2021-03-26, 21:18
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Ja han verkar ju må skitdåligt av den anklagelsen Han befinner sig i samhällets toppskikt och har makt och bred plattform att stå på, han reder sig utan problem.

Förvånar mig för övrig inte ett dugg om han skulle försöka sig på att ha sex med den bruden.
Vad har samhällets toppskikt och makt och bred plattform med saken att göra? GL tar nog detta relativt bra, men om låt säga Stefan Löfven skulle råka ut för det, skulle han inte lida av det pga det du nämner menar du?
Citera
2021-03-26, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fast han kan inte direkt ljuga på sin blogg eftersom det kan komma mothugg när det gäller tex raderad information från hennes telefon osv. En pinsamhet lade sig över åklagarkammaren efter hans blogginlägg i dag. Även polisen får en släng av kritik måste jag säga. Så här får det inte gå till helt enkelt att man inte har mer vid en häktning utan upptäcker helt plötsligt att hon inte alls var däckad/redlös utan satt i telefon i 30 minuter med en kamrat som hörts och i intygat att hon var redlös. Sen detta med att spela in stora delar av julafton och juldagen.
Pinsamt för den här åklagaren men jag sa det från början hennes CV imponerar inte men inte trodde jag att det var så här man arbetade i en rättsstat.

Som sagt, jag litar inte på denne man. Hans track record avskräcker. Kan finnas mer än han berättar och för att detta ska komma fram kan någon bli tvungen att begå tjänstefel. Vilket backar hans stämning på en mille. Vi får se. Tror det här blir en långkörare.
Citera
2021-03-26, 21:24
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
För Krishanterare Knutsson liksom för många andra som honom handlar det om honom själv, inte om Lambertz och absolut inte om målsäganden. Det handlar om att positionera sig med rätt åsikter och signalera att han hör till the good guys. Därför går det inte annat än att kritisera Lambertz för att distansera sig från alla tankar att Hampus skulle tycka annat än det man bör tycka, vilket ju är att förfasa sig över Lambertz kategoriska förnekande av skuld och anse att detta är en del i ett större partiarkaliskt mönster. Att det eventuellt finns en målsägare här som mår mycket dåligt och därför anklagar män för olika saker eller också som mår dåligt över att ha blivit utnyttjad eller illa behandlad av olika män eller något mitt emellan och som kanske mår ännu sämre över att få sitt lidande förklarat av falska vänner som Knutsson spelar väl inte honom någon roll.
Ja, det syns alltför tydligt på alltför många håll att det är så det folk agerar.
Citera
2021-03-26, 21:25
Medlem
LarsPeterForsmans avatar
Knullkungen Göran. Unga brudar till höger och vänster. En hingst. En charmör. Vem kunde ha trott det?

Han stämning mot staten kommer dröja till hösten innan den tas upp av domstol. Lär vara lovligt många domare som är jäviga när det gäller att hantera målet.
Citat:
Ursprungligen postat av Asystole
Lambertz rättsligt oskyldig.
Varför ligger tråden kvar?
Asystole i hjärnan eller? Det här är flashback där brott och icke-brott diskuteras. Skyldig/oskyldig är ointressant för en tråds vara/icke-vara.
Citera
2021-03-26, 21:27
Medlem
Robert-Arslebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Skulle vara intressant att se hennes deklaration de senaste åren.

År 2020 deklarerade hon 123 342 kr som inkomst av tjänst och 0 kr som inkomst av kapital.
Citera
2021-03-26, 21:28
Medlem
Hon fick nog både mat och pengar av honom i början ...när det tog slut .så blev hon sur
Citera
2021-03-26, 21:32
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hon fick nog både mat och pengar av honom i början ...när det tog slut .så blev hon sur
I och med att hon i hemlighet spelade in ljud på mobilen medan de satt där och firade jul tillsammans, tyder det mer på att saken var planerad.
Citera
2021-03-26, 21:39
Medlem
MILFMANs avatar
Kanske läge att justera rubrik till ”Göran Lambertz VAR misstänkt för våldtäkt.”
Citera
2021-03-26, 22:02
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Tack! Min läsförståelse är alldeles utmärkt, så det blir 10 poäng, så då antar jag att min IQ nivå också är högsta poäng på, dvs. så högt en människa kan ha, enligt dig? Tack! Det tar jag som en komplimang! Mycket bra, mer sådant!

