2021-03-27, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Fel fel fel. Jag anser bara att det var hänsynslöst av honom att ha sex med en kvinna som är lika gammal som hans barnbarn. Tänkte han sig aldrig att han knullade sitt barnbarn under sexakten?

Nu är du här med eget tyckande och tänkande igen, finns absolut ingen lag som förbjuder en 100 åring att ha sex med en 30 åring. Så vart vill du egentligen komma med dessa trasiga argument? Vad du vill, tycker och tror har ingen bäring i lagen i detta fallet.
Citera
2021-03-27, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
För oss som verkligen mött och levt med överklassen så är de typiska dragen hos dem ödmjukhet, ett vårdat språk och en korrekthet. Ingen av dessa mänskliga drag har du. Alla i överklassen är inte de "intelligentaste" jag mött, men de skulle aldrig komma på tanken att "skriva någon på näsan" att de är "mycket bättre" än någon eller skryta om sina resurser. De är så pass bra uppfostrade av sina föräldrar att de beter sig inte som uppkomlingar eller nyrika beg. bilförsäljare...

Tvärtom, ett av överklassens kännetecken är en förmåga att inkludera oss alla i ett gemensamt mål för allas bättre trevnad.

Cry me a river

Det var jag som blev påhoppad.

Är du månne butlern i återstoden av dagen?
Citera
2021-03-27, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av amatoll
Du har rätt i att jag har väldigt höga krav
Det är bra att ha höga krav, konststycket är att få kraven att synka med leverans. Det funkar säkert skitbra för dig, jag gratulerar.

Hondjävulen som försökte äta sig mätt på Lambertz kropp har dock spelat ut sina bästa kort och bör numera fungera som varnande exempel för både män och kvinnor. Själv kommer hon inte att förstå problemet, hon är tyvärr för långt gången. Men för alla andra att reflektera över:

Män ”Don’t stick your dick in crazy”.
Kvinnor ”Crazy is no excuse for being an idiot”.
Citera
2021-03-27, 14:00
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Fel fel fel. Jag anser bara att det var hänsynslöst av honom att ha sex med en kvinna som är lika gammal som hans barnbarn. Tänkte han sig aldrig att han knullade sitt barnbarn under sexakten?
Hon må vara bra mycket yngre än vad Lambertz är, men hon är ändå 29 år gammal och det är knappast att betrakta som ett oskyldigt litet barn. Jag ser inte hur det kan vara hänsynslöst på något vis.
Citera
2021-03-27, 14:05
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
När en 29-åring vill ha sex med en 71-åring ska alltså 71-åringen säga "Nej jag ligger inte med dig, det vore hänsynslöst av mig"? Var går gränsen? Är det okej för en 50-åring att ha sex med en 29-åring? Vad hände med HBTQ? Ska man inte respektera 29-åriga kvinnor som gillar att ha sex med gubbar? Nu talar jag rent generellt, så blanda inte in EA och GL om du svarar.
Citera
2021-03-27, 14:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Det är något slags karma i detta. Han uttalade sig tidigare på ett sätt som kunde tolkas som att han menade att en kvinna offentligt, t.ex. på Facebook, fick anklaga en man för våldtäkt. Oberoende om anklagelsen baserade sig på något som faktiskt hänt eller inte.

Jag hoppas och tror att han ändrat uppfattning i den frågan nu.

Jo exakt. Just för hennes fall också. Han skulle hjälpa henne med det. Karma delux kan man säga. Men vill han stå för sina ord ska han nu alltså inte klaga. Hon kanske bara kände sig psykiskt våldtagen av honom. Helt i hennes rätt att skrika ut om det. Enligt honom då alltså.
Citera
2021-03-27, 14:12
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
När en 29-åring vill ha sex med en 71-åring ska alltså 71-åringen säga "Nej jag ligger inte med dig, det vore hänsynslöst av mig"? Var går gränsen? Är det okej för en 50-åring att ha sex med en 29-åring? Vad hände med HBTQ? Ska man inte respektera 29-åriga kvinnor som gillar att ha sex med gubbar? Nu talar jag rent generellt, så blanda inte in EA och GL om du svarar.
Instämmer helt!
Jag tror att vi alla, i vår omgivning, kan hitta "osannolika parbildningar"? Det skiljer i ålder, längd, bredd, bakgrund, sätt att vara osv.....

