2021-03-27, 14:31
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Sund syn på sex.
Jag menar att med ditt sätt att se det är hon också pervers och äcklig.
Citera
2021-03-27, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Om möjligheten att få EA fälld för falsk tillvitelse
Jag tror att den möjligheten är begränsad. Om inte EA erkänner att hon anmälde GL för våldtäkt, utan att en sådan skett, t.ex. för att få ekonomisk ersättning.

Om hon inte erkänner är det svårt att bevisa uppsåt. Möjligen att det är lite enklare som en följd av att hon haft ett liknande MO i åtminstone tre fall.

Så här skriver Lawline om vad som krävs för åtal om falsk tillvitelse.

1. Att A har lämnat en anmälan till polisen.
2. Att polisanmälan innehöll uppgifter om B.
3. Att uppgifterna om B inte var sanna.
4. Att A hade uppsåt om att uppgifterna om B inte var sanna.

https://www.lawline.se/answers/vad-kravs-for-att-en-person-ska-kunna-domas-for-falsk-tillvitelse

1-3 är enkla och uppenbara. GL har ju visat att det även finns bevis för 3. Då återstår uppsåt. Där tror jag att en gemensam anmälan från PA, DU och GL kanske skulle göra susen.

EA gillrar en fälla. Hon startar inspelningen på sin iPhone. Vid lämpligt tillfälle under samlaget, som inletts under samtycke, så säger hon "nej, jag vill inte". För att ha det inspelat.

EA går hem och redigerar i ljudinspelningen. Hon klipper bort avsnitten där hon sagt

"Alltså tror du inte jag vet hur skönt det här är", där hon visar på samtycke

och där hon sagt

"Alltså shit, va fan, vi klarade det här", där hon uttrycker att det som förevarit följt en plan.

Det hon skickar till polisen i samband med anmälan är när hon sagt "nej, jag vill inte".

Vi får se om det kan bli en gemensam anmälan.

Bra skrivet..
Håller tummarna att det blir en gemensam anmälan. Inte minst för verkliga våldtäcksoffer vars trovärdighet hon profiterar på.
Citera
2021-03-27, 14:35
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Polisen har klagat om det är extremt svårt att väcka åtal för falsk tillvitelse. De måste typ ha mer bevis än vad som krävs för fällande av våldtäkt. Primärt är motiv. Varför gjorde den här personen det? Motiv för vi säger våldtäkt är ju enkelt. Personen ville ha sex, maktbegär osv. Men för falsk tillvitelse där måste man reda ut varför just anmälan skedde.

Det om vi ser till de 4-5 fall årligen som leder till åtal är hämnd man vill hämnas på en expojkvän. Skam man har varit otrogen men vill inte erkänna det och kallar det våldtäkt. Det i regel kräver någon form av erkännande. Pengar i fall som leder till åtal är ju mindre vanligt.

För just det här fallet. Ja motiv. Hon kanske är en sjuk en. Sitter med mobilen i högsta hugg och bara väntar på att anmäla män. Blir ju svårt att leda till bevis.

Förre maken LS har uttalat sig om vad som är EAs motiv. Han har skrivit så här.
«När en mycket sjuk själ hör av sig om att mina gamla blogginlägg skulle förstöra hennes "karriär"/privatliv så är verkligheten mer absurd än fiction!
Att vara ökänd för att spela offer och försöka driva in skadestånd från alla naiva män man möter är INTE ett yrke!
Kanske dags att se om sitt liv om nämndemän börjar nicka igenkännande, och den man har mest kontakt med är ens gamla advokat som stannat kvar (av någon anledning) i alla år?»

https://lennartmsjoberg.blogg.se/2021/march/kriget-fortsatter.html
Det finns en del som talar emot EA...

Citera
2021-03-27, 14:39
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Nej du tar fel, jag är högintelligent och tillhör dessutom överklassen. Tänk vilken ynnest för ett WT som dig att jag trots allt bemödar skriva svar här till pöbeln.

Du har ju för övrigt missförstått hela inlägget. Det är en reflektion över situationen, och det är uppenbart redan sedan tidigare att Lambertz är en jävla dåre. Därmed inte sagt att det går att säga vad som hänt mellan honom och BO.

