2021-03-27, 04:45
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GritGrit
Irena Pozars artikel https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/ utelämnar ganska mycket väsentlig information minst sagt.

Förstår hon inte att man kan ha två tankar i huvudet på samma gång:

- GL är skvatt galen. Hans försvar är parodiskt och han gör det hundra gånger värre för sig själv genom sitt vevande under presskonferensen.

- MÄ har i ett tidigare liknande fall manipulerat bevis, vilket ganska solklart påverkar hennes trovärdighet negativt.

- Alla skriver om "fadersgestalt", "beroendeställning" och "juridikstudent". Såvitt jag förstår det så är GL inte hennes advokat. Hon står inte i någon som helst formell beroendeställning till honom. De har inte heller träffats särskilt många gånger utifrån vad jag har kunnat läsa mig till - så fadersgestalt är också att ta i. Man skriver hela tiden "den unga kvinnan" som om det handlade om en tonåring. Hon är nästan 30 år gammal. Det hade varit en jädra skillnad om tjejen hade varit en 19-åring som anlitat Lambertz som juridiskt ombud. Nu är det en 30-åring som vill fira jul med en gubbe som hon har träffat en gång tidigare. Återigen, det här har ingenting med skuldfrågan att göra, men att använda den retoriken bygger också upp en bild av hur en typisk våldtäkt och en typisk våldtäktsman ser ut.

- Bilden av GL som en stor maktfaktor och en förebild inom svenskt rättsväsende är väl inte heller helt sann. Han har haft sina maktpositioner, men sedan Quick-grejen så skrattar nog de flesta bakom hans rygg och han har väl snarare varit en belastning än en tillgång för HD.

- Vad som hände och om det var en våldtäkt kan ingen av oss veta med hundra procents säkerhet. Den som påstår något annat ljuger. Hade det gått upp i rätten hade kanske fler saker klarnat. Att GL blev friad var logiskt utifrån det vi vet. Allt annat hade varit rättsosäkert.

Överlag har du rätt i det du skriver, utom det sista. GL har inte blivit friad, förundersökningen är nedlagd då åklagaren inte anser att bevisen räcker för att få honom fälld i tingsrätten.
Friad blir man vid en prövning. Förundersökningen kan återupptas , nedläggningen kan överklagas.

En person kan vara skyldig som synden även om en förundersökning läggs ned.
Citera
2021-03-27, 05:18
Medlem
Jag har inte mycket till övers åt denne man han är en rättshaverist men det här fallethar han rätt.
Så hon var en psyksjuk rätthaverits hon med studerade juridik?
Senast redigerad av mikael2 2021-03-27 kl. 05:20.
Citera
2021-03-27, 06:15
Medlem
1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iblisazazel
Många här verkar "förbryllade" över att kvinnan (EA) har knullat Lambertz. "Varför skulle hon knulla en gammal gubbe" etc... Lika mycket tjafsas det om varför knullkungen Lambertz inte bara knullar kärringar i sin egen ålder (för det måste man ju göra om man blir äldre, bara knulla gamla Agda). Jävla teater

Vi vet alla att kvinnor ofta knullar av helt andra saker än sexuell attraktion. Dom knullar om mannen har pengar. Dom särar på benen nästan per automatik om det är en kändis etc. Dom knullar för karriär, dom knullar för att få som dom vill. Vi vet alla att det är så och om någon påstår annat så ljuger den av politiska motiv. Samhället har hittat på skit som "kärlek vid första ögonkastet" för att kamouflera verkligheten. Sanningen är att vi är däggdjur och i däggdjursvärlden fungerar det ofta så att honan parar sig utefter status i flocken, hanens möjligheter till försörjning etc medans hannen försöker para sig med så många honor som möjligt (gäller i människans värld också). Är det en slump att Gyllenhammar har en 38 år yngre kvinna medans alla andra normala fattigpensionär-85 åringar INTE har det? Självklart inte.

Så att en ung kvinna knullar kändisgubbe med pengar och att gubbe vill knulla unga honor är med andra ord helt naturligt beteende. Dessutom i detta fall verkar det som om kvinnan försökt sätta dit knullkung Lambertz.

Allt detta är så jävla basic så sluta låtsas vara förvånade allihopa

Låt mig gissa att din erfarenhet av kvinnor är... Inte alltför stor.
Citera
2021-03-27, 06:16
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Ursäkta för en del OT, vill bara ge lite färg i tråden:

Bra poäng där ! Tack för insikten. Jovisst är EA ljusår från dessa unga trasiga tonårsflickor. EA är en slags streber och en klättrare men stegen hon klättrar på har olika avstånd mellan pinnarna, och ibland går pinnarna av. Troligen har hon levt ett slags elegant glidarliv med mycket glamour, tydligen ibland på bekostnad av andra (män i första hand kan man ju tro).

Resorna till Dubai är ju lite märkliga, så jäkla kul är det inte i Dubai, finns ju mycket roligare ställen på inte så långa avstånd.
Jag har mina aningar om varför hon tycks ha gjort många resor till Dubai enligt rykten, men jag håller klaffen om det
Ni andra får fundera på det själva...