Lär vi känna dessa bättre, så upptäcker vi att dom lever eller umgås tillsammans för att dom tycker om det, inget mer komplicerat än så.

Jag tycker hela diskussionen om att vissa förhållanden är "opassande" är onödig, för den kommer inte att leda någonstans. Ingen kommer att ändra ståndpunkt i frågan.
Citera
2021-03-27, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Vilket är meningen..trist troll..

Undrar om Shageki har något råd till EA hur hon ska försörja sig nu när blåsarkarriären är över?

Hon får föda Lambertzs bastard och suga ut så mycket underhåll som hon kan komma åt medan Lambertzs lever och kämpa för att bastarden ska ta så mycket av det ärftliga arvet som Lambertz efterlämnar sig och är i aska.
Citera
2021-03-27, 14:15
Medlem
lasternassummas avatar
Om möjligheten att få EA fälld för falsk tillvitelse
Jag tror att den möjligheten är begränsad. Om inte EA erkänner att hon anmälde GL för våldtäkt, utan att en sådan skett, t.ex. för att få ekonomisk ersättning.

Om hon inte erkänner är det svårt att bevisa uppsåt. Möjligen att det är lite enklare som en följd av att hon haft ett liknande MO i åtminstone tre fall.

Så här skriver Lawline om vad som krävs för åtal om falsk tillvitelse.

1. Att A har lämnat en anmälan till polisen.
2. Att polisanmälan innehöll uppgifter om B.
3. Att uppgifterna om B inte var sanna.
4. Att A hade uppsåt om att uppgifterna om B inte var sanna.

https://www.lawline.se/answers/vad-kravs-for-att-en-person-ska-kunna-domas-for-falsk-tillvitelse

1-3 är enkla och uppenbara. GL har ju visat att det även finns bevis för 3. Då återstår uppsåt. Där tror jag att en gemensam anmälan från PA, DU och GL kanske skulle göra susen.

EA gillrar en fälla. Hon startar inspelningen på sin iPhone. Vid lämpligt tillfälle under samlaget, som inletts under samtycke, så säger hon "nej, jag vill inte". För att ha det inspelat.

EA går hem och redigerar i ljudinspelningen. Hon klipper bort avsnitten där hon sagt

"Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är", där hon visar på samtycke

och där hon sagt

"Alltså shit, va fan, vi klarade det här", där hon uttrycker att det som förevarit följt en plan.

Det hon skickar till polisen i samband med anmälan är när hon sagt "nej, jag vill inte".

Vi får se om det kan bli en gemensam anmälan.

Senast redigerad av lasternassumma 2021-03-27 kl. 14:20.
Citera
2021-03-27, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saklighettack
Solklart fall av åsiktskorridor i denna historia. All offentlig debatt utgår från vinkeln "om den mäktiga 'kladdiga' vita mannen som tror han kan göra vad han vill med den 'unga kvinnan i beroendeställning'". Finns det något exempel på en journalist som säger saker som: 1. Det är totalt ointressant att två vuxna människor umgås med varandra och den ena lägger armen över den andra i ett försök till invit. 2. Det är inte förtal att påstå att någon ljuger. Inte ens omoraliskt när man står som anklagad. 3. GL får utstå mer hat än kvinnan. 4. Det är allvarligt att insinuera att GL skulle vara våldtäktsman 5. Det är relativt låg bevisbörda för att bli fälld för våldtäkt jämfört med t.ex. olaga hot. 6. Det GL sa om Quickrättegångarna och bevisbördan/rättsskandal där är ett helt annat resonemang än att påstå att han själv är oskyldig.

Dvs: skilj på sak och person.

