2021-03-27, 13:02
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Är det verkligen vad jag skriver? Jag skriver att alla vi skulle gjort det - tjatat eller vinklat saker till vår fördel - så var inte så j-a naiva och tro att Ebba INTE gjorde det... DET är vad jag menar.

Så nu säger du att vi kan förvänta oss att Ebba har agerat precis så som vem som helst av oss skulle ha gjort. Vad är i så fall problemet?
2021-03-27, 13:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Är det verkligen vad jag skriver? Jag skriver att alla vi skulle gjort det - tjatat eller vinklat saker till vår fördel - så var inte så j-a naiva och tro att Ebba INTE gjorde det... DET är vad jag menar.

Du påstår ju att hon agerat omoraliskt?
2021-03-27, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jösses vad du är korkad. Besiktningen är en del av avtalet.

Om Esbjörn såg värderingen eller inte spelar ingen roll eftersom det överenskomna priset motsvarar marknadsvärdet. De kunde lika gärna kastat tärning om priset. Det motsvarar ändå marknadsvärdet och är varken för högt eller för lågt.

Sedan kunde Esbjörn gjort sin egen värdering och det är inte alls omöjligt att han gjort det på ett eller annat vis utan att vi vet om det. Han kan mycket väl ha kollat upp Ebbas värdering eller förslag. Mycket tyder på att Esbjörn gjort just det eftersom han nekat lägre bud men accepterar att sälja till just exakt marknadspriset.

"marknadspriset" ... vet att Ebba skrattade hela vägen till banken.

"Stoppa pressarna - jag behöver inte låna 5 mille, dåren föreslog 3.9"
2021-03-27, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Finns inget jobbigt i detta - ebba kommer vinna rakt av.
Det jobbiga är att det finns folk som inte förstår hur det fungerar - att det finns en värld på andra sidan den där pojkrumdörren.

Om Ebba vinner eller inte är en större fråga än om hon får köpa Esb: s fastighet. Ebba har gjort bort sig. Hon har påstått att hon och hennes barn är hemlösa samt gett sken för att ex-maken faktiskt skulle bo i närheten av Esb: s hus. Esb:s hus kommer aldrig kunna renoveras/byggas om till ett året runt boende. Ebba är helt enkelt ute efter ett sommarhus som ligger nära ex-makens sommarhus. Självklart är det inte något fel i att Ebba vill skaffa ett sommarhus i närheten av ex-makens sommarhus. Det som är fel är att Ebba har gråtit om sin hemlöshet i media. Varför har hon gjort det? Eftersom varken hon eller hennes barn är eller någonsin kommer bli hemlösa. Att hon påstått det visar att hon saknar all förankring till verkligheten om hemlöshet i Sverige samt att hon tappat bort det sista som fanns kvar från hennes kristna tro.
Senast redigerad av nantale 2021-03-27 kl. 13:08.
2021-03-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om Ebba vinner eller inte är en större fråga än om hon huruvida får köpa Esb: s fastighet. Ebba har gjort bort sig. Hon har påstått att hon och hennes barn är hemlösa samt gett sken för att ex-maken faktiskt skulle bo i närheten av Esb: s hus. Esb:s hus kommer aldrig kunna renoveras/byggas om till ett året runt boende. Ebba är helt enkelt ute efter ett sommarhus som ligger nära ex-makens sommarhus. Självklart är det inte något fel i att Ebba vill skaffa ett sommarhus i närheten av ex-makens sommarhus. Det som är fel är att Ebba har gråtit om sin hemlöshet i media. Varför har hon gjort det? Eftersom varken hon eller hennes barn är eller någonsin kommer bli hemlösa. Att hon påstått det visar att hon saknar all förankring till verkligheten om hemlöshet i Sverige samt att hon tappat bort det sista som fanns kvar från hennes kristna tro.
Du verkar inte förstå att det är ju själva fullföljandet av köpet som är utfallet av att vinna...
Förstår du inte att det är om det som hon stämt Esbjörn?
2021-03-27, 13:08
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Det märks nu i tråden att Ebbaisterna börjar bli desperata.

Full attack med diverse nedsättande benämningar på de som inte tycker som dem samt många ryggdunkande inlägg.

Personligen ser jag framemot att de möts i tinget o det blir uppenbart för domare/domarna o åskådare att Esbjörn inte är så klar i skallen som Ebba o co påstår.

Då kommer tjatet om att han inte har någon diagnos på att han är dement i ett annat ljus.