Alltså den sk Lektyrfotografen och EA var troligen på en långresa till bla Thailand där ett flertal av bilderna tycks vara tagna.
Det är väl rätt normalt att tappa en hel del vikt i ett varmt klimat, och dessutom troligen ovana vid den kryddiga maten.
Lektyrfotografen ser också ut att ha tappat något i vikt, titta tex på ansiktet.
Kom ihåg att Lektyrfotografen är tydligen en yrkesfotograf, och då vore det inte så sannolikt att han skulle lägga upp sina allra bästa bilder på hemsidan. Alltså alla ni som klagar på att det är usla bilder.
Hans bättre bilder säljs istället förstås. Det är så en yrkesfotograf överlever.
Om man istället lägger upp alla bilder på nätet så kommer det ju inte in några pengar tyvärr.

Alltså vad fan, vi vet inte mycket om EAs psykiska hälsa här. Finns bara helt ogrundade gissningar här. Det stämmer att hon tycks ha varit intagen på slutenvården. Men det tycks också vara längesedan. Vi vet inte för vad eller vilken åkomma.
Det kan finnas många anledningar till det. Inte nödvändigtvis för någon svår psykiatrisk åkomma nej.

På bilderna ser EA frisk och välmående ut. Jag tror ni som spekulerar här inte har sett hur risiga riktiga sådana patienter kan se ut. Det är ljusårs skillnad alltså.
Jag tycker att vi utelämnar den frågan så länge tills vi vet något mer.

Det är en enkel utväg att kalla en bedragerska för att inte vara psykiskt frisk.
Fast det kan lika gärna vara så att EA helt enkelt är en kallt kalkylerande brottsling.
I hennes värld och moraliska kontext och verklighet som hon existerar i så kan det enligt henne mycket väl vara helt okej att blåsa folk på svinmycket pengar.
Det vet vi ju inte.

Det är nog inte i första hand hämnd som det handlar från Göran Lambertz sida utan snarare att få stopp på en förhärdad brottsling, en serievåldtäktsanmälerska, och förmodligen också kaninkokerska, utpressare och bedragerska.
Kan ju finnas många fler utpressningar och bedrägerier i bakgrunden, tex Blocket-bedrägerier plus andra scams, vem vet ?

Gissar att vi bara sett toppen av isberget ?

OT: I USA fanns det en serievåldtäktsmörderska som jag inte kommer ihåg namnet på. Jo det är visst den här kvinnan,
Aileen Wournos:
https://en.wikipedia.org/wiki/Aileen_Wuornos
Hon ska ha våldtagits när hon var ung, och gifte sig som 18-åring med en 69-årig man, som hon bland annat klappade till med hans krycka. Kanske välförtjänt, men ett riktigt udda misshandelsfall
Aileen kom ut som lesbisk men började ragga karlar på barer som prostituerad, som hon sedan mördade på ganska brutala sätt. Man tror också att hon ska ha blåst ett okänt antal män.
Sju män mördade hon, om alla av dem bara var torskar är väl inte riktigt klarlagt.
Det var hennes hämnd, men hon dömdes tydligen till dödsstraff. En av få kvinnor som har avrättats i USA. Avrättningen genomfördes 9 oktober år 2002.

Du tog min text ur sin kontext och missar vad jag ville.

För övrigt så kan man ha psykiska störningar som inte är synliga, så där har du fel.
Man kan "fungera" i samhället arbeta osv men med problem som återkommer rörande arbete, relationer osv.
I detta fall blev hon inskriven för en djupare psykisk störning för ett antal år sedan, i den beskrivning kan både anorexi och depressioner ingå som kan vara övergående.

Finns ju inget som tyder på att hon skulle ha funderat på utpressning, att få 100 000 för ett våldtäktsmål är inte mycket.
Ger inte mycket för konspirationsideer och att kalla henne för kaninkokerska är bara tönterier.
Citera
2021-03-27, 06:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1945

Hur drog du den slutsatsen din fjant? Och ja jag tror nog vi kan säga att jag har en ordentlig erfarenhet vilken måttstock vi än använder, både när det gäller kvantitet och kvalitet. Hur vore det om du istället argumenterar? Vart har jag fel menar du?
Citera
2021-03-27, 06:23
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1945

Kan inte säga det bättre själv, när argumentationen tryter för dem som ser allt i svartvitt så blir det bittra ord som fitta, slyna, knulla sig till osv som om majoriteten av kvinnorna skulle göre det. 🙄
Väldigt avslöjande att det är incels bakom såna ord.
Om denna tjej bara var ute efter rika gubbar skulle hon ju inte haft ihop det med dem som vi känner till tex exmaken osv
Citera
2021-03-27, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Kan inte säga det bättre själv, när argumentationen tryter för dem som ser allt i svartvitt så blir det bittra ord som fitta, slyna, knulla sig till osv som om majoriteten av kvinnorna skulle göre det. 🙄
Väldigt avslöjande att det är incels bakom såna ord.
Om denna tjej bara var ute efter rika gubbar skulle hon ju inte haft ihop det med dem som vi känner till tex exmaken osv

