Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Du verkar dåligt insatt. Den mannen som fick sitta lång tid häktad frikändes helt i Hovrätten. I det fallet fick mannens försvarare verkligen slita för att få ut hela ljudfilen som var bevisningen i målet.
Där var samtycket bortklippt och det enda som framkom var när hon sa nej.
Det som hade klippts bort var när hon inledningsvis sade att du skall veta hur skönt detta är.
Även slutet var bortklippt där hon säger till en annan kvinna i lägenheten efter det att mannen gått att vi klarade det vi klarade det.
8 april står hon inför skranket åtalad för grovt förtal där hon pekat ut en man med namn på FB för våldtäkt, tortyr och misshandel samt övergrepp i rättssak. Du verkar tro att när tingsrätten dömt så gäller det men det är alltså en underinstans och har ingen som helst inverkat efter Hovrätten avkunnat sin dom. Således är mannan frikänd och har inte våldtagit henne.
Du verkar inte fullt läskunnig, så innan du bemödar dig om att försöka informera mig kanske du skulle läsa det du citerar en gång till?
Jag skriver tydligt(?) att D.U. dömdes för våldtäkt i TR.
Att han sedan helt friades i hovrätten, det är numera väldigt, väldigt välkänt. Och väldigt, väldigt tacksamt, inte minst för D.U. men även för rättssäkerheten. Kanske Sverige därigenom fick upp ögonen för att det tyvärr finns energiskt iscensatta falskanmälningar och som resulterar i att oskyldiga döms?
Oavsett kön borde väl detta uppskattas? Så tänker i alla fall jag.
D.U. blev friad i hovrätten, mycket tack vare Dav*id Mass*i, en energisk advokat som valde att lyssna på sin klient.
Kanske lite av hur Ol*a Salo*mosson agerade som GL:s ombud? Lyssnade på Göran? Kanske tom trodde på honom? Det kan ha räckt långt.
Ända ut i friheten..