Men att han är en dåre som nu gjorde ett så gigantiskt självmål med sig presskonferens är ju det riktigt roliga, samt hur de publika feministkvinnorna spinner till det hela. Det är underhållning på hög nivå för oss intelligenta. För dig som inte fattar något förstår jag att det är svårare att ta in.

Dra åt helvete.

Så otroligt lättlurad du är! Kolla på videon med advokaten som förklarar just MÄ's tidigare fall istället, och hur hon medvetet på falska grunder fick sitt offer frihetsberövat.
Och nu har hon gjort samma sak med GL.

Bara det att GL leker hon inte med på samma sätt, han är minst sagt mer kunnig juridiskt, än hennes förra offer

Och nu kommer hon att få sota för det, och du kommer få sitta där och gråta som ett litet barn för att GL har fått upprättelse. Fint va?
Citera
2021-03-27, 14:41
Medlem
Mer.info.007s avatar
Klart att EA håller fast vid att hon blev våldagen. Hon vågar ju inte säga som det var med att försöka sätta dit honom, då hon har skämt ut sig för hela Sverige.
Citera
2021-03-27, 14:43
Medlem
Citat:
Om möjligheten att få EA fälld för falsk tillvitelse
Jag tror att den möjligheten är begränsad. Om inte EA erkänner att hon anmälde GL för våldtäkt, utan att en sådan skett, t.ex. för att få ekonomisk ersättning.

Om hon inte erkänner är det svårt att bevisa uppsåt. Möjligen att det är lite enklare som en följd av att hon haft ett liknande MO i åtminstone tre fall.

Så här skriver Lawline om vad som krävs för åtal om falsk tillvitelse.

1. Att A har lämnat en anmälan till polisen.
2. Att polisanmälan innehöll uppgifter om B.
3. Att uppgifterna om B inte var sanna.
4. Att A hade uppsåt om att uppgifterna om B inte var sanna.

https://www.lawline.se/answers/vad-kravs-for-att-en-person-ska-kunna-domas-for-falsk-tillvitelse

1-3 är enkla och uppenbara. GL har ju visat att det även finns bevis för 3. Då återstår uppsåt. Där tror jag att en gemensam anmälan från PA, DU och GL kanske skulle göra susen.

EA gillrar en fälla. Hon startar inspelningen på sin iPhone. Vid lämpligt tillfälle under samlaget, som inletts under samtycke, så säger hon "nej, jag vill inte". För att ha det inspelat.

EA går hem och redigerar i ljudinspelningen. Hon klipper bort avsnitten där hon sagt

och där hon sagt

"Alltså shit, va fan, vi klarade det här", där hon uttrycker att det som förevarit följt en plan.

Det hon skickar till polisen i samband med anmälan är när hon sagt "nej, jag vill inte".

EA hävdar väl att det inte är hon själv som anmält utan en väninna till henne?
Citera
2021-03-27, 14:45
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han skriver:
Kladda är att lägga armen om, att krama lite för länge. Kanske pussa på kinden, pussa på huvudet. Sådant som inte är sexuellt men som ändå är oönskat av de allra flesta.
Detta skall han alltså ha gjort 20 gånger under sin livstid.

Detta är sådant som en vanligt person hinner med på en genomsnittlig krogkväll, även du.

Med din sista mening undrar jag om du någonsin varit ute med vänner, eller sitter själv i din ensamhet på krogen och får för dig att det GL gjort är ett normal grej för att du själv gör det.
Normalisera inte ett äckelbeteende.

Nej, min uppfattning är att GL har svårt att läsa av andra och förstå var gränser rimligtvis går, som tex ett rättshaveristiskt beteende.
Att bete sig som han gör, han har säkerligen gjort det fler gånger än vad han kan minnas i fyllan, är inte ok.
Att förminska detta beteende är bara idiotiskt.