Nu handlar inte tråden om mina sexuella erfarenheter men eftersom det tydligen finns ett intresse angående detta bland flera av av medlemmarna här så kan jag klargöra: Jag har varit gift i över 10 år med en mycket vacker kvinna. Jag har också haft ett flertal förhållanden med kvinnor förutom detta, alla vackra utom en (hon var dock väldigt bra i sängen). Samtliga av mina ex har jag haft ett bra avslut med med undantag av ett. Jag har (tro det eller ej) knullat omkring 120+ kvinnor under mitt liv (dock en del av dessa prostituerade, en del swingers, sexklubbar etc då jag har haft ett aktivt liv men även utan detta är det ett ganska stort antal), har även knullat två gifta kvinnor, så kallat cockold. Jag är omtyckt generellt sätt och social. Jag förstår inte hur något av detta platsar som "incel"

Nu har vi avklarat den biten (mitt sexliv). Nästa bit: det påstås att jag kallat kvinnor "slyna" jag har läst igenom mina kommentarer och kan inte sy detta någonstans, vart hittade ni detta??? eller fitta? vart? Och så det tredje vart är felet i det jag skrev menar ni? Att människan är ett däggdjur? eller det här att rika gubbar har unga kvinnor? Hur vore det om ni argumenterade istället?
Senast redigerad av Iblisazazel 2021-03-27 kl. 06:44.
Citera
2021-03-27, 06:45
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fast han kan inte direkt ljuga på sin blogg eftersom det kan komma mothugg när det gäller tex raderad information från hennes telefon osv. En pinsamhet lade sig över åklagarkammaren efter hans blogginlägg i dag. Även polisen får en släng av kritik måste jag säga. Så här får det inte gå till helt enkelt att man inte har mer vid en häktning utan upptäcker helt plötsligt att hon inte alls var däckad/redlös utan satt i telefon i 30 minuter med en kamrat som hörts och i intygat att hon var redlös. Sen detta med att spela in stora delar av julafton och juldagen.
Pinsamt för den här åklagaren men jag sa det från början hennes CV imponerar inte men inte trodde jag att det var så här man arbetade i en rättsstat.
Men jag måste säga att det var bra gjort av polisen att göra en så gedigen undersökning att de kom på, trots att hon fabriksåterställde telefonen, att hon ljugit i förhör. Trots det lyckades de hitta bevis för att hon var vaken innan den påstådda våldtäkten och att hon skickat klara och tydliga meddelanden. Polisen gick till och med igenom telefoner som tillhörde dem hon messat och pratat med , så det räckte inte att hon raderade bevisen i sin egen telefon. Hade polisen struntat i att undersöka allt så grundligt hade det blivit åtal mot Lambertz och risk för att han hade blivit fälld.

Citera
2021-03-27, 06:46
Medlem
Tyvärr är denna tråd nedklottrad med bisarra påståenden och kränkande påhopp. Var finns den sakliga informationen?

Har någon tagit fram stämningsansökan och andra handlingar i målet mot kvinnan? Huvudförhandling ska tydligen vara utsatt till den 8 april. Har någon tillgång till det utlåtande som GL enligt uppgift avgivit i det målet? Vem har hon som försvarare? Handlar det om enskilt åtal? Har målsägande framställt krav på skadestånd? Har någon tillgång till dagboksbladet i målet? Vilket är målnumret?
Citera
2021-03-27, 07:00
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falken77
Tyvärr är denna tråd nedklottrad med bisarra påståenden och kränkande påhopp. Var finns den sakliga informationen?

Har någon tagit fram stämningsansökan och andra handlingar i målet mot kvinnan? Huvudförhandling ska tydligen vara utsatt till den 8 april. Har någon tillgång till det utlåtande som GL enligt uppgift avgivit i det målet? Vem har hon som försvarare? Handlar det om enskilt åtal? Har målsägande framställt krav på skadestånd? Har någon tillgång till dagboksbladet i målet? Vilket är målnumret?
Förtalsmålet har en egen tråd.
Citera
2021-03-27, 07:42
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Känns lite sådär med allt hat mot Göran. Ska lite kuttrasju med den där fnissmödisen få förstöra Görans spikraka karriär? Han har gjort så mycket för juridiken, låt inte feministerna sabba allt det.
Senast redigerad av Dr.Krankentot 2021-03-27 kl. 07:45.
Citera
2021-03-27, 07:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Men jag måste säga att det var bra gjort av polisen att göra en så gedigen undersökning att de kom på, trots att hon fabriksåterställde telefonen, att hon ljugit i förhör. Trots det lyckades de hitta bevis för att hon var vaken innan den påstådda våldtäkten och att hon skickat klara och tydliga meddelanden. Polisen gick till och med igenom telefoner som tillhörde dem hon messat och pratat med , så det räckte inte att hon raderade bevisen i sin egen telefon. Hade polisen struntat i att undersöka allt så grundligt hade det blivit åtal mot Lambertz och risk för att han hade blivit fälld.

Men allt det kunde man väl gjort INNAN! Inget vidare betyg alls för inte minst åklagaren. Att häkta en person är det grövsta man kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in