Det är en bra Ingång som kan skickas vidare till Pravda TV
Med ett minimum av fakta kontroll så har
GL
Blivit Polisanmäld för ett Brott
Blivit Häktad var det 14 dagar
Färsk ute håller han var det direktsänd Presskonferens på Stats TV ..Har detta någonsin hänt
förr Svensk Historia Ali från Ghettot som släpptes för knarkhandel har han kommit på Direktsändning ?? --ÅKLAGAREN är kass och Ljuger .. hit med skadeståndet.. 1 mille tack
" Skattefifflar " Direktören med Kontot på den lilla ön med alla Palmerna. Kommer han i direktsändning ?? --ÅKLAGAREN är kass och Ljuger .. hit med skadeståndet.. 1 mille tack
Vart tog Brottsoffer perspektivet vägen ??? GL med ett brott 93 % friande har sedan tänkt sig få en Mille Cash i Näven av det allmänna för detta --- Något som heller aldrig har hänt

Blir ju svårt se att Personfrågan och Sakfrågan inte kunnat skiljas

Sedan sakfrågan rörande Våldtäkt utan Våld med total omöjlighet att senare bevisa ..Då får man ge bakläxa till de fårskallarna som skrev den typen av lag .. Ingen som vet vad våldtäkt är
EJ heller ngn som vet vad som hände -- Kameror i Sovrummet Glöm det ändra lagen ..

Den är ju ändå trashad nu en gång för alla ..Det finns väl ingen dum fan som Anmäler efter detta ..
Först våldtagen och sedan skyddad identitet i Norrlands inland bland myggen eller så ..
Inte ens får samhället insynen i detta fallet där GM själv ha begett sig ut på Banan så Offentligheten behandlar han / dom också lite efter egna Nyttokalkyler
Han kallar människor för lögnerskor när det kan finnas en hemligstämplad dokumentation ..journal på sjukhuset med Blåmärken ..frakturer .. plåster som inte kommer på Pravda TV
Citera
2021-03-27, 14:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om möjligheten att få EA fälld för falsk tillvitelse
Jag tror att den möjligheten är begränsad. Om inte EA erkänner att hon anmälde GL för våldtäkt, utan att en sådan skett, t.ex. för att få ekonomisk ersättning.

Om hon inte erkänner är det svårt att bevisa uppsåt. Möjligen att det är lite enklare som en följd av att hon haft ett liknande MO i åtminstone tre fall.

Så här skriver Lawline om vad som krävs för åtal om falsk tillvitelse.

1. Att A har lämnat en anmälan till polisen.
2. Att polisanmälan innehöll uppgifter om B.
3. Att uppgifterna om B inte var sanna.
4. Att A hade uppsåt om att uppgifterna om B inte var sanna.

https://www.lawline.se/answers/vad-kravs-for-att-en-person-ska-kunna-domas-for-falsk-tillvitelse

1-3 är enkla och uppenbara. GL har ju visat att det även finns bevis för 3. Då återstår uppsåt. Där tror jag att en gemensam anmälan från PA, DU och GL kanske skulle göra susen.

EA gillrar en fälla. Hon startar inspelningen på sin iPhone. Vid lämpligt tillfälle under samlaget, som inletts under samtycke, så säger hon "nej jag vill inte". För att ha det inspelat.

EA går hem och redigerar i ljudinspelningen. Hon klipper bort avsnitten där hon sagt

"Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är", där hon visar på samtycke

och där hon sagt

"Alltså shit, va fan, vi klarade det här", där hon uttrycker att det som förevarit följt en plan.

Det hon skickar till polisen i samband med anmälan är när hon sagt "nej jag vill inte".

Vi får se om det kan bli en gemensam anmälan.

Polisen har klagat om det är extremt svårt att väcka åtal för falsk tillvitelse. De måste typ ha mer bevis än vad som krävs för fällande av våldtäkt. Primärt är motiv. Varför gjorde den här personen det? Motiv för vi säger våldtäkt är ju enkelt. Personen ville ha sex, maktbegär osv. Men för falsk tillvitelse där måste man reda ut varför just anmälan skedde.

Det om vi ser till de 4-5 fall årligen som leder till åtal är hämnd man vill hämnas på en expojkvän. Skam man har varit otrogen men vill inte erkänna det och kallar det våldtäkt. Det i regel kräver någon form av erkännande. Pengar i fall som leder till åtal är ju mindre vanligt.

För just det här fallet. Ja motiv. Hon kanske är en sjuk en. Sitter med mobilen i högsta hugg och bara väntar på att anmäla män. Blir ju svårt att leda till bevis.
Citera
2021-03-27, 14:25
Medlem
LatexJockes avatar
Citat:
Sund syn på sex.
Dock inte det minsta straffbart, så släpp den diskussionen nu och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in