Ursäkta för en del OT, vill bara ge lite färg i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av
BorgeH
Javisst, du har rätt. Vi som mött dessa unga utnyttjade tonårsflickor med självskadebeteende vet hur jobbiga de kan vara och hur marginaliserade de är.
Men du relativiserar, för att utnyttja ett modernt ord. Kvinnan här, EA, är inte i samma grupp. Att jämföra EA med dessa unga flickor är fel och är ett försök att blanda ihop korten och ge EA en form av förståelse.
Bra poäng där ! Tack för insikten. Jovisst är EA ljusår från dessa unga trasiga tonårsflickor. EA är en slags streber och en klättrare men stegen hon klättrar på har olika avstånd mellan pinnarna, och ibland går pinnarna av. Troligen har hon levt ett slags elegant glidarliv med mycket glamour, tydligen ibland på bekostnad av andra (män i första hand kan man ju tro).
Resorna till Dubai är ju lite märkliga, så jäkla kul är det inte i Dubai, finns ju mycket roligare ställen på inte så långa avstånd.
Jag har mina aningar om varför hon tycks ha gjort många resor till Dubai enligt rykten, men jag håller klaffen om det

Ni andra får fundera på det själva...
Citat:
Ursprungligen postat av
Marie-Antoinette
Ja, det är samma person, men hon är ju bra mycket magrare som gift med Lektyrfotografen.
Alltså den sk Lektyrfotografen och EA var troligen på en långresa till bla Thailand där ett flertal av bilderna tycks vara tagna.
Det är väl rätt normalt att tappa en hel del vikt i ett varmt klimat, och dessutom troligen ovana vid den kryddiga maten.
Lektyrfotografen ser också ut att ha tappat något i vikt, titta tex på ansiktet.
Kom ihåg att Lektyrfotografen är tydligen en yrkesfotograf, och då vore det inte så sannolikt att han skulle lägga upp sina allra bästa bilder på hemsidan. Alltså alla ni som klagar på att det är usla bilder.
Hans bättre bilder säljs istället förstås. Det är så en yrkesfotograf överlever.
Om man istället lägger upp alla bilder på nätet så kommer det ju inte in några pengar tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av
cece123
Så om någon har haft psykisk sjukdom och fotat sig lättklätt, spelat in amatörporr ( vi är inte 100 på att det är hon) är det ok att våldta en tjej då?
Alltså vad fan, vi vet inte mycket om EAs psykiska hälsa här. Finns bara helt ogrundade gissningar här. Det stämmer att hon tycks ha varit intagen på slutenvården. Men det tycks också vara längesedan. Vi vet inte för vad eller vilken åkomma.
Det kan finnas många anledningar till det. Inte nödvändigtvis för någon svår psykiatrisk åkomma nej.
På bilderna ser EA frisk och välmående ut. Jag tror ni som spekulerar här inte har sett hur risiga riktiga sådana patienter kan se ut. Det är ljusårs skillnad alltså.
Jag tycker att vi utelämnar den frågan så länge tills vi vet något mer.
Det är en enkel utväg att kalla en bedragerska för att inte vara psykiskt frisk.
Fast det kan lika gärna vara så att EA helt enkelt är en kallt kalkylerande brottsling.
I hennes värld och moraliska kontext och verklighet som hon existerar i så kan det enligt henne mycket väl vara helt okej att blåsa folk på svinmycket pengar.
Det vet vi ju inte.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kojkoj
Att Lambertz väcker sån ilska hos feminister e nog för att han tar strid. Pozar, Sveland och resten vet att kvinnan ljuger men dom blir otroligt provocerade av att Lambertz tar strid. Många i hans situation hade kanske legat lågt och andats ut för att han inte fick fängelse i några år. Men Lambertz gör inte så. Han vill hämnas på en person som förstört många liv. Så ska inte den svenske mannen göra tycker Wallin och Wennstam.
Det är nog inte i första hand hämnd som det handlar från Göran Lambertz sida utan snarare att få stopp på en förhärdad brottsling, en serievåldtäktsanmälerska, och förmodligen också kaninkokerska, utpressare och bedragerska.
Kan ju finnas många fler utpressningar och bedrägerier i bakgrunden, tex Blocket-bedrägerier plus andra scams, vem vet ?
Gissar att vi bara sett toppen av isberget ?
OT: I USA fanns det en serievåldtäktsmörderska som jag inte kommer ihåg namnet på. Jo det är visst den här kvinnan,
Aileen Wournos:
https://en.wikipedia.org/wiki/Aileen_Wuornos
Hon ska ha våldtagits när hon var ung, och gifte sig som 18-åring med en 69-årig man, som hon bland annat klappade till med hans krycka. Kanske välförtjänt, men ett riktigt udda misshandelsfall

Aileen kom ut som lesbisk men började ragga karlar på barer som prostituerad, som hon sedan mördade på ganska brutala sätt. Man tror också att hon ska ha blåst ett okänt antal män.
Sju män mördade hon, om alla av dem bara var torskar är väl inte riktigt klarlagt.
Det var hennes hämnd, men hon dömdes tydligen till dödsstraff. En av få kvinnor som har avrättats i USA. Avrättningen genomfördes 9 oktober år 2002.