Men det är ju i din FANTASI han blir avvisad. Kan du lägga in fakta på detta? Har GL själv sagt detta? Kvinnan kan du ju inte lyssna på då hon ju själv så fint har bekräftat att hon var så full så hon minns ingenting, hon var ju helt borta uppenbarligen. Och då finns endast GL att lyssna på och han har bekräftat att hon började klänga på honom varefter de fortsatte upp till sovrummet.
Där han då naturligtvis knullade henne som hon knullas vill och skall.

Varför tror du snacket om tafsande tas upp i medierna tas upp?
GL har ju tafsat på henne hon tog bort hans tafsiga händer ett flertal gånger, när de npgot nyktrare satt i soffan.
I efterhand skrattar pösmunken bort det, för att sådant är lite pinsamt för honom.
Han skrev ju i smset att han inte kunde låta bli henne.
Man får ju lätt intrycket att han är ett riksmongo av stora mått.
Länka texten till att hon började klänga på honom.
Citera
2021-03-26, 22:05
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
...

Falsk tillvitelse innebär inte häktning, medans däremot en anklagelse om våldtäkt hade kunnat innebära att åklagaren kunnat plocka in och hålla EA häktad i åtminstone 14 dagar.
Det skulle ju också innebära att EA "mjuknat" och troligen villigt medverkat i förhören hos Polisen.
Och att de kunnat reda ut om det fanns fler sådana här utpressningsförsök.
Som det nu är så lär dessa inte komma fram, om EA inte pressas i förhör, eller erkänner rakt upp och ner (*)
Eller att fler (äldre) män träder fram ?
Det kan alltså finnas många fler sådana här utpressningsförsök. EA verkar ha skaffat sig rutin på detta. Polisen lär dock få svårt att nysta upp sådana här härvor, för i så fall måste de komma åt gammal SMS-trafik mm. Om det nu är ett tag sedan som de inträffat.

...

Nej, falsk tillvitelse ger knappast någon tid i häktet men så ska väl heller inte en viss rubricering väljas för att en person ska hamna i häktet, utan snarare för att personen i fråga misstänks för det brott som anmälan avser?

Finns det skäl att tro att EA kanske gjort sig skyldig till falsk tillvitelse? Ja, jag vill mena det, med tanke på hur hon tycks ha satt denna typ av anklagelser i system. Finns det skäl att tro att hon utsatt GL för våldtäkt? Knappast.

Om nu GL vill "ge igen med samma mynt" så får han väl hitta andra sätt att göra det än genom att lämna in obefogade anmälningar, precis på samma sätt som att EA inte ska syssla med sådant hon heller.
Citera
2021-03-26, 22:07
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Varför tror du snacket om tafsande tas upp i medierna tas upp?
GL har ju tafsat på henne hon tog bort hans tafsiga händer ett flertal gånger, när de npgot nyktrare satt i soffan.
I efterhand skrattar pösmunken bort det, för att sådant är lite pinsamt för honom.
Han skrev ju i smset att han inte kunde låta bli henne.
Man får ju lätt intrycket att han är ett riksmongo av stora mått.
Länka texten till att hon började klänga på honom.

Det är ju vad slynan påstår för fan! Det är inte GL själv som påstår att han har tafsat varpå hon har tagit hans händer och att han därefter mot hennes vilja fortsatte tafsa och sedan dessutom satte på henne.
Var i helvete kan du läsa detta uttalande från honom, eller något ens i närheten?
Visa i det istället för att sitta här och snacka skit och sprida osanningar!

Sedermera litar du på en allvarligt psykiskt störd människa (det skall uppenbarligen finnas papper på att hon har blivit diagnosticerad förut), som viker ut sig på nakenbilder och i porrfilmer och fan vet allt, en kvinna som dessutom flertalet gånger har anmält män för våldtäkter, anmälan som gång på gång har blivit nedlagda.

Märker du inte att slynan är en bedragare? Hur fan kan du vara så jävla blind? Det smärtar att se!
Citera
2021-03-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Kanske läge att justera rubrik till ”Göran Lambertz VAR misstänkt för våldtäkt.”

Eller Göran Lambertz utsatt för bedrägeri/ av kaninkokerska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in