När man är 80+ har ens förmågor/sinnen att minnas, se, höra mm minskat o det är fullt normalt.

Frågan är hur "normala" Esbjörns sinnen är.

När de är i rätten har det gått ett drygt år efter att de skrev kontrakt, så Esbjörns beteende där och då, säger ingenting om hur det var, vid kontraktsskrivningen.

Och utan diagnos, aka papper på demensen, så kan den inte åberopas, hur mycket man än vill det.
2021-03-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Du verkar inte förstå att det är ju själva fullföljandet av köpet som är utfallet av att vinna...
Förstår du inte att det är om det som hon stämt Esbjörn?
Det som jag skrev handlade inte om köpet. Det förstod du väl?
2021-03-27, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Det märks nu i tråden att Ebbaisterna börjar bli desperata.

Full attack med diverse nedsättande benämningar på de som inte tycker som dem samt många ryggdunkande inlägg.

Personligen ser jag framemot att de möts i tinget o det blir uppenbart för domare/domarna o åskådare att Esbjörn inte är så klar i skallen som Ebba o co påstår.

Då kommer tjatet om att han inte har någon diagnos på att han är dement i ett annat ljus.

När man är 80+ har ens förmågor/sinnen att minnas, se, höra mm minskat o det är fullt normalt.

Frågan är hur "normala" Esbjörns sinnen är.

Gubben har redan gjort tillräckligt många självmål i sina uttalanden för att det ska stå extremt klart att han var mycket väl medveten om försäljningen. Det gubben inte insåg var att Ebba ville såga ner lite träd, det har dock ingen som helst inverkan på något mer än att gubben är känslig.
2021-03-27, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Om Ebba vinner eller inte är en större fråga än om hon får köpa Esb: s fastighet. Ebba har gjort bort sig. Hon har påstått att hon och hennes barn är hemlösa samt gett sken för att ex-maken faktiskt skulle bo i närheten av Esb: s hus. Esb:s hus kommer aldrig kunna renoveras/byggas om till ett året runt boende. Ebba är helt enkelt ute efter ett sommarhus som ligger nära ex-makens sommarhus. Självklart är det inte något fel i att Ebba vill skaffa ett sommarhus i närheten av ex-makens sommarhus. Det som är fel är att Ebba har gråtit om sin hemlöshet i media. Varför har hon gjort det? Eftersom varken hon eller hennes barn är eller någonsin kommer bli hemlösa. Att hon påstått det visar att hon saknar all förankring till verkligheten om hemlöshet i Sverige samt att hon tappat bort det sista som fanns kvar från hennes kristna tro.
Självklart kan det byggas om till åretrunt boende, men arbetsinsatsen är att likställa med ett nybygge...
2021-03-27, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Självklart kan det byggas om till åretrunt boende, men arbetsinsatsen är att likställa med ett nybygge...
Troligen ännu dyrare. Men det är hon nog villig och kapabel att betala om hon vill bo i området. Så verkar det baserat på tidigare uttalanden.
2021-03-27, 13:35
Medlem
vittne-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes och vi kommer att få reda på vad det är för galning som tagit upp Binninges fallna mantel, bara det är ju intressant, vem är galen nog att köra på i Binninges hjulspår?

Ser framemot tisdag.

Vadslagning...?

Lågoddsare att det är Johan Östlund, han som nu jobbar på CVO och företrädde EsB i trafikmålet.
Eftersom Monica och Maggan vill stuva in Esb på ett gruppboende omgående, ligger denna snubbe lägligast till att ta över totalhaveriet signerat Binninge, då slår dom 2 flugor i en smäll.

https://se.linkedin.com/in/johan-östlund-b37075a9
2021-03-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vittne-x
Vadslagning...?

Lågoddsare att det är Johan Östlund, han som nu jobbar på CVO och företrädde EsB i trafikmålet.
Eftersom Monica och Maggan vill stuva in Esb på ett gruppboende omgående, ligger denna snubbe lägligast till att ta över totalhaveriet signerat Binninge, då slår dom 2 flugor i en smäll.

https://se.linkedin.com/in/johan-östlund-b37075a9
Då är han väl baserad i Uppsala vilket är bättre för Esbjörn.
Vi får se, själv har jag ingen kunskap om tänkta jurister som finns och som dessutom nästan måste ha självskadebeteende för att kliva in i detta efter herr B.
Jag avstår vadslagningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in