteende.

Nej, min uppfattning är att GL har svårt att läsa av andra och förstå var gränser rimligtvis går, som tex ett rättshaveristiskt beteende.
Att bete sig som han gör, han har säkerligen gjort det fler gånger än vad han kan minnas i fyllan, är inte ok.
Att förminska detta beteende är bara idiotiskt.

Det finns personer som GL, som gör som GL och de är ökända bland omgivningen att ha lite svårt för socialt samspel.
Att hålla på att kladda på andra är ingen normal sak. Det är djävligt äckligt om det kommer oönskat, de flesta onyktra kan hålla fingrarna i styr.
På något vis verkar poletten långsamt ha trillat ned hos GL att han nu efter 70 år inte ska göra det mer.
Det borde han rimligtvis ha fattat tidigare, möjligtvis har hans yrke gjort att ingen sagt ifrån tidigare. Det blir för pinsamt och obekvämt.
Du bara fantiserar, helt frikopplat från verkligheten. Denna debila halmgubberetorik är meningslös att bemöta, då den saknar grund i den observerbara verklighet som vi andra lever i.
Citera
2021-03-27, 14:57
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Undrar när det gäller ljudinspelningen, över de 20 minuter som enligt Massi låter som en våldtäkt. Det hörs bl a gråt. Var det nämnda samlag eller har hon fabricerat det? Går det att lägga till ljud på en ljudfil som håller ihop som original i 1h och 40min?

Var finns det som låter som gråt? Orgasm kan ju låta på olika sätt, en del sätt kan kanske tolkas som gråt? Kvinnor som säger eller skriker "oh, nej!" strax innan orgasm är ju inte så ovanligt, men det betyder ju inte att dom blir våldtagna.

Enligt expertis på NFC är ljudfilen troligen inte manipulerad så att innehållet förändrats utöver att delar klippts bort.

Citera
2021-03-27, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Så otroligt lättlurad du är! Kolla på videon med advokaten som förklarar just MÄ's tidigare fall istället, och hur hon medvetet på falska grunder fick sitt offer frihetsberövat.
Och nu har hon gjort samma sak med GL.

Bara det att GL leker hon inte med på samma sätt, han är minst sagt mer kunnig juridiskt, än hennes förra offer

Och nu kommer hon att få sota för det, och du kommer få sitta där och gråta som ett litet barn för att GL har fått upprättelse. Fint va?

Advokaten har en teori om hur det gick till. Betyder inte att det var så det verkligen gick till.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Att det eventuellt fanns ett medgivande inledningsvis betyder inte att det fanns det senare.
Exempelvis kan hon ha gett sitt medgivande till att suga hans penis men då han ville övergå till att trycka in densamma i hennes slida så sa hon NEJ.

Det du skriver saknar helt relevans med det du svarar på. Er fantasi börjar tryta.
Citera
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Påstår EA att Göran lambertz fullbordat två våldtäkter?
1 under natten. Och sedan 10h senare när han vaknat upp?
Och med kaffe paus under tiden?

Nej, nej, det var ett exempel på ett annat fall, helt andra personer.

Citat:
Om möjligheten att få EA fälld för falsk tillvitelse
Jag tror att den möjligheten är begränsad. Om inte EA erkänner att hon anmälde GL för våldtäkt, utan att en sådan skett, t.ex. för att få ekonomisk ersättning.

Om hon inte erkänner är det svårt att bevisa uppsåt. Möjligen att det är lite enklare som en följd av att hon haft ett liknande MO i åtminstone tre fall.

Så här skriver Lawline om vad som krävs för åtal om falsk tillvitelse.

1. Att A har lämnat en anmälan till polisen.
2. Att polisanmälan innehöll uppgifter om B.
3. Att uppgifterna om B inte var sanna.
4. Att A hade uppsåt om att uppgifterna om B inte var sanna.

https://www.lawline.se/answers/vad-kravs-for-att-en-person-ska-kunna-domas-for-falsk-tillvitelse

1-3 är enkla och uppenbara. GL har ju visat att det även finns bevis för 3. Då återstår uppsåt. Där tror jag att en gemensam anmälan från PA, DU och GL kanske skulle göra susen.

EA gillrar en fälla. Hon startar inspelningen på sin iPhone. Vid lämpligt tillfälle under samlaget, som inletts under samtycke, så säger hon "nej, jag vill inte". För att ha det inspelat.

EA går hem och redigerar i ljudinspelningen. Hon klipper bort avsnitten där hon sagt

"Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är", där hon visar på samtycke

och där hon sagt

"Alltså shit, va fan, vi klarade det här", där hon uttrycker att det som förevarit följt en plan.

Det hon skickar till polisen i samband med anmälan är när hon sagt "nej, jag vill inte".

Vi får se om det kan bli en gemensam anmälan.

Citat:
Det har du rätt i. Det är kanske en hake, när det gäller falsk tillvitelse?

Vem är det som formellt är anmälare? Om det är EAs "väninna" som formellt står som anmälare så kanske det gjordes på det sättet för att EA skulle klara sig från falsk tillvitelse?

GL borde ju känna till hur det fungerar och han anmälde EA för falsk tillvitelse. Åklagaren meddelade i onsdags (24/3-2021) att det ärendet lades ner.

Intenog nämde att G.L. även skulle anmäla E.A. för stöld, men det verkar inte ha skett ännu.

Kan det vara denna eventuella stöld som var den primära anledningen för E.A., att nästla sig in i G.L.s hem? Ett jobb åt någon annan?

Bara spekulation.
Citera
2021-03-27, 15:01
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Var finns det som låter som gråt? Orgasm kan ju låta på olika sätt, en del sätt kan kanske tolkas som gråt? Kvinnor som säger eller skriker "oh, nej!" strax innan orgasm är ju inte så ovanligt, men det betyder ju inte att dom blir våldtagna.

Enligt expertis på NFC är ljudfilen troligen inte manipulerad så att innehållet förändrats utöver att delar klippts bort.

22 min in i föreläsningen.
Ok.
Citera
2021-03-27, 15:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:

Med tanke på EAs MO som hon upprepat flera gånger, där hon startar inspelningen i hemlighet innan sex inleds, så är det uppenbart att hon säger "nej" för att få med det på inspelningen. Så att hon sedan kan gå hem och klippa bort allt utom det avsnitt dr hon säger "nej".

Citera
2021-03-27, 15:02
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Advokaten har en teori om hur det gick till. Betyder inte att det var så det verkligen gick till.

Exakt, att det inte fanns tillräcklig bevisföring innebär inte att det inte har hänt.
Citera
2021-03-27, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Så otroligt lättlurad du är! Kolla på videon med advokaten som förklarar just MÄ's tidigare fall istället, och hur hon medvetet på falska grunder fick sitt offer frihetsberövat.
Och nu har hon gjort samma sak med GL.

Bara det att GL leker hon inte med på samma sätt, han är minst sagt mer kunnig juridiskt, än hennes förra offer

Och nu kommer hon att få sota för det, och du kommer få sitta där och gråta som ett litet barn för att GL har fått upprättelse. Fint va?

Idiot jag pratar ju om att det är skit samma vad Lambertz säger from nu kan du inte läsa? Han har blivit en me too man och ett redskap i deras ögon. Njut istället av mediacirkusen och dårarnas ”debatter”
Citera
2021-03-27, 15:04
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Exakt, att det inte fanns tillräcklig bevisföring innebär inte att det inte har hänt.
Ahhh.. relativiseringen tas till en ny clown-nivå. Allt är som ni vill att det skall vara, alla bevis på motsatsen är säkert fejkade eller missförstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in