2021-03-26, 19:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Stoppa pressarna har ju garanterat plockat upp filmen från den här tråden. Det betyder att en användare från Flashback är källan.

Likheter finns men det säger inte så mycket.

Lisa från porrfilmen pratar i vart fall skånska, är Lambertz-kvinnan född och uppvuxen i Skåne?

Vet inte, enligt en, eller två användare här ska E.A. vara uppvuxen i söderförort till Stockholm, Sätra, Bredäng, Skärholmen, Vårby, något sådant......

Men E.A. brukar ju redigera sina inspelningar , kanske hon lagt på annat ljud?

Jag vet inte, spekulation.
Citera
2021-03-26, 19:52
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvarodalappar
Visst är det. Det ger hopp även för en annan som närmar sig 50.
Livet leker

Det är i sig en prestation att få upp den, för hon var långt ifrån nåt att ha. Ser ut som ngt mellsn Schyman och Frankensteins syster.
Citera
2021-03-26, 19:53
Medlem
Det bästa med denna historia är att metoo-feminismen fått upp ögonen för vikten av en god pressetik (efter den livesända presskonferensen). Pressetiken verkade sekundär för många när Virtanen hängdes ut och sen fick gå från sitt jobb baserat på lösa rykten.
Citera
2021-03-26, 19:55
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GritGrit
Irena Pozars artikel https://www.expressen.se/kronikorer/irena-pozar/han-kallas-knullkungen-hon-bor-pa-skyddat-boende/ utelämnar ganska mycket väsentlig information minst sagt.

Förstår hon inte att man kan ha två tankar i huvudet på samma gång:

- GL är skvatt galen. Hans försvar är parodiskt och han gör det hundra gånger värre för sig själv genom sitt vevande under presskonferensen.

- MÄ har i ett tidigare liknande fall manipulerat bevis, vilket ganska solklart påverkar hennes trovärdighet negativt.

- Alla skriver om "fadersgestalt", "beroendeställning" och "juridikstudent". Såvitt jag förstår det så är GL inte hennes advokat. Hon står inte i någon som helst formell beroendeställning till honom. De har inte heller träffats särskilt många gånger utifrån vad jag har kunnat läsa mig till - så fadersgestalt är också att ta i. Man skriver hela tiden "den unga kvinnan" som om det handlade om en tonåring. Hon är nästan 30 år gammal. Det hade varit en jädra skillnad om tjejen hade varit en 19-åring som anlitat Lambertz som juridiskt ombud. Nu är det en 30-åring som vill fira jul med en gubbe som hon har träffat en gång tidigare. Återigen, det här har ingenting med skuldfrågan att göra, men att använda den retoriken bygger också upp en bild av hur en typisk våldtäkt och en typisk våldtäktsman ser ut.

- Bilden av GL som en stor maktfaktor och en förebild inom svenskt rättsväsende är väl inte heller helt sann. Han har haft sina maktpositioner, men sedan Quick-grejen så skrattar nog de flesta bakom hans rygg och han har väl snarare varit en belastning än en tillgång för HD.

- Vad som hände och om det var en våldtäkt kan ingen av oss veta med hundra procents säkerhet. Den som påstår något annat ljuger. Hade det gått upp i rätten hade kanske fler saker klarnat. Att GL blev friad var logiskt utifrån det vi vet. Allt annat hade varit rättsosäkert.

Knullkungen Lambertz har enligt min mening klart narcissistiska drag, men hans presskonferens och framträdande med namn var ändå det bästa han kunde göra av situationen, inklusive pudlandet om kladdighet. Han kunde ändå inte komma undan fördömandet från de som i all fall tyckte att han förgått sig mot kvinnan. Däremot kunde han göra det troligt för de flesta att det var mer som talade emot kvinnan än bara brist på bevis för våldtäkt och det lyckades han med. För att göra det trovärdigt var han tvungen att klandra sig själv hårt och framställa sig som gubbsjuk istället för som en övergreppsman, så det var priset han fick betala. Det utgjorde en försvarslinje han kunde hålla och attackera utifrån.
Citera
2021-03-26, 19:58
Medlem
Neolitikums avatar
När inträffade det tredje förhöret med EA och när fick polisen in de raderade sms:n som friar Lambertz?
Det är viktiga datum då det verkar ha hänt innan Lambertz blev häktad.

Det verkan ha förekommit en parallell utredning på EA då de visste hennes historia i de förra fallen redan och har fått befogenhet att gå så långt att granska hennes f.d sambos telefon likt rena SÄPO-operationen.

Det döljer sig mycket i detta fallet, eller så är Lambertz advokat så pass skicklig att han fick polisen att göra detta under tiden Göran satt häktad.

Citat:
7. Efter att ha gjort inspelningarna, och efter anmälan mot mig för våldtäkt, kom EP plötsligt på inför det tredje av fyra polisförhör att hon ju hade ljudfiler i telefonen. Så sa hon. Men hon gjorde likadant 2018. Och i båda fallen skickade hon in utvalda delar av ljudfilerna till Polisen. På frågan om det fanns fler ljudfiler svarade hon att hon inte visste.

8. Dagen efter att hon hade skickat ljudfilerna till Polisen lät hon fabriksåterställa mobilen ”på grund av mjukvarufel” så att alla eventuella ljudfiler försvann, och därtill i stort sett allt annat material än textmeddelanden. En sådan fabriksåterställning ”på grund av mjukvarufel” gjorde hon också, vid en passande tidpunkt, i 2018 års mål.

9. Efter fabriksåterställningen fanns det bl.a. meddelanden kvar i telefonen. När Polisen samlade in dessa och lät skriva ut dem visade det sig att det saknades vissa viktiga meddelanden.

10. Saknades gjorde bl.a. ett meddelande som visade att EP inte alls var redlöst berusad vid tidpunkten för ”våldtäkten”. Det hade hon annars själv hävdat. Och hon hade åberopat vittnesmål av en kamrat, LV, som sagt att EP vid ett videosamtal någon halvtimme tidigare var redlös och slocknade. Men nu visade det raderade meddelandet att hon talade med kamraten i telefon en halvtimme ungefär efter den påstådda redlösheten, och även skickade meddelanden till sin f.d. sambo (de raderade meddelandena hittades i hans telefon). I ett av meddelandena stod det "Göran är aspackad".

11. I telefonen saknades även meddelanden från den 26 och 27 december. I varje fall den 27 messade hon med både den f.d. sambon och kamraten LV. Så där måste meddelanden ha raderats, okänt för mig varför.
http://goranlambertz.se/fredagsbetraktelse/
Citera
2021-03-26, 20:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Även om det är hon på porrklippet så har det 0% med det aktuella fallet att göra. Att GL släpptes berodde på att EA ljudspelat in hela vistelsen hos GL och klippt och redigerat ljudfilerna fritt efteråt och gett delar av det till polisen. När polisen velat ha orginalfilerna har telfonen fabriksåterställts. Dock har man ändå lyckats få fram raderat data.

Det raderade datat som polisen fick fram visade att GL:s berättelse stämde väl överens med olika tidsstämplar på olika aktiviteter som EA:s telefon innehöll. Samtidigt visade det att inget av EA:s berättelser stämde överens.

Fast enligt Stoppa Pressarna:

"Själva publiceringen av filmen skedde alltså innan det var allmänt känt att det pågick en förundersökning mot Göran Lambertz, men nästan två månader efter att han blivit polisanmäld för våldtäkt."

"Det finns även möjligheter att kommentera klippet och där nämns bland annat att det ska finnas ytterligare en sexfilm med kvinnan."
Citera
2021-03-26, 20:05
Medlem
irishrages avatar
Fy fan att råka ut för en så här kvinna. Allt jag skrivit tidigare om huney trap osv har visat sig stämma. Hon ska sitta i fängelse eller psyket. Tror stenhårt att det återstår streetan och heroinmissruk.
Citera
2021-03-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vet inte, enligt en, eller två användare här ska E.A. vara uppvuxen i söderförort till Stockholm, Sätra, Bredäng, Skärholmen, Vårby, något sådant......

Men E.A. brukar ju redigera sina inspelningar , kanske hon lagt på annat ljud?

Jag vet inte, spekulation.

Det hade varit enkelt att kolla upp genom att begära ut tidigare folkbokföringsuppgifter
Citera
2021-03-26, 20:12
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
När inträffade det tredje förhöret med EA och när fick polisen in de raderade sms:n som friar Lambertz?

Det verkan ha förekommit en parallell utredning på EA då de visste hennes historia i de förra fallen redan och har fått befogenhet att gå så långt att granska hennes f.d sambos telefon likt rena SÄPO-operationen.

Det döljer sig mycket i detta fallet, eller så är Lambertz advokat så pass skicklig att han fick polisen att göra detta under tiden Göran satt häktad.

Jag tror ju tyvärr att G.L.s försvar var tvugna att begära av åklagare att ta in E.A. and friends mobiler....precis som i U.D.-fallet.

Men min gissning!
Citera
2021-03-26, 20:13
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum

Ja, vore mycket intressant att få läsa FUP med dessa olika utredningar.

Vad går det att få ut för information från ett ärende där förundersökningen läggs ned utan att åtal väcks?
Citera
Medlem
Dentistlakares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Fy fan att råka ut för en så här kvinna. Allt jag skrivit tidigare om huney trap osv har visat sig stämma. Hon ska sitta i fängelse eller psyket. Tror stenhårt att det återstår streetan och heroinmissruk.

Hon har tydligen varit tvångsvårdad på psyket tidigare och ska lida av allvarlig störning av nått slag.
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashEnter
Ja, tack detsamma antar jag för du verkar ju läsa lika bra på en skala mellan 1-10 som din IQ verkar vara hög.

Tack! Min läsförståelse är alldeles utmärkt, så det blir 10 poäng, så då antar jag att min IQ nivå också är högsta poäng på, dvs. så högt en människa kan ha, enligt dig? Tack! Det tar jag som en komplimang! Mycket bra, mer sådant!

Citat:
Vad kallar du det då? Han blir avvisad, bjuder henne på en massa alkohol och försöker sedan igen. Men det är klart, du ingår antagligen i samma grupp som honom. Alltså de som måste fylla en kvinna innan ni kan komma i närheten av att kunna ens "bli lite kladdiga". Fega kräk som måste supa ned en kvinna för att våldta henne, eller i era ögon då, ha sex.

Men det är ju i din FANTASI han blir avvisad. Kan du lägga in fakta på detta? Har GL själv sagt detta? Kvinnan kan du ju inte lyssna på då hon ju själv så fint har bekräftat att hon var så full så hon minns ingenting, hon var ju helt borta uppenbarligen. Och då finns endast GL att lyssna på och han har bekräftat att hon började klänga på honom varefter de fortsatte upp till sovrummet.
Där han då naturligtvis knullade henne som hon knullas vill och skall.

Citat:
Alltså är du dum på riktigt eller gör du dig bara otroligt korkad? Han har ju själv erkänt att han först blev avvisad och sedan "blev lite kladdig av alkoholintaget".

Men då kan du länka till detta i så fall. Du snackar bara massa skit ditt jävla stolpskott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in