Det finns personer som GL, som gör som GL och de är ökända bland omgivningen att ha lite svårt för socialt samspel.
Att hålla på att kladda på andra är ingen normal sak. Det är djävligt äckligt om det kommer oönskat, de flesta onyktra kan hålla fingrarna i styr.
På något vis verkar poletten långsamt ha trillat ned hos GL att han nu efter 70 år inte ska göra det mer.
Det borde han rimligtvis ha fattat tidigare, möjligtvis har hans yrke gjort att ingen sagt ifrån tidigare. Det blir för pinsamt och obekvämt.
Citera
2021-03-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
Fel fel fel. Jag anser bara att det var hänsynslöst av honom att ha sex med en kvinna som är lika gammal som hans barnbarn. Tänkte han sig aldrig att han knullade sitt barnbarn under sexakten?
Det finns inget hänsynslöst att ha sex med en 30-åring så länge samtycke finns, oavsett åldersskillnaden. Du får det att låta som att EA är typ 16 år.
Senast redigerad av ApanApansson. 2021-03-27 kl. 14:51.
Citera
2021-03-27, 14:47
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
...

och där hon sagt

Undrar när det gäller ljudinspelningen, över de 20 minuter som enligt Massi låter som en våldtäkt. Det hörs bl a gråt. Var det nämnda samlag eller har hon fabricerat det? Går det att lägga till ljud på en ljudfil som håller ihop som original i 1h och 40min?
Citera
2021-03-27, 14:50
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Förre maken LS har uttalat sig om vad som är EAs motiv. Han har skrivit så här.
«När en mycket sjuk själ hör av sig om att mina gamla blogginlägg skulle förstöra hennes "karriär"/privatliv så är verkligheten mer absurd än fiction!
Att vara ökänd för att spela offer och försöka driva in skadestånd från alla naiva män man möter är INTE ett yrke!
Kanske dags att se om sitt liv om nämndemän börjar nicka igenkännande, och den man har mest kontakt med är ens gamla advokat som stannat kvar (av någon anledning) i alla år?»

https://lennartmsjoberg.blogg.se/2021/march/kriget-fortsatter.html
Det finns en del som talar emot EA...

Ja väldigt mycket. Om även en sjuk själ borde det vara dags för rättsväsendet att ge henne en ordentlig smäll på fingrarna. Men det verkar de tyvärr inte ha lagstöd för.
Citera
2021-03-27, 14:52
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
EA hävdar väl att det inte är hon själv som anmält utan en väninna till henne?

Det har du rätt i. Det är kanske en hake, när det gäller falsk tillvitelse?

Vem är det som formellt är anmälare? Om det är EAs "väninna" som formellt står som anmälare så kanske det gjordes på det sättet för att EA skulle klara sig från falsk tillvitelse?

GL borde ju känna till hur det fungerar och han anmälde EA för falsk tillvitelse. Åklagaren meddelade i onsdags (24/3-2021) att det ärendet lades ner.

Citera
2021-03-27, 14:52
Medlem
naturtvåls avatar
Jag tycker det är rätt åt GL att han får själv smaka på den yttersta konsekvensen av den vettlösa lagstiftning han själv medverkat till.

Han bidrog själv och deltog i tokfeministernas korståg mot "männen" i Sverige, genom att låta våldtäktslagstiftningen bli en ren gummiparagraf där nu vilken man som helst kan bli framgångsriktanklagad för våldtäkt av en random illvillig rabiat kaninkokerska.

Skulle vi följa denna lagstiftning strikt, skulle majoritet av befolkningen i Sverige bli dömda för våldtäkt!

Jag har kollat bilderna på denna golddigger där hon exponerar sin kropp för allmänheten. Tittar man på hennes ögon så är dom oftast dilaterade, tefats pupiller, trots att hon är ute i fullt solsken. Detta indikerar att hon är påtänd på kokain eller speed.

Har någon av rödsockorna funderat på hur dyrt det är att dra upp kokain i näsan för 900kr per gram dagligen? Här är motivet till alla dessa falsk anmälningar!

Skulle det vara så att MÄ bara kunde få ut skadestånd vid en fällande dom, skulle detta återkommande falsk anmälande nästan helt försvinna. Jag fattar inte att försäkringsbolagen understödjer denna verksamhet genom att betala ut 100.00kr oavsett det blir fällande dom eller inte.

Vidare tycker jag det är en ren skandal att en person kan anmäla den ena personen efter den andra och lyckas med det. Var har allt vett och sans tagit vägen?

Hur kan en våldsfixerad, knarkande, prostituerad, psykfall och mytoman lyckas med detta gång på gång.

Felet är inte hennes, hon behöver pengar till sitt missbruk och är beredd att gå över lik för att få sina droger, felet ligger i dagens degenererade samhälle som är i upplösningstillstånd p.g.a. mångårigt vanstyre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in