2021-03-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Nej, det är inte troligt.

Däremot kommer han säkert också göra gemensam sak med henne och hennes posse av sexbrottslingars andra offer och då kan nog skadeståndet bli oväntat högt. Någon miljon talar vi förstås inte om.
Skadestånd för vad?

Han kan begära pengar för tiden han satt häktad som alla andra. 30.000 i månaden ungefär är nån slags schablon tror jag. Vad kan det bli då? Femtusen kronor?
Citera
2021-03-27, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det kan det vara, men det behöver det inte vara. Det är mycket svårt att avgöra detta utan att det sätts in i någon kontext.

Det är väl just kontexten E.A. ville dölja i och med fabriksåterställningen av mobilen..

Det är förresten förargligt att denna återställning tycks drabba henne alltid precis då när hon borde bevisa för polisen att hon talar sanning.
Citera
2021-03-27, 10:31
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vore ett öde värre en döden att ha gemensam vårdnad med E.A.

Om EA blir gravid skulle hon ju göra abort. Inte lika lätt att försöka ragga upp och fälla folk för våldtäkt när man har barn
Citera
2021-03-27, 10:31
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Skadestånd för vad?

Han kan begära pengar för tiden han satt häktad som alla andra. 30.000 i månaden ungefär är nån slags schablon tror jag.
Precis. Det är ju det han nu far ut på korståg mot.

Han skiter nog i pengarna. När en rättshaverist fått något på skallen, vilket han ju säkert har nu, så ger de sig inte.

Det ska bli en intressant cirkus.
Citera
2021-03-27, 10:32
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shageki
”Förlåt, jag inte kunde låta bli dig.”

Är det inte ett undertonad våldtäkts bekännelse Lambertz säger till henne?

var säger han detta? jag har bara hört klippet där han säger "när jag blir full, då blir jag lite kladdig" (östgötska: när jag bleir full, då bleir jaug leite kladdig).

varför i hela helvete han gjorde dessa uttalanden, efter att förundersökningen lagts ner, är för mig helt obegripligt. kan någon förklara?
Citera
2021-03-27, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Skadestånd för vad?

Han kan begära pengar för tiden han satt häktad som alla andra. 30.000 i månaden ungefär är nån slags schablon tror jag. Vad kan det bli då? Femtusen kronor?

Hur räknar du? 30 dagar = 30.000kr. Men 16 dagar blir 5.000kr enligt dig
Citera
2021-03-27, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Du verkar dåligt insatt. Den mannen som fick sitta lång tid häktad frikändes helt i Hovrätten. I det fallet fick mannens försvarare verkligen slita för att få ut hela ljudfilen som var bevisningen i målet.
Där var samtycket bortklippt och det enda som framkom var när hon sa nej.
Det som hade klippts bort var när hon inledningsvis sade att du skall veta hur skönt detta är.
Även slutet var bortklippt där hon säger till en annan kvinna i lägenheten efter det att mannen gått att vi klarade det vi klarade det.

8 april står hon inför skranket åtalad för grovt förtal där hon pekat ut en man med namn på FB för våldtäkt, tortyr och misshandel samt övergrepp i rättssak. Du verkar tro att när tingsrätten dömt så gäller det men det är alltså en underinstans och har ingen som helst inverkat efter Hovrätten avkunnat sin dom. Således är mannan frikänd och har inte våldtagit henne.
Du verkar inte fullt läskunnig, så innan du bemödar dig om att försöka informera mig kanske du skulle läsa det du citerar en gång till?

Jag skriver tydligt(?) att D.U. dömdes för våldtäkt i TR.
Att han sedan helt friades i hovrätten, det är numera väldigt, väldigt välkänt. Och väldigt, väldigt tacksamt, inte minst för D.U. men även för rättssäkerheten. Kanske Sverige därigenom fick upp ögonen för att det tyvärr finns energiskt iscensatta falskanmälningar och som resulterar i att oskyldiga döms?
Oavsett kön borde väl detta uppskattas? Så tänker i alla fall jag.

D.U. blev friad i hovrätten, mycket tack vare Dav*id Mass*i, en energisk advokat som valde att lyssna på sin klient.
Kanske lite av hur Ol*a Salo*mosson agerade som GL:s ombud? Lyssnade på Göran? Kanske tom trodde på honom? Det kan ha räckt långt.
Ända ut i friheten..
Citera
2021-03-27, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hur räknar du? 30 dagar = 30.000kr. Men 16 dagar blir 5.000kr enligt dig
Ja jag brydde mig inte om att kolla hur länge han satt. Trodde det var typ fem dar eller nåt. Tack för rättelsen dock. Jag förväntade mig inget mindre här inne heller
Citera
2021-03-27, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dentistlakare
Om EA blir gravid skulle hon ju göra abort. Inte lika lätt att försöka ragga upp och fälla folk för våldtäkt när man har barn

Tror jag inte alls. Hon skulle JUBLA om hon bar GL:s barn. Ett "ankarbarn" till hans förmögenhet. Och eviga rättstvister om storleken på underhåll så länge GL levde. Det skulle vara bättre än en Lotto-vinst för en människa som tycks vilja undvika att försörja sig själv på något annat sätt än sängvägen..
Citera
2021-03-27, 10:40
Medlem
Moruroas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock

Troligen ingen våldtäkt som jag var inne på först, tänkt igenom hela grejen.. Även om E.A. troligen var berusad så lär Lambertz även varit det, kanske mer. Det skulle inte förvåna mig om E.A. tål mer sprit än Gollumbertz, karln är 70 år och utmärglad. Bägge har varit berusade, knullning har skett, E.A. får sedan ett ångestpådrag alá Borderline och sedan blir det en grej av det. Det fanns sexuell kontakt innan träffen i form av age-play. E.A. lekte ung flicka och Lambertz "daddy".

Men vem vet. Bägge två figurer verkar tragiska, även om det självklart är mer synd om E.A. som verkar behöva psykiatrisk vård. Verkar finnas ett återkommande beteende i att söka kontakt med slemmiga äldre män.

Citat:
Polisen hittade dock meddelanden som fanns kvar i Lambertz-kvinnans telefon.
– När Polisen samlade in dessa och lät skriva ut dem visade det sig att det saknades vissa viktiga meddelanden. Saknades gjorde bl.a. ett meddelande som visade att EP inte alls var redlöst berusad vid tidpunkten för ”våldtäkten”. Det hade hon annars själv hävdat. Och hon hade åberopat vittnesmål av en kamrat, LV, som sagt att EP vid ett videosamtal någon halvtimme tidigare var redlös och slocknade. Men nu visade det raderade meddelandet att hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten, och även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon).I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad".
https://stoppapressarna.se/svenskt/goran-lambertz-nya-avslojanden-om-juridikstudenten
Citera
2021-03-27, 10:45
Medlem
EA borde skämmas!

Det är vidrigt att hon förminskar brottet våldtäkt genom att hon ljuger. Det finns dem som på riktigt har blivit utsatta och hon gör inte det lätt för dem. Folk borde fokusera på detta.

GL ÄR DET RIKTIGA OFFRET I DETTA!

https://m.youtube.com/watch?v=Fe7Gev0OCHA
Handlar om samma kvinna: EA!
Citera
2021-03-27, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
var säger han detta? jag har bara hört klippet där han säger "när jag blir full, då blir jag lite kladdig" (östgötska: när jag bleir full, då bleir jaug leite kladdig).

varför i hela helvete han gjorde dessa uttalanden, efter att förundersökningen lagts ner, är för mig helt obegripligt. kan någon förklara?

Jag tror att han drivs av viljan att få sin version hörd. Nu skriver ju tidningarna bara hennes version.

I rättvisans namn berättar han som det var dvs att de drack och i berusningen blir han si och så. Hur hon blir när hon dricker och knarkar lämnade han dithän. Det har vi dessutom fått nu läsa i FUP i fallet av DU-rättegången..

Han beskriver alltså vad han är "skyldig till" och samtidigt förnekar att han skulle vara en våldtäktsman. Det är en skillnad mellan kladda och våldta. Även om jag personligen skulle önska att han och alla andra män skulle sluta kladda - eller dricka om de inte kan